notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A sokoldalú csicseriborsó, amely tökéletes választás a diétád során is!

Milyen előnyei vannak a csicseriborsónak?

SzSz
hirdetes

Eredetileg a Földközi-tengeren és a Közel-Keleten termesztett csicseriborsó, más néven garbanzo bab, elterjedt a gasztronómiai befolyása az egész világon. Fogyasztása számos potenciális egészségügyi előnnyel jár. De lássuk miért ennyire népszerű étel a csicseriborsó! 

Csicseriborsó

A leggyakoribb típusú csicseriborsó kerek és bézs színű, más fajtája azonban lehetn fekete, zöld és piros.
Ugyanúgy, mint a többi hüvelyes (bab, borsó, lencse), a csicseriborsó is magas rost- és fehérjetartalommal bír, illetve számos kulcsfontosságú vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. 

 

 

Tények a csicseriborsóról:

 

  • A csicseriborsót néha garbanzo babnak nevezik.
  • A mediterrán étrendben és a közel-keleti ételekben széles körben használják.
  • Jó fehérje, szénhidrát és rost forrás.
  • A legjobb eredmény elérése érdekében a főzés előtt 8-10 óráig áztassuk őket vízben.

 

 

Egészségügyi előnyei: 

 

1) Cukorbetegség ellen


A csicseriborsó különösen magas rosttartalmú. Tanulmányok kimutatták, hogy az 1. típusú cukorbetegek, akik magas rosttartalmú étrendet fogyasztanak, alacsonyabb vércukorszintet produkálnak.

hirdetes

 

A 2-es típusú cukorbetegek esetében a magasabb rostbevitel javíthatja a vércukor-, lipid- és inzulinszintet .

 

hirdetes

A táplálkozási iránymutatások szerint a nőknek legalább 21–25 gramm rostot, a férfiaknak pedig napi 30–38 g rostot javasolnak.

 

 

2) Javítja a csontok egészségét


A csicseriborsó vas, foszfát, kalcium , magnézium , mangán, cink és K-vitamin tartalma mind hozzájárul a csontszerkezet és az izmok erősítéséhez.

 

Bár a foszfát és a kalcium egyaránt fontos a csontstruktúrában, a két ásványi anyag egyensúlya szükséges a csontok megfelelő mineralizációjához - a túl sok foszfor fogyasztása túl kevés kalcium bevitel esetén csontveszteséghez vezethet.

 

A csont mátrix képződése megköveteli az ásványi mangánt, és a vas és a cink döntő szerepet játszik a kollagén előállításában.

 

A megfelelő K-vitamin-fogyasztás fontos a jó csont-egészség szempontjából, mert javítja a kalcium felszívódását, és csökkentheti a kalcium kiválasztását a vizelettel, biztosítva, hogy elegendő mennyiségű kalcium álljon rendelkezésre a csont építéséhez és javításához. A K-vitamin alacsony bevitele esetén nagyobb a csonttörés kockázata.


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
106 565
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 732 117
Közösség

Szótár

Crohn-betegség

 A Crohn-betegség (ejtsd: Krón-betegség) a bél rohamokban jelentkező, krónikus... Tovább

Energia 10-es 20-as 30-as módszer

Ha annyit eszünk, amennyit szervezetünk az életműködésekhez és a mozgáshoz felhasznál,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 167

Átlagos értékelés: 5.0