notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A rendszeres edzés pozitív élettani hatásai mégtöbb

hirdetes

A rendszeres edzés legfontosabb előnyei (2. rész)

SFV

Arról már írtunk korábban, hogy milyen előnyei vannak a mentális egészségre, az energiaszintre, a csontokra és az izmokra, illetve a testsúlyra nézve a rendszeres testmozgásnak, de nem áll itt meg a pozitívumok sorozata. Lássuk, miben segít még az edzés!

Edzés előnyei

No.5. Az edzés csökkenti a krónikus betegségek kialakulásának esélyét


A rendszeres fizikai aktivitás hiánya a krónikus betegségek elsődleges kiváltó oka.
A rendszeres testmozgásról kimutatták, hogy javítja az inzulinérzékenységet, a szív egészségét és a testösszetételt, illetve csökkentheti a vérnyomást és a koleszterinszintet is.
Pontosabban, a testmozgás segíthet csökkenteni vagy megelőzni a következő krónikus egészségi állapotokat.


2-es típusú diabétesz:

A rendszeres aerob edzés késleltetheti vagy megelőzheti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulását. Jelentős egészségügyi előnyei is vannak az 1-es típusú cukorbetegek számára. A 2-es típusú cukorbetegségre vonatkozó rezisztencia edzés magában foglalja a zsírtömeg, a vérnyomás, a sovány testtömeg, az inzulinrezisztencia és a glikémiás kontroll javulását.


Szívbetegség:

Az edzés csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kockázati tényezőit, és egyben terápiás kezelés is a szív- és érrendszeri betegségben szenvedők számára .

hirdetes
Rákos megbetegedések: A testmozgás segíthet csökkenteni számos rákbetegség kockázatát, beleértve a mell-, vastag- és végbélrák, méhnyálkahártya-, epehólyag-, vese-, tüdő-, máj-, petefészek-, hasnyálmirigy-, prosztata-, pajzsmirigy-, gyomor- és nyelőcsőrák kockázatát.


Magas koleszterinszint:

A rendszeres, közepes intenzitású fizikai aktivitás növelheti a HDL (jó) koleszterinszintet, miközben fenntartja vagy ellensúlyozza az LDL (rossz) koleszterinszint emelkedését. A kutatások alátámasztják azt az elméletet, hogy nagy intenzitású aerob tevékenységre van szükség az LDL-szint csökkentéséhez.


Hipertónia:

A rendszeres aerob testmozgás csökkentheti a nyugalmi szisztolés vérnyomást 5-7 HGmm-rel a magas vérnyomásban szenvedők körében.
Mindezekkel szemben a rendszeres testmozgás hiánya – még rövid távon is – a hasi zsír jelentős növekedéséhez vezethet, ami növelheti a 2-es típusú cukorbetegség és a szívbetegség kockázatát.
Ezért javasolt a rendszeres fizikai aktivitás a hasi zsír csökkentése és az ilyen állapotok kialakulásának kockázatának csökkentése érdekében.

hirdetes


No.6.  Segít a bőr egészségének fenntartásában


Bőröd egészségét befolyásolhatja a szervezetben lévő oxidatív stressz mennyisége.
Az oxidatív stressz akkor fordul elő, amikor a szervezet antioxidáns védelme nem tudja teljesen helyrehozni a szabad gyökökként ismert vegyületek által okozott sejtkárosodást. Ez károsíthatja a sejtek szerkezetét és negatívan befolyásolhatja a bőr állapotát.
Annak ellenére, hogy az intenzív és kimerítő fizikai aktivitás hozzájárulhat az oxidatív károsodáshoz, a rendszeres mérsékelt testmozgás valóban növelheti a szervezet természetes antioxidánsainak termelését, amelyek segítenek megvédeni a sejteket.
Ugyanígy, a testmozgás serkentheti a véráramlást és a bőrsejtek adaptációját idézheti elő, ami segíthet késleltetni a bőröregedés megjelenését.
 

További érdekességekért olvass még!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

D-vitamin

A D-vitamin-hatású vegyületek szteroidszármazékok. Táplálkozás-élettani szempontból a D2-... Tovább

Subcutan zsírszövet

Bőr alatti zsírszövet Tovább

Tovább a lexikonra
akaraterő alakformálás edzésmódok egészség egészséges életmód életmód fitness fogyás fogyókúra gyógyulás megoldás megújulás mozgás