notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Evési tippek a fáradtság elleni harcban - evési szokások, élelmiszer tippek

8 evési tipp a fáradtság elleni küzdelemben

Szita Lili
hirdetes

Eleged van abból, hogy állandóan fáradtnak érzed magadat? Bosszant a szokásos 15 órai lehangoltság? Néhány ötlet ennek elkerülésére:

Fáradtság és élelmiszerek

Kerüljük a finomított lisztből készült ételeket

 
A fehér kenyér, a fehér tészta, a burgonya, és a fehér rizs magas glikémiás indexszel rendelkeznek. Ha túl sokat fogyasztunk az ilyen ételekből, esély van a hipoglikémiás állapot kialakulására (alacsony vércukor szint). Ezen állapot tüneteihez tartozhat a fáradtság, a hangulatváltozások és a dekoncentráltság. Alacsonyabb glikémiás indexű ételek fogyasztásával, mint amilyenek a teljes kiőrlésű gabonából készült ételek, édes burgonya, és barna rizs, a szervezetünket segítjük abban, hogy energikusnak érezhessük magunkat, mindemellett pedig a súlyod sem gyarapodik. Egy minőségi szelet kenyér 2-3 grammnyi rostot kell tartalmazzon. Ellenőrizd a címkét.
 

Zöldtea

 
A zöld tea, amely tele van antioxidánsokkal, és támogatja a fogyókúrádat, koffeint is tartalmaz. Ha csökkenteni akarod a kávéfogyasztásodat, vagy el akarod hagyni a kávét, akkor a zöld tea jó alternatíva.
 

Fehérjék

 
A megfelelő mennyiségű fehérje fogyasztása segít a vércukorszint kiegyensúlyozottá tételében, ami az energia ingadozások megszűnését jelenti. Olyan fehérjéket válassz, amik alacsonyabbak telített zsírsavakban, mint amilyenek az alacsony zsírtartalmú tejtermékek, csirke, hal, pulyka, szója és tojásfehérje.
hirdetes
 

Szivárvány a tányérodon

 
Amikor ételt választasz, igyekezz a szivárvány színeit felvonultatni a tányérodon. A természet okos, és éppen ezért a legegészségesebb ételeink, amelyek telve vannak vitaminokkal és ásványi anyagokkal, fényesek és szemet gyönyörködtetőek. A paradicsomok, a kékáfonya, a málna, a brokkoli, az édes burgonya, a répa, a narancsok, és a spenót csak néhány példa az élelmiszerek bajnokai közül, amelyek fogyasztásával élettel telítődsz meg.
 

Folyadékbevitel - szomjúság

 
Nem fáradt vagy, hanem szomjas. A szervezet számos tünete, ami a fáradtságra utal, lehet a dehidratáltság jele is. Legalább 6-8 pohár tiszta vizet, gyógyteát, vagy felhígított 100 százalékos gyümölcslevet kell elfogyasztanod naponta.
 

Válassz vasban gazdag ételeket

 
A vasra a hemoglobin előállításához van szüksége testünknek, ami a vörösvérsejtek fő alkotója. A hemoglobin a testedben az oxigén sejtekhez szállítását végzi, ahol energia termelésre használja ezt a szervezet. Ha alacsony az étrended vastartalma, a vörösvérsejtek nem képesek annyi oxigént szállítani a sejtekhez, ez pedig alacsony energia szint kialakulásához vezet. A vasnak két formája létezik az ételekben: Heme: a vas jobban felszívódó formája. Vörös húsokban, húsokban és tojásban található meg. A non heme, a vas kevésbé felszívódó fajtája. Vassal dúsított gabonákban, sötétlevelű zöldekben, babokban, magvakban és némely szárított gyümölcsben található meg. A vas felszívódását segítendő, egyed a vasat együtt C vitaminban gazdag élelmiszerekkel.
hirdetes
 

Fontos, hogyan eszel, nem csak az számít, hogy mit és mennyit

 
Szánj időt az étkezésre, legalább 20 percet! ugyanis idő kell ahhoz, hogy a gyomor receptorai megküldjék a teltségérzet jelét az agynak.
 

Legyen bőségesebb az ebéded, mint a vacsorád!

 
Kerüld a magas szénhidráttartalmú ételek fogyasztását, mint amilyen a pirítós vagy tésztaétel lefekvés előtt. A vacsorádat minél hamarabb időzítsd, és inkább zöldeket és fehérjét egyél, (csirke vagy hal), egészséges zsírokkal kiegészítve, mint amilyen az olívaolaj, vagy a dió.
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg növelésével.

2019-10-21

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg...

Izomtömegnövelő táplálkozás, mindenkinek ajánlom, aki bajban van az izomtömeg növelésével, nagyon hasznos tanácsok, hogy te is sokkal eredményesebb legyél

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

2019-10-09

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

Nemrégiben derült, hogy egy családtagomnak változtatnia kell a táplálkozásán, mert a jelenlegi táplálkozási szokásának köszönhetően felborult a szervezete.

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

2019-10-09

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

Napjainkban egyre több ember küzd a gluténérzékenységgel. De ami a legszomorúbb, hogy már nagyon fiatal korban is jelentkeznek a tünetek. De, hogy mik is ezek a jelek azt sokan nem tudják.

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

2019-10-08

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

A következő cikkben szeretnék pár olyan dolgot leírni, amiknek általában az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten az étkezésről kapcsolatban. Tehát mondhatni táplálkozásbeli tévhitekről fogok írni.

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

2019-10-07

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

"A főzés voltaképpen szeretetteljes és önzetlen tevékenység, ami a szakács számára is örömmé válik a hozzáértő vendég révén."

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
111 913
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 196 828
Közösség

Szótár

Autogén tréning

  A terápiát a XX. század elején Johann Schulz (1884-1970) pszichiáter fejlesztette ki. A... Tovább

Ízületi mozgékonyság

  Azon motoros képesség, amely lehetővé teszi, hogy valamely mozgást nagy... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 153

Átlagos értékelés: 4.8