notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

vitalzone.hu
hirdetes

A vegán életmódnak számos előnye van. A kutatások szerint a vegánokat kevésbé fenyegetik a krónikus megbetegedések, például a rák különböző formái, a szívbetegség, a hipertenzió, és a 2-es típusú cukorbetegség. Az Academy of Nutrition and Dietetics táplálkozással foglalkozó nonprofit szervezet szerint a már krónikus betegségekben szenvedők számára is hasznos lehet egy növényorientáltabb étrend, ugyani ez segíthet a tünetek kezelésében.

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

Ez annak köszönhető, hogy a zöldségekben, gyümölcsökben, teljes kiőrlésű gabonafélékben, magvakban, és egyéb növényi származékokban rengeteg a rost, az egészséges zsír, a mikrotápanyag, és a fitovegyület is. Ezek az élelmiszerek ellenben meglehetősen kevés kalóriát tartalmaznak.

 

Persze a vegán életmódra való átállás sokak számára túl drasztikus váltást jelentene, hiszen a vegánság központjában az állati származékok és állatokkal kapcsolatos egyéb termékek kizárása áll. A jó hír az, hogy nem kell ilyen drasztikus változtatásokra szánnod magad ahhoz, hogy tehess valamit egészséged érdekében! A következőkben öt olyan egészséges tippet osztunk meg, amiket elleshetsz a vegán közösségtől, és saját életstílusodban is alkalmazhatsz!

 

1. Válts egészségesebb zsírokra


Az elmúlt évtizedek során akarva-akaratlanul is annyiszor hallhattál a zsírokról, hogy okkal hiheted azt, hogy minden létező zsírféle rossz hatással van a szervezetre. Azonban a növényi olajakban, diófélékben, és magvakban található telítetlen zsírok nem csak az éhséget segítenek leküzdeni, de még a szív egészségét is megerősíthetik. A zsírok valójában a leglaktatóbb makrotápanyagok közé tartoznak, és segítenek sokáig megőrizni a jóllakottságérzetet.

hirdetes

 

A telített zsírforrások (pl. vaj) növényi olajokból készült termékekre váltásával akár egyharmaddal csökkenthető a szív- és érrendszeri megbetegedések veszélye – nem csoda, hogy az szív egészségével foglalkozó American Heart Association (AHA) is váltásra ösztönzi az embereket.

 

A növényi eredetű zsírokkal meglepően sok mindent helyettesíteni lehet a konyhában, a végeredmény pedig nem csak éppen olyan ízletes, de sokkal egészségesebb is, mint a telített zsírokból készült ételek.

 

2. Készíts zöldségekben gazdag fogásokat


A jól megtervezett vegán étrendek tele vannak az emésztéshez és a szív egészségéhez nélkülözhetetlen rostokkal, és a gyulladásgátló, antioxidánsokra hasonlító fitovegyületekkel.

hirdetes

 

Persze az, hogy milyen zöldségekkel kezded el feltölteni étrendedet ízléseden múlik, és szerencsére elképesztően sok opció közül válogathatsz, hogy egyszerűbb legyen a váltás. Ott vannak például a gombák, amelyek habár technikailag nem növények, számos zöldségalapú étrend fontos részét képezik, mert nem csak egészségesek, de ízletesek, és „haraphatóak” is – ezt a tulajdonságot sok húskedvelő hiányolja a zöldséges fogásokból.

 

Érdemes zöld leveles zöldségeket is felvenni az étlapra, mert tele vannak különböző tápanyagokkal, például olyan ásványi anyagokkal, mint a kalcium, vagy a vas. Érdemes észben tartani a keresztesvirágú zöldségeket (brokkoli, kel, káposzta, stb.) is, amelyek szintén sok kalciumot kínálnak a szervezetnek.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mit kell tudni a kazeinről?

2019-06-03

Mit kell tudni a kazeinről?

A kazeinnek számos előnye van, de elsősorban az izomleépülés megelőzése, valamint az erőszint növelése céljából fogyasztják azt tej, sajt, túró vagy natúr joghurt, illetve fehérjepor formájában.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

2019-05-20

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

Itt a nyár mindenki szeretné a strandon a legjobb formáját hozni és a zsírmentes izomzatát megmutatni. De több hibát is elkövethet az ember lánya/fia, talán te is.

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

2019-05-20

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

Méregtelenítő vizek, amik segítenek a fogyásban. Íme néhány gyors, egyszerű és nagyon finom detox víz recept, amikbe te is azonnal bele fogsz szeretni. Méregtelenítés vízzel? Így lehetséges!

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

2019-05-16

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

Mindig nagy gondot jelentett nálam, hogy fogyókúra alatt mivel édesítsem az italaim, ételeimet. Sok mindent hallott sok felöl és ezek mindig ellentmondásban álltak egymással. Így neki láttam egy kis kutató munkának, íme az eredmény.

Mi az a ételintolerancia?

2019-05-15

Mi az a ételintolerancia?

A tehéntej, a tojásfehérje és a búza a leggyakoribb alapanyagok, amelyek ételintolerancia miatti panaszokat váltanak ki – több mint 6 ezer ételintolerancia létezik.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

GI-diéta

Dietetikusunkkal egyetértve mindig fontosnak tartottam a fogyás folyamatában a GI - szerepét.... Tovább

Kardio edzés

  Cardio vagy kardio: A cardio- előtag jelentése; szívvel kapcsolatos. Testmozgás kapcsán... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 83

Átlagos értékelés: 4.9

akaraterő alakformálás diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód étrend fogyás fogyókúra kalóriabevitel lelki egészség mozgás táplálkozás