notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így készül az egészséges reggeli!

10 egészséges reggeli alapanyag

hirdetes

A legfontosabb mindig a reggeli, éppen ezért hoztam nektek most 10 olyan alapanyagot, amik segítenek abban, hogy tökéletesen induljon a nap! 

Egészséges reggeli

 

Egy igazán egészséges nap mindig egy tápláló reggelivel kezdődik. Ez felgyorsítja a metabolizmusod, energiával tölt el egész délelőttre, és befolyásolja, hogy a nap többi részében hogyan étkezel. Tavasszal és nyáron egyre több lehetőségünk van friss gyümölcsöt és zöldséget vásárolni, amelyekből szinte végtelen variációban tudunk egészségesnél egészségesebb reggelit varázsolni magunknak és családunknak.

 

A reggeli a legfontosabb étkezése a napnak, azonban sokan a “reggelizz úgy, mint egy király” mondást félreértelmezik, és nem a minőségre, hanem a mennyiségre koncentrálnak. Pedig egyáltalán nem az számít, hogy degeszre edd magad, hiszen ezzel csak azt éred el, hogy leterheled a szervezeted jó pár órára, ahelyett, hogy energikusan kezdenéd a napot. Ha nincs időd kényelmesen megreggelizni, elég, ha pár falatot magadhoz veszel, de fontos, hogy az minőségi alapanyagokból álljon.

 

Ha egyébként nem szoktál reggelizni próbálj ki több féle ételt, kísérletezz az ízekkel és a mennyiségekkel, míg meg nem találod azt a verziót, amelyik számodra a legideálisabb. Idővel hozzászoksz, sőt ez lesz a napod kedvenc étkezése. A következő oldalon megmutatom nektek a legegészségesebb alapanyagokat! 

 

Egészséges reggeli

 

1. Tojás

Talán az egyik legsokoldalúbban felhasználható alapanyag: készíthetsz belőle rántottát, omlettet, tükörtojást, lágy tojást, vagy próbáld ki például, hogy avokádóban sütsz meg egy egész tojást. Igazán tápláló reggeli, és biztosan nem lesz gond azzal, hogy kibírd ebédig éhség nélkül.

hirdetes

 

2. Zabpehely

A manapság igen népszerű zabkása mellett a zabpehelynek számtalan felhasználási módja van. Eheted natúr joghurttal, készíthetsz belőle házi müzlit, vagy müzli szeletet, liszt formájában pedig teljes mértékben helyettesíthető vele a fehér liszt.

 

3. Teljeskiőrlésű kenyér, gabonafélék

Nem kell lemondani a kenyérről, vagy a szendvicsről, csak arra érdemes odafigyelni, hogy a vásárolt pékáru minél kevesebb arányban tartalmazzon fehér lisztet, vagy adalékanyagokat, tartósítószereket. Minél több rost van benne, annál jobb a szervezet, főleg az anyagcsere számára.

 

4. Gyümölcs

A legjobb, ha gyümölcsvásárlásnál leginkább a bogyós gyümölcsöket részesíted előnyben, ha erre nincs lehetőség, kiváló választás az alma, az ananász, a barack, továbbá rengeteg receptben fontos szerepet kap a banán is - íze és állaga miatt jól lehet használni különböző turmixokhoz, palacsintákhoz, süteményekhez.

 

hirdetes

5. Natúr joghurt, zsírszegény túró

Mindkettő kiváló fehérje-és kálciumforrás, ráadásul nagyon alacsony a kalóriatartalma. Chia maggal, gyümölcsökkel keverve a joghurtot isteni chia pudingot készíthetsz, a túróból pedig akár muffint is süthetsz, amit több napig fogyaszthatsz reggelire.

 

Egészséges reggeli

 

6. Zöldségek

Az egészséges életmód elengedhetetlen alapszabálya, hogy minél több zöldséget fogyassz. A legjobb, ha nyersen eszed őket, de szalonna vagy kolbász helyett például tehetsz spenótot a rántottába is, így sokkal könnyebb és egészségesebb lesz a reggelid.

 

7. Mandula, dió

A magvak, például a mandula rengeteg hasznos vitamint tartalmaznak, továbbá jót tesznek a bőrnek és a hajnak is. Add hozzá zabkásához, müzlihez, joghurthoz és máris laktatóbb és vitamindúsabb reggelit kapsz.

