A fehérjeportól nem leszel izmos és nem nő ki a szakállad!

A fehérjeporról - avagy, hogyan oszlassuk el a hozzá nem értők aggodalmait.

Nv.
hirdetes

Bevallom őszintén mielőtt elkezdtem edzeni, körülbelül én is annyi tudással rendelkeztem, mint azok, akik váltig állítják, hogy a fehérjeporba belefogok dögleni, leáll a vesém, kinő a szakállam, mély lesz a hangom, és ha abbahagyom, összeesek, mert ez csak felfújja az izmaimat, és hogy azok nem is igaziak…. Aztán én is vettem a fáradságot és leültem végigolvasni a hiteles forrásokat. HITELES! ORVOSI SZAKLAPOKAT,  nem valami girnyó okos tojás blogját, akinek az egészséges táplálkozás annyiban merül ki, hogy hétfőn főzeléket eszek kedden meg levest, mert hogy legyen változatos….

Fehérjeporok

Aztán belevágtam. Beszereztem az első fehérjeporomat, és otthon büszkén elújságoltam, hogy na életmódot váltok, jöhet a sport meg egy kis izom a csoffadt kis karjaimra. Erre a rokonok reakciója: Úristen hát ebbe bele fogsz dögleni, ez mérgező, honnan tudod, hogy mit tartalmaz, biztos tele van olyan szerekkel, amitől majd kinő a szakállad, túl izmos leszel, és idő előtt elpatkolsz.

 

Nem is kell mondanom, hogy ezután egy nem rövid beszélgetés következett, fehérje szintézisről, szénhidrát és egészséges zsírsavak megfelelő mennyiségű és arányú beviteléről, mikro sérülésekről az izmokon, metabolizmusról, testzsír százalékokról, és csak úgy röpködtek a de ez „nem természetes, ilyet nem találsz a természetben” – kontra érvek. Aztán nagy nehezen a következő érvekkel sikerült nagyjából eloszlanom a kételyeket.

 

Mivel én ezt már egyszer lejátszottam, gondoltam megkíméllek ettől, szóval ha neked is vannak hozzá nem értő rokonaid mutasd meg nekik ezt a cikket!

Fehérjeporok

 

Néhány szó a fehérjéről 

Tehát a fehérjék a szervezetünk alapvető építő elemei. A csontokon kívül, tulajdonképpen minden ebből épül fel. MINDEN! Szóval kérdem én, ha ilyen nagy mennyiségben tartalmazza ezt az anyagot a testünk, akkor hogyan lehet káros? Nos, a válasz az, hogy SEHOGY!

 

A szervezetednek szüksége van a megfelelő fehérjebevitelre, ahhoz hogy rendesen működjön. Amikor elkezdesz izmokat építeni, akkor nyilvánvalóan megnő a fehérjeszükségelt, hiszen valamiből fel kell épülniük. Ha nincs fehérje, nincs izom. Súlyzós edzés során stimulálod a sejteket, hogy tápanyagokat vegyenek fel. Ilyenkor szénhidrátot használ fel energiaként, és fehérjét, mert az izomrost szerkezet megsérül. Ha nem jut elég fehérjéhez, akkor nem tud fejlődni. 

 

Fehérjeporok

 

Miben található nagy koncentrátumban és miért por alakban fogyasztjuk?

hirdetes

Ez megtalálható a tojásban, húsokban, tejtermékekben, mint a túró, tejsavó. Növényekben, mint a szója, lencse, bab.  De nyilván ezek nem csak fehérjét tartalmaznak, hanem sok más anyagot. A tejtermékekkel pl. az a baj, hogy a fehérje mellett nagyon sok zsír is van bennük, amik gátolják a fehérje beépülését, ráadásul még hizlalnak is.

 

A fehérje por, mentes ezektől. Ez az egyik oka, hogy ilyen formában fogyasztjuk. A másik, a mennyiség, a kényelem és a felszívódás gyorsasága. Nem helyettesíti a szilárd táplálékot, de ha esetleg nem tudunk magunkkal kaját vinni, akkor tökéletes. Vagy az edzés utáni időpontban, amikor fontos, hogy milyen gyorsan szívódik fel 

 

A kényelemhez pedig annyit, hogy elég nehéz lenne korán reggel rögtön ébredés után x gramm csirkével és rizzsel kezdeni a napot.  

 

„Kinő a szakállam” 

A fehérjétől? Tényleg, komolyan gondoljátok, hogy az Európai Unióban, és Magyarországon engedélyeznének ilyen szereket, amiktől elég látványos átalakuláson mész keresztül, és nem éppen a pozitív irányba. Igen, vannak testépítő nők, akik igazából már inkább férfiak bikiniben, de elhiheted nem a fehérje portól lettek ilyenek.

 

Attól, hogy ilyet iszol, még nem leszel izmos. Ha ez ennyire könnyű lenne, mindenki rohadtul jól nézne ki. Ja igen, de hogy nem tudod mi van benne. Hát fordítsd meg és olvasd el. Ott van rajta. Növényi vagy állati eredetű fehérje. A táplálék kiegészítő szerekre is ugyanúgy vonatkoznak a szabályozások, mint más élelmiszerekre. Tehát mindent kötelező felsorolniuk, amit tartalmaz.

