notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

vitalzone.hu
hirdetes

A vegán életmódnak számos előnye van. A kutatások szerint a vegánokat kevésbé fenyegetik a krónikus megbetegedések, például a rák különböző formái, a szívbetegség, a hipertenzió, és a 2-es típusú cukorbetegség. Az Academy of Nutrition and Dietetics táplálkozással foglalkozó nonprofit szervezet szerint a már krónikus betegségekben szenvedők számára is hasznos lehet egy növényorientáltabb étrend, ugyani ez segíthet a tünetek kezelésében.

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

Ez annak köszönhető, hogy a zöldségekben, gyümölcsökben, teljes kiőrlésű gabonafélékben, magvakban, és egyéb növényi származékokban rengeteg a rost, az egészséges zsír, a mikrotápanyag, és a fitovegyület is. Ezek az élelmiszerek ellenben meglehetősen kevés kalóriát tartalmaznak.

 

Persze a vegán életmódra való átállás sokak számára túl drasztikus váltást jelentene, hiszen a vegánság központjában az állati származékok és állatokkal kapcsolatos egyéb termékek kizárása áll. A jó hír az, hogy nem kell ilyen drasztikus változtatásokra szánnod magad ahhoz, hogy tehess valamit egészséged érdekében! A következőkben öt olyan egészséges tippet osztunk meg, amiket elleshetsz a vegán közösségtől, és saját életstílusodban is alkalmazhatsz!

 

1. Válts egészségesebb zsírokra


Az elmúlt évtizedek során akarva-akaratlanul is annyiszor hallhattál a zsírokról, hogy okkal hiheted azt, hogy minden létező zsírféle rossz hatással van a szervezetre. Azonban a növényi olajakban, diófélékben, és magvakban található telítetlen zsírok nem csak az éhséget segítenek leküzdeni, de még a szív egészségét is megerősíthetik. A zsírok valójában a leglaktatóbb makrotápanyagok közé tartoznak, és segítenek sokáig megőrizni a jóllakottságérzetet.

hirdetes

 

A telített zsírforrások (pl. vaj) növényi olajokból készült termékekre váltásával akár egyharmaddal csökkenthető a szív- és érrendszeri megbetegedések veszélye – nem csoda, hogy az szív egészségével foglalkozó American Heart Association (AHA) is váltásra ösztönzi az embereket.

 

A növényi eredetű zsírokkal meglepően sok mindent helyettesíteni lehet a konyhában, a végeredmény pedig nem csak éppen olyan ízletes, de sokkal egészségesebb is, mint a telített zsírokból készült ételek.

 

2. Készíts zöldségekben gazdag fogásokat


A jól megtervezett vegán étrendek tele vannak az emésztéshez és a szív egészségéhez nélkülözhetetlen rostokkal, és a gyulladásgátló, antioxidánsokra hasonlító fitovegyületekkel.

hirdetes

 

Persze az, hogy milyen zöldségekkel kezded el feltölteni étrendedet ízléseden múlik, és szerencsére elképesztően sok opció közül válogathatsz, hogy egyszerűbb legyen a váltás. Ott vannak például a gombák, amelyek habár technikailag nem növények, számos zöldségalapú étrend fontos részét képezik, mert nem csak egészségesek, de ízletesek, és „haraphatóak” is – ezt a tulajdonságot sok húskedvelő hiányolja a zöldséges fogásokból.

 

Érdemes zöld leveles zöldségeket is felvenni az étlapra, mert tele vannak különböző tápanyagokkal, például olyan ásványi anyagokkal, mint a kalcium, vagy a vas. Érdemes észben tartani a keresztesvirágú zöldségeket (brokkoli, kel, káposzta, stb.) is, amelyek szintén sok kalciumot kínálnak a szervezetnek.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg növelésével.

2019-10-21

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg...

Izomtömegnövelő táplálkozás, mindenkinek ajánlom, aki bajban van az izomtömeg növelésével, nagyon hasznos tanácsok, hogy te is sokkal eredményesebb legyél

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

2019-10-09

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

Nemrégiben derült, hogy egy családtagomnak változtatnia kell a táplálkozásán, mert a jelenlegi táplálkozási szokásának köszönhetően felborult a szervezete.

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

2019-10-09

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

Napjainkban egyre több ember küzd a gluténérzékenységgel. De ami a legszomorúbb, hogy már nagyon fiatal korban is jelentkeznek a tünetek. De, hogy mik is ezek a jelek azt sokan nem tudják.

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

2019-10-08

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

A következő cikkben szeretnék pár olyan dolgot leírni, amiknek általában az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten az étkezésről kapcsolatban. Tehát mondhatni táplálkozásbeli tévhitekről fogok írni.

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

2019-10-07

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

"A főzés voltaképpen szeretetteljes és önzetlen tevékenység, ami a szakács számára is örömmé válik a hozzáértő vendég révén."

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
75 801
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 160 716
Közösség

Szótár

Kreatin táplálékkiegészítők

  A kreatin az ételekben és a szervezetünkben is természetesen megtalálható aminosav... Tovább

B3-vitamin

B3-vitamin   Nikotinsav, niacin, PP-(Pellegra Preventív) faktor. A niacin a szöveti... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 83

Átlagos értékelés: 4.9

akaraterő alakformálás diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód étrend fogyás fogyókúra kalóriabevitel lelki egészség mozgás táplálkozás