„Abbahagytam a búzaevést, és ez történt a testemmel”

"Abbahagytam a búzaevést, és ez történt a testemmel"

SZ.F.

Vajon milyen hatással van a búza az emberek szervezetére? Valóban olyan egészséges, mint amilyennek sokan állítják, vagy titokban többet árt, mint amennyit használ? Ezek a kérdések egyre többször bukkannak fel a hétköznapokban, hiszen sokak étrendjének jelentős részét teszik ki a búzából készült termékek.

"Abbahagytam a búzaevést, és ez történt a testemmel"

Becslések szerint az emberek 10%-a érzékeny a búzában található glutén néven ismert fehérjére, habár egyesek szerint ez a szám a 30%-ot is elérheti. A gluténról már biztosan mindenki hallott, még akkor is, ha pontosan nem is tudja, hogy mi az. A sokkoló része a dolgoknak azonban még mindig nem ez…

 

Mint kiderült, a búzafogyasztás még a gluténra nem érzékenyek számára sem javasolt. A probléma nem a hagyományos búzában rejlik, amelyeket még őseink fogyasztottak, hanem a mai modern növényekben.

 

A modern búza a „tökéletes krónikus méreg”, állítja Dr. William Davis (és számos más egészségügyi szakértő). Davis elmondása szerint a mai modern búza egyáltalán nem az, amit valaha nagyszüleink fogyasztottak: „[a modern búza] egy genetikailag előállított 46 centis növény, amelyet a 60-as és 70-es évek során fejlesztettek ki. Ez az újszerű búza számos olyan tulajdonsággal bír, amiről senki sem beszél, például hogy egy új, „gliadin” nevű fehérjét tartalmaz – ez nem összetévesztendő a gluténnel, ami egy különálló fehérje. A giladinra gluténérzékenységtől és egészségügyi állapottól teljesen függetlenül minden ember érzékeny, ugyanis valójában egy narkotikumról van szó. A giladin rátapad az agy narkotikum receptoraira, amely a legtöbb emberből éhséget vált ki. Így napi 440 kalóriával több kerül be a szervezetünkbe, az év minden napján.

 

Sierra Bright úgy döntött, hogy saját magán próbálja ki, hogy milyen is felhagyni a búzafogyasztással, és hogy milyen pozitív (vagy éppen negatív) egészségügyi hatásokat vesz majd észre. A következő oldalon az ő személyes tapasztalatait olvashatjuk a búzamentes étrenddel. 

 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Öt egyszerű tipp az édesség utáni vágy kielégítéséhez

2019-04-18

Öt egyszerű tipp az édesség utáni vágy kielégítéséhez

Este hazaérsz egy hosszú nap után, ledőlsz a kanapéra, nézed a kedvenc sorozatod legújabb epizódját, és pár perc múlva ellenállhatatlan vágyat érzel, hogy egyél valamilyen édességet. Veled is előfordult már igaz? Hogyan kerülhető el, hogy felesleges extra kalóriákat vigyünk be úgy, hogy közben édesség utáni vágyunkat is kielégítjük? Segítünk!

Így maradj fitt és egészséges a várandósság alatt és után

2019-04-16

Így maradj fitt és egészséges a várandósság alatt és után

Várandósság alatt is fitten és egészségesen. Íme néhány hatékony tipp, hogy terhesség alatt is egészséges, aktív életet élhess. Tippek a mama és a baba egészségéért.

7 tipp, hogy tökéletesen induljon a szabadnapod

2019-04-16

7 tipp, hogy tökéletesen induljon a szabadnapod

7 szuper hatékony, egyszerű tipp, hogy a szabadnapod tökéletesen induljon, hogy legyen időd egy kis relaxációra. Fogadd meg ezeket a tippeket, hogy az egész napod jobb legyen.

Mennyi vízre van valójában szükségünk?

2019-04-12

Mennyi vízre van valójában szükségünk?

Az interneten számos cikk kering arról, mennyi vizet is kell valójában meginnunk egy nap. A legtöbb esetben úgy tartják, hogy naponta minimum 2-3 liter vizet meg kell inni. De ez vajon tényleg igaz? Most utánajártunk a témának!

Mit együnk edzés után?

2019-04-08

Mit együnk edzés után?

Egy fárasztó edzés után meglehet, hogy falási roham tör rád, hiszen sok energiát felhasználtál. Azonban attól még, mert edzettél nem ehetsz meg akármit, ha formában szeretnél maradni. De akkor mit együnk, hogy szervezetünket újra feltöltsük energiával mégse hízzunk meg? Mutatjuk!

Így maradj egészséges és energikus egy hosszú utazás alatt is

2019-04-05

Így maradj egészséges és energikus egy hosszú utazás alatt is

Közeleg a nyár, sokan a Világ másik felére indulnak nyaralni. A hosszú utazás megviselheti a szervezetünket, egészségünket, a bőrünket. Íme néhány hatékony tipp, hogy hosszú utazás alatt is egészséges és energikus maradj.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
165 635
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
860 106
Közösség

Szótár

Mezei zsurló

Latin neve: Equisetum arvense   Eredete, élőhelye   A mezei zsurló egész... Tovább

Fekete áfonya

Latin neve: Vaccinum myrtillus   Ismertetése, termőhelye   Fás szárú cserje,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 162

Átlagos értékelés: 5.0