notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A stressz feloldása nyújtással

A stressz feloldása nyújtással

vitalzone.hu
hirdetes

Noha a stressz többnyire mindannyiunkat megkörnyékez, egyáltalán nem törvényszerű, hogy a bennünk bujkáló feszültséget elraktározzuk, amíg el nem jutunk egy fitneszterembe, egy szaunába vagy éppen egy üdülőhelyre. A következőkben ajánlott rövidke program bárhol, bármikor elvégezhető, amikor szükségét érezzük egy kis lazításnak. A gyakorlatok legfeljebb 2-3 percet vesznek el zsúfolt napi programunkból, mégis órákkal megnövelhetik állóképességünket, kitartásunkat.

Így oldhatod fel a stresszt nyújtással

Ezek a nyújtógyakorlatok a test azon részeit "dolgozzák meg", amelyeken a stressz okozta feszültség leginkább jelentkezhet: a nyakat, vállat, a hát felső részét. Minden egyes gyakorlat után tartsunk olyan ellensúlyozó szünetet, amely alkalmat ad testünk teljes izomzatának megfeszülésére. Ha egyszer ráérzünk a gyakorlatok technikájára, képesek leszünk pillanatok alatt felfrissülni.

 

A csuklyás izom nyújtása

Helyezzük mindkét kezünket nyakunk oldalára, és lélegezzünk be mélyen! Miközben kilégzünk, lassan döntsük fejünket előre, és kezünkkel nyomjuk előrefelé a csuklyás izmot. Maradjunk így 10-20 másodpercig! A szünetben teljes megfeszítés.
 


A nyak hátsó részének nyújtása

Kezeinket a tarkónkra helyezve vegyünk mély levegőt! Kilégzés közben állunkkal és vállunkkal közelítsük meg a mellkast! Ezt a pózt tartsuk meg körülbelül 10-20 másodpercig! A szünetben teljes megfeszítés.

hirdetes

 

A rombuszizom nyújtása

Tenyereinket helyezzük hátunk felső részének közepére, és zárjuk össze lapockánkat! Vegyünk mély lélegzetet, majd kilégzés közben nyomjuk vállunkat lefelé, de vigyázzunk az egyenes fejtartsára! A lefeszített pózt tartsuk ki 10-20 másodpercig!
A szünetben teljes megfeszítés.
 

Egyenes karnyújtás


Fonjuk össze magunk előtt az ujjainkat vállmagasságban! Karjaink kinyújtása közben két tenyerünket fordítsuk kifelé, és állunkkal közelítsünk a mellkasunkhoz! Tartsuk ezt a helyzetet 10-20 másodpercig.
A szünetben teljes megfeszítés.

 

A nyak oldalsó részének nyújtása


Fejünket döntsük balra! Ilyen fejtartás mellett jobb karunkkal a hátunk mögött keresztben nyújtózzunk.
Ezt 10-20 másodpercig tartsuk ki, majd a másik oldalon fordított tartásban ismételjük meg!
A szünetben teljes megfeszítés!


Fejünket döntsük balra! Ilyen fejtartás mellett jobb karunkkal a hátunk mögött keresztben nyújtózzunk. Ezt 10-20 másodpercig tartsuk ki, majd a másik oldalon fordított tartásban ismételjük meg! A szünetben teljes megfeszítés!

hirdetes


A teljes megfeszítés technikája


A megfeszítést ülve és állva is végezhetjük. Vegyünk mély lélegzetet, majd teljesen lazítsuk el testünket a kilégzés során! Sarkunkat először összeérintve feszítsük meg a vádlinkat! Koncentráljunk arra, hogy csak a vádli feszüljön! Ezután a comb izmait feszítsük meg, változatlanul tartva a vádli feszítését is. fokozatosan adjuk hozzá a felsőtest valamennyi izomcsoportját! Maradjunk ebben a helyzetben 5 másodpercig, de közben folyamatosan lélegezzünk, tehát ne tartsuk vissza a levegővételt. Ez nagyon fontos!
Az 5 másodperc letelte után ismét fokozatosan, ám fordított sorrendben lazítsuk el izmainkat!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

2019-09-12

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

Hogyan szabadulhatunk meg egy mérgező kapcsolatból? Segítségképpen íme öt gyakorlati lépés Philip Zimbardo és Rosemary Sword szociálpszichológusok Időperspektíva-módszer a gyakorlatban című könyvéből.

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz

2019-09-11

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz "gyógyító" mítosz

Az utóbbi évtizedekben számos teória, alternatív gyógymód született, amely sokszor még az orvostudomány alaptételeit is megkérdőjelezi. Sokszor gyógyítatlan betegségeknél, gyakran a rák esetében bukkannak fel az univerzális csodaszer-elméletek.

Mitől is vagy igazán nő?!

2019-09-02

Mitől is vagy igazán nő?!

Ahhoz, hogy valaki nőies legyen, elég pár ruha, némi pipere és egy jól belőtt haj.

Lebegéstartály: „negyven perc felért ötórányi mély alvással”

2019-08-28

Lebegéstartály: „negyven perc felért ötórányi mély alvással”

Ki ne vágyna tökéletes nyugalomra, ha csak rövid időre is? Egy jónéhány évtizede létező módszer, amely már itthon is elérhető újfajta felfrissülést ígér. Nem kell hozzá más, mint egy speciális tartály testmeleg sós vízzel, ahol teljes csönben és sötétségben lebeghetünk.

Egyszerű trükkök, amivel növelheted az önbizalmadat

2019-08-19

Egyszerű trükkök, amivel növelheted az önbizalmadat

A legtöbb nő sajnos nem rendelkezik elég önbizalommal. Pedig mindegyikük gyönyörű és különleges kortól, testalkattól függetlenül. A következőkben adunk néhány hasznos, mégis egyszerű tanácsot, melyek segítségével növelheted az önbizalmadat!

Ismerd meg a nő erejének pilléreit

2019-08-07

Ismerd meg a nő erejének pilléreit

A belőle fakadó és benne átfolyó Hit, Álom és Szeretet, mely képes arra, hogy megtartsa a legnehezebb terheket, és támaszul szolgáljon A Férfinak.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
88 675
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 910 410
Közösség

Szótár

Citromfű

Latin neve: Melissa officinalis   Eredete   A Közel-Keletről, Kis-Ázsiából... Tovább

Fehérje

  A fehérjék az aminosavak különböző kombinációi. A fehérje nem energiaforrás, hanem... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 184

Átlagos értékelés: 4.7