notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

vitalzone.hu
hirdetes

A vegán életmódnak számos előnye van. A kutatások szerint a vegánokat kevésbé fenyegetik a krónikus megbetegedések, például a rák különböző formái, a szívbetegség, a hipertenzió, és a 2-es típusú cukorbetegség. Az Academy of Nutrition and Dietetics táplálkozással foglalkozó nonprofit szervezet szerint a már krónikus betegségekben szenvedők számára is hasznos lehet egy növényorientáltabb étrend, ugyani ez segíthet a tünetek kezelésében.

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

Ez annak köszönhető, hogy a zöldségekben, gyümölcsökben, teljes kiőrlésű gabonafélékben, magvakban, és egyéb növényi származékokban rengeteg a rost, az egészséges zsír, a mikrotápanyag, és a fitovegyület is. Ezek az élelmiszerek ellenben meglehetősen kevés kalóriát tartalmaznak.

 

Persze a vegán életmódra való átállás sokak számára túl drasztikus váltást jelentene, hiszen a vegánság központjában az állati származékok és állatokkal kapcsolatos egyéb termékek kizárása áll. A jó hír az, hogy nem kell ilyen drasztikus változtatásokra szánnod magad ahhoz, hogy tehess valamit egészséged érdekében! A következőkben öt olyan egészséges tippet osztunk meg, amiket elleshetsz a vegán közösségtől, és saját életstílusodban is alkalmazhatsz!

 

1. Válts egészségesebb zsírokra


Az elmúlt évtizedek során akarva-akaratlanul is annyiszor hallhattál a zsírokról, hogy okkal hiheted azt, hogy minden létező zsírféle rossz hatással van a szervezetre. Azonban a növényi olajakban, diófélékben, és magvakban található telítetlen zsírok nem csak az éhséget segítenek leküzdeni, de még a szív egészségét is megerősíthetik. A zsírok valójában a leglaktatóbb makrotápanyagok közé tartoznak, és segítenek sokáig megőrizni a jóllakottságérzetet.

hirdetes

 

A telített zsírforrások (pl. vaj) növényi olajokból készült termékekre váltásával akár egyharmaddal csökkenthető a szív- és érrendszeri megbetegedések veszélye – nem csoda, hogy az szív egészségével foglalkozó American Heart Association (AHA) is váltásra ösztönzi az embereket.

 

A növényi eredetű zsírokkal meglepően sok mindent helyettesíteni lehet a konyhában, a végeredmény pedig nem csak éppen olyan ízletes, de sokkal egészségesebb is, mint a telített zsírokból készült ételek.

 

2. Készíts zöldségekben gazdag fogásokat


A jól megtervezett vegán étrendek tele vannak az emésztéshez és a szív egészségéhez nélkülözhetetlen rostokkal, és a gyulladásgátló, antioxidánsokra hasonlító fitovegyületekkel.

hirdetes

 

Persze az, hogy milyen zöldségekkel kezded el feltölteni étrendedet ízléseden múlik, és szerencsére elképesztően sok opció közül válogathatsz, hogy egyszerűbb legyen a váltás. Ott vannak például a gombák, amelyek habár technikailag nem növények, számos zöldségalapú étrend fontos részét képezik, mert nem csak egészségesek, de ízletesek, és „haraphatóak” is – ezt a tulajdonságot sok húskedvelő hiányolja a zöldséges fogásokból.

 

Érdemes zöld leveles zöldségeket is felvenni az étlapra, mert tele vannak különböző tápanyagokkal, például olyan ásványi anyagokkal, mint a kalcium, vagy a vas. Érdemes észben tartani a keresztesvirágú zöldségeket (brokkoli, kel, káposzta, stb.) is, amelyek szintén sok kalciumot kínálnak a szervezetnek.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ismerd meg a Cassava Garit! Diétás tejbegríz és túrógombóc!

2019-07-02

Ismerd meg a Cassava Garit! Diétás tejbegríz és túrógombóc!

A manióka növény gyökéréből készült dara vagy liszthelyettesítő anyag. A manióka (Manihot esculenta) egy afrikai növény, amelyet számos más meleg égövi országban is termesztenek.

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

2019-06-20

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

A fehérje a szervezetünk számára az egyik igen fontos tápanyag. A fehérje mellett a mási két tápanyag a szénhidrát és a zsír, amelyre ügyelnünk kell. De mennyi fehérjét kell fogyasztanunk, hogy egészségesek maradjunk? Segítünk!

Mit kell tudni a kazeinről?

2019-06-03

Mit kell tudni a kazeinről?

A kazeinnek számos előnye van, de elsősorban az izomleépülés megelőzése, valamint az erőszint növelése céljából fogyasztják azt tej, sajt, túró vagy natúr joghurt, illetve fehérjepor formájában.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

2019-05-20

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

Itt a nyár mindenki szeretné a strandon a legjobb formáját hozni és a zsírmentes izomzatát megmutatni. De több hibát is elkövethet az ember lánya/fia, talán te is.

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

2019-05-20

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

Méregtelenítő vizek, amik segítenek a fogyásban. Íme néhány gyors, egyszerű és nagyon finom detox víz recept, amikbe te is azonnal bele fogsz szeretni. Méregtelenítés vízzel? Így lehetséges!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
78 739
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 532 887
Közösség

Szótár

Edzés

Edzés fogalma Az edzés az emberekben való bizalom tudománya a változás érdekében. Az... Tovább

Low carb diéta

Alacsony szénhidrát-bevitelen alapuló diéta. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 83

Átlagos értékelés: 4.9

akaraterő alakformálás diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód étrend fogyás fogyókúra kalóriabevitel lelki egészség mozgás táplálkozás