Használd te is a japánok ősrégi, titkos praktikáid a vékony alak elérésért!

5 titkos japán praktika a vékony alakért

EG
hirdetes

Egy kedves barátnőm a múlt nyáron Japánba költözött. Sosem volt egy vékony teremtés, így meglepődve tapasztaltam, hogy februárig 15 kilót fogyott! Kérdeztem is tőle, hogy ennek mi az oka, hiszen  - bár folyamatosan koplalt – sosem volt az a sovány fajta. A válasz egészen meglepő volt: 5 praktikával, ami a japánok között ismert, azonban máshol nem!

japán titkos praktikák

A most következő életmódtanácsok egytől-egyig a japán életmód alapjait képezik. Talán elsőre furcsa lehet, de a cikkben kifejtjük, hogy mi a háttere ezeknek a praktikáknak!

 

A barátnőm itthon már mindent kipróbált, azonban valamiért nem sikerült lefogynia. Számolgatta a kalóriákat, rendszeresen és keményen edzett, azonban a várt siker valahogyan elmaradt. Lássuk hát, mik ezek a különleges japán praktikák!

 

Együnk sok halat, zöldséget, és száz évig fogunk élni!

 

Japánban az egyik legmagasabb az átlagéletkor az egész világon. Ez nem az – egyébként meglehetősen érdekes – egészségügy rendszerük hozadéka – egyszerűen mindenki egészséges. Ennek legfőbb oka a tengeri táplálék gyakori fogyasztásában keresendő. Náluk a legmagasabb az éves halfogyasztás, továbbá nagyon sok algát, és tengeri növényeket is esznek. Az egészséges zsírsavakban és fehérjében gazdag halak remekül védik a szívet!

japán titkos praktikák

Ha úgy élsz, mint egy szumó birkózó, úgy fogsz kinézni, mint egy szumó birkózó!

 

Mindannyian ismerjük a szumósokat – azonban ezek életvitelét már kevesen. Ezek az emberek a teljes életüket a birkózásnak szentelik, így a lehető legtöbb izmot pakolják magukra, sok-sok zsír kíséretében. Ahhoz, hogy ezt elkerüld, meg kell ismerned, hogyan élik mindennapjaikat ezek az emberek, és tudatosan el kell kerülnöd a rájuk jellemző magatartást!

hirdetes

 

A szumósok napja a következőképpen zajlik: reggeli nélkül egyből nekilátnak az edzésnek. A kemény, erőnlétfejlesztő edzés után ebédelnek – már amennyiben azt a zabálást, amit, végeznek ebédnek lehet nevezni. A szénhidrátban, zsírban és fehérjében gazdag (3-4000 kcal!!!) ebéd után nem tudnak mást csinálni, mint pihenni. Alszanak egyet, aztán kezdődhet elölről.

 

Ha az a célod, hogy 150 kilós monstrum legyél, ez jó stratégia, azonban ha fitt, arányos testalkatot szeretnél, érdemes ennek az ellenkezőjét csinálnod! Egyél többször, keveset! Az edzéseidet ne üres gyomorral végezd, és végképp ne tarts olyan étkezéseket, amik után meg sem bírsz mozdulni!

japán titkos praktikák

Forró zuhannyal az egészségért

 

Tudtad, hogy Japánban nagy hagyománya van az egészségügyi forró zuhanyoknak? Biztosan mindenki ismeri azt a jóleső érzést, amit egy forró zuhany után tapasztal az ember: az ellazult izmokat, a kiegyensúlyozottságot. A japánok a forró zuhanyt a szív-, és érrendszer karbantartása miatt használják. A 38- 40 Celsius fokos zuhany megemeli a pulzusszámot és serkenti a vérkeringést.

 

japán titkos praktikák

A forróság maga az élet

 

Észrevetted már, hogy az ember nyáron inkább a nyers zöldségféléket, míg télen inkább a forró ételeket kívánja? A dolog nem csak abban gyökerezik, hogy szikrázó napsütésben nem esik olyan jól a tyúkhúsleves, mint a zimankós hidegben!

A testünknek folyamatosan tartania kell a számára ideális testhőmérsékletet. Ez nyáron, vagy ha úgy tetszik, trópusi környezetben nyilván könnyebb, mint a Fuji alatt. Évszaktól függően, mi is állítsuk be úgy a diétánkat, hogy megfeleljen ennek a törvények! Nyáron együnk kalóriákban alacsony, nyers zöldségeket, amik segítenek a szervezetünknek alkalmazkodni a külső meleghez. Télen pedig fogyasszunk olyan ételeket, amik belülről fűtik a testünket! 

 

A nyugati orvoslás teljes egészében a puszta fizikára és kémiára épül. Nem lehet, hogy oda kéne figyelnünk a keleti módszerekre is, amik hosszú évszázadok tapasztalatait sűrítik magukba, és inkább a belső hangra való odafigyelésről szólnak? Érdekes, hogy sok dolgot tudományos alapon még nem tudunk megmagyarázni, azonban évről-évre találjuk meg a bizonyítását azoknak a praktikáknak, amiket már sok száz éve tudunk!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

2019-05-20

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

A D-vitamin az egyik legfontosabb vitamin szervezetünk számára, testünk azonnal jelez, ha nem található meg a kellő mennyiség. Mik a D-vitamin hiány tünetei? Mit tehetsz ellene?

Immunrendszerünk és a stressz

2019-05-15

Immunrendszerünk és a stressz

A stressz egy fizikai, vagy érzelmi traumára adott reakció, amely kihatással van az idegsejtek működésére, a DNS-re, illetve az immunrendszerre.

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

2019-05-14

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

Mi a különbség a gluténérzékenység és az IBS között? Néha még a szakembereknek is nehéz megállapítani Nagyon hasonlóak a tünetek, és ugyanúgy élik meg a betegek. Hasmenés és gyomorfájás, puffadás, hányinger és hányás, egyéb emésztőszervi problémák.

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

2019-05-16

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

Akár hiszed, akár nem, fogyási tempód és alvási szokásaid nagy mértékben összefüggnek. Hiába ügyelsz a táplálkozásodra és sportolsz rendszeresen, ha nem hagyod pihenni a tested, nem fogyhatsz hatékonyan.

13 módja a puffadás csökkentésének

2019-05-16

13 módja a puffadás csökkentésének

Manapság egyre több ember küzd emésztési zavarokkal és gyakran tapasztalnak puffadást. A jó hír az, hogy a puffadást többféleképpen is kezelhetjük. Rövid távú és hosszú távú megoldások egyaránt léteznek. Lássuk, melyek ezek.

Gyulladást csökkentő ételek

2019-05-14

Gyulladást csökkentő ételek

A gyulladás a szervezet természetes válaszreakciója egy fertőzésre vagy irritációra, amikor viszont krónikussá válik, sajnos súlyos betegségek kialakulásához vezethet. A gyulladás erősödéséhez hozzájárul a túlsúly, a mozgásszegény életmód és a helytelen táplálkozás is.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
130 529
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 049 618
Közösség

Szótár

Mozgáskoordináció

  Azon képesség, amely a mozgások végrehajtásának célszerű szabályozását segíti... Tovább

Lipidológus

A zsíranyagcsere-betegségekben járatos belgyógyász szakorvos. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 125

Átlagos értékelés: 4.7