notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A nyári időszakban se szabad elhanyagolnod magad! 7 tippet hoztunk, amely segít megőrizni egészségedet!

7 tipp, hogy egészséges maradj a nyári időszakban

SzSz
hirdetes

A nyár beköszöntével sokan nyaralni indulnak, vagy csak kiruccannak hétvégére a strandra. Ilyenkor hajlamosak vagyunk a strandon a büfé felé venni az irányt, ahol a lángos, a palacsinta és a fagylalt a legnagyobb ellenségünk. Hogyan maradj nyáron is egészséges? Segítünk!

Nyári tippek

A következőkben nem csak étrendre és a nyári alak megtartásához kapcsolódó tanácsokkal szeretnénk ellátni, hanem az egész tested egészségét figyelembe véve hoztunk pár hasznos tippet, hogy a forróságban se hanyagold el magad. 

 

1.    Használj megfelelő fényvédőt


Bár ez egy elég általános felhívás és a csapból is ez folyik, sokan mégsem veszik komolyan. A nap UV sugárzása nyáron meglehetősen erős, amely felelős lehet a bőrrák kialakulásában. Vegyük komolyan! Ha huzamosabb ideig a napon fogunk tartózkodni kenjünk be magunkat minimum 30 SPF faktorú naptejjel óránként, hogy csökkentsük a bőrrák kialakulásának kockázatát és a leégést. Emellett, ha a bőrt sok UV sugárzás éri, sokkal gyorsabban képes a ráncosodásra, és az öregedésre, hiszen veszít feszességéből a túlzott igénybevétel miatt. Most már te is kétszer átgondolod, hogy bekend-e magad, ugye?

hirdetes

 

 

2.    Igyál SOK vizet


Nyáron szintén elkövetjük azt a hibát, hogy a strandon előnyben részesítjük a hideg üdítőket és koktélokat. Ezek azonban tele vannak cukorral és egyéb káros anyagokkal. Természetesen néha beleférhet egy kis lazítás, de jobb, ha inkább a szénsavmentes vizet választjuk. Mivel nyáron több vizet vesztünk az izzadás következtében, a szervezet hamarabb kiszáradhat, így hidratálnunk kell folyamatosan. Tehát a napi minimum 3 liter víz jó, ha elfogy. 

 

 

3.    Vigyázz az „egészséges turmixokkal”

hirdetes


Nyáron észrevehetted már, hogy nem kívánod annyira az ételt a forróság miatt. Sokan étkezés helyett valamilyen smootiet választanak, amit könnyű elfogyasztani és nem megterhelő a gyomornak sem. A smootie alapvetően jó választás, viszont nem mindegy melyiket választjuk! A boltban kapható, előre elkészített, cukorral dúsított fajták nem bizonyulnak jó döntésnek. Inkább készítsük el otthon saját ízlésünknek megfelelő smootiet, amiben tudjuk, hogy valódi gyümölcsök vannak. Reggelire vagy két étkezés között tökéletes választás lesz. 
 

 

A következő oldalon még több tippet hoztunk az egészséged érdekében! 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

2019-06-17

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

A spenót vagy paraj (Spinacia oleracea) a disznóparéjfélék (Amaranthaceae) (korábban: libatopfélék) családjába tartozó, világszerte elterjedt kultúrnövény. Közép- és Délnyugat-Ázsiában őshonos. Ismert nevei még: spinót, spenát, spinát, spinác, barátparéj.

Énidő nem is tudod milyen fontos

2019-06-17

Énidő nem is tudod milyen fontos

Fontos, hogy legyen mindenkinek önmagára szentelt minőségi ideje, amit például önfejlesztésre szán, vagy csak pihen, meditál.

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

A zeller jótékony hatása

2019-06-17

A zeller jótékony hatása

A szárzellernek többféle neve is van, mint pl.: angol zeller, rúdzeller vagy halványító zeller. A szárzellernek nagyon zsengék és ropogósak a szárai.

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

2019-06-17

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

A szakértők által meghatározott ajánlás szerint a napi fehérjebevitel a 18 év feletti nőknél minimum 46 gramm, míg a 18 év feletti férfiaknál minimum 56 gramm (sportolóknál ez az érték háromszor-négyszer nagyobb is lehet).

Ghrelin – éhes vagy?

2019-06-13

Ghrelin – éhes vagy?

A ghrelin főleg az emésztőszervek által termelt peptidhormon, amelynek fő funkciója az éhségérzet kiváltása és az energia zsírszövetben és glikogénként való raktározása.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

Bulémia

Mély lelki válságban előforduló, kórosan fokozott étvágy, amely csupán táplálkozással... Tovább

Személyi edző

  Olyan szakirányú végzettséggel és ismerettel rendelkező sportszakember, aki egyénre... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 81

Átlagos értékelés: 4.7

egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás étrend fitness lelki egészség mozgás sport