notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezek miatt hízhatsz a diéta alatt is!

hirdetes

5 dolog, ami gátolhatja a fogyásod

SzSz
Ezért hízhatsz

2. probléma: Diétás Italok / Mesterséges Cukor


A cukor az egyik legnagyobb ellenség a diéta során. Emellett az élelmiszer polcokon lévő cukormentes termékek egyaránt árthatnak a fogyásodnak, hiszen ezek nem mindig egészségesek. Sőt, a cukormentes élelmiszerek károsabbak lehetnek, mint gondolnád. 

Tanulmányok kimutatták, hogy a cukormentes alternatívák valójában növelhetik az étvágyat. A mesterséges édesítőszerek akár 200x édesebbek lehetnek, mint a szokásos cukor, így ezeknek a termékeknek a rendszeres fogyasztása a túl édes ételek iránti vágyat indítja be. Ez kiváltja az édességérzékelőket az agyban, miközben cukrot nem kap a szervezet, ami még nehezebbé teszi a diétázást, mint korábban.

A "diétás ital" jelenség másik veszélyes tényezője az, hogy a tested cukrot fogyaszt, és reagál a cukorra, de nem kap igazi cukrot. Bár a diétás italokban nincs cukor, a cukros íz még mindig jelzi a szervezetnek, hogy felszabadítja az inzulint a cukor feldolgozásához, és a cukor feldolgozása nélkül a szervezet még több cukor vágyára reagál, hogy az inzulinnak valamit adhasson. Idővel ez az ördögi ciklus a túlzott inzulinkimenet inzulinrezisztenciához, súlygyarapodáshoz és akár 2-es típusú cukorbetegséghez vezethet.

hirdetes

A megoldás: A mesterséges cukrok aggodalomra adnak okot, hiszen, ha rendszeresen cukormentes ételeket eszel, és "diétás" italokat iszol, az csak árthat. Az első és legnyilvánvalóbb megoldás az, hogy elkerüljük az összes cukrot, még a mesterségeset is.

Ha nem tudod az összes édességet elhagyni az életedből, próbáld meg elkészíteni a saját, alacsony kalóriatartalmú italodat. Adj hozzá a vizedhez bogyós gyümölcsöket, gránátalma levet, mézet, zöld teát, esetleg természetes alapú édesítőszereket. Rengeteg ízletes lehetőséged van, és az ízlelőbimbóid gyorsabban alkalmazkodnak ezekhez a valóban cukormentes opciókhoz, mint gondolnád. 

hirdetes

3. probléma: Túl Sok Stressz


A stressz elkerülhetetlen, és mindannyian naponta küzdünk vele. Ha túl sokat stresszelünk, az sokszor rossz döntésekkel jár a táplálkozást is érintve. 

Az étkezés lehet a lelkesedés forrása, és csökkentheti a stresszt. Ez részben megtörténik, mert a szervezet vegyi anyagokat bocsát ki az olyan élelmiszerekre adott válaszként, amelyek közvetlen nyugtató hatásúak lehetnek.

A stressz szintén fontos szerepet játszhat a kortizol termelésben, egy olyan hormon, amely magas szinten zavarhatja a súlycsökkentési célokat.

A megoldás: Az életed stresszének csökkentése érdekében találj olyan tevékenységeket és szakítsd rá időt rendszeresen, amelyek megnyugtatják az elmédet. Sétálj a természetben, menj el futni, biciklizni, nézz meg egy vígjátékot, meditálj, vagy csak tarts 5 perc szünetet, amely segít kicsit kikapcsolni. 
Ha fordítasz arra időt, amit szeretsz csinálni, annak nem csak pihentető hatása lesz, de az elméd is fel fog tőle frissülni és jobban meg tudod oldani a nap folyamán felmerülő feszültségeket. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes


Szótár

Finn szauna

  Alapvető jellemzője a magas hőmérséklet, 80 Celsius fok, alacsony páratartalommal... Tovább

B1-vitamin

B1-vitamin Tiamin: vízben jól oldódó, hőre érzékeny vegyület. Jelentős szerepe van a... Tovább

Tovább a lexikonra