Miért nem tudsz lefogyni? - 5 meglepő ok, amiért nem sikerül lefogynod

5 meglepő ok, amiért nem sikerül lefogynod

CZs
hirdetes

Ha szuper-egészségesen étkezel, ügyelsz a kalória- és szénhidrátbeviteledre, ráadásul becsületesen edzel, igenis elvárhatod, hogy bizonyos időn belül látható eredményeket érj el, formálódjon az alakod, és beinduljon a fogyás. Mi történik akkor, ha ez mégsem következik be? Valószínűleg csalódotton fejezed be az életmódváltást, és térsz vissza a jól megszokott életviteledhez. Mielőtt azonban feladnád, íme 5 ok, ami meglepő módon gátolhatja a fogyást, és amik talán rád is igazak.

Dolgok, amik gátolják a fogyást

Ha túlzottan lecsökkented a szénhidrátbeviteled

Állandó probléma. Mi az első, amit megteszel, ha fogyókúrára adod a fejed? Elkezded csökkenteni a szénhidrát- és/vagy kalóriabeviteledet, hogy a szervezeted a felhalmozott zsírokat használja fel, hogy elegendő energiához jusson. Ez az elgondolás nem alaptalan, de ha túlzásba viszed, a folyamat átfordul, és többet ártasz, mint használnál. A szervezet megfelelő működéséhez szüksége van szénhidrátra, ha nem adod meg neki azt, amennyi tényleg szükséges, a szervezeted raktározni kezd. Mi következik ebből? Egyetlen dekagrammtól sem leszel képes megszabadulni.

 

Figyelj oda rá, hogy jó szénhidrátokat fogyassz, amelyek lassú felszívódásuknak köszönhetően nem dobják meg a vércukorszintedet, és generálnak elképesztő falásrohamokat. Még a szénhidrátcsökkentésen alapuló diéták atyja, a ketogén diéta is tartalmaz némi szénhidrátot.

hirdetes

 

Túl sok stressz

Tudtad, hogy napi 7-8 óra alvással bizonyítottan csökkentheted az elhízás veszélyét? A stresszhormon termelődése a salakanyagok felhalmozódásáért felelős. Az sem jó megoldás, ha a hétköznapi rohanást és idegeskedést a hétvégéken próbálnád meg kipihenni. Ügyelj rá, hogy biztosítsd szervezeted számára a lazítást, a relaxációt, a kikapcsolódást. Ha nem megy, és úgy érzed megőrülsz a felhalmozódott feladataidtól, ha leülsz egy percre, menj el jógázni, vagy fuss néhány kilométert. Meglátod, sokkal könnyebben kezeled majd a stresszes szituációkat, és az elalvásban is sokat fognak segíteni.

 

Gyümölcsöt vacsorára

Diétázóknak bizony csínján kell bánniuk a gyümölcsfogyasztással. A legtöbb gyümölcs kalóriatartalma – a bennük található gyümölcscukor miatt – vetekszik a nassolnivalókéval. Ha gyümölcs-imádó vagy, és képtelen vagy lemondani ezekről a finomságokról, akkor ügyelj rá, hogy minden esetben a reggeli, délelőtti órákban fogyaszd őket kis mennyiségben, hetente egy-két alkalommal. Tippjeink a következő oldalon folytatódnak, lapozz!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

2019-05-16

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

Mindig nagy gondot jelentett nálam, hogy fogyókúra alatt mivel édesítsem az italaim, ételeimet. Sok mindent hallott sok felöl és ezek mindig ellentmondásban álltak egymással. Így neki láttam egy kis kutató munkának, íme az eredmény.

Oldható és oldhatatlan rost: Mi a különbség?

2019-05-16

Oldható és oldhatatlan rost: Mi a különbség?

A rost fontos a megfelelő emésztés szempontjából, hiszen nagyban befolyásolja a belek és az anyagcserefolyamatok egészségét. A magyar emberek nagy százaléka nem fogyaszt elegendő rostot, amelytől emésztési folyamataik sokkal lassabban mennek végbe, emiatt pedig számos betegség kialakulhat. A rost is két fő típusból áll. Most elmondjuk mi a különbsé

Kókuszliszt: tápanyagtartalom, előnyök és tudnivalók

2019-05-14

Kókuszliszt: tápanyagtartalom, előnyök és tudnivalók

A kókuszliszt a búzaliszt egyik egyedülálló alternatívája. Az alacsony szénhidráttartalmú étrendet követők és a gluténérzékenyek körében is igen népszerű. Lenyűgöző tápanyagtartalma mellett a kókuszliszt számos előnnyel járhat. Ezek közé tartozik a vércukor stabilitásának elősegítése, a jobb emésztés, a szív egészsége és még a fogyás is.Lássuk a ré

Rost dús étkezéssel a fogyáshoz

2019-05-03

Rost dús étkezéssel a fogyáshoz

Amikor fogyókúrázol, nem csak a kalóriákat érdemes számolni, hiszen ezek nagyon gyakran szinte semmit nem mondanak arról, hogy egy étel mennyire laktató.

Az 5 legjobb természetes ital a fogyásért

2019-05-03

Az 5 legjobb természetes ital a fogyásért

Fogyni általában mindenki gyorsan szeretne. Azonban kiegyensúlyozott étrend és edzés mellett a lassú fogyás a jó, hiszen így érünk el tartós eredményeket. Ahhoz, hogy egy kicsit gyorsítsunk a fogyáson bevethetünk pár természetes fogyasztószert ital formájában. Összeszedtük az 5 leghatékonyabb italt, amelyek elősegítik a diétánkat!

5 dolog, ami gátolhatja a fogyásod

2019-04-29

5 dolog, ami gátolhatja a fogyásod

Úgy érzed mindent jól csinálsz és mégsem fogysz? Összeszedtünk öt olyan okot, amely befolyásolhatja a súlyod gyarapodását, még akkor is, ha betartod az étrendet.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
127 987
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 047 076
Közösség

Szótár

Nyírfacukor

    Mi is az a nyírfacukor   A nyírfacukor egy fehér,édes,... Tovább

Pihenés

A pihenés fogalma A pihenés fizikai és szellemi erők teljes értékű... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 102

Átlagos értékelés: 4.8