notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Alacsony szénhidráttartalmú diéta: így csináld!

Mit ehetünk az alacsony szénhidráttartalmú értend során?

SzSz
hirdetes

alacsony szénhidráttartalmú diéta

6. Nem minden szénhidrát egyenlő


A szénhidrátoknak különböző formái vannak. Az egyszerű szénhidrátok könnyen emészthető cukrokból állnak. A finomított és feldolgozott szénhidrátok, mint a fehér cukor és a fehér liszt, egyszerű szénhidrátok. Azok az emberek, akik alacsony szénhidráttartalmú étrendet követnek, gondolniuk kell a finomított és feldolgozott szénhidrátok bevitelének csökkentésére. Ezen szénhidrátok elkerülése előnyös lesz az ideális súly eléréséhez és az egészségi állapot fenntartásához.

 

Azonban nem minden egyszerű szénhidrát egyenlő. A gyümölcsök közé tartozik a fruktóz, ami egy egyszerű szénhidrát, de a gyümölcsök fogyasztása alacsony szénhidráttartalmú étrendben javasolt, mivel tápanyagokkal van feltöltve, és egy teljes ételforrású szénhidrát.

 

A komplex szénhidrátok hosszabb ideig tartanak, mint az egyszerű szénhidrátok, mivel ezeket egyszerűbb formába kell bontani. A komplex szénhidrátok több tápanyagban gazdag ételben találhatók, mint például a bab, a gabonák és a rostokban gazdag gyümölcsök, például a banán. A komplex szénhidrátok további előnye, hogy egy személy gyorsabban érzi magát eltelítve, emellett hosszabb ideig is. Ezáltal hosszabb ideig nem leszel éhes, és nagyob valószínűséggel kerülheted el a falási rohamokat. 

hirdetes

 


 
7. Legyél tisztában az alternatívákkal


A magas szénhidrát-tartalmú élelmiszerek helyettesítése alacsony szénhidrogéntartalmú vagy nem-szénhidráttartalmú élelmiszerekkel segíthet csökkenteni a szénhidrát bevitelt.

Néhány alacsony szénhidrát-tartalmú helyettesítő:

  • saláta levelek taco/tortilla helyett 
  • zsemle helyett gomba
  • lasagna tészta helyett padlizsán
  • hirdetes
  • karfiol pizza rendes pizzatészta helyett
  • cukkini spagetti a tészta helyett

 

Az alacsony szénhidráttartalmú étrend bizonyos előnyökkel járhat, beleértve a fogyást. Tervezéssel és megfelelő helyettesítéssel a legtöbb ember alacsony szénhidráttartalmú étrendet követhet. Az alacsony szénhidráttartalmú étrend azonban nem lehet a legjobb módja a hosszú távú vagy fenntartható egészségügyi célok elérésének.

 

Ha alacsony szénhidráttartalmú étrendet követünk, elengedhetetlen, hogy egészséges ételeket fogyaszunk, és ne együnk például nagyon zsíros húsokat.

 

Ha te is fogyni szeretnél, vagy alacsony szénhidráttartalmú étrendet szeretnél követni, beszélj orvosoddal vagy táplálkozási szakembereddel, mielőtt bármilyen jelentős változást végeznél. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

2019-05-20

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

Mindannyiunk számára szükség van fehérjebevitelre, hogy egy kiegyensúlyozott étrend mellett egészségesek maradhassunk. Bizonyos okokból érdemes több fehérjét fogyasztanunk, köztük fogyás és izomnövelés során. Ugyanakkor azt is fontos meghatározni, hogy melyik a legjobb időpont a fehérje fogyasztására.

Szupergyors ketogén diéta: Útmutató kezdőknek

2019-05-16

Szupergyors ketogén diéta: Útmutató kezdőknek

Talán hallottál már a ketogén diétáról, talán még nem találkoztál vele, egy biztos: fogyni vágyók millióinak segített már hatékonyan és gyorsan lefaragni testúlyukból. Íme részletes útmutató kezdőknek.

Miért rontjuk el a diétát?

2019-04-29

Miért rontjuk el a diétát?

Az összeállított étrendek papíron jól hangzanak, és egy darabig tarthatók is. Sokan azonban hamar feladják még mielőtt bármilyen eredményt látnának. Hogyan lehetséges tartanunk magunkat a diétához? A kulcs egy rugalmas étrendben rejlik! Lássuk, ez mit jelent!

Ne csak a kalóriákra figyeljünk, a makrotápanyagok megfelelő összeállításában rejlik a siker kulcsa!

2019-04-16

Ne csak a kalóriákra figyeljünk, a makrotápanyagok megfelelő...

A csodadiéták és a kalóriák bűvöletében hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni a makrotápanyagokat, az csak a gyúrósoknak való jeligével.

5 dolog, amit tudnod kell az időszakos diétákról

2019-04-15

5 dolog, amit tudnod kell az időszakos diétákról

Fogyókúra vagy életmódváltás? -10 kiló 15 nap alatt? Hogyan lehetséges ez, és mik a hátulütői? Íme 5 dolog, amit tudnod kell a szuper hatékony, sokat ígérő, extra gyors fogyást garantáló diétákról.

10 aranyszabály a nassoláshoz

2019-04-15

10 aranyszabály a nassoláshoz

Nassolás diéta alatt? Naná! Elhoztuk a diétás, fogyókúrás nassolás 10 aranyszabályát, amiket ha betartasz, nyugodt szívvel mondhatsz igent a nassolnivalókra akkor is, ha éppen fogyókúrázol.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

Kreatin táplálékkiegészítők

  A kreatin az ételekben és a szervezetünkben is természetesen megtalálható aminosav... Tovább

Glükóz

A glükóz nem más, mint vércukor, hétköznapi néven szőlőcukor. A glükóz olyan cukor,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 97

Átlagos értékelés: 4.8