Ezek miatt hízhatsz a diéta alatt is!

5 dolog, ami gátolhatja a fogyásod

SzSz
hirdetes

Ezért hízhatsz

2. probléma: Diétás Italok / Mesterséges Cukor


A cukor az egyik legnagyobb ellenség a diéta során. Emellett az élelmiszer polcokon lévő cukormentes termékek egyaránt árthatnak a fogyásodnak, hiszen ezek nem mindig egészségesek. Sőt, a cukormentes élelmiszerek károsabbak lehetnek, mint gondolnád. 

 

Tanulmányok kimutatták, hogy a cukormentes alternatívák valójában növelhetik az étvágyat. A mesterséges édesítőszerek akár 200x édesebbek lehetnek, mint a szokásos cukor, így ezeknek a termékeknek a rendszeres fogyasztása a túl édes ételek iránti vágyat indítja be. Ez kiváltja az édességérzékelőket az agyban, miközben cukrot nem kap a szervezet, ami még nehezebbé teszi a diétázást, mint korábban.

 

A "diétás ital" jelenség másik veszélyes tényezője az, hogy a tested cukrot fogyaszt, és reagál a cukorra, de nem kap igazi cukrot. Bár a diétás italokban nincs cukor, a cukros íz még mindig jelzi a szervezetnek, hogy felszabadítja az inzulint a cukor feldolgozásához, és a cukor feldolgozása nélkül a szervezet még több cukor vágyára reagál, hogy az inzulinnak valamit adhasson. Idővel ez az ördögi ciklus a túlzott inzulinkimenet inzulinrezisztenciához, súlygyarapodáshoz és akár 2-es típusú cukorbetegséghez vezethet.

hirdetes

 

A megoldás: A mesterséges cukrok aggodalomra adnak okot, hiszen, ha rendszeresen cukormentes ételeket eszel, és "diétás" italokat iszol, az csak árthat. Az első és legnyilvánvalóbb megoldás az, hogy elkerüljük az összes cukrot, még a mesterségeset is.

 

Ha nem tudod az összes édességet elhagyni az életedből, próbáld meg elkészíteni a saját, alacsony kalóriatartalmú italodat. Adj hozzá a vizedhez bogyós gyümölcsöket, gránátalma levet, mézet, zöld teát, esetleg természetes alapú édesítőszereket. Rengeteg ízletes lehetőséged van, és az ízlelőbimbóid gyorsabban alkalmazkodnak ezekhez a valóban cukormentes opciókhoz, mint gondolnád. 

 

 

3. probléma: Túl Sok Stressz


A stressz elkerülhetetlen, és mindannyian naponta küzdünk vele. Ha túl sokat stresszelünk, az sokszor rossz döntésekkel jár a táplálkozást is érintve. 

 

Az étkezés lehet a lelkesedés forrása, és csökkentheti a stresszt. Ez részben megtörténik, mert a szervezet vegyi anyagokat bocsát ki az olyan élelmiszerekre adott válaszként, amelyek közvetlen nyugtató hatásúak lehetnek.

 

A stressz szintén fontos szerepet játszhat a kortizol termelésben, egy olyan hormon, amely magas szinten zavarhatja a súlycsökkentési célokat.

 

A megoldás: Az életed stresszének csökkentése érdekében találj olyan tevékenységeket és szakítsd rá időt rendszeresen, amelyek megnyugtatják az elmédet. Sétálj a természetben, menj el futni, biciklizni, nézz meg egy vígjátékot, meditálj, vagy csak tarts 5 perc szünetet, amely segít kicsit kikapcsolni. 
Ha fordítasz arra időt, amit szeretsz csinálni, annak nem csak pihentető hatása lesz, de az elméd is fel fog tőle frissülni és jobban meg tudod oldani a nap folyamán felmerülő feszültségeket. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

3 módja annak, hogy kevesebb cukrot fogyassz

2019-05-24

3 módja annak, hogy kevesebb cukrot fogyassz

A cukrot elhagyni egyszerűbb, mint gondolnád, ha megtanulod, hogyan is csináld. Összeszedtünk 3 egyszerű dolgot, amellyel kevesebb cukrot fogsz bevinni étkezéseid során.

Fogyás a képzelet erejével, avagy a FIT technika rejtelmei

2019-05-22

Fogyás a képzelet erejével, avagy a FIT technika rejtelmei

A koncentráció minden fogyni vágyó számára fontos. Vannak, akik igyekeznek egészségesebb étrendre váltani, mások minden nap kierőszakolják magukból, hogy igenis elvégezzék a tervezett gyakorlatokat. Azonban néha elég, ha a motiváció csak egy pillanatra is megrendül, és az előrehaladás máris lelassul, vagy abbamarad.

Illóolajok a fogyásért? Igen!

2019-05-23

Illóolajok a fogyásért? Igen!

Az illóolajok az utóbbi években egyre nagyobb népszerűségnek örvednek. Ezeket az illóolajokat általában illatosításra, szaunában használják a legtöbbet, azonban egyik érdekes előnyük az illóolajoknak, hogy képesek segíteni a fogyásban is.

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

2019-05-16

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

Mindig nagy gondot jelentett nálam, hogy fogyókúra alatt mivel édesítsem az italaim, ételeimet. Sok mindent hallott sok felöl és ezek mindig ellentmondásban álltak egymással. Így neki láttam egy kis kutató munkának, íme az eredmény.

Oldható és oldhatatlan rost: Mi a különbség?

2019-05-16

Oldható és oldhatatlan rost: Mi a különbség?

A rost fontos a megfelelő emésztés szempontjából, hiszen nagyban befolyásolja a belek és az anyagcserefolyamatok egészségét. A magyar emberek nagy százaléka nem fogyaszt elegendő rostot, amelytől emésztési folyamataik sokkal lassabban mennek végbe, emiatt pedig számos betegség kialakulhat. A rost is két fő típusból áll. Most elmondjuk mi a különbsé

Kókuszliszt: tápanyagtartalom, előnyök és tudnivalók

2019-05-14

Kókuszliszt: tápanyagtartalom, előnyök és tudnivalók

A kókuszliszt a búzaliszt egyik egyedülálló alternatívája. Az alacsony szénhidráttartalmú étrendet követők és a gluténérzékenyek körében is igen népszerű. Lenyűgöző tápanyagtartalma mellett a kókuszliszt számos előnnyel járhat. Ezek közé tartozik a vércukor stabilitásának elősegítése, a jobb emésztés, a szív egészsége és még a fogyás is.Lássuk a ré

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
150 286
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 069 375
Közösség

Szótár

Fekete áfonya

Latin neve: Vaccinum myrtillus   Ismertetése, termőhelye   Fás szárú cserje,... Tovább

Jojó effektus

A helytelen fogyókúra következtében a diéta és az elhízás szakaszai egymást követve... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 106

Átlagos értékelés: 4.8