notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

vitalzone.hu
hirdetes

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

3. Egyél több hüvelyest


A hüvelyes zöldségek – babok, borsók, lencsék, stb. – rengeteg rostot tartalmaznak. Egy bögrényi hüvelyes a napi ajánlott rostmennyiség egyötödét tartalmazza. A rostok sokat segítenek a jóllakottságérzet megőrzésében, és csökkentik a vérnyomást is. A hüvelyesekben gazdag étrendek a kutatások szerint megerősíthetik a 2-es típusú cukorbetegség elleni védelmet is.

 

Próbáld leváltani a húsokat hüvelyesekre (mit szólnál egy zöldséges chilihez vagy pörkölthöz?) – nem muszáj teljesen elfordulnod a húsoktól, de hetente legalább egy-két alkalommal helyettesítsd őket valami egészségesebbel, vagy szimplán csak használd fel a hüvelyeseket más fogásokban.

 

4. Próbálj ki alternatív húskészítményeket


A vörös húsok és feldolgozott húsok fogyasztása párhuzamban áll bizonyos rákos megbetegedések kialakulásával, állítja a World Cancer Research Fund (https://www.wcrf.org/dietandcancer/exposures/meat-fish-dairy). Hogy némileg csökkentsd ezek bevitelét, próbáld néha növényi alapú fehérjékkel, például tofuval, szejtánnal, vagy tempével helyettesíteni őket étrendedben.

hirdetes

 

Egy nemrégiben publikált értékelés (https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fnut.2016.00055/full) szerint a húsfogyasztás csökkentésével javítható a vérnyomás, csökkenthető a 2-es típusú cukorbetegség veszése, és elérhetőbbé válik egy egészséges testsúly elérése és fenntartása is.

 

hirdetes

A növényi alapú húsalternatívák kiválasztásakor érdemes odafigyelni rá, hogy a választott helyettesítő termékek adagonként legalább 10 gramm fehérjét tartalmazzanak.

 

5. Fogyassz teljes kiőrlésű gabonaféléket


A teljes kiőrlésű gabonafélék a vegán étrendek legfontosabb elemei közé tartoznak. Fogyasztásuk segíthet csökkenteni bizonyos rákos megbetegedések kialakulásának veszélyét, elkerülhető velük az elhízás, a szívbetegségek, és a 2-es típusú cukorbetegség is. A teljes kiőrlésű gabonafélék semmilyen feldolgozáson nem esnek át (a teljes mag megtalálható bennük, körülötte az ehetetlen héjjal), ezért nagyon sok rostot és fehérjét biztosítanak.

 

Próbálj ki egy teljes kiőrlésű pirítóst, vagy szervezz be egy kis barna rizst, esetleg kinoát az étrendedbe. A teljes kiőrlésű gabonaféléket alapként, levesekben, vagy salátákban is felhasználhatod.


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg növelésével.

2019-10-21

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg...

Izomtömegnövelő táplálkozás, mindenkinek ajánlom, aki bajban van az izomtömeg növelésével, nagyon hasznos tanácsok, hogy te is sokkal eredményesebb legyél

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

2019-10-09

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

Nemrégiben derült, hogy egy családtagomnak változtatnia kell a táplálkozásán, mert a jelenlegi táplálkozási szokásának köszönhetően felborult a szervezete.

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

2019-10-09

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

Napjainkban egyre több ember küzd a gluténérzékenységgel. De ami a legszomorúbb, hogy már nagyon fiatal korban is jelentkeznek a tünetek. De, hogy mik is ezek a jelek azt sokan nem tudják.

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

2019-10-08

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

A következő cikkben szeretnék pár olyan dolgot leírni, amiknek általában az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten az étkezésről kapcsolatban. Tehát mondhatni táplálkozásbeli tévhitekről fogok írni.

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

2019-10-07

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

"A főzés voltaképpen szeretetteljes és önzetlen tevékenység, ami a szakács számára is örömmé válik a hozzáértő vendég révén."

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
98 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 036 102
Közösség

Szótár

Méhtoxin terápia

Ezt a fajta gyógymódot már 300 éve ismerik, azonban 2007-ben kezdték el világszerte... Tovább

Mangán

A mangán olyan ásványi anyag, amely sok enzim működésének beindításához és... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 83

Átlagos értékelés: 4.9

akaraterő alakformálás diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód étrend fogyás fogyókúra kalóriabevitel lelki egészség mozgás táplálkozás