notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A fehérjeportól nem leszel izmos és nem nő ki a szakállad!

A fehérjeporról - avagy, hogyan oszlassuk el a hozzá nem értők aggodalmait.

Nv.
hirdetes

Bevallom őszintén mielőtt elkezdtem edzeni, körülbelül én is annyi tudással rendelkeztem, mint azok, akik váltig állítják, hogy a fehérjeporba belefogok dögleni, leáll a vesém, kinő a szakállam, mély lesz a hangom, és ha abbahagyom, összeesek, mert ez csak felfújja az izmaimat, és hogy azok nem is igaziak…. Aztán én is vettem a fáradságot és leültem végigolvasni a hiteles forrásokat. HITELES! ORVOSI SZAKLAPOKAT,  nem valami girnyó okos tojás blogját, akinek az egészséges táplálkozás annyiban merül ki, hogy hétfőn főzeléket eszek kedden meg levest, mert hogy legyen változatos….

Fehérjeporok

Aztán belevágtam. Beszereztem az első fehérjeporomat, és otthon büszkén elújságoltam, hogy na életmódot váltok, jöhet a sport meg egy kis izom a csoffadt kis karjaimra. Erre a rokonok reakciója: Úristen hát ebbe bele fogsz dögleni, ez mérgező, honnan tudod, hogy mit tartalmaz, biztos tele van olyan szerekkel, amitől majd kinő a szakállad, túl izmos leszel, és idő előtt elpatkolsz.

 

Nem is kell mondanom, hogy ezután egy nem rövid beszélgetés következett, fehérje szintézisről, szénhidrát és egészséges zsírsavak megfelelő mennyiségű és arányú beviteléről, mikro sérülésekről az izmokon, metabolizmusról, testzsír százalékokról, és csak úgy röpködtek a de ez „nem természetes, ilyet nem találsz a természetben” – kontra érvek. Aztán nagy nehezen a következő érvekkel sikerült nagyjából eloszlanom a kételyeket.

 

Mivel én ezt már egyszer lejátszottam, gondoltam megkíméllek ettől, szóval ha neked is vannak hozzá nem értő rokonaid mutasd meg nekik ezt a cikket!

Fehérjeporok

 

Néhány szó a fehérjéről 

Tehát a fehérjék a szervezetünk alapvető építő elemei. A csontokon kívül, tulajdonképpen minden ebből épül fel. MINDEN! Szóval kérdem én, ha ilyen nagy mennyiségben tartalmazza ezt az anyagot a testünk, akkor hogyan lehet káros? Nos, a válasz az, hogy SEHOGY!

 

A szervezetednek szüksége van a megfelelő fehérjebevitelre, ahhoz hogy rendesen működjön. Amikor elkezdesz izmokat építeni, akkor nyilvánvalóan megnő a fehérjeszükségelt, hiszen valamiből fel kell épülniük. Ha nincs fehérje, nincs izom. Súlyzós edzés során stimulálod a sejteket, hogy tápanyagokat vegyenek fel. Ilyenkor szénhidrátot használ fel energiaként, és fehérjét, mert az izomrost szerkezet megsérül. Ha nem jut elég fehérjéhez, akkor nem tud fejlődni. 

 

Fehérjeporok

 

Miben található nagy koncentrátumban és miért por alakban fogyasztjuk?

hirdetes

Ez megtalálható a tojásban, húsokban, tejtermékekben, mint a túró, tejsavó. Növényekben, mint a szója, lencse, bab.  De nyilván ezek nem csak fehérjét tartalmaznak, hanem sok más anyagot. A tejtermékekkel pl. az a baj, hogy a fehérje mellett nagyon sok zsír is van bennük, amik gátolják a fehérje beépülését, ráadásul még hizlalnak is.

 

A fehérje por, mentes ezektől. Ez az egyik oka, hogy ilyen formában fogyasztjuk. A másik, a mennyiség, a kényelem és a felszívódás gyorsasága. Nem helyettesíti a szilárd táplálékot, de ha esetleg nem tudunk magunkkal kaját vinni, akkor tökéletes. Vagy az edzés utáni időpontban, amikor fontos, hogy milyen gyorsan szívódik fel 

 

A kényelemhez pedig annyit, hogy elég nehéz lenne korán reggel rögtön ébredés után x gramm csirkével és rizzsel kezdeni a napot.  

 

„Kinő a szakállam” 

A fehérjétől? Tényleg, komolyan gondoljátok, hogy az Európai Unióban, és Magyarországon engedélyeznének ilyen szereket, amiktől elég látványos átalakuláson mész keresztül, és nem éppen a pozitív irányba. Igen, vannak testépítő nők, akik igazából már inkább férfiak bikiniben, de elhiheted nem a fehérje portól lettek ilyenek.

 

Attól, hogy ilyet iszol, még nem leszel izmos. Ha ez ennyire könnyű lenne, mindenki rohadtul jól nézne ki. Ja igen, de hogy nem tudod mi van benne. Hát fordítsd meg és olvasd el. Ott van rajta. Növényi vagy állati eredetű fehérje. A táplálék kiegészítő szerekre is ugyanúgy vonatkoznak a szabályozások, mint más élelmiszerekre. Tehát mindent kötelező felsorolniuk, amit tartalmaz.

