„Abbahagytam a búzaevést, és ez történt a testemmel”

"Abbahagytam a búzaevést, és ez történt a testemmel"

SZ.F.
hirdetes

Vajon milyen hatással van a búza az emberek szervezetére? Valóban olyan egészséges, mint amilyennek sokan állítják, vagy titokban többet árt, mint amennyit használ? Ezek a kérdések egyre többször bukkannak fel a hétköznapokban, hiszen sokak étrendjének jelentős részét teszik ki a búzából készült termékek.

"Abbahagytam a búzaevést, és ez történt a testemmel"

Becslések szerint az emberek 10%-a érzékeny a búzában található glutén néven ismert fehérjére, habár egyesek szerint ez a szám a 30%-ot is elérheti. A gluténról már biztosan mindenki hallott, még akkor is, ha pontosan nem is tudja, hogy mi az. A sokkoló része a dolgoknak azonban még mindig nem ez…

 

Mint kiderült, a búzafogyasztás még a gluténra nem érzékenyek számára sem javasolt. A probléma nem a hagyományos búzában rejlik, amelyeket még őseink fogyasztottak, hanem a mai modern növényekben.

 

A modern búza a „tökéletes krónikus méreg”, állítja Dr. William Davis (és számos más egészségügyi szakértő). Davis elmondása szerint a mai modern búza egyáltalán nem az, amit valaha nagyszüleink fogyasztottak: „[a modern búza] egy genetikailag előállított 46 centis növény, amelyet a 60-as és 70-es évek során fejlesztettek ki. Ez az újszerű búza számos olyan tulajdonsággal bír, amiről senki sem beszél, például hogy egy új, „gliadin” nevű fehérjét tartalmaz – ez nem összetévesztendő a gluténnel, ami egy különálló fehérje. A giladinra gluténérzékenységtől és egészségügyi állapottól teljesen függetlenül minden ember érzékeny, ugyanis valójában egy narkotikumról van szó. A giladin rátapad az agy narkotikum receptoraira, amely a legtöbb emberből éhséget vált ki. Így napi 440 kalóriával több kerül be a szervezetünkbe, az év minden napján.

hirdetes

 

Sierra Bright úgy döntött, hogy saját magán próbálja ki, hogy milyen is felhagyni a búzafogyasztással, és hogy milyen pozitív (vagy éppen negatív) egészségügyi hatásokat vesz majd észre. A következő oldalon az ő személyes tapasztalatait olvashatjuk a búzamentes étrenddel. 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

2019-05-16

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

A kókuszvirág cukor évezredek óta használt közkedvelt édesítőszer a déli- és délkelet-ázsiai régióban, ahol igen bőséges a kínálat kókuszpálmából. A kókuszból készült termékek legnagyobb előállítói és forgalmazói a Fülöp-Szigetek és Indonézia. A hazai alternatív édesítőszerek piacán körülbelül 5 éve jelent meg a kókuszvirág cukor.

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

2019-05-16

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

A víz nagyon egészséges, ajánlott belőle akár napi két liter elfogyasztása. Leginkább az ásványvízből! Bár általában mindenki annyi vizet fogyaszt, amennyi neki jólesik, a szakértők szerint napi akár három liter vizet is érdemes meginnunk, hogy egészségesek legyünk.

El ne csússz egy banánhéjon!

2019-05-16

El ne csússz egy banánhéjon!

Gyümölcsökre és zöldségekre mindenkinek szüksége van, de nem mindig tudjuk, hogy azon kívül, hogy vitamindúsak, pontosan milyen előnyökkel is jár egy-egy fogyasztása.

Mennyi koffein található a különböző kávétípusokban?

2019-05-17

Mennyi koffein található a különböző kávétípusokban?

A kávé népszerű ital, és valószínűleg a leggyakrabban fogyasztott koffeinforrás. A kávé koffein-tartalma jelentősen változhat számos tényezőtől függően, beleértve a kávé típusát, főzési módját és a márkát. Lássuk a számokat!

Puffadás, szélgörcsök, emésztési zavarok kínzó tünetei

2019-05-14

Puffadás, szélgörcsök, emésztési zavarok kínzó tünetei

Ha alkalmanként jelenik meg a probléma, több tényező is felelős lehet: a gyorsan elfogyasztott étellel levegő kerülhet az emésztőrendszerbe, de ételérzékenység is állhat a háttérben.

Így állítsd helyre gyomrod egészségét

2019-05-16

Így állítsd helyre gyomrod egészségét

Gyomorfájás? Gyomorégés? Emésztési zavarok? Kellemetlen érzés? A gyomor nem megfelelő működésének tünetei. Íme 7 hatékony tipp, amik segítségével visszaállíthatod gyomrod egészségét pillanatok alatt.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
127 987
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 047 076
Közösség

Szótár

A-vitamin

Az A-vitamin szükségletet a vegyes táplálkozás fedezi.   A szükséglet növekedésével... Tovább

B2-vitamin

B2-vitamin Riboflavin. Az enzimek a piroszőlősav, zsírsavak és az aminosavak oxidatív... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 162

Átlagos értékelés: 5.0