Banánhéjtea készítése

Miért és hogyan érdemes banánhéjteát készíteni?

Sz.F.
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Sokan – érthető módon – általában azonnal a kukába hajítják a banánhéjakat, miután végeztek a gyümölccsel, míg néhányaknál a komposztban köt ki. De gondoltad volna, hogy a banán héjából is teát lehet készíteni, és hogy a szemétbe dobni azt elképesztő pazarlásnak számít? Bizony, a banánnak nem csak a „fogyasztható” részében, hanem a (szintén fogyasztható) héjában is rengeteg tápanyag rejtőzik. Néhány országban, például Indiában erről már régóta tudnak.

Miért és hogyan érdemes banánhéjteát készíteni?

A banánhéj keserűbb és kevésbé „harapható”, mint a belső rész, ezért nem érdemes önmagában fogyasztani. Szerencsére azonban minden benne található tápanyaghoz hozzájuthatsz, és sokkal emészthetőbbé is teheted a banán héját. Például főzheted vagy sütheted őket 10 percig (így már magukban is sokkal élvezhetőbbé válnak), vagy – és ez talán a legjobb módszer – teát is készíthetsz belőlük. Mielőtt azonban felfedeznénk a banánhéjtea-készítés rejtelmeit, nézzük meg, hogy egyáltalán miért is vetemedne valaki erre!

 

A banánhéjtea csökkenti a koleszterinszintet és óvja a szív egészségét

 

A banánhéjakról kimutatták, hogy mind oldódó, mind pedig nem oldódó rosttartalmuknak köszönhetően segítenek a koleszterinszint visszafogásában. Külön érdekesség, hogy ezekből igazából több van a banán héjában, mint magában a banánban. Az alacsonyabb koleszterinszint csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának veszélyét. Akárcsak a banánok, a héjuk is tele van káliummal, ami a szervezet folyadék- és elektrolitszintjét segít kiegyensúlyozni, továbbá szabályozza a szívverést és véd a szívbetegség ellen.

hirdetes

 

A banánhéjtea javítja a közérzetet és enyhíti a depressziót

 

A banánhéjakban triptofán nevű aminosav is jelen van, ami segít a jó közérzetért felelős hormonok (szerotonin és dopamin) mennyiségében növelésében. Ezek a hormonok nem csupán a jókedvet fokozzák, de segítik a stresszhormonok számának szabályozását is. Egy tajvani tanulmányban bemutatták, hogy a banánhéjkivonat képes volt a depresszió tüneteinek enyhítésében az önkéntes résztvevőknél, míg egy másik kutatás rávilágított, hogy napi két banánhéj elfogyasztásával (három napon keresztül) mind a depresszió csillapításához, mind pedig a vér szerotonintartalmának fokozásához hozzájárulhatunk. A következő oldalon folytatom, lapozz egyet és tudd meg, hogyan készíthetsz banánhéjteát! 

hirdetes

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes
egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás
hirdetes
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.