notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

vitalzone.hu
hirdetes

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

3. Egyél több hüvelyest


A hüvelyes zöldségek – babok, borsók, lencsék, stb. – rengeteg rostot tartalmaznak. Egy bögrényi hüvelyes a napi ajánlott rostmennyiség egyötödét tartalmazza. A rostok sokat segítenek a jóllakottságérzet megőrzésében, és csökkentik a vérnyomást is. A hüvelyesekben gazdag étrendek a kutatások szerint megerősíthetik a 2-es típusú cukorbetegség elleni védelmet is.

 

Próbáld leváltani a húsokat hüvelyesekre (mit szólnál egy zöldséges chilihez vagy pörkölthöz?) – nem muszáj teljesen elfordulnod a húsoktól, de hetente legalább egy-két alkalommal helyettesítsd őket valami egészségesebbel, vagy szimplán csak használd fel a hüvelyeseket más fogásokban.

 

4. Próbálj ki alternatív húskészítményeket


A vörös húsok és feldolgozott húsok fogyasztása párhuzamban áll bizonyos rákos megbetegedések kialakulásával, állítja a World Cancer Research Fund (https://www.wcrf.org/dietandcancer/exposures/meat-fish-dairy). Hogy némileg csökkentsd ezek bevitelét, próbáld néha növényi alapú fehérjékkel, például tofuval, szejtánnal, vagy tempével helyettesíteni őket étrendedben.

hirdetes

 

Egy nemrégiben publikált értékelés (https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fnut.2016.00055/full) szerint a húsfogyasztás csökkentésével javítható a vérnyomás, csökkenthető a 2-es típusú cukorbetegség veszése, és elérhetőbbé válik egy egészséges testsúly elérése és fenntartása is.

 

hirdetes

A növényi alapú húsalternatívák kiválasztásakor érdemes odafigyelni rá, hogy a választott helyettesítő termékek adagonként legalább 10 gramm fehérjét tartalmazzanak.

 

5. Fogyassz teljes kiőrlésű gabonaféléket


A teljes kiőrlésű gabonafélék a vegán étrendek legfontosabb elemei közé tartoznak. Fogyasztásuk segíthet csökkenteni bizonyos rákos megbetegedések kialakulásának veszélyét, elkerülhető velük az elhízás, a szívbetegségek, és a 2-es típusú cukorbetegség is. A teljes kiőrlésű gabonafélék semmilyen feldolgozáson nem esnek át (a teljes mag megtalálható bennük, körülötte az ehetetlen héjjal), ezért nagyon sok rostot és fehérjét biztosítanak.

 

Próbálj ki egy teljes kiőrlésű pirítóst, vagy szervezz be egy kis barna rizst, esetleg kinoát az étrendedbe. A teljes kiőrlésű gabonaféléket alapként, levesekben, vagy salátákban is felhasználhatod.


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ismerd meg a Cassava Garit! Diétás tejbegríz és túrógombóc!

2019-07-02

Ismerd meg a Cassava Garit! Diétás tejbegríz és túrógombóc!

A manióka növény gyökéréből készült dara vagy liszthelyettesítő anyag. A manióka (Manihot esculenta) egy afrikai növény, amelyet számos más meleg égövi országban is termesztenek.

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

2019-06-20

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

A fehérje a szervezetünk számára az egyik igen fontos tápanyag. A fehérje mellett a mási két tápanyag a szénhidrát és a zsír, amelyre ügyelnünk kell. De mennyi fehérjét kell fogyasztanunk, hogy egészségesek maradjunk? Segítünk!

Mit kell tudni a kazeinről?

2019-06-03

Mit kell tudni a kazeinről?

A kazeinnek számos előnye van, de elsősorban az izomleépülés megelőzése, valamint az erőszint növelése céljából fogyasztják azt tej, sajt, túró vagy natúr joghurt, illetve fehérjepor formájában.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

2019-05-20

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

Itt a nyár mindenki szeretné a strandon a legjobb formáját hozni és a zsírmentes izomzatát megmutatni. De több hibát is elkövethet az ember lánya/fia, talán te is.

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

2019-05-20

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

Méregtelenítő vizek, amik segítenek a fogyásban. Íme néhány gyors, egyszerű és nagyon finom detox víz recept, amikbe te is azonnal bele fogsz szeretni. Méregtelenítés vízzel? Így lehetséges!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
78 739
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 532 887
Közösség

Szótár

Súlyzós edzés

  A súlyzós edzés lényege, hogy stimuláljuk az izmokat arra, hogy tápanyagokat vegyenek... Tovább

F-vitamin

F-vitamin   Az esszenciális zsírsavakat régen a vitaminok közé sorolták. Az emberi... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 83

Átlagos értékelés: 4.9

akaraterő alakformálás diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód étrend fogyás fogyókúra kalóriabevitel lelki egészség mozgás táplálkozás