 

8. Avokádó

Az egyik szuperétel, amely bár bőven tartalmaz zsírt, mégis kiváló tápanyagforrás a szervezeted számára. Készíthetsz belőle avokádókrémet teljeskiőrlésű kenyérrel, vagy nagyon jó párost alkot a tojással.

 

9. Fehérjepor

Rengeteg olyan receptet lehet találni manapság, amelyben a hozzávalók között szerepel a fehérjepor. Megosztóak az ezzel kapcsolatos vélemények, azonban ha minőségi fehérjeport vásárolsz, számos lehetőséged van a felhasználására, például tökéletes palacsinta, öntetek, sütemények készítéséhez.

 

10. Bacon

A baconre is vonatkozik, hogy egyszerre ne fogyassz sokat belőle, de ha meg tudod állni, hogy ne ess túlzásokba, akkor érdemes a tükörtojás mellé megpirítani egy-két szeletet, így sokkal élvezetesebben indul majd a napod.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A lisztérzékenység jelei

2019-10-20

A lisztérzékenység jelei

A coeliakia (lisztérzékenység) jellemzői. Mindennapi táplálékunk a liszt, hiszen ez a kenyér, a tészták alapanyaga. Vannak azonban, akik érzékenyek a gliadinra – a búza, rozs, árpa egyik fehérjéjére, ami a lisztérzékenységet

Támogasd kézmosással a Magyar Vöröskeresztet!

2019-10-16

Támogasd kézmosással a Magyar Vöröskeresztet!

Október 14. volt a kézmosás világnapja, ez alkalomból sokan és sokféleképpen hívják fel a figyelmet ennek fontosságára. Talán az még szokatlannak számít, hogy az egészségmegőrzés mellett a kézmosással támogatni is lehet.

Október 16: az Újraélesztés napja

2019-10-16

Október 16: az Újraélesztés napja

Tudtad? Minél többen állnak körül egy baleseti sérültet, annál kisebb az esély arra, hogy valaki a segítségére siet. Életbevágóan fontos, hogy mindannyian többet tudjunk az újraélesztés technikájáról, és merjük is használni ezt a tudást.

Szakértők ajánlják: őszi finomságokkal a téli vírusok ellen

2019-10-15

Szakértők ajánlják: őszi finomságokkal a téli vírusok ellen

A nyár vége óta sok energiát elfogyasztottunk, itt az ideje, hogy feltankoljuk szervezetünket vitaminokkal! A NaturMed Hotel Carbona szakértői arra adnak tippeket, hogyan készíthetjük fel immunrendszerünket télre, és hogyan köthetjük össze a kellemest a hasznossal, a feltöltődést a finom ízekkel.

Nagy általánosságban mindenhol a fehérjéről esik szó, de mi a helyzet a szénhidrátokkal?

2019-10-14

Nagy általánosságban mindenhol a fehérjéről esik szó, de mi a helyzet a...

A jó forma elérésében szintén rendkívül fontos szerepük van, ugyanúgy, mint a fehérjének, hiszen makro tápanyag. Hízni, zsírosodni elsősorban a szénhidrátoktól fogsz, ugyanakkor energiát adnak, telítettségérzetet okoznak, ha rendesen edzel is, akkor mindenképp figyelned kell a megfelelő mennyiség bevitelére.

Egészséges életmód napi 1000 forintból

2019-10-13

Egészséges életmód napi 1000 forintból

Az egészséges életmóddal kapcsolatos egyik legnagyobb kifogás és tévhit az szokott lenni, hogy egészségesen élni túl drága. Tény, hogy az egészséges ételek között vannak drágábbak is, de ez az egészségtelenekre ugyanúgy igaz, mégis vannak, akik megveszik őket.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 719
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 031 516
Közösség

Szótár

B7-vitamin

 Neve a német Haut szóból származik (jelentése bőr), mivel hiánya bőrbetegséget,... Tovább

Nulldiéta

A nulldiéta egy olyan diéta, melynek során a teljes táplálékmegvonás mellett csak a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 180

Átlagos értékelés: 5.0