notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Evési tippek a fáradtság elleni harcban - evési szokások, élelmiszer tippek

8 evési tipp a fáradtság elleni küzdelemben

Szita Lili
hirdetes

Eleged van abból, hogy állandóan fáradtnak érzed magadat? Bosszant a szokásos 15 órai lehangoltság? Néhány ötlet ennek elkerülésére:

Fáradtság és élelmiszerek

Kerüljük a finomított lisztből készült ételeket

 
A fehér kenyér, a fehér tészta, a burgonya, és a fehér rizs magas glikémiás indexszel rendelkeznek. Ha túl sokat fogyasztunk az ilyen ételekből, esély van a hipoglikémiás állapot kialakulására (alacsony vércukor szint). Ezen állapot tüneteihez tartozhat a fáradtság, a hangulatváltozások és a dekoncentráltság. Alacsonyabb glikémiás indexű ételek fogyasztásával, mint amilyenek a teljes kiőrlésű gabonából készült ételek, édes burgonya, és barna rizs, a szervezetünket segítjük abban, hogy energikusnak érezhessük magunkat, mindemellett pedig a súlyod sem gyarapodik. Egy minőségi szelet kenyér 2-3 grammnyi rostot kell tartalmazzon. Ellenőrizd a címkét.
 

Zöldtea

 
A zöld tea, amely tele van antioxidánsokkal, és támogatja a fogyókúrádat, koffeint is tartalmaz. Ha csökkenteni akarod a kávéfogyasztásodat, vagy el akarod hagyni a kávét, akkor a zöld tea jó alternatíva.
 

Fehérjék

 
A megfelelő mennyiségű fehérje fogyasztása segít a vércukorszint kiegyensúlyozottá tételében, ami az energia ingadozások megszűnését jelenti. Olyan fehérjéket válassz, amik alacsonyabbak telített zsírsavakban, mint amilyenek az alacsony zsírtartalmú tejtermékek, csirke, hal, pulyka, szója és tojásfehérje.
hirdetes
 

Szivárvány a tányérodon

 
Amikor ételt választasz, igyekezz a szivárvány színeit felvonultatni a tányérodon. A természet okos, és éppen ezért a legegészségesebb ételeink, amelyek telve vannak vitaminokkal és ásványi anyagokkal, fényesek és szemet gyönyörködtetőek. A paradicsomok, a kékáfonya, a málna, a brokkoli, az édes burgonya, a répa, a narancsok, és a spenót csak néhány példa az élelmiszerek bajnokai közül, amelyek fogyasztásával élettel telítődsz meg.
 

Folyadékbevitel - szomjúság

 
Nem fáradt vagy, hanem szomjas. A szervezet számos tünete, ami a fáradtságra utal, lehet a dehidratáltság jele is. Legalább 6-8 pohár tiszta vizet, gyógyteát, vagy felhígított 100 százalékos gyümölcslevet kell elfogyasztanod naponta.
 

Válassz vasban gazdag ételeket

 
A vasra a hemoglobin előállításához van szüksége testünknek, ami a vörösvérsejtek fő alkotója. A hemoglobin a testedben az oxigén sejtekhez szállítását végzi, ahol energia termelésre használja ezt a szervezet. Ha alacsony az étrended vastartalma, a vörösvérsejtek nem képesek annyi oxigént szállítani a sejtekhez, ez pedig alacsony energia szint kialakulásához vezet. A vasnak két formája létezik az ételekben: Heme: a vas jobban felszívódó formája. Vörös húsokban, húsokban és tojásban található meg. A non heme, a vas kevésbé felszívódó fajtája. Vassal dúsított gabonákban, sötétlevelű zöldekben, babokban, magvakban és némely szárított gyümölcsben található meg. A vas felszívódását segítendő, egyed a vasat együtt C vitaminban gazdag élelmiszerekkel.
hirdetes
 

Fontos, hogyan eszel, nem csak az számít, hogy mit és mennyit

 
Szánj időt az étkezésre, legalább 20 percet! ugyanis idő kell ahhoz, hogy a gyomor receptorai megküldjék a teltségérzet jelét az agynak.
 

Legyen bőségesebb az ebéded, mint a vacsorád!

 
Kerüld a magas szénhidráttartalmú ételek fogyasztását, mint amilyen a pirítós vagy tésztaétel lefekvés előtt. A vacsorádat minél hamarabb időzítsd, és inkább zöldeket és fehérjét egyél, (csirke vagy hal), egészséges zsírokkal kiegészítve, mint amilyen az olívaolaj, vagy a dió.
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mit kell tudni a kazeinről?

2019-06-03

Mit kell tudni a kazeinről?

A kazeinnek számos előnye van, de elsősorban az izomleépülés megelőzése, valamint az erőszint növelése céljából fogyasztják azt tej, sajt, túró vagy natúr joghurt, illetve fehérjepor formájában.

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

2019-05-21

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

A vegán életmódnak számos előnye van. A kutatások szerint a vegánokat kevésbé fenyegetik a krónikus megbetegedések, például a rák különböző formái, a szívbetegség, a hipertenzió, és a 2-es típusú cukorbetegség.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

2019-05-20

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

Itt a nyár mindenki szeretné a strandon a legjobb formáját hozni és a zsírmentes izomzatát megmutatni. De több hibát is elkövethet az ember lánya/fia, talán te is.

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

2019-05-20

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

Méregtelenítő vizek, amik segítenek a fogyásban. Íme néhány gyors, egyszerű és nagyon finom detox víz recept, amikbe te is azonnal bele fogsz szeretni. Méregtelenítés vízzel? Így lehetséges!

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

2019-05-16

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

Mindig nagy gondot jelentett nálam, hogy fogyókúra alatt mivel édesítsem az italaim, ételeimet. Sok mindent hallott sok felöl és ezek mindig ellentmondásban álltak egymással. Így neki láttam egy kis kutató munkának, íme az eredmény.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

Csalán

Latin neve: Urtica dioica   Eredete, élőhelye   Európában őshonos,... Tovább

Energia leadás

A szervezet az energia döntő részét anyagcsere révén adja le, de energiát használ fel az... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 153

Átlagos értékelés: 4.8