notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A legfontosabb nyomelemek és hatásaik,nyomelem,vitamin,fontos a szervezet számára,egészség,egészséges táplálkozás,életmód,alakformálás,sport

A legfontosabb nyomelemek és hatásaik

Vörös Krisztina
hirdetes

A vitaminok mellett igen fontosak a nyomelemek is. Bár egészen kis mennyiségben szükségesek a szervezet számára ugyanakkor létfontosságúak is. Ugyan is nyomelemek nélkül a vitaminok nem képesek kifejteni a hatásukat.

A vitaminok mellett igen fontosak a nyomelemek is. Bár egészen kis mennyiségben szükségesek a szervezet számára ugyanakkor létfontosságúak is. Ugyan is nyomelemek nélkül a vitaminok nem képesek kifejteni a hatásukat.

 

Vas

A vas a vörösvértestek képződését szolgálja és kulcsfontosságú szerepet tölt be az oxigénszállítás terén. A testben zajló energiaforgalomhoz a vas nélkülözhetetlen. Különösen a nők veszítenek sok vasat a menstruáció során. Így ők gyakran szenvednek vashiányban. Vasat tartalmazó élelmiszerek: hús, máj, hal, tojássárgája, zöldségek, hántolatlan gabonák, dió, bab, szójatermékek és a sárgabarack. A szervezetünk vashiány esetén fáradékonysággal és étvágytalansággal reagál. Napi szükségletünk 25-50 mg.
 

Cink

A cink nélkülözhetetlen számos testfunkcióhoz, különleges szerepet játszik a sebgyógyulásban, az immungyengeség valamint a vesék és a máj működészavarainak esetén. Valamint a növekedési és nemi hormonokban. Cinkszállítóink a hús, hal, tenger gyümölcsei, bab, teljes kiörlésű gabonák, tojás, mogyoró. Egy felnőtt ember napi cink szükséglete 25-50 mg, amit nem mindig lehet fedezni a hagyományos táplálékkal.
 

Jód

A jód a nélkülözhetetlen nyomelemek közé tartozik, hiszen nélküle pajzsmirigy zavarok lépnének fel testünkben. Amelyek felelősek a növekedésért és az energiatermelésért a sejtekben. Jódhiány esetén az egész szervezet növekedési zavarokkal, túlsúllyal, koncentráló képesség gyengülésével és elesettséggel reagál. Egy felnőtt embernek a napi jód szükséglete 150-200 mcg. Ha rendszeresn eszünk húst, tengeri halat, zöldséget (a talaj jódtartalmától függően) valószínűleg fedezi a jódszükségletünket, ellenkező esetben használjunk még jódozott sót.
hirdetes
 

Króm

Mindössze apró nyomokban van jelen az élelmiszerekben, mint a sörélesztőben, gombákban vagy a teljes kiőrlésű lisztből készült termékekben. A króm szükséges a stabil vércukorszinthez, elengedhetetlen a zsírégetés fokozásához és a szénhidrát bontáshoz. Hiányában megemelkedik a koleszterinszint, levertséget és idegeskedést érezhetünk. Krómból a napi igényünk 150-200 mcg.
 

Mangán

A mangán nélkülözhetetlen az antioxidáns enzimek stimulálásához, a zsírbontáshoz, a porcképzéshez, méregtelenítéshez, a sejtek fiatalságának megőrzéséhez és az egészséges, terhelhető izmok megőrzéséhez. Mangánk elsősorban, diófélékben, hüvelyesekben, hántolatlan gabonában, sörélesztőben és kakóban vehetünk magunkhoz. Mangán hiány esetén felléphet ideggyengeség és gyakori fertőzés. Napi szükségletünk 2-5 mg.
hirdetes
 

Réz

Rézre elsősorban azért van szükségünk, hogy a vas hemoglobinná alakuljon, ez a vérfesték az oxigénszállításhoz kell. Valamint a bőr és haj pigmenttermeléséhez. Sok réz található a májban, halban, csigában, kagylóban, leves zöldségekben, borsóban, dióban, gombában és a hántolatlan gabonában. Réz hiányában a szervezet vérszegénységgel, bőrkiütéssel és gyenge ellenálló képességgel reagál. Egy felnőtt ember napi szükséglete 2-4 mg.
 

Szelén

A szelén segít elkerülni a szív és érrendszeri megbetegedéseket, az idő előtti öregedést, szerepet játszik a rákmegelőzésben, és a méregtelenítésben is. Megtalálható a húsban, halban, hántolatlan gabonában, tejtermékekben és a szójababban. Hiánya esetén a szervezetünk könnyen fogékony lesz a fertőzésekre. Napi szükségletünk 100-200 mcg.
 
 
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

2019-11-16

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

Ahhoz, hogy hosszútávon is megőrizzük az egészségünket fontos, hogy az ételek, amiket a szervezetünkbe viszünk szintén egészségesek legyenek. A következőkben mutatunk 10 dolgot, amitől egészségesebbé tudod tenni a mindennapi étkezéseket, mindenféle megerőltetés nélkül

A pulzusmérésről röviden

2019-11-15

A pulzusmérésről röviden

Mindenki, aki a rendszeres testmozgást választja,kitűzött valamilyen személyes célt maga elé, amelynek eléréséért naponta, hetente több órát áldoz idejéből. E célok hatékony megvalósítása érdekében elengedhetetlen a terhelés intenzitásának folyamatos nyomon követése

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

2019-11-14

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

Rengeteg embertől hallottam már, hogy ő bizony nem szeret edzőterembe járni. Bár szeretne fogyni, és az edzés maga sem riasztja vissza általában őket – mintha kicsit félnének az edzőteremtől. Nézzük, mi lehet ennek az oka, és hogy győzheted le

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

2019-11-13

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

Nem is gondolnánk milyen hatása lehet egy - egy élelmiszernek a bevett gyógyszerekre. Egyesek képesek többszörösére növelni a hatásfokát, míg mások teljesen semlegesíthetik. . Ezért nagyon körültekintőeknek kell lennünk egy gyógyszerkúra alatt

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

2019-11-13

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

Sokan keverik a szezont a fazonnal! A többség valamilyen oknál fogva azt gondolja, hogy attól, mert valaki vékony, attól már edzett is! Elárulok valamit! 17 évesen vékonynak lenni nem nagy kunszt! Bár azért Magyarországon már ez is nagy szám

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

2019-11-11

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

A felfázással sajnos szinte minden nő találkozott már, mivel különösen a gyengébbik nemet érinti ez a baktériumos fertőzés. Fájdalmas és kellemetlen tünetekkel jár, van akinek enyhébb és van, akinek elviselhetetlen szintű fájdalmakat okoz. Ha te is szenvedsz a felfázástól, próbáld ki a következő házi praktikákat, melyek sokak szerint hatásosnak

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
75 801
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 160 716
Közösség

Szótár

Citromfű

Latin neve: Melissa officinalis   Eredete   A Közel-Keletről, Kis-Ázsiából... Tovább

Antitestek

Az antitesteket ellenanyagnak is nevezik. A szervezetben kialakuló speciális fehérje anyag,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 122

Átlagos értékelés: 4.9