Káros a cukor, felejtsd el egy életre!

Segítség! Fogva tart a cukor!

Mérei Kata
hirdetes

Te is édesszájú vagy? Nem múlhat el nap csoki, fánk, péksütemény nélkül? Ha te is az a típus vagy, aki ebédre inkább letol egy kakaós csigát, de kihagyja a főtt ételt, akkor kezdhetsz arra gyanakodni, hogy cukorfüggő vagy. Márpedig az ilyen típusú függés nagyon veszélyes tud lenn. 

Szokj le a cukorról!

 

És nem csak azért, mert hizlal. Bizonyos szempontból ez a legkisebb baj. A nagyobbik az, hogy ettől a függéstől nagyon nehéz megszabadulni. Márpedig a túlzott cukorfogyasztás hosszú távon akár cukorbetegség, különböző vesebetegség, gyomorbetegség kialakulásához vezethet. A cukortól való elszakadás azért nehéz, mert cukor fogyasztás hatására dopamin szabadul fel a szervezetben, amelytől boldognak, kielégültnek érzed magad. Ezáltal pedig a tested egyre többet és többet akar majd ebből az édes csodából, a folyamat elszabadul, és a cukorválság belengi majd az egész életedet.

 

Senkit nem tiltanék el végleg az édességektől, de néhány tippet azért adok, hogyan mérsékeld a fogyasztását.

 

1: Soha ne legyél farkaséhes!

Kiéhezett állapotban, korgó gyomorral ösztönösen a gyors enyhülést fogod keresni. Ezt pedig nem a salátában fogod megtalálni, hanem egy tömény csokiszeletben vagy fánkban. Ezek gyorsan kielégítenek, megnyugtatnak és elveszik a pillanatnyi éhségérzetet. Éppen ezért, soha ne várd meg azt a pillanatot, amikor már ölni tudnál egy falat cukorbombáért. Amint megérzed az éhség első jeleit, csillapítsd! Lehetőleg egy kis gyümölccsel, zöldséggel, salátával, és próbáld kihúzni a következő főétkezésig.

hirdetes

 

2: Igyál rendszeresen!

A szomjúságot sokszor összekeverjük az éhséggel. Ne tedd. Fél óránként igyál meg 2 deciliter vizet vagy teát – természetesen cukor nélkül. A folyadék belülről hidratál, szebb lesz a bőröd, a gyomrodat pedig eltelíti és remélhetőleg késleltetheted az éhségérzet kialakulását. Figyelem! Ha kávézol, minden csésze kávé után dönts le 2 deciliter vizet! A kávé koffeintartalma miatt folyadékot von el a szervezettől, amit azonnal pótolni kell!

 

3: Rágózz!

Ha támad a cukoréhség, rágj el egy jó kis tömény, gyümölcsös rágógumit. Ezzel egy kicsit becsaphatod az agyadat, hiszen kalóriamentesen érzel édes ízt a szádban. Vigyázz, a mentolos ilyenkor nem segít, attól csak még éhesebb leszel!

A következő oldalon folytatom! 

 

Szokj le a cukorról!

 

4: Szemezgess!

Tarts magadnál sózatlan, pörköletlen mandulát, mogyorót vagy kesudiót. Nem kell sokat, mindössze egy maroknyi legyen nálad. Ezekből bármikor ropogtathatsz, ha rád törne az édesség iránti vágy.

 

5: Legyen édes a reggel!

Az édes íz élvezetét tartogasd reggelre. Szórj egy kis fahéjat a kávédra, vagy a zabkásádra, esetleg a müzlidbe. Készíts gyümölcsturmixot, vagy keverj gyümölcsöt a joghurtodba. Oké, nem csoki, de reggel, éhgyomorra sokkal intenzívebben fogod érzékelni az édes ízeket.

 

6: A becsapós mandarin

Ha már nagyon kínlódsz, egyél meg egy szem mandarint. Most nem hiszed el, de tényleg működik. A mandarin édes, lédús, csökkenti az édesség iránti vágyat. Ráadásul egy szem mandarin alig 40, mérettől függően 50 kalória. Ez bármilyen étrendbe belefér.

 

7: Mozogj!

Próbáld meg az édesség okozta boldogságot a mozgásból megszerezni. A mozgás éppúgy boldogsághormonokat szabadít fel, mint a csoki. Oké, tovább tart sétálni vagy kocogni 20 percet, mint letépni egy szelet csokiról a papírt, de ez nem növeli, hanem formásabbá teszi a fenekedet.

Nos, sikerült választani? Szerintem próbálj ki mindent!

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

2019-05-16

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

A kókuszvirág cukor évezredek óta használt közkedvelt édesítőszer a déli- és délkelet-ázsiai régióban, ahol igen bőséges a kínálat kókuszpálmából. A kókuszból készült termékek legnagyobb előállítói és forgalmazói a Fülöp-Szigetek és Indonézia. A hazai alternatív édesítőszerek piacán körülbelül 5 éve jelent meg a kókuszvirág cukor.

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

2019-05-16

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

A víz nagyon egészséges, ajánlott belőle akár napi két liter elfogyasztása. Leginkább az ásványvízből! Bár általában mindenki annyi vizet fogyaszt, amennyi neki jólesik, a szakértők szerint napi akár három liter vizet is érdemes meginnunk, hogy egészségesek legyünk.

El ne csússz egy banánhéjon!

2019-05-16

El ne csússz egy banánhéjon!

Gyümölcsökre és zöldségekre mindenkinek szüksége van, de nem mindig tudjuk, hogy azon kívül, hogy vitamindúsak, pontosan milyen előnyökkel is jár egy-egy fogyasztása.

Mennyi koffein található a különböző kávétípusokban?

2019-05-17

Mennyi koffein található a különböző kávétípusokban?

A kávé népszerű ital, és valószínűleg a leggyakrabban fogyasztott koffeinforrás. A kávé koffein-tartalma jelentősen változhat számos tényezőtől függően, beleértve a kávé típusát, főzési módját és a márkát. Lássuk a számokat!

Puffadás, szélgörcsök, emésztési zavarok kínzó tünetei

2019-05-14

Puffadás, szélgörcsök, emésztési zavarok kínzó tünetei

Ha alkalmanként jelenik meg a probléma, több tényező is felelős lehet: a gyorsan elfogyasztott étellel levegő kerülhet az emésztőrendszerbe, de ételérzékenység is állhat a háttérben.

Így állítsd helyre gyomrod egészségét

2019-05-16

Így állítsd helyre gyomrod egészségét

Gyomorfájás? Gyomorégés? Emésztési zavarok? Kellemetlen érzés? A gyomor nem megfelelő működésének tünetei. Íme 7 hatékony tipp, amik segítségével visszaállíthatod gyomrod egészségét pillanatok alatt.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
127 987
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 047 076
Közösség

Szótár

Vitamin túladagolás

A legtöbb vitamint a szervezetünk nem tudja előállítani, így ezt pótolnunk kell. Ha... Tovább

Rostok

  A rostok a legösszetettebb szénhidrát-félék. Ezek nem emészthető növényi anyagok... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 217

Átlagos értékelés: 4.7