notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

hirdetes

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

vitalzone.hu
hirdetes

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

Reformkonyha!


Ha változtatunk a hagyományos alapanyagokon, csökkenthetjük a bevitt szénhidrát mennyiséget. Fehér lisztet kiiktatjuk, de még jobb, ha köretnek salátát, párolt zöldséget eszünk. Kenyeret mértékkel együk, abból is inkább teljes kiőrlésűt válaszunk. Győzzük meg a nagyikat is, hogy cukor helyet nyírfacukorral süssenek. A nyalánkságok mellett pedig ügyeljünk arra, friss gyümölcs is legyen a desszertasztalon.


Legfontosabb: fölösleges stresszelni


Az ember hajlamos a karácsonyt (húsvétot, szülinapot) okolni a zsírért, de ha jobban megnézzük, akkor a dolog úgy áll, hogy néhány nap folyamatos zabálástól még senki sem hízott meg látványosan. Persze, föl lehet szedni egy kis fölösleget, és föl is szoktak, főleg mivel a megnövekedett ünnepi kalóriamennyiség általában drasztikus mozgáscsökkentéssel (és kalóriafelhasználással) jár együtt. Azt meg régóta tudni lehet, hogy ahol több a bevitt energia, mint a felhasznált, ott zsír keletkezik. De a dolog korántsem olyan vészes, mint ahogy az emberek szeretik beállítani: nem ettől a pár naptól leszünk vállalhatatlanul kövérek, és nem is emiatt romlik le az állóképességünk annyira, hogy szívrohamot kapunk, mire fölgyalogolunk az elsőre.

hirdetes

Edzés, Pihenés!


Ha egész évben keményen edzettél, csaló étkezéseket csak módjával iktattál be, és az eredményeidre sem panaszkodhatsz, megérdemled a pihenést. Ne görcsölj azon, hogy három nap alatt elveszíted nehezen megszerzett formádat – ez még akkor is lehetetlen, ha léböjtkúrát tartasz. Izmaid és ízületeid meg fogják hálálni a törődést, vagyis azt, hogy néhány napig nyugtuk lesz tőled.

Három dolog, amire ilyenkor is ügyelned kell:


Fehérjebevitel : 

a napi 2g/testsúlykilogrammnyi állati fehérje bevitele minden egyes nap meg kell, hogy legyen.

Folyadékbevitel:

napi 3 liter víznek kell lecsúsznia a torkodon. Nehezíti a dolgot, hogy ha alkoholt is fogyasztasz, dehidratálódsz. Ez pedig még több vízivást igényel.

Három óránkénti étkezések:

a folyamatos tápanyagellátás szintén konstans szabály. Ez sem túl nehéz feladat!


Ha nem bírsz magaddal, és minden áron edzeni akarsz‼:


Ebben az esetben lehetőség van otthoni edzésre is, saját testsúlyos gyakorlatokkal, esetleg kézi súlyzóval, vagy más eszközökkel. Amit még ajánlani tudok, az a KARDIO EDZÉSEK‼ Súlyzós edzésekkel nyugodtan pihenj, az ízületeidnek is jót tesz a pihenés.
/ A saját testsúlyos edzés – bárki bármit is mond – egy bizonyos szint után nem nyújt elegendő impulzust izmainknak. Hiszen a terhelést igencsak nehézkesen tudjuk fokozni./

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A 21 éves hamburger jobban tartja magát mint Te

2020-01-24

A 21 éves hamburger jobban tartja magát mint Te

Idén ünnepli 21. születésnapját a McDonald's hamburger, de az öregedés jelei (jelen esetben a penész) azóta sem jelentkezett rajta. Mi az örök fiatalságának titka? Mi állhat a háttérben?

Pofonegyszerű egészséges reggeli

2020-01-16

Pofonegyszerű egészséges reggeli

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ugye tudod? De nem mindegy, hogy mi kerül a tányérodra! Ha unod már a zabkását, ezt a 3 perces egészséges receptet imádni fogod!

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

2019-12-19

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

Ígértem, írok az édesítőszerekről, amikkel a cukrot ki lehet váltani. Úgy gondoltam 2 nagy csoport szerint fogom rendezni őket, TERMÉSZETES és MESTERSÉGES. Ebben a részben a természetes édesítőszerekről lesz szó.

Fitten karácsonykor

2019-12-18

Fitten karácsonykor

A karácsonyi ünnepek élvezetéhez és az egészséges életmód fenntartásához olvasd el az ünnepi fitnesz útmutatónkat!

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

2019-12-13

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

5+1 isteni finom, ráadásul diétás desszertreceptet hoztam most nektek, ismerjétek meg ti is ezeket a diétás karácsonyi desszerteket!

Mert enni jó!

2019-12-10

Mert enni jó!

Az őszi-téli időszakban jellemző, hogy kevésbé érezzük magunkat aktívnak, mégis egész nap az evésen jár az eszünk. Ráadásul a magyar konyhában ilyenkor különösen népszerűek a zsírosabb fogások, azonban az egyoldalú táplálkozás hosszú távon egészségügyi következményekhez vezethet.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
195 518
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
195 518
Közösség

Szótár

Low fat diéta

A zsírbevitel korlátozásán alapuló diéta Tovább

Low carb diéta

Alacsony szénhidrát-bevitelen alapuló diéta. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 4.0

egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás fogyás fogyókúra táplálkozás túlsúly ünnep