notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Reggeli jóga - 15 gyakorlat, hogy jól induljon a napod

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

CZs
hirdetes

Feltölt, kiegyensúlyozottá tesz, megerősíti az izmokat, növeli a hajlékonyságot, formálja a testet és csökkenti a stresszt. Csak néhány, a jóga száz meg száz pozitív hatása közül. Nem csak este, munka után, vagy a gyerkőc különórája alatt érdemes azonban előkapni a jógaszőnyeget a szekrényből. Íme egy 15 perc alatt is elvégezhető reggeli gyakorlatsor, amivel garantáltan jobban indul majd a napod.

Reggeli jógagyakorlatok

A gyermek

Az egyik kedvenc jóga pózunk, és biztosak vagyunk benne, hogy te is imádni fogod. Legszívesebben 10, vagy akár 20 percig is maradnánk ebben a testhelyzetben, hiszen annyira pihentető. Térdelj le, és ülj a sarkaidra, közben nyisd egy kicsit szét a combod. Nyújtsd a füleid mellé a karjaidat, majd egyenes háttal hajolj előre addig, amíg a homlokod el nem éri a földet. A karjaid maradjanak végig a füled mellett, támaszkodj a tenyereiden, vagy csak az ujjbegyeiden. Maradj 5 másodpercig ebben a pózban, majd emelkedj fel szintén egyenes háttal. Ismételd meg háromszor a gyakorlatot. Ez a póz megnyugtatja az elmét, nyújtja a kar és a derék izmait.

 

A galamb

Akik hosszú ideje jógáznak, gyakran vagy nagyon kedvelik, vagy kifejezetten utálják ezt a pózt, pedig szuper hatékonyan segít növelni a hajlékonyságot, javítja a vérkeringést, a csípőizületek mozgását. Hogyan csináld? Térdelj le, támaszkodj meg a kezeiden vállszélességben. Nyújtsd hátra az egyik lábad, majd lassan told előre addig, hogy a mellkasodnál legyen a térded. Tedd a lábad a földre, és miközben ráülsz a talpadra, nyújtsd hátra a másik lábad. Ekkor még mindig vállszélességben támaszkodj a tenyereiden. Amennyire csak tudod, told a behajlított lábad úgy, hogy az térded az egyik karod irányába, a talpad a másikba nézzen, tehát gyakorlatilag merőlegesen álljon a törzseddel. Húzd ki magad, igyekezz egyenes vállal ülni, de továbbra is támaszkodhatsz a tenyereiden, ha nem megy. Ha sikerül, hajolj előre úgy a behajlított lábadra, hogy a karjaid a füled mellett legyenek nyújtva, és támaszkodj a homlokodon, valamint a tenyereiden. Ismételd meg a gyakorlatot a másik lábadat behajlítva is.

hirdetes

 

hirdetes

A háromszög

Energializáló póz, amely a derék, a csípő és a hát izmait is nyújtja, fejleszti. Állj terpeszállásba úgy, hogy a lábfejek egyirányba nézzenek, tehát pont úgy, mintha a jobb lábaddal léptél volna egy nagyot, míg a bal a helyén maradt. Nyújtsd ki a karjaidat a testeddel merőlegesen, majd kezdj el dőlni a jobb lábad felé a felső testeddel, érintsd meg a talajt a jobb karoddal, a bal pedig a plafon felé nézzen. Mikor megtámaszkodtál a talajon, nézz a bal karod után a fejeddel, majd maradj néhány másodpercig ebben a pózban, majd ismételd meg a másik oldalra is. A gyakorlatsor a következő oldalon folytatódik, lapozz!

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A legegészségesebb népek titka

2019-11-16

A legegészségesebb népek titka

Sok példa van rá a történelemben és a jelenben, hogy olyan primitív népek, amelyek egyszerű növényi étrendet követtek, nagy életerőnek és hosszú életnek örvendtek és örvendenek. Vajon vannak tudományos bizonyítéka a húsmentes étrend előnyeinek

A terhesség hatása a gerincoszlopra

2019-11-15

A terhesség hatása a gerincoszlopra

A gerincoszlop 33 csontból áll: 24 különálló csigolyából, öt csigolya pedig keresztcsonttá és másik négy csigolya farkcsonttá olvadt össze. A hátgerinc nagyon erős, ugyanakkor, mivel kisebb részekből tevődik össze, nagyon rugalmas is, és változatos mozdulatokat tesz lehetővé. A csigolyákat a köztük elhelyezkedő rostos porckorongok választják el

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Csakraerősítő gyakorlatok

2019-10-25

Csakraerősítő gyakorlatok

A keleti hagyományok szerint minden embernek 7 fő csakrája van, melyek lehetővé teszik a tiszta életerő felszívódását. A következőkben bemutatjuk a legjobb csakraerősítő gyakorlatokat, amiket érdemes kipróbálnod

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
88 698
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 173 613
Közösség

Szótár

Energia 10-es 20-as 30-as módszer

Ha annyit eszünk, amennyit szervezetünk az életműködésekhez és a mozgáshoz felhasznál,... Tovább

Vitamin

A vitamin szerves anyag, ami nélkülözhetetlen a szervezet számára. A vitaminok fontos szerepet... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 216

Átlagos értékelés: 4.8