notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezek miatt hízhatsz a diéta alatt is!

hirdetes

5 dolog, ami gátolhatja a fogyásod

SzSz
Ezért hízhatsz

4. probléma: Élelmiszer-Érzékenység Vagy Intolerancia


Ez a közelmúltban népszerű téma lett, és a vita arról szól, hogy mi okozza a reakciókat bizonyos élelmiszerekre. Az okoktól függetlenül az érzékenység és az intolerancia egy sor olyan élettani válasz, amelyet a testünk bizonyos típusú élelmiszerekre gyakorolhat. Nem ugyanazok, mint az élelmiszer-allergiák, amelyek életveszélyesek lehetnek.

Az élelmiszer-intolerancia tünetei személyenként változnak, de a leggyakoribbak a puffadás, gázképződés, emésztési zavarok, fáradtság, mentális köd, ingerlékenység, hangulatingadozás és a súlygyarapodás. Ez az immunrendszer gyulladásos válaszának köszönhető bizonyos élelmiszerek esetén. A gyulladásos válasz súlygyarapodást okozhat, és nehezebbé teszi a fogyást. A gyulladás a tömeggyarapodás és a betegségek egyik legnagyobb mozgatórugója. 

A megoldás: Ha hasonló tüneteket észlelünk menjünk el kivizsgáltatni magunkat és tudjuk meg mely élelmiszerek okozhatják a problémákat. Ha ez megtörtént és azonosítottuk az adott élelmiszereket, ezeket hagyjuk el étrendünkből. 

hirdetes
Ha nem szeretnél elmenni orvoshoz, próbálj meg elhagyni különböző típusú ételeket étrendedből, például a tejtermékeket vagy a glutént, és nézd meg hogyan reagál rá szervezeted. 

5. probléma: Nincs kontrolod


hirdetes
Az, hogy valaki egészségesen és tisztán étkezik még nem jelenti azt, hogy bizonyos élelmiszerekből bármennyit meg lehet enni. Vegyük például a dióféléket. Egy maroknyi (kb. 22 db) vegyes mag kalóriatartalma körülbelül 190 kalória. Ha ezt megszorozzuk kettővel már 380 kalóriánál tartunk, és ez csak egy kisebb étkezés volt. 


A vacsora esetén is lehet úgy, hogy végre megpihentél a nap végéhez értél, és már a harmadik kör egészséges ételt eszed, hiszen lényegében nem csalsz. Ez rendben is van, de az egészséges ételek közül sem mindegy melyik napszakban esszük és mennyit eszünk belőlük. A lényeg a kalória és a szénhidráttartalom, hiszen a helyes makrotápanyag aránnyal kell számolnunk a nap folyamán, megfelelően elosztva. 


A megoldás: Számos módja van annak, hogy az adagokat vissza tudjuk ellenőrizni. Evés közben vegyünk kisebb falatokat a szánkba és lassabban rágjuk meg őket. Ha esetleg éhes vagy igyál egy kis vizet előtte, ez segít kitapasztalni, mi a számodra megfelelő adag. 

A nemkívánatos súlygyarapodás frusztráló lehet, különösen akkor, ha az okot nehéz pontosan meghatározni. A legjobb dolog, amit tehetünk, ha egy lépést visszalépünk és kiértékeljük a napi rutinunkban bekövetkezett változásokat. A jó hír az, hogy a tested egy okos gép, és ha megfelelő tápláló ételeket adsz neki, kevesebb stresszt és több alvást, akkor erős és egészséges testben élhetsz. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes


Szótár

Lipidológus

A zsíranyagcsere-betegségekben járatos belgyógyász szakorvos. Tovább

B3-vitamin

B3-vitamin   Nikotinsav, niacin, PP-(Pellegra Preventív) faktor. A niacin a szöveti... Tovább

Tovább a lexikonra