notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így készül az egészséges reggeli!

hirdetes

10 egészséges reggeli alapanyag

hirdetes

A legfontosabb mindig a reggeli, éppen ezért hoztam nektek most 10 olyan alapanyagot, amik segítenek abban, hogy tökéletesen induljon a nap! 

Egészséges reggeli

 

Egy igazán egészséges nap mindig egy tápláló reggelivel kezdődik. Ez felgyorsítja a metabolizmusod, energiával tölt el egész délelőttre, és befolyásolja, hogy a nap többi részében hogyan étkezel. Tavasszal és nyáron egyre több lehetőségünk van friss gyümölcsöt és zöldséget vásárolni, amelyekből szinte végtelen variációban tudunk egészségesnél egészségesebb reggelit varázsolni magunknak és családunknak.

 

A reggeli a legfontosabb étkezése a napnak, azonban sokan a “reggelizz úgy, mint egy király” mondást félreértelmezik, és nem a minőségre, hanem a mennyiségre koncentrálnak. Pedig egyáltalán nem az számít, hogy degeszre edd magad, hiszen ezzel csak azt éred el, hogy leterheled a szervezeted jó pár órára, ahelyett, hogy energikusan kezdenéd a napot. Ha nincs időd kényelmesen megreggelizni, elég, ha pár falatot magadhoz veszel, de fontos, hogy az minőségi alapanyagokból álljon.

 

Ha egyébként nem szoktál reggelizni próbálj ki több féle ételt, kísérletezz az ízekkel és a mennyiségekkel, míg meg nem találod azt a verziót, amelyik számodra a legideálisabb. Idővel hozzászoksz, sőt ez lesz a napod kedvenc étkezése. A következő oldalon megmutatom nektek a legegészségesebb alapanyagokat! 

 

Egészséges reggeli

 

1. Tojás

Talán az egyik legsokoldalúbban felhasználható alapanyag: készíthetsz belőle rántottát, omlettet, tükörtojást, lágy tojást, vagy próbáld ki például, hogy avokádóban sütsz meg egy egész tojást. Igazán tápláló reggeli, és biztosan nem lesz gond azzal, hogy kibírd ebédig éhség nélkül.

hirdetes

 

2. Zabpehely

A manapság igen népszerű zabkása mellett a zabpehelynek számtalan felhasználási módja van. Eheted natúr joghurttal, készíthetsz belőle házi müzlit, vagy müzli szeletet, liszt formájában pedig teljes mértékben helyettesíthető vele a fehér liszt.

 

3. Teljeskiőrlésű kenyér, gabonafélék

Nem kell lemondani a kenyérről, vagy a szendvicsről, csak arra érdemes odafigyelni, hogy a vásárolt pékáru minél kevesebb arányban tartalmazzon fehér lisztet, vagy adalékanyagokat, tartósítószereket. Minél több rost van benne, annál jobb a szervezet, főleg az anyagcsere számára.

 

4. Gyümölcs

A legjobb, ha gyümölcsvásárlásnál leginkább a bogyós gyümölcsöket részesíted előnyben, ha erre nincs lehetőség, kiváló választás az alma, az ananász, a barack, továbbá rengeteg receptben fontos szerepet kap a banán is - íze és állaga miatt jól lehet használni különböző turmixokhoz, palacsintákhoz, süteményekhez.

 

5. Natúr joghurt, zsírszegény túró

Mindkettő kiváló fehérje-és kálciumforrás, ráadásul nagyon alacsony a kalóriatartalma. Chia maggal, gyümölcsökkel keverve a joghurtot isteni chia pudingot készíthetsz, a túróból pedig akár muffint is süthetsz, amit több napig fogyaszthatsz reggelire.

 

Egészséges reggeli

 

6. Zöldségek

Az egészséges életmód elengedhetetlen alapszabálya, hogy minél több zöldséget fogyassz. A legjobb, ha nyersen eszed őket, de szalonna vagy kolbász helyett például tehetsz spenótot a rántottába is, így sokkal könnyebb és egészségesebb lesz a reggelid.

