notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Használd te is a japánok ősrégi, titkos praktikáid a vékony alak elérésért!

5 titkos japán praktika a vékony alakért

EG
hirdetes

Egy kedves barátnőm a múlt nyáron Japánba költözött. Sosem volt egy vékony teremtés, így meglepődve tapasztaltam, hogy februárig 15 kilót fogyott! Kérdeztem is tőle, hogy ennek mi az oka, hiszen  - bár folyamatosan koplalt – sosem volt az a sovány fajta. A válasz egészen meglepő volt: 5 praktikával, ami a japánok között ismert, azonban máshol nem!

japán titkos praktikák

A most következő életmódtanácsok egytől-egyig a japán életmód alapjait képezik. Talán elsőre furcsa lehet, de a cikkben kifejtjük, hogy mi a háttere ezeknek a praktikáknak!

 

A barátnőm itthon már mindent kipróbált, azonban valamiért nem sikerült lefogynia. Számolgatta a kalóriákat, rendszeresen és keményen edzett, azonban a várt siker valahogyan elmaradt. Lássuk hát, mik ezek a különleges japán praktikák!

 

Együnk sok halat, zöldséget, és száz évig fogunk élni!

 

Japánban az egyik legmagasabb az átlagéletkor az egész világon. Ez nem az – egyébként meglehetősen érdekes – egészségügy rendszerük hozadéka – egyszerűen mindenki egészséges. Ennek legfőbb oka a tengeri táplálék gyakori fogyasztásában keresendő. Náluk a legmagasabb az éves halfogyasztás, továbbá nagyon sok algát, és tengeri növényeket is esznek. Az egészséges zsírsavakban és fehérjében gazdag halak remekül védik a szívet!

japán titkos praktikák

Ha úgy élsz, mint egy szumó birkózó, úgy fogsz kinézni, mint egy szumó birkózó!

 

Mindannyian ismerjük a szumósokat – azonban ezek életvitelét már kevesen. Ezek az emberek a teljes életüket a birkózásnak szentelik, így a lehető legtöbb izmot pakolják magukra, sok-sok zsír kíséretében. Ahhoz, hogy ezt elkerüld, meg kell ismerned, hogyan élik mindennapjaikat ezek az emberek, és tudatosan el kell kerülnöd a rájuk jellemző magatartást!

hirdetes

 

A szumósok napja a következőképpen zajlik: reggeli nélkül egyből nekilátnak az edzésnek. A kemény, erőnlétfejlesztő edzés után ebédelnek – már amennyiben azt a zabálást, amit, végeznek ebédnek lehet nevezni. A szénhidrátban, zsírban és fehérjében gazdag (3-4000 kcal!!!) ebéd után nem tudnak mást csinálni, mint pihenni. Alszanak egyet, aztán kezdődhet elölről.

 

hirdetes

Ha az a célod, hogy 150 kilós monstrum legyél, ez jó stratégia, azonban ha fitt, arányos testalkatot szeretnél, érdemes ennek az ellenkezőjét csinálnod! Egyél többször, keveset! Az edzéseidet ne üres gyomorral végezd, és végképp ne tarts olyan étkezéseket, amik után meg sem bírsz mozdulni!

japán titkos praktikák

Forró zuhannyal az egészségért

 

Tudtad, hogy Japánban nagy hagyománya van az egészségügyi forró zuhanyoknak? Biztosan mindenki ismeri azt a jóleső érzést, amit egy forró zuhany után tapasztal az ember: az ellazult izmokat, a kiegyensúlyozottságot. A japánok a forró zuhanyt a szív-, és érrendszer karbantartása miatt használják. A 38- 40 Celsius fokos zuhany megemeli a pulzusszámot és serkenti a vérkeringést.

 

japán titkos praktikák

A forróság maga az élet

 

Észrevetted már, hogy az ember nyáron inkább a nyers zöldségféléket, míg télen inkább a forró ételeket kívánja? A dolog nem csak abban gyökerezik, hogy szikrázó napsütésben nem esik olyan jól a tyúkhúsleves, mint a zimankós hidegben!

A testünknek folyamatosan tartania kell a számára ideális testhőmérsékletet. Ez nyáron, vagy ha úgy tetszik, trópusi környezetben nyilván könnyebb, mint a Fuji alatt. Évszaktól függően, mi is állítsuk be úgy a diétánkat, hogy megfeleljen ennek a törvények! Nyáron együnk kalóriákban alacsony, nyers zöldségeket, amik segítenek a szervezetünknek alkalmazkodni a külső meleghez. Télen pedig fogyasszunk olyan ételeket, amik belülről fűtik a testünket! 

 

A nyugati orvoslás teljes egészében a puszta fizikára és kémiára épül. Nem lehet, hogy oda kéne figyelnünk a keleti módszerekre is, amik hosszú évszázadok tapasztalatait sűrítik magukba, és inkább a belső hangra való odafigyelésről szólnak? Érdekes, hogy sok dolgot tudományos alapon még nem tudunk megmagyarázni, azonban évről-évre találjuk meg a bizonyítását azoknak a praktikáknak, amiket már sok száz éve tudunk!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A terhesség hatása a gerincoszlopra

2019-11-15

A terhesség hatása a gerincoszlopra

A gerincoszlop 33 csontból áll: 24 különálló csigolyából, öt csigolya pedig keresztcsonttá és másik négy csigolya farkcsonttá olvadt össze. A hátgerinc nagyon erős, ugyanakkor, mivel kisebb részekből tevődik össze, nagyon rugalmas is, és változatos mozdulatokat tesz lehetővé. A csigolyákat a köztük elhelyezkedő rostos porckorongok választják el

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Csakraerősítő gyakorlatok

2019-10-25

Csakraerősítő gyakorlatok

A keleti hagyományok szerint minden embernek 7 fő csakrája van, melyek lehetővé teszik a tiszta életerő felszívódását. A következőkben bemutatjuk a legjobb csakraerősítő gyakorlatokat, amiket érdemes kipróbálnod

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
69 953
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 154 868
Közösség

Szótár

Metabolikus szindróma

Az elhízáshoz és a koszorúér betegséghez társuló kölcsönös elváltozások együttese.   Tovább

Bemelegítés

  Minden súlyzós edzés előtt szükséges, módja kardió gépen végzett 5-10 perc laza... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 125

Átlagos értékelés: 4.7