 

Egy szóval, ezek ugyanolyan élelmiszeripari készítmény, és koncentrátum, mint a babatápszer, sütőpor vagy akármi. 

 

Fehérjeporok

 

„Nem találsz ilyet a természetben”

hirdetes

Őőőőőő és te láttál már kapszula fát, amin színes C-vitamin, vagy kalcium pezsgőtabletta terem? Én még nem.

 

Hmmm vagy mondjuk mi van a kristálycukorral, amit tonna számra fogyasztasz naponta, pedig arról már tényleg bebizonyosodott hogy hosszú távon nem egészséges! A cukorrépából vonják ki, úgy hogy közben egy sor kémiai folyamaton keresztül megy, és különböző anyagokkal kezelik, hogy elnyerje végleges formáját. Szóval azt sem a tenger fenekéről bányásszák, ahogy a C-vitamint sem…

 

Fehérjeporok

 

„Nem igazi az izmom”

Ha abba hagyom leeresztek. Le. Ez így van. De nem azért mert a fehérje az izomrostok között levegő buborékokat képez, amitől „felfújódnak” az izmaim. Vagy ez amolyan instant izom lenne. Azért mész össze, mert ha nem stimulálod őket, tehát abbahagyod az edzést, vagy esetleg nincs elég tápanyag, tehát nem eszel elég fehérjét, az izmot automatikusan lebontja a tested, és energiát csinál belőle. 

Fehérjeporok

 

Nem koksz

Nem az. A koksz gyógyszeripari készítmények gyűjtőneve, ez meg élelmiszeripari táplálék kiegészítő. Pont.

 

Fehérjeporok

 

Lehet e káros a fehérje?

Egészséges ember esetében nem. A szervezeted felhasznál, annyit amennyire szüksége van, a többit lebontja és szia. Bizonyos betegségeknél viszont a túlzott, ismétlem TÚLZOTT fehérjebevitel megterhelheti a veséket, ha az alapból nem működik teljesen jól.  Sem egészséges embernél, sem beteg embernél nem érdemes túladagolni a fehérjét. Utóbbinál a már fent említett lebontási nehézségek miatt, egészségesnél meg azért nem, mert drága és semmi értelme, mert nem leszel tőle izmosabb. 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ghrelin – éhes vagy?

2019-06-13

Ghrelin – éhes vagy?

A ghrelin főleg az emésztőszervek által termelt peptidhormon, amelynek fő funkciója az éhségérzet kiváltása és az energia zsírszövetben és glikogénként való raktározása.

Tudod mi az a tahini? Ismerd meg!

2019-06-13

Tudod mi az a tahini? Ismerd meg!

A tahini pirított és őrölt szezámmagból készült paszta, melyet egy kevés olívaolaj segítségével kevernek megfelelő állagúra. Fogyasztása előnyösebb a szezámmagénál, mert az őrölésnek köszönhetően könnyebben emészthető, és a tápanyagokat is jobban tudja hasznosítani a szervezetünk.

Akik gyakran szenvednek hasi puffadástól, és folyamatos bélrendszeri problémáik vannak, azoknak itt van, 10 hatékony tisztítómódszer puffadásra és hasi görcsök ellen!

2019-06-13

Akik gyakran szenvednek hasi puffadástól, és folyamatos bélrendszeri...

Akik gyakran szenvednek hasi puffadástól, és folyamatos bélrendszeri problémáik vannak, azoknak itt van, 10 hatékony tisztítómódszer puffadásra és hasi görcsök ellen!

7 tipp, hogy egészséges maradj a nyári időszakban

2019-06-13

7 tipp, hogy egészséges maradj a nyári időszakban

A nyár beköszöntével sokan nyaralni indulnak, vagy csak kiruccannak hétvégére a strandra. Ilyenkor hajlamosak vagyunk a strandon a büfé felé venni az irányt, ahol a lángos, a palacsinta és a fagylalt a legnagyobb ellenségünk. Hogyan maradj nyáron is egészséges? Segítünk!

Mivel tudom helyettesíteni természetes úton a vízhajtókat?

2019-06-12

Mivel tudom helyettesíteni természetes úton a vízhajtókat?

Vízhajtó tablettákat akkor szoktak felírni az orvosok, ha valakinek túlságosan sok felesleges folyadék gyűlik fel a szervezetében. Nem kell azonban rögtön gyógyszerekért nyúlnunk, érdemes lehet természetes módszereket is kipróbálni.

C-vitamin a közismert antioxidáns

2019-06-11

C-vitamin a közismert antioxidáns

Sok-sok elmélet látott már napvilágot a C-vitamin jótékony és bizonyos esetekben kellemetlen (pl. vesekő, köszvény, hasmenés, B12-vitamin felszívódás nehezítése) hatásairól, melyek közül az utóbbiak nagy részét kísérletekkel nem is sikerült alátámasztani.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
209 432
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 333 819
Közösség

Szótár

Reakciógyorsaság

  Mint az elnevezés is mutatja, valamilyen jelre történő mozgásvégrehajtást... Tovább

Viscerális zsír

A hason belül lévô zsírszövet-mennyiség. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 197

Átlagos értékelés: 4.7