notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezek miatt hízhatsz a diéta alatt is!

5 dolog, ami gátolhatja a fogyásod

SzSz
hirdetes

Úgy érzed mindent jól csinálsz és mégsem fogysz? Összeszedtünk öt olyan okot, amely befolyásolhatja a súlyod gyarapodását, még akkor is, ha betartod az étrendet. 

Ezért hízhatsz

Legtöbbször meg tudjuk határozni, hogy mi okozza a súlygyarapodást. Függetlenül attól, hogy megfelelően étkezünk vagy eleget edzünk, általában így is ismerjük a fő okot, még akkor is, ha nem akarjuk beismerni.

 

De mi történik, ha így is hízunk, és nem azért van, mert nem tartjuk be az étrendet vagy nem edzünk eleget? 

 

 

Meglepő módon a hízásnak több oka is lehet, amellyel mindannyiunknak tudtában kell lennie, hiszen a mai világban sokan beleesnek ezekbe a hibákba. Ha Te is megmagyarázhatatlan módon hízni kezdtél, lehet, hogy ezek a rejtett dolgok állnak a háttérben: 

 

1. Probléma: Alváshiány


Rengeteg következménye van annak, ha nem alszunk eleget, és köztük az egyik a súlygyarapodás. Miközben alszunk a testünkben lévő hormonok szabályozzák a szervezetünket, és képesek vagyunk leküzdeni a stresszel járó nehézségeket. Ha azonban a testünk nem kap elegendő pihenőidőt a helyreállítási idő meghosszabbodik, ezáltal fáradtnak és nyomottnak fogod magad érezni. 

hirdetes

 

Az alváshiány következtében gyors szénhidrátforrásra vágyunk, hiszen pótolnunk kell a valahogyan az energiánkat. Ilyenkor éhesebbek vagyunk és ébredés után szinte bármit megennénk. Az alváshiány következtében nem csak reggel, de lefekvés előtt is előfordulhat, hogy nassolnivalóra vágyunk. A fáradtság miatt hajlamosabbak vagyunk arra, hogy valamilyen gyors ételt kívánjunk meg és az edzést is kihagyjuk. 

hirdetes

 

Tegyük fel, hogy tartod az étrended és fáradtan is lemész az edzőterembe, mégis hízol. A legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy az anyagcsere-szabályzó hormonok nem állnak teljesen helyre az alváshiány következtében. Ennek eredményeként minél kevesebbet alszol, annál magasabb a stresszhormon kortizol szinte, ami az étvágy növelése mellett a zsír tárolására ösztönöz. 


Tehát, ha nem alszol eleget az anyagcseréd várhatóan nem fog megfelelően működni, amely által a súlyod csak gyarapodni fog. 

 

A megoldás: Aludj eleget! Egy átlagos felnőttnek 7-9 órás alvás szükséges éjszakánként, így ha állandóan ennél kevesebbet alszol, feküdj le időben! 

 

Ha az időd nem engedi meg, hogy többet aludj, próbálj meg minél többet pihenni. Készíts be magadnak egészséges snackeket, ha gyors energiaforrásra lenne szükséged a nap folyamán. A magas energiájú élelmiszerek, mint például a friss gyümölcsök és a nyers dió, megfelelő tápanyagokkal és energiával biztosítják a szervezetet, hogy átjuthass a napodon anélkül, hogy szabotálnád a fejlődést.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Egészséges és hatékony fogyás: lehetséges!

2019-07-15

Egészséges és hatékony fogyás: lehetséges!

Ismerős helyzet? Kisüt a nap, máris nyitnak a strandok, mi pedig pánikszerűen vágunk bele egy újabb divatdiétába, miközben ész nélkül sanyargatjuk magunkat az edzőteremben. Mindezzel azonban csak a céljaink ellenkezőjét érjük el. Mutatjuk, hogy ezzel szemben mi a hatékony fogyás és alakformálás egészséges receptje.

A békalencse bámulatos átváltozása

2019-07-15

A békalencse bámulatos átváltozása

Új, egészséges ital a láthatáron. Bármennyire furcsának tűnik is, nagy jövőt jósolnak feltalálói a szapora kis zöld vízinövénynek.

Fogy(óz)na? Lehet, hogy nem kellene hinnie kedvenc youtuberének

2019-07-12

Fogy(óz)na? Lehet, hogy nem kellene hinnie kedvenc youtuberének

A mai fiatalok leggyakrabban kedvenc bloggerükhöz fordulnak YouTube-on vagy Instagramon, ha fogyókúráznának. De egyáltalán nem biztos, hogy valóban jó tanácsokat kapnak azoktól, akiket amúgy sokan követnek.

Vedd fel a harcot rostokkal a zsírpárnák ellen!

2019-07-10

Vedd fel a harcot rostokkal a zsírpárnák ellen!

Itt a nyár, a zöldségek, a gyümölcsök szezonja. Ezek a táplálékok bőségesen tartalmaznak élelmi rostokat, amelyek fontos összetevői étrendünknek, és a súlykontrollban is jelentős szerepet játszanak.

Kávé lehet az elhízás elleni harc kulcsa

2019-06-25

Kávé lehet az elhízás elleni harc kulcsa

London, 2019. június 24., hétfő (MTI) - A Nottinghami Egyetem tudósai felfedezték, hogy a kávé képes stimulálni az energiaégetésben szerepet játszó barna zsírszövetet, ami kulcsfontosságú lehet az elhízás és a cukorbetegség elleni harcban.

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
64 354
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 518 502
Közösség

Szótár

Jacuzzi

  A pezsgőfürdő használata kellemes közérzetet biztosít, relaxál, felfrissít. A... Tovább

Tavaszi kankalin

Latin neve: Primula officinalis   Eredete, élőhelye   Legfőbbképp Magyarországon... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 106

Átlagos értékelés: 4.8