Ezek miatt hízhatsz a diéta alatt is!

5 dolog, ami gátolhatja a fogyásod

SzSz
hirdetes

Úgy érzed mindent jól csinálsz és mégsem fogysz? Összeszedtünk öt olyan okot, amely befolyásolhatja a súlyod gyarapodását, még akkor is, ha betartod az étrendet. 

Ezért hízhatsz

Legtöbbször meg tudjuk határozni, hogy mi okozza a súlygyarapodást. Függetlenül attól, hogy megfelelően étkezünk vagy eleget edzünk, általában így is ismerjük a fő okot, még akkor is, ha nem akarjuk beismerni.

 

De mi történik, ha így is hízunk, és nem azért van, mert nem tartjuk be az étrendet vagy nem edzünk eleget? 

 

 

Meglepő módon a hízásnak több oka is lehet, amellyel mindannyiunknak tudtában kell lennie, hiszen a mai világban sokan beleesnek ezekbe a hibákba. Ha Te is megmagyarázhatatlan módon hízni kezdtél, lehet, hogy ezek a rejtett dolgok állnak a háttérben: 

 

1. Probléma: Alváshiány


Rengeteg következménye van annak, ha nem alszunk eleget, és köztük az egyik a súlygyarapodás. Miközben alszunk a testünkben lévő hormonok szabályozzák a szervezetünket, és képesek vagyunk leküzdeni a stresszel járó nehézségeket. Ha azonban a testünk nem kap elegendő pihenőidőt a helyreállítási idő meghosszabbodik, ezáltal fáradtnak és nyomottnak fogod magad érezni. 

hirdetes

 

Az alváshiány következtében gyors szénhidrátforrásra vágyunk, hiszen pótolnunk kell a valahogyan az energiánkat. Ilyenkor éhesebbek vagyunk és ébredés után szinte bármit megennénk. Az alváshiány következtében nem csak reggel, de lefekvés előtt is előfordulhat, hogy nassolnivalóra vágyunk. A fáradtság miatt hajlamosabbak vagyunk arra, hogy valamilyen gyors ételt kívánjunk meg és az edzést is kihagyjuk. 

 

Tegyük fel, hogy tartod az étrended és fáradtan is lemész az edzőterembe, mégis hízol. A legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy az anyagcsere-szabályzó hormonok nem állnak teljesen helyre az alváshiány következtében. Ennek eredményeként minél kevesebbet alszol, annál magasabb a stresszhormon kortizol szinte, ami az étvágy növelése mellett a zsír tárolására ösztönöz. 


Tehát, ha nem alszol eleget az anyagcseréd várhatóan nem fog megfelelően működni, amely által a súlyod csak gyarapodni fog. 

 

A megoldás: Aludj eleget! Egy átlagos felnőttnek 7-9 órás alvás szükséges éjszakánként, így ha állandóan ennél kevesebbet alszol, feküdj le időben! 

 

Ha az időd nem engedi meg, hogy többet aludj, próbálj meg minél többet pihenni. Készíts be magadnak egészséges snackeket, ha gyors energiaforrásra lenne szükséged a nap folyamán. A magas energiájú élelmiszerek, mint például a friss gyümölcsök és a nyers dió, megfelelő tápanyagokkal és energiával biztosítják a szervezetet, hogy átjuthass a napodon anélkül, hogy szabotálnád a fejlődést.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

2019-05-16

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

Mindig nagy gondot jelentett nálam, hogy fogyókúra alatt mivel édesítsem az italaim, ételeimet. Sok mindent hallott sok felöl és ezek mindig ellentmondásban álltak egymással. Így neki láttam egy kis kutató munkának, íme az eredmény.

Oldható és oldhatatlan rost: Mi a különbség?

2019-05-16

Oldható és oldhatatlan rost: Mi a különbség?

A rost fontos a megfelelő emésztés szempontjából, hiszen nagyban befolyásolja a belek és az anyagcserefolyamatok egészségét. A magyar emberek nagy százaléka nem fogyaszt elegendő rostot, amelytől emésztési folyamataik sokkal lassabban mennek végbe, emiatt pedig számos betegség kialakulhat. A rost is két fő típusból áll. Most elmondjuk mi a különbsé

Kókuszliszt: tápanyagtartalom, előnyök és tudnivalók

2019-05-14

Kókuszliszt: tápanyagtartalom, előnyök és tudnivalók

A kókuszliszt a búzaliszt egyik egyedülálló alternatívája. Az alacsony szénhidráttartalmú étrendet követők és a gluténérzékenyek körében is igen népszerű. Lenyűgöző tápanyagtartalma mellett a kókuszliszt számos előnnyel járhat. Ezek közé tartozik a vércukor stabilitásának elősegítése, a jobb emésztés, a szív egészsége és még a fogyás is.Lássuk a ré

Rost dús étkezéssel a fogyáshoz

2019-05-03

Rost dús étkezéssel a fogyáshoz

Amikor fogyókúrázol, nem csak a kalóriákat érdemes számolni, hiszen ezek nagyon gyakran szinte semmit nem mondanak arról, hogy egy étel mennyire laktató.

Az 5 legjobb természetes ital a fogyásért

2019-05-03

Az 5 legjobb természetes ital a fogyásért

Fogyni általában mindenki gyorsan szeretne. Azonban kiegyensúlyozott étrend és edzés mellett a lassú fogyás a jó, hiszen így érünk el tartós eredményeket. Ahhoz, hogy egy kicsit gyorsítsunk a fogyáson bevethetünk pár természetes fogyasztószert ital formájában. Összeszedtük az 5 leghatékonyabb italt, amelyek elősegítik a diétánkat!

Fogyasztó tabletták és amit tudni kell róluk!

2019-04-26

Fogyasztó tabletták és amit tudni kell róluk!

A drogériákban számtalan bogyó sorakozik a polcokon, melyek tartós és látványos fogyást ígérnek megerőltetés nélkül. A valóság azért kicsit összetettebb.A választás azonban nem könnyű...

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
134 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 053 394
Közösség

Szótár

Jojó effektus

A helytelen fogyókúra következtében a diéta és az elhízás szakaszai egymást követve... Tovább

Mangán

A mangán olyan ásványi anyag, amely sok enzim működésének beindításához és... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 106

Átlagos értékelés: 4.8