 

7. Mandula, dió

A magvak, például a mandula rengeteg hasznos vitamint tartalmaznak, továbbá jót tesznek a bőrnek és a hajnak is. Add hozzá zabkásához, müzlihez, joghurthoz és máris laktatóbb és vitamindúsabb reggelit kapsz.

 

8. Avokádó

Az egyik szuperétel, amely bár bőven tartalmaz zsírt, mégis kiváló tápanyagforrás a szervezeted számára. Készíthetsz belőle avokádókrémet teljeskiőrlésű kenyérrel, vagy nagyon jó párost alkot a tojással.

 

9. Fehérjepor

Rengeteg olyan receptet lehet találni manapság, amelyben a hozzávalók között szerepel a fehérjepor. Megosztóak az ezzel kapcsolatos vélemények, azonban ha minőségi fehérjeport vásárolsz, számos lehetőséged van a felhasználására, például tökéletes palacsinta, öntetek, sütemények készítéséhez.

 

10. Bacon

A baconre is vonatkozik, hogy egyszerre ne fogyassz sokat belőle, de ha meg tudod állni, hogy ne ess túlzásokba, akkor érdemes a tükörtojás mellé megpirítani egy-két szeletet, így sokkal élvezetesebben indul majd a napod.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A nyári alak érdekében KÖTELEZŐ de egyszerű szabály: Válts kókuszolajra! Mutatjuk miért és hogy mit válassz:

2019-12-15

A nyári alak érdekében KÖTELEZŐ de egyszerű szabály: Válts...

Az egészséges táplálkozással és az életmódváltással gyakran egy lapon szerepel a különböző zsiradékok, olajok elhagyása a táplálkozásból is. A kókuszolajjal ezt kikerülheted, ráadásul teljesen egészségesen

Klasszikus újévi fogadalom! De vajon be is tartod?

2019-12-11

Klasszikus újévi fogadalom! De vajon be is tartod?

"Lassan itt a karácsony, az újév, már elkezdtek megfogalmazódni sokunkban a fogadalmaink, melyek közül az egyik, sok ember listáján a fogyás, alakformálás.

Kifogásaitokkal kíméljetek meg! Nem érdekel, és nem hat meg!!

2019-12-09

Kifogásaitokkal kíméljetek meg! Nem érdekel, és nem hat meg!!

Arra van , és lesz időd , energiád amire akarod! Ha egészséges vagy, van kezed-lábad, minden adott ,hogy elgyere a kondi terembe, vagy akár otthon sportolj, akkor tedd meg!

Miért vagyunk fáradtak?

2019-12-09

Miért vagyunk fáradtak?

Az állandó fáradtságérzet az egyik leggyakoribb probléma a népesség körében, melyet befolyásolhat az életvitel. Előfordulhat, hogy valaki egészséges életmódot folytat és nincsen egészségügyi problémája sem, mégis rátelepszik egy kellemetlen érzés: az állandó kimerültség.

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

2019-12-03

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

Nélkülözhetetlen a gyomor - és bélrendszer számára, mivel a glutamin az egészséges bélflóra egyik fontos tényezője!

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

2019-11-28

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

A gyermekeink jó ütemű testi-lelki fejlődéséhez alapvető szükséglet az életkori sajátosságokat figyelmembe vevő táplálás. Az egészséges táplálkozási szokásokat már kora gyermekkorban érdemes kialakítani, elsajátítani. Csecsemőkorban, a szoptatás befejezé

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 884
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 346 104
Közösség

Szótár

Dietetikus

A dietetikus élelmiszertudománnyal, táplálkozástudománnyal foglalkozó szakember. Tovább

Gyermekláncfű

Latin neve: Taraxacum officinale   Népies elnevezései: Pongyola pitypang, pitypang,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 180

Átlagos értékelés: 5.0