notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezek miatt hízhatsz a diéta alatt is!

5 dolog, ami gátolhatja a fogyásod

SzSz
hirdetes

Úgy érzed mindent jól csinálsz és mégsem fogysz? Összeszedtünk öt olyan okot, amely befolyásolhatja a súlyod gyarapodását, még akkor is, ha betartod az étrendet. 

Ezért hízhatsz

Legtöbbször meg tudjuk határozni, hogy mi okozza a súlygyarapodást. Függetlenül attól, hogy megfelelően étkezünk vagy eleget edzünk, általában így is ismerjük a fő okot, még akkor is, ha nem akarjuk beismerni.

 

De mi történik, ha így is hízunk, és nem azért van, mert nem tartjuk be az étrendet vagy nem edzünk eleget? 

 

 

Meglepő módon a hízásnak több oka is lehet, amellyel mindannyiunknak tudtában kell lennie, hiszen a mai világban sokan beleesnek ezekbe a hibákba. Ha Te is megmagyarázhatatlan módon hízni kezdtél, lehet, hogy ezek a rejtett dolgok állnak a háttérben: 

 

1. Probléma: Alváshiány


Rengeteg következménye van annak, ha nem alszunk eleget, és köztük az egyik a súlygyarapodás. Miközben alszunk a testünkben lévő hormonok szabályozzák a szervezetünket, és képesek vagyunk leküzdeni a stresszel járó nehézségeket. Ha azonban a testünk nem kap elegendő pihenőidőt a helyreállítási idő meghosszabbodik, ezáltal fáradtnak és nyomottnak fogod magad érezni. 

hirdetes

 

Az alváshiány következtében gyors szénhidrátforrásra vágyunk, hiszen pótolnunk kell a valahogyan az energiánkat. Ilyenkor éhesebbek vagyunk és ébredés után szinte bármit megennénk. Az alváshiány következtében nem csak reggel, de lefekvés előtt is előfordulhat, hogy nassolnivalóra vágyunk. A fáradtság miatt hajlamosabbak vagyunk arra, hogy valamilyen gyors ételt kívánjunk meg és az edzést is kihagyjuk. 

hirdetes

 

Tegyük fel, hogy tartod az étrended és fáradtan is lemész az edzőterembe, mégis hízol. A legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy az anyagcsere-szabályzó hormonok nem állnak teljesen helyre az alváshiány következtében. Ennek eredményeként minél kevesebbet alszol, annál magasabb a stresszhormon kortizol szinte, ami az étvágy növelése mellett a zsír tárolására ösztönöz. 


Tehát, ha nem alszol eleget az anyagcseréd várhatóan nem fog megfelelően működni, amely által a súlyod csak gyarapodni fog. 

 

A megoldás: Aludj eleget! Egy átlagos felnőttnek 7-9 órás alvás szükséges éjszakánként, így ha állandóan ennél kevesebbet alszol, feküdj le időben! 

 

Ha az időd nem engedi meg, hogy többet aludj, próbálj meg minél többet pihenni. Készíts be magadnak egészséges snackeket, ha gyors energiaforrásra lenne szükséged a nap folyamán. A magas energiájú élelmiszerek, mint például a friss gyümölcsök és a nyers dió, megfelelő tápanyagokkal és energiával biztosítják a szervezetet, hogy átjuthass a napodon anélkül, hogy szabotálnád a fejlődést.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Diéta kontra fogyókúra

2019-10-22

Diéta kontra fogyókúra

Manapság szinte nincs nő, aki elégedett lenne alakjával, súlyával. Mindenki fogyókúrázni, diétázni akar. Érdemes tehát áttekinteni mikor beszélünk fogyókúráról és mikor diétáról, hogyan kezdjünk hozzá, mennyi ideig tartson… Megszámlálhatatlan kérdést lehet feltenni a témával kapcsolatban

A lúgosító étkezés. Minden amit tudnod kell!

2019-10-21

A lúgosító étkezés. Minden amit tudnod kell!

Jó elindulás lehet, ha úgy fogunk neki, hogy minden héten eggyel több lúgosító ételt teszünk az étrendünkbe és egy savasítót száműzünk, míg el nem éri a lúgosítás a hatását. Ha ez bekövetkezett, utána szintén fokozatosan kell megteremteni az egyensúlyi étrendünket is. További tippek a lúgosító étkezésről a cikkben

A BMI értéke, mitől függ a testtömegindex?

2019-10-20

A BMI értéke, mitől függ a testtömegindex?

A BMI kifejezéssel egyre többször találkozhatunk. testtömeg és a testmagasság méterben mért négyzetének a hányadosa, amelyet gyakran alkalmaznak a túlsúly vagy soványság a meghatározásához. A következőkben bemutatjuk, hogy mit tehetnek a normál súlyú elhízott emberek annak érdekében, hogy a zsírtöbbletüket zsírmentes testtömeggel helyettesítsék

 Segíthet a fogyásban a háziorvos?

2019-10-17

Segíthet a fogyásban a háziorvos?

Vajon  miért nem segítenek az ilyen-olyan rövidtávú diéták? Ha tartós súlycsökkenést akar elérni, kérje háziorvosa segítségét, aki olyan kezelést ajánl majd, amely megkönnyítheti és ezáltal sokkal eredményesebbé teheti a fogyókúrát. Az alábbiakban Dr. Torzsa Péter háziorvos nyilatkozik erről a megoldásról

Tedd rendbe a hormon háztartásod, és akkor olvadnak a kilók is!

2019-10-11

Tedd rendbe a hormon háztartásod, és akkor olvadnak a kilók is!

A hízás hátterében sok esetben valamilyen hormonális probléma áll.

Retteg az elhízástól? Ezt próbálja ki!

2019-10-03

Retteg az elhízástól? Ezt próbálja ki!

A balti-tengeri étrend csökkenti az elhízás és a gyulladások kockázatát – derült ki a Helsinki Egyetem kutatásából.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
53 132
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 138 047
Közösség

Szótár

Zsírleszívás

A zsyrleszívás egy sebészi folyamat, melynek során a mestersgesen távolítják el felesleges... Tovább

E-vitaminok

Az E-vitaminok   Legjobb E-vitamin forrásaink a növényi olajok, tehát a napraforgó-,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 106

Átlagos értékelés: 4.8