notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Káros a cukor, felejtsd el egy életre!

hirdetes

Segítség! Fogva tart a cukor!

Mérei Kata
hirdetes

Te is édesszájú vagy? Nem múlhat el nap csoki, fánk, péksütemény nélkül? Ha te is az a típus vagy, aki ebédre inkább letol egy kakaós csigát, de kihagyja a főtt ételt, akkor kezdhetsz arra gyanakodni, hogy cukorfüggő vagy. Márpedig az ilyen típusú függés nagyon veszélyes tud lenn. 

Szokj le a cukorról!

 

És nem csak azért, mert hizlal. Bizonyos szempontból ez a legkisebb baj. A nagyobbik az, hogy ettől a függéstől nagyon nehéz megszabadulni. Márpedig a túlzott cukorfogyasztás hosszú távon akár cukorbetegség, különböző vesebetegség, gyomorbetegség kialakulásához vezethet. A cukortól való elszakadás azért nehéz, mert cukor fogyasztás hatására dopamin szabadul fel a szervezetben, amelytől boldognak, kielégültnek érzed magad. Ezáltal pedig a tested egyre többet és többet akar majd ebből az édes csodából, a folyamat elszabadul, és a cukorválság belengi majd az egész életedet.

 

Senkit nem tiltanék el végleg az édességektől, de néhány tippet azért adok, hogyan mérsékeld a fogyasztását.

 

1: Soha ne legyél farkaséhes!

Kiéhezett állapotban, korgó gyomorral ösztönösen a gyors enyhülést fogod keresni. Ezt pedig nem a salátában fogod megtalálni, hanem egy tömény csokiszeletben vagy fánkban. Ezek gyorsan kielégítenek, megnyugtatnak és elveszik a pillanatnyi éhségérzetet. Éppen ezért, soha ne várd meg azt a pillanatot, amikor már ölni tudnál egy falat cukorbombáért. Amint megérzed az éhség első jeleit, csillapítsd! Lehetőleg egy kis gyümölccsel, zöldséggel, salátával, és próbáld kihúzni a következő főétkezésig.

hirdetes

 

2: Igyál rendszeresen!

A szomjúságot sokszor összekeverjük az éhséggel. Ne tedd. Fél óránként igyál meg 2 deciliter vizet vagy teát – természetesen cukor nélkül. A folyadék belülről hidratál, szebb lesz a bőröd, a gyomrodat pedig eltelíti és remélhetőleg késleltetheted az éhségérzet kialakulását. Figyelem! Ha kávézol, minden csésze kávé után dönts le 2 deciliter vizet! A kávé koffeintartalma miatt folyadékot von el a szervezettől, amit azonnal pótolni kell!

 

3: Rágózz!

Ha támad a cukoréhség, rágj el egy jó kis tömény, gyümölcsös rágógumit. Ezzel egy kicsit becsaphatod az agyadat, hiszen kalóriamentesen érzel édes ízt a szádban. Vigyázz, a mentolos ilyenkor nem segít, attól csak még éhesebb leszel!

A következő oldalon folytatom! 

 

Szokj le a cukorról!

 

4: Szemezgess!

Tarts magadnál sózatlan, pörköletlen mandulát, mogyorót vagy kesudiót. Nem kell sokat, mindössze egy maroknyi legyen nálad. Ezekből bármikor ropogtathatsz, ha rád törne az édesség iránti vágy.

 

5: Legyen édes a reggel!

Az édes íz élvezetét tartogasd reggelre. Szórj egy kis fahéjat a kávédra, vagy a zabkásádra, esetleg a müzlidbe. Készíts gyümölcsturmixot, vagy keverj gyümölcsöt a joghurtodba. Oké, nem csoki, de reggel, éhgyomorra sokkal intenzívebben fogod érzékelni az édes ízeket.

 

6: A becsapós mandarin

Ha már nagyon kínlódsz, egyél meg egy szem mandarint. Most nem hiszed el, de tényleg működik. A mandarin édes, lédús, csökkenti az édesség iránti vágyat. Ráadásul egy szem mandarin alig 40, mérettől függően 50 kalória. Ez bármilyen étrendbe belefér.

 

7: Mozogj!

Próbáld meg az édesség okozta boldogságot a mozgásból megszerezni. A mozgás éppúgy boldogsághormonokat szabadít fel, mint a csoki. Oké, tovább tart sétálni vagy kocogni 20 percet, mint letépni egy szelet csokiról a papírt, de ez nem növeli, hanem formásabbá teszi a fenekedet.

Nos, sikerült választani? Szerintem próbálj ki mindent!

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A Schobert Norbi botrány és ez az álságos Magyarország

2020-01-25

A Schobert Norbi botrány és ez az álságos Magyarország

Ülök péntek délután Budapest egyik fürdőjében, és az előttem döngő léptekkel elvonuló hatalmas sörhasú férfiakat szemlélem. Harmincas éveikben járnak.

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

2020-01-24

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

Az már szinte közhelynek számít, hogy tudatos táplálkozással és a rendszeres testmozgással rengeteget tehetünk az egészségünkért, a jobb közérzetünkért, ami sok esetben a természetesen lelkünkkel is szoros összefüggésben áll.

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

2020-01-22

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

A mai világban a fejfájás – és ezzel együtt a fájdalomcsillapító gyógyszerek bekapkodása is - mindennapjaink velejárója lett. Azonban jobb, ha tudjátok, hogy léteznek természetes megoldások fejfájás ellen

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

2020-01-20

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

A light címke mágikus jelentőséggel bír a fogyókúrázók és az egészséges életmódot folytatók körében. valld be, hogy te is inkább a kosaradba rakod a „light”, a „diet”, a „wellness” vagy épp „zsírszegény” felirattal forgalmazott ételeket, mint a hagyományosakat, hiába drágábbak.

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

2020-01-20

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

Az izotóniás sportitalokra csak élsportolóknak van szüksége? Mit takar az, hogy „izotóniás” egy ital? Mit tartalmaz? Tények és tévhitek, amiket jobb, ha tisztázunk!

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

2020-01-19

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

Bemutatunk 8 szénhidrát alternatívát amelyek elősegítik az egészséges bélműködést.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
195 518
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
195 518
Közösség

Szótár

Táplálékkiegészítő

  Az étkezések kiegészítésére, pótlására szolgáló legális készítmények, melyek... Tovább

Laparoszkópia

A hasüreg tükrözése a hasfalon keresztül. A hasfalat a köldök közelében szúrják át, majd... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 217

Átlagos értékelés: 4.7