notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

hirdetes

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

vitalzone.hu

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

Reformkonyha!


Ha változtatunk a hagyományos alapanyagokon, csökkenthetjük a bevitt szénhidrát mennyiséget. Fehér lisztet kiiktatjuk, de még jobb, ha köretnek salátát, párolt zöldséget eszünk. Kenyeret mértékkel együk, abból is inkább teljes kiőrlésűt válaszunk. Győzzük meg a nagyikat is, hogy cukor helyet nyírfacukorral süssenek. A nyalánkságok mellett pedig ügyeljünk arra, friss gyümölcs is legyen a desszertasztalon.


Legfontosabb: fölösleges stresszelni


Az ember hajlamos a karácsonyt (húsvétot, szülinapot) okolni a zsírért, de ha jobban megnézzük, akkor a dolog úgy áll, hogy néhány nap folyamatos zabálástól még senki sem hízott meg látványosan. Persze, föl lehet szedni egy kis fölösleget, és föl is szoktak, főleg mivel a megnövekedett ünnepi kalóriamennyiség általában drasztikus mozgáscsökkentéssel (és kalóriafelhasználással) jár együtt. Azt meg régóta tudni lehet, hogy ahol több a bevitt energia, mint a felhasznált, ott zsír keletkezik. De a dolog korántsem olyan vészes, mint ahogy az emberek szeretik beállítani: nem ettől a pár naptól leszünk vállalhatatlanul kövérek, és nem is emiatt romlik le az állóképességünk annyira, hogy szívrohamot kapunk, mire fölgyalogolunk az elsőre.

hirdetes

Edzés, Pihenés!


Ha egész évben keményen edzettél, csaló étkezéseket csak módjával iktattál be, és az eredményeidre sem panaszkodhatsz, megérdemled a pihenést. Ne görcsölj azon, hogy három nap alatt elveszíted nehezen megszerzett formádat – ez még akkor is lehetetlen, ha léböjtkúrát tartasz. Izmaid és ízületeid meg fogják hálálni a törődést, vagyis azt, hogy néhány napig nyugtuk lesz tőled.

Három dolog, amire ilyenkor is ügyelned kell:


Fehérjebevitel : 

a napi 2g/testsúlykilogrammnyi állati fehérje bevitele minden egyes nap meg kell, hogy legyen.

Folyadékbevitel:

hirdetes

napi 3 liter víznek kell lecsúsznia a torkodon. Nehezíti a dolgot, hogy ha alkoholt is fogyasztasz, dehidratálódsz. Ez pedig még több vízivást igényel.

Három óránkénti étkezések:

a folyamatos tápanyagellátás szintén konstans szabály. Ez sem túl nehéz feladat!


Ha nem bírsz magaddal, és minden áron edzeni akarsz‼:


Ebben az esetben lehetőség van otthoni edzésre is, saját testsúlyos gyakorlatokkal, esetleg kézi súlyzóval, vagy más eszközökkel. Amit még ajánlani tudok, az a KARDIO EDZÉSEK‼ Súlyzós edzésekkel nyugodtan pihenj, az ízületeidnek is jót tesz a pihenés.
/ A saját testsúlyos edzés – bárki bármit is mond – egy bizonyos szint után nem nyújt elegendő impulzust izmainknak. Hiszen a terhelést igencsak nehézkesen tudjuk fokozni./

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

B12-vitamin

A B12-vitamin részt vesz a nukleinsavak felépítésében, befolyásolja a szervezet... Tovább

Réz

A réz rengeteg élettani folyamatban főszerepet játszik, ugyanis részt vesz a szervezetünkre... Tovább

Tovább a lexikonra
egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás fogyás fogyókúra táplálkozás túlsúly ünnep