 

Egy szóval, ezek ugyanolyan élelmiszeripari készítmény, és koncentrátum, mint a babatápszer, sütőpor vagy akármi. 

 

Fehérjeporok

 

„Nem találsz ilyet a természetben”

hirdetes

Őőőőőő és te láttál már kapszula fát, amin színes C-vitamin, vagy kalcium pezsgőtabletta terem? Én még nem.

 

Hmmm vagy mondjuk mi van a kristálycukorral, amit tonna számra fogyasztasz naponta, pedig arról már tényleg bebizonyosodott hogy hosszú távon nem egészséges! A cukorrépából vonják ki, úgy hogy közben egy sor kémiai folyamaton keresztül megy, és különböző anyagokkal kezelik, hogy elnyerje végleges formáját. Szóval azt sem a tenger fenekéről bányásszák, ahogy a C-vitamint sem…

 

Fehérjeporok

 

„Nem igazi az izmom”

Ha abba hagyom leeresztek. Le. Ez így van. De nem azért mert a fehérje az izomrostok között levegő buborékokat képez, amitől „felfújódnak” az izmaim. Vagy ez amolyan instant izom lenne. Azért mész össze, mert ha nem stimulálod őket, tehát abbahagyod az edzést, vagy esetleg nincs elég tápanyag, tehát nem eszel elég fehérjét, az izmot automatikusan lebontja a tested, és energiát csinál belőle. 

Fehérjeporok

 

Nem koksz

Nem az. A koksz gyógyszeripari készítmények gyűjtőneve, ez meg élelmiszeripari táplálék kiegészítő. Pont.

 

Fehérjeporok

 

Lehet e káros a fehérje?

Egészséges ember esetében nem. A szervezeted felhasznál, annyit amennyire szüksége van, a többit lebontja és szia. Bizonyos betegségeknél viszont a túlzott, ismétlem TÚLZOTT fehérjebevitel megterhelheti a veséket, ha az alapból nem működik teljesen jól.  Sem egészséges embernél, sem beteg embernél nem érdemes túladagolni a fehérjét. Utóbbinál a már fent említett lebontási nehézségek miatt, egészségesnél meg azért nem, mert drága és semmi értelme, mert nem leszel tőle izmosabb. 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A lisztérzékenység jelei

2019-10-20

A lisztérzékenység jelei

A coeliakia (lisztérzékenység) jellemzői. Mindennapi táplálékunk a liszt, hiszen ez a kenyér, a tészták alapanyaga. Vannak azonban, akik érzékenyek a gliadinra – a búza, rozs, árpa egyik fehérjéjére, ami a lisztérzékenységet

Támogasd kézmosással a Magyar Vöröskeresztet!

2019-10-16

Támogasd kézmosással a Magyar Vöröskeresztet!

Október 14. volt a kézmosás világnapja, ez alkalomból sokan és sokféleképpen hívják fel a figyelmet ennek fontosságára. Talán az még szokatlannak számít, hogy az egészségmegőrzés mellett a kézmosással támogatni is lehet.

Október 16: az Újraélesztés napja

2019-10-16

Október 16: az Újraélesztés napja

Tudtad? Minél többen állnak körül egy baleseti sérültet, annál kisebb az esély arra, hogy valaki a segítségére siet. Életbevágóan fontos, hogy mindannyian többet tudjunk az újraélesztés technikájáról, és merjük is használni ezt a tudást.

Szakértők ajánlják: őszi finomságokkal a téli vírusok ellen

2019-10-15

Szakértők ajánlják: őszi finomságokkal a téli vírusok ellen

A nyár vége óta sok energiát elfogyasztottunk, itt az ideje, hogy feltankoljuk szervezetünket vitaminokkal! A NaturMed Hotel Carbona szakértői arra adnak tippeket, hogyan készíthetjük fel immunrendszerünket télre, és hogyan köthetjük össze a kellemest a hasznossal, a feltöltődést a finom ízekkel.

Nagy általánosságban mindenhol a fehérjéről esik szó, de mi a helyzet a szénhidrátokkal?

2019-10-14

Nagy általánosságban mindenhol a fehérjéről esik szó, de mi a helyzet a...

A jó forma elérésében szintén rendkívül fontos szerepük van, ugyanúgy, mint a fehérjének, hiszen makro tápanyag. Hízni, zsírosodni elsősorban a szénhidrátoktól fogsz, ugyanakkor energiát adnak, telítettségérzetet okoznak, ha rendesen edzel is, akkor mindenképp figyelned kell a megfelelő mennyiség bevitelére.

Egészséges életmód napi 1000 forintból

2019-10-13

Egészséges életmód napi 1000 forintból

Az egészséges életmóddal kapcsolatos egyik legnagyobb kifogás és tévhit az szokott lenni, hogy egészségesen élni túl drága. Tény, hogy az egészséges ételek között vannak drágábbak is, de ez az egészségtelenekre ugyanúgy igaz, mégis vannak, akik megveszik őket.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
98 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 036 102
Közösség

Szótár

Energia 10-es 20-as 30-as módszer

Ha annyit eszünk, amennyit szervezetünk az életműködésekhez és a mozgáshoz felhasznál,... Tovább

Aerob edzés

  Hosszan tartó, alacsony vagy közepes intenzitású mozgásforma, mely során a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 197

Átlagos értékelés: 4.7