notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Evési tippek a fáradtság elleni harcban - evési szokások, élelmiszer tippek

8 evési tipp a fáradtság elleni küzdelemben

Szita Lili
hirdetes

Eleged van abból, hogy állandóan fáradtnak érzed magadat? Bosszant a szokásos 15 órai lehangoltság? Néhány ötlet ennek elkerülésére:

Fáradtság és élelmiszerek

Kerüljük a finomított lisztből készült ételeket

 
A fehér kenyér, a fehér tészta, a burgonya, és a fehér rizs magas glikémiás indexszel rendelkeznek. Ha túl sokat fogyasztunk az ilyen ételekből, esély van a hipoglikémiás állapot kialakulására (alacsony vércukor szint). Ezen állapot tüneteihez tartozhat a fáradtság, a hangulatváltozások és a dekoncentráltság. Alacsonyabb glikémiás indexű ételek fogyasztásával, mint amilyenek a teljes kiőrlésű gabonából készült ételek, édes burgonya, és barna rizs, a szervezetünket segítjük abban, hogy energikusnak érezhessük magunkat, mindemellett pedig a súlyod sem gyarapodik. Egy minőségi szelet kenyér 2-3 grammnyi rostot kell tartalmazzon. Ellenőrizd a címkét.
 

Zöldtea

 
A zöld tea, amely tele van antioxidánsokkal, és támogatja a fogyókúrádat, koffeint is tartalmaz. Ha csökkenteni akarod a kávéfogyasztásodat, vagy el akarod hagyni a kávét, akkor a zöld tea jó alternatíva.
 

Fehérjék

 
A megfelelő mennyiségű fehérje fogyasztása segít a vércukorszint kiegyensúlyozottá tételében, ami az energia ingadozások megszűnését jelenti. Olyan fehérjéket válassz, amik alacsonyabbak telített zsírsavakban, mint amilyenek az alacsony zsírtartalmú tejtermékek, csirke, hal, pulyka, szója és tojásfehérje.
hirdetes
 

Szivárvány a tányérodon

 
Amikor ételt választasz, igyekezz a szivárvány színeit felvonultatni a tányérodon. A természet okos, és éppen ezért a legegészségesebb ételeink, amelyek telve vannak vitaminokkal és ásványi anyagokkal, fényesek és szemet gyönyörködtetőek. A paradicsomok, a kékáfonya, a málna, a brokkoli, az édes burgonya, a répa, a narancsok, és a spenót csak néhány példa az élelmiszerek bajnokai közül, amelyek fogyasztásával élettel telítődsz meg.
 

Folyadékbevitel - szomjúság

 
Nem fáradt vagy, hanem szomjas. A szervezet számos tünete, ami a fáradtságra utal, lehet a dehidratáltság jele is. Legalább 6-8 pohár tiszta vizet, gyógyteát, vagy felhígított 100 százalékos gyümölcslevet kell elfogyasztanod naponta.
 

Válassz vasban gazdag ételeket

 
A vasra a hemoglobin előállításához van szüksége testünknek, ami a vörösvérsejtek fő alkotója. A hemoglobin a testedben az oxigén sejtekhez szállítását végzi, ahol energia termelésre használja ezt a szervezet. Ha alacsony az étrended vastartalma, a vörösvérsejtek nem képesek annyi oxigént szállítani a sejtekhez, ez pedig alacsony energia szint kialakulásához vezet. A vasnak két formája létezik az ételekben: Heme: a vas jobban felszívódó formája. Vörös húsokban, húsokban és tojásban található meg. A non heme, a vas kevésbé felszívódó fajtája. Vassal dúsított gabonákban, sötétlevelű zöldekben, babokban, magvakban és némely szárított gyümölcsben található meg. A vas felszívódását segítendő, egyed a vasat együtt C vitaminban gazdag élelmiszerekkel.
hirdetes
 

Fontos, hogyan eszel, nem csak az számít, hogy mit és mennyit

 
Szánj időt az étkezésre, legalább 20 percet! ugyanis idő kell ahhoz, hogy a gyomor receptorai megküldjék a teltségérzet jelét az agynak.
 

Legyen bőségesebb az ebéded, mint a vacsorád!

 
Kerüld a magas szénhidráttartalmú ételek fogyasztását, mint amilyen a pirítós vagy tésztaétel lefekvés előtt. A vacsorádat minél hamarabb időzítsd, és inkább zöldeket és fehérjét egyél, (csirke vagy hal), egészséges zsírokkal kiegészítve, mint amilyen az olívaolaj, vagy a dió.
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
81 766
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 903 501
Közösség

Szótár

Aromafürdő

  A fürdővízhez gyógynövényeket és illóolajokat adagolnak a fürdővízhez, éppen... Tovább

Állóképesség

  A szervezet fáradással szembeni ellenállóképessége hosszan tartó erőkifejtéseknél.... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 153

Átlagos értékelés: 4.8