A stressz feloldása nyújtással

A stressz feloldása nyújtással

vitalzone.hu

Noha a stressz többnyire mindannyiunkat megkörnyékez, egyáltalán nem törvényszerű, hogy a bennünk bujkáló feszültséget elraktározzuk, amíg el nem jutunk egy fitneszterembe, egy szaunába vagy éppen egy üdülőhelyre. A következőkben ajánlott rövidke program bárhol, bármikor elvégezhető, amikor szükségét érezzük egy kis lazításnak. A gyakorlatok legfeljebb 2-3 percet vesznek el zsúfolt napi programunkból, mégis órákkal megnövelhetik állóképességünket, kitartásunkat.

Így oldhatod fel a stresszt nyújtással

Ezek a nyújtógyakorlatok a test azon részeit "dolgozzák meg", amelyeken a stressz okozta feszültség leginkább jelentkezhet: a nyakat, vállat, a hát felső részét. Minden egyes gyakorlat után tartsunk olyan ellensúlyozó szünetet, amely alkalmat ad testünk teljes izomzatának megfeszülésére. Ha egyszer ráérzünk a gyakorlatok technikájára, képesek leszünk pillanatok alatt felfrissülni.

 

A csuklyás izom nyújtása

Helyezzük mindkét kezünket nyakunk oldalára, és lélegezzünk be mélyen! Miközben kilégzünk, lassan döntsük fejünket előre, és kezünkkel nyomjuk előrefelé a csuklyás izmot. Maradjunk így 10-20 másodpercig! A szünetben teljes megfeszítés.
 


A nyak hátsó részének nyújtása

Kezeinket a tarkónkra helyezve vegyünk mély levegőt! Kilégzés közben állunkkal és vállunkkal közelítsük meg a mellkast! Ezt a pózt tartsuk meg körülbelül 10-20 másodpercig! A szünetben teljes megfeszítés.

 

A rombuszizom nyújtása

Tenyereinket helyezzük hátunk felső részének közepére, és zárjuk össze lapockánkat! Vegyünk mély lélegzetet, majd kilégzés közben nyomjuk vállunkat lefelé, de vigyázzunk az egyenes fejtartsára! A lefeszített pózt tartsuk ki 10-20 másodpercig!
A szünetben teljes megfeszítés.
 

Egyenes karnyújtás


Fonjuk össze magunk előtt az ujjainkat vállmagasságban! Karjaink kinyújtása közben két tenyerünket fordítsuk kifelé, és állunkkal közelítsünk a mellkasunkhoz! Tartsuk ezt a helyzetet 10-20 másodpercig.
A szünetben teljes megfeszítés.

 

A nyak oldalsó részének nyújtása


Fejünket döntsük balra! Ilyen fejtartás mellett jobb karunkkal a hátunk mögött keresztben nyújtózzunk.
Ezt 10-20 másodpercig tartsuk ki, majd a másik oldalon fordított tartásban ismételjük meg!
A szünetben teljes megfeszítés!


Fejünket döntsük balra! Ilyen fejtartás mellett jobb karunkkal a hátunk mögött keresztben nyújtózzunk. Ezt 10-20 másodpercig tartsuk ki, majd a másik oldalon fordított tartásban ismételjük meg! A szünetben teljes megfeszítés!


A teljes megfeszítés technikája


A megfeszítést ülve és állva is végezhetjük. Vegyünk mély lélegzetet, majd teljesen lazítsuk el testünket a kilégzés során! Sarkunkat először összeérintve feszítsük meg a vádlinkat! Koncentráljunk arra, hogy csak a vádli feszüljön! Ezután a comb izmait feszítsük meg, változatlanul tartva a vádli feszítését is. fokozatosan adjuk hozzá a felsőtest valamennyi izomcsoportját! Maradjunk ebben a helyzetben 5 másodpercig, de közben folyamatosan lélegezzünk, tehát ne tartsuk vissza a levegővételt. Ez nagyon fontos!
Az 5 másodperc letelte után ismét fokozatosan, ám fordított sorrendben lazítsuk el izmainkat!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

2019-04-16

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

Álmatlansággal küzdesz? Íme 7 pofonegyszerű tipp, amit ha betartasz, akár már ma éjjel úgy alhatsz, mint a bunda. Szervezetünk megfelelő működéséhez a pihentető alvás elengedhetetlen, most ebben segítünk.

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

2019-04-15

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

A jóga feltölt, kiegyensúlyozottá tesz, formálja a testet, hozzájárul a lelki béke eléréséhez. Jógázni jó, de nem csak este, vagy munka után. Íme egy 15 perc alatt elvégezhető gyakorlatsor reggelre, hogy jobban induljon a napod.

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

2019-04-05

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

15 napon keresztül tedd meg ezt az egy-egy dolgot, hogy kiegyensúlyozottabb és boldogabb életet élj. 15 nap és 15 tipp a boldogabb, pozitívabb életért. Érezd jól magad a bőrödben.

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

2019-04-03

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

7 egyszerű, de nagyszerű nyujtógyakorlat, amiktől pillanatok alatt hajlékonyabbá válsz. Próbáld ki ezeket a gyakorlatokat és élvezd, ahogy tested rugalmasabbá, hajlékonyabbá válik.

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

2019-03-26

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

Hízás fogamzásgátló szedésétől? Lehetséges? Van összefüggés? Utánajártunk, hogy számíthatsz-e súlynövekedésre a fogamzásgátló szedésétől. Íme a szakmai álláspont!

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

2019-03-19

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

Összeszedtünk négy olyan gyakorlatot, amelyeket kismamák is elvégezhetnek, hogy erőnlétüket fenntarthassák akár a mindegyik trimeszterben. A gyakorlatokat egyszerűen, otthon is el lehet végezni, és nem több 5 percnél! Mutatjuk is a gyakorlatokat!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
165 635
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
860 106
Közösség

Szótár

Folsav

A B-vitaminok csoportjába tartozó vízben oldódó vitamin. Rendkívül fontos szerepet játszik... Tovább

Lúgosító diéta

Tavaszra mintha a szervezetünk kicsit összezavarodna: puffad a hasunk, dagad a lábunk, az... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 184

Átlagos értékelés: 4.7