Alacsony szénhidráttartalmú diéta: így csináld!

Mit ehetünk az alacsony szénhidráttartalmú értend során?

SzSz
hirdetes

Az alacsony szénhidráttartalmú étrend korlátozza a szénhidrátbevitelt. A szénhidrát helyett fehérjét, egészséges zsírokat és rengeteg zöldséget kell fogyasztani. De pontosan mit ehetünk egy ilyen étrend alatt? Mutatjuk! 

alacsony szénhidráttartalmú diéta

A szénhidrátok a három fő tápanyag-típus egyike, amelyet a szervezet megfelelő működése miatt kell bevinnünk. A másik kettő tápanyag a fehérje és a zsír. A szénhidrát adja a szervezet energiáját. A szervezetünk ezeket a szénhidrátokat vagy azonnal felhasználja, vagy elraktározza, hogy később tudja hasznosítani. Ha a szervezet nem fordítja azonnal energiára a szénhidrátot, akkor az izomban és a májban tárolja el, hogy később felhasználhassa. Ha azonban a szervezet a tárolt szénhidrátokat nem használja fel a későbbiekben, akkor zsírrá alakulnak át. Ez általában akkor következik be, ha túl sok szénhidrátot vittünk be a nap folyamán, és nem mozogtunk mellé eleget. 

 

 

Annak érdemes követnie az alacsony szénhidráttartalmú étrendet, aki fogyni, szálkásodni szeretne, vagyis a testzsír százalékát minél jobban csökkenteni szeretné. Ha a test nem kap szénhidrátot, akkor nem tárol felesleges zsírt. Ez a lényeg. 

hirdetes

 


 
Tippek az alacsony szénhidráttartalmú diétához


Habár meg kell jegyezni, hogy egy alacsony szénhidráttartalmú diétát követni nem egyszerű. Mivel a napi szénhidrátbeviteled jóval csökkenteni kell a mostanihoz képest, várhatóan éhes és fáradt leszel az első időszakban. Ezért kell megfelelő tápanyagtartalmú diétát követni, hogy ezt elkerüljük. Tehát megfelelően pótold a hiányzó szénhidrátot főleg fehérjével. A következő tippek segíteni fognak az étrend betartásában, ezzel segítve a fogyást. 

 


1. Tudnod kell, hogy mely élelmiszerek alacsony szénhidráttartalmúak


Az alacsony szénhidráttartalmú élelmiszerek a következők:

  • sovány húsok, például bélszín, csirkemell vagy sertéshús
  • hal
  • tojás
  • leveles zöld zöldségek
  • karfiol és brokkoli
  • diófélék és magvak
  • olajok, például kókuszolaj, olívaolaj és repceolaj
  • néhány gyümölcs, például alma, áfonya és eper
  • édesítetlen tejtermékek, beleértve a sima teljes tejet és a görög joghurtot

 


2. Ismerd meg az ételek pontos szénhidráttartalmát 


A legtöbb alacsony szénhidráttartalmú étrend napi 20-50 gramm szénhidrátot tesz lehetővé. Emiatt elengedhetetlen, hogy az alacsony szénhidráttartalmú étrendet követő emberek olyan ételeket válasszanak, amelyek alacsonyabb szénhidráttal rendelkeznek, de adagonként magas tápértékűek. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

2019-05-20

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

Mindannyiunk számára szükség van fehérjebevitelre, hogy egy kiegyensúlyozott étrend mellett egészségesek maradhassunk. Bizonyos okokból érdemes több fehérjét fogyasztanunk, köztük fogyás és izomnövelés során. Ugyanakkor azt is fontos meghatározni, hogy melyik a legjobb időpont a fehérje fogyasztására.

Szupergyors ketogén diéta: Útmutató kezdőknek

2019-05-16

Szupergyors ketogén diéta: Útmutató kezdőknek

Talán hallottál már a ketogén diétáról, talán még nem találkoztál vele, egy biztos: fogyni vágyók millióinak segített már hatékonyan és gyorsan lefaragni testúlyukból. Íme részletes útmutató kezdőknek.

Miért rontjuk el a diétát?

2019-04-29

Miért rontjuk el a diétát?

Az összeállított étrendek papíron jól hangzanak, és egy darabig tarthatók is. Sokan azonban hamar feladják még mielőtt bármilyen eredményt látnának. Hogyan lehetséges tartanunk magunkat a diétához? A kulcs egy rugalmas étrendben rejlik! Lássuk, ez mit jelent!

Ne csak a kalóriákra figyeljünk, a makrotápanyagok megfelelő összeállításában rejlik a siker kulcsa!

2019-04-16

Ne csak a kalóriákra figyeljünk, a makrotápanyagok megfelelő...

A csodadiéták és a kalóriák bűvöletében hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni a makrotápanyagokat, az csak a gyúrósoknak való jeligével.

5 dolog, amit tudnod kell az időszakos diétákról

2019-04-15

5 dolog, amit tudnod kell az időszakos diétákról

Fogyókúra vagy életmódváltás? -10 kiló 15 nap alatt? Hogyan lehetséges ez, és mik a hátulütői? Íme 5 dolog, amit tudnod kell a szuper hatékony, sokat ígérő, extra gyors fogyást garantáló diétákról.

10 aranyszabály a nassoláshoz

2019-04-15

10 aranyszabály a nassoláshoz

Nassolás diéta alatt? Naná! Elhoztuk a diétás, fogyókúrás nassolás 10 aranyszabályát, amiket ha betartasz, nyugodt szívvel mondhatsz igent a nassolnivalókra akkor is, ha éppen fogyókúrázol.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
134 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 053 394
Közösség

Szótár

Lipidológus

A zsíranyagcsere-betegségekben járatos belgyógyász szakorvos. Tovább

Táplálékkiegészítő

  Az étkezések kiegészítésére, pótlására szolgáló legális készítmények, melyek... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 97

Átlagos értékelés: 4.8