Meglepő tények a tejtermékekről, amelyeket Te sem tudtál: Így segíthet a fogyásban!

3 Meglepő igazság a tejtermékekről

SzSz
hirdetes

Tej, sajt, joghurt: Azt gondolnád, hogy mindent tudsz ezekről a termékekről, de nem biztos, hogy így van! Általánosságban a tejtermékek között nincs nagy különbség, hiszen ugyanolyan fehérjékből, zsírokból és szénhidrátokból állnak, csak különböző arányban. Nézzük, melyik tejtermék milyen előnyökkel jár! 

Tejtermékek előnyei

Egy új, Dániából származó tanulmány szerint bizonyos tejtermékek jobbak lehetnek szervezetünk számára, és egyedülálló előnyöket nyújtanak. Ismertetünk mindent, amit tudnod kell.

 

 

1.    A zsírosabb verzió néha jobb, mint a zsírszegény 


Egy új, dániai tanulmányban, melynek címe: „Teljes tej mátrix vagy egyetlen tápanyag az egészségre gyakorolt hatások felmérésében”, a kutatók összehasonlították a tejtermékek fogyasztói eredményeit és a tejtermékek tápanyagforrásait, például a fehérjével és a kalciummal összehasonlító tanulmányokat. Amint azt a kutatások is megjegyzik, "a tejtermékek magas minőségű fehérje és kalcium források… azonban a tejtermékek is jelentősen hozzájárulnak az étrendben található telített zsírokhoz, és így a szívbetegségek egyik fő okai lehetnek. Ez a következtetés csak az alacsony zsírtartalmú vagy zsírmentes tejtermékekre mutatott rá.

hirdetes

 

A kutatók a tejfogyasztással kapcsolatos korábbi tanulmányit is megvizsgálták, amelyben azt állították, hogy a magas zsírtartalmú tejtermékek jó hatással vannak a szervezetre. Például a joghurt magas zsírtartalmú változatait fogyasztó embereknél 12%-kal alacsonyabb volt a 2. típusú cukorbetegség kockázata, mint azoknál, akik alacsony zsírtartalmú tejtermékeket fogyasztottak. 

 

A tejtermékekkel kapcsolatos kérdés nem az, hogy magas vagy alacsony zsírtartalmút kell-e fogyasztanunk, hanem inkább az, hogyan dolgozzák fel őket mielőtt a polcra kerülnek. 

 

 

2. Fogyáshoz teljes tejet fogyasszunk


A tejtermékek súlyvesztésre gyakorolt hatásának eredményei ugyanolyan meglepők voltak a kutatás során. A kutatócsoport áttekintette a testtömeg és a testösszetétel vizsgálatát a kalcium bevitelhez viszonyítva. A vizsgálatban egy csoport teljes tehéntejet (3,5%-nál magasabb zsírtartalmú) kapott, egy másik csoport pedig kalciummal dúsított szója tejet, egy harmadik csoport kalcium-karbonát-kiegészítést, és a negyedik csoport kontrollcsoportként szolgált, és nem kapott extra kalciumot.

 

A kutatók megállapították, hogy "a testtömeg, a BMI és a testzsír legnagyobb csökkenése a teljes tehéntej csoportban volt." A kutatócsoport megjegyezte, hogy a tej „csökkentette az éhséget és a fokozta a teltségérzetet”.

 

Lehet Te is úgy gondolod, hogy a fogyáshoz a kevesebb zsír-bevitel mindig jobb. Ez viszont nem így van! A zsír fontos szerepet játszhat az étvágycsökkentésben.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Öntsünk tiszta vizet a pohárba! Biztosan egészséges a kókusztej?

2019-05-16

Öntsünk tiszta vizet a pohárba! Biztosan egészséges a kókusztej?

Kókusztej, de miért? Valóban egészséges? Tényleg megéri duplaannyit költeni rá, mint a hagyományos tehéntejre? Tiszta vizet öntünk a pohárba, rávilágítunk, hogy valójában egészséges-e a kókusztej.

8 egyszerű tipp a glutén eltávolításához

2019-05-13

8 egyszerű tipp a glutén eltávolításához

A glutén a fehérjék egy csoportja, amely olyan gabonafélékben található meg, mint a búza, az árpa és a rozs. Egyre több ember szenved gluténérzékenységben, azonban általánosan elmondható, hogy mindenki jól jár, ha elhagyja étrendjéből a gluténtartalmú élelmiszereket. De hogyan tedd meg ezt?

Ismerd meg a lila burgonyát

2019-05-07

Ismerd meg a lila burgonyát

Eredetileg Peruból és Bolíviából származik, a térségben a mai napig rendszeresen termesztik. Feltételezések szerint 200 éves ősi perui burgonyafajták keveréke. Más források Chilét említik eredeti élőhelyének.

Hogyan készítsük el kedvenc ételeinket egészségesebben?

2019-05-06

Hogyan készítsük el kedvenc ételeinket egészségesebben?

Ha szeretsz enni és mellette főzni is, de odafigyelsz az alakodra, és nehezen mondasz le a kedvenc ételeidről, akkor jó helyen jársz. Ma már számos mód van arra, hogy kedvenc ételeidet egészséges vagy legalábbis egészségesebb verzióban készítsd el. Egyre többen térnek át az egészséges életmódra, de úgy érzik, rengeteg korlátozással jár.

A tápióka 10 egészségügyi előnye

2019-04-26

A tápióka 10 egészségügyi előnye

Aki diétázik az már biztosan találkozott a tápiókával. Ez a növény tökéletesen beilleszthető a diétába, sőt ételallergiások körében is népszerű, hiszen mindenmentes élelmiszer. Felhasználása igen sokrétű, akár pudingokba, süteményekbe egyaránt használhatjuk őket. De lássuk, fogyasztása milyen egészségügyi előnyökkel jár!

A kurkuma előnyei

2019-04-18

A kurkuma előnyei

A kurkumát már több ezer éve fogyasztják az emberek az egész világon. Az internetnek köszönhetően ennek a fűszernek a népszerűsége a közelmúltban igencsak felgyorsult. A kurkuma egy szuperétel, vagyis egy szuperfűszer. De miért? Összeszedtük előnyeit!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
127 987
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 047 076
Közösség

Szótár

Mediterrán diéta

Hosszú és békés, nyugodt életre vágysz? Szeretnél diétád során is változatosan enni? Nem... Tovább

Pihenés

A pihenés fogalma A pihenés fizikai és szellemi erők teljes értékű... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 224

Átlagos értékelés: 5.0