Reggeli jóga - 15 gyakorlat, hogy jól induljon a napod

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

CZs
hirdetes

Feltölt, kiegyensúlyozottá tesz, megerősíti az izmokat, növeli a hajlékonyságot, formálja a testet és csökkenti a stresszt. Csak néhány, a jóga száz meg száz pozitív hatása közül. Nem csak este, munka után, vagy a gyerkőc különórája alatt érdemes azonban előkapni a jógaszőnyeget a szekrényből. Íme egy 15 perc alatt is elvégezhető reggeli gyakorlatsor, amivel garantáltan jobban indul majd a napod.

Reggeli jógagyakorlatok

A gyermek

Az egyik kedvenc jóga pózunk, és biztosak vagyunk benne, hogy te is imádni fogod. Legszívesebben 10, vagy akár 20 percig is maradnánk ebben a testhelyzetben, hiszen annyira pihentető. Térdelj le, és ülj a sarkaidra, közben nyisd egy kicsit szét a combod. Nyújtsd a füleid mellé a karjaidat, majd egyenes háttal hajolj előre addig, amíg a homlokod el nem éri a földet. A karjaid maradjanak végig a füled mellett, támaszkodj a tenyereiden, vagy csak az ujjbegyeiden. Maradj 5 másodpercig ebben a pózban, majd emelkedj fel szintén egyenes háttal. Ismételd meg háromszor a gyakorlatot. Ez a póz megnyugtatja az elmét, nyújtja a kar és a derék izmait.

 

A galamb

Akik hosszú ideje jógáznak, gyakran vagy nagyon kedvelik, vagy kifejezetten utálják ezt a pózt, pedig szuper hatékonyan segít növelni a hajlékonyságot, javítja a vérkeringést, a csípőizületek mozgását. Hogyan csináld? Térdelj le, támaszkodj meg a kezeiden vállszélességben. Nyújtsd hátra az egyik lábad, majd lassan told előre addig, hogy a mellkasodnál legyen a térded. Tedd a lábad a földre, és miközben ráülsz a talpadra, nyújtsd hátra a másik lábad. Ekkor még mindig vállszélességben támaszkodj a tenyereiden. Amennyire csak tudod, told a behajlított lábad úgy, hogy az térded az egyik karod irányába, a talpad a másikba nézzen, tehát gyakorlatilag merőlegesen álljon a törzseddel. Húzd ki magad, igyekezz egyenes vállal ülni, de továbbra is támaszkodhatsz a tenyereiden, ha nem megy. Ha sikerül, hajolj előre úgy a behajlított lábadra, hogy a karjaid a füled mellett legyenek nyújtva, és támaszkodj a homlokodon, valamint a tenyereiden. Ismételd meg a gyakorlatot a másik lábadat behajlítva is.

hirdetes

 

A háromszög

Energializáló póz, amely a derék, a csípő és a hát izmait is nyújtja, fejleszti. Állj terpeszállásba úgy, hogy a lábfejek egyirányba nézzenek, tehát pont úgy, mintha a jobb lábaddal léptél volna egy nagyot, míg a bal a helyén maradt. Nyújtsd ki a karjaidat a testeddel merőlegesen, majd kezdj el dőlni a jobb lábad felé a felső testeddel, érintsd meg a talajt a jobb karoddal, a bal pedig a plafon felé nézzen. Mikor megtámaszkodtál a talajon, nézz a bal karod után a fejeddel, majd maradj néhány másodpercig ebben a pózban, majd ismételd meg a másik oldalra is. A gyakorlatsor a következő oldalon folytatódik, lapozz!

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Milyen pajzsmirigyproblémákra figyelmeztethet a súlycsökkenés vagy–gyarapodás?

2019-05-22

Milyen pajzsmirigyproblémákra figyelmeztethet a súlycsökkenés vagy–gyarapodás?

Az edzések és az étkezések aránytalanságán kívül az embernek meglepően sok dolog miatt változhat meg a súlya. Például ha valaki gyógyszereket kénytelen szedni, akkor elképzelhető, hogy a mellékhatások közé tartozik, hogy felszed néhány extra kilót.

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

2019-05-21

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

A legtöbben gyilkosok vagyunk. Na persze ezt nem a szót hétköznapi értelmében kell venni, de sokan biztosan számos növény haláláért felelnek – többért, mint amennyire vissza tudnának emlékezni.

A legjobb lábgyakorlatok, amelyek nem terhelik a térdet

2019-05-23

A legjobb lábgyakorlatok, amelyek nem terhelik a térdet

A térd fájdalom gyakori panasz, amely minden korosztályt érinti. Akár sérülés miatt fáj, akár a túlzott terhelés miatt, olyan orvosi problémákat okozhat, mint az ízületi gyulladás. A térd fájdalom a szokásos tevékenységek miatt elhúzódhat és korlátozhatja az edzést is.

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

2019-05-21

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

Mit egyél edzés előtt? Mit ne egyél edzés előtt? Hogyan hozd ki magadból a maximumot? Íme néhány szuper hatékony tipp az edzés előtti étkezéshez.

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

2019-05-20

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

A D-vitamin az egyik legfontosabb vitamin szervezetünk számára, testünk azonnal jelez, ha nem található meg a kellő mennyiség. Mik a D-vitamin hiány tünetei? Mit tehetsz ellene?

Immunrendszerünk és a stressz

2019-05-15

Immunrendszerünk és a stressz

A stressz egy fizikai, vagy érzelmi traumára adott reakció, amely kihatással van az idegsejtek működésére, a DNS-re, illetve az immunrendszerre.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
150 286
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 069 375
Közösség

Szótár

purinszegény diéta

Ízületi problémák esetén a fájdalom néha elviselhetetlen. A fájdalom csökkentését... Tovább

B5-vitamin

B5-vitamin   Pantoténsav. A β-alanin 1,3-dihidroxi-2,2-dimetilvajsavval acilezett... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 216

Átlagos értékelés: 4.8