notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezt teszi a testeddel 15 perc séta vacsora után

hirdetes

Ezt teszi a testeddel 15 perc séta vacsora után

Sz.F.
hirdetes

Valljuk be: nem mozgunk eleget. Sokan megelégszünk azzal a kevés sétával, amit a munkahelyünkig (és a tömegközlekedés során) megteszünk, mondván az is több a semminél. Nagy valószínűséggel mindenkinek jót tenne, ha többet foglalkozna a testmozgással, de kevesen hajlandók rávenni magukat, hogy rendszeresen felálljanak a kanapéról csak azért, hogy egy kicsit felfrissítsék magukat ilyen téren.

Ezt teszi a testeddel 15 perc séta vacsora után

Nem kell azonban máris szigorú edzéstervektől rettegni. Már napi néhány extra perc mozgás is sokat változtathat azon, hogy hogyan érezzük magunkat például egy vacsorát követően. A 38 éves Meghan Rabbitt egy személyes kísérlet során megpróbálta kideríteni, hogy milyen hatással lenne a szervezetére, ha a vacsorát követően a kanapé helyett a járdát célozná meg egy röpke 15 perces séta erejéig. Felfedezéseit az alábbiakban olvashatjuk.

 

1. Kevesebb bort kezdtem inni…

Személyes kísérletem első hetében igen jó kezdésnek örvendhettem egyik legfőbb célomat illetően: kevesebb bort akartam inni. Mivel a vacsora után egyből sétálni indultam, így kénytelen voltam befejezni az egyetlen pohár boromat (ahelyett, hogy az üveggel együtt magammal vittem volna a kanapéra, ahol garantáltan újra és újra töltöttem volna belőle). A sétáim alatt pedig, habár rövidek voltak, mindig megszomjaztam, ezért amikor hazaértem már mindennél jobban vártam, hogy ihassak egy nagy pohár vizet.

 

2. … és több fagyit ettem

Habár a bortól sokkal egyszerűbben meg tudtam válni, az egyik vacsora utáni sétaútvonalam Boulder legjobb fagyizója mellett vezetett el. Sok éjszaka – főleg az egyhónapos kísérlet első hetében – egyszerűen képtelen voltam ellenállni egy nagy kanál mogyorókrémes csokinak. Ekkor átfutott a fejemen, hogy a vacsora utáni séta csupán egy másikra váltja majd le egyik eddigi rossz szokásomat. A következő oldalon folytatom! 

 

Ezt teszi a testeddel 15 perc séta vacsora után

3. Elalváskor és ébredéskor is kevesebb stressz volt bennem

Szerkesztő és íróként mindig valamilyen határidő miatt kell aggódnom, nem beszélve a tennivalók hosszú listájáról, valahányszor felnyitom a laptopomat. És habár egy pohár New Zealand Suavignon Blanc képes eloszlatni ezeket […] némi stressz elkerülhetetlenül visszatér, amint kikapcsolom a TV-t és elmegyek megmosni a fogaimat. Ez gyakran zavaros gondolatokat és szorongást eredményez, miközben a testem könyörög, hogy hagyjam végre abba a dolgok túlagyalását és pihenjek végre egy kicsit.

hirdetes

 

Az éjszakai sétáim során azonban remek alkalmam nyílt arra, hogy összegezzem mi mindent sikerült elérnem aznap és hogy mit tervezek a következőre, hogy mi mindent kell elvégeznem majd. Az eredmény? Sokkal kevesebb határidőkből adódó szorongást éreztem amikor lefeküdtem, ami pihentetőbb alvást és nyugodtabb reggeleket eredményezett.

 

4. Sokat javult az emésztésem

A vacsoráimat általában nagyon egészségesre csinálom meg: a spiralizált zöldségek, karfiolrizs, hal és sovány húsok a megszokott ennivalóim. Gyakran mégsem ülök le vacsorázni 8 vagy 9 óráig – még ha az ételek egészségesek is –, ami nem éppen ideális stratégia.

 

Az evés utáni könnyű mozgás előnyeit kutatási eredményeik is megerősítik: egy 2008-as tanulmány szerint 15 percnyi evést követő séta segítheti az emésztést és a vércukorszintet is javítja, felgyorsítva az étel áthaladását a gyomron.

 

Az első vacsorát követő sétámon már éreztem, hogy e mögött bizony van igazság. Ahelyett hogy morgó gyomorral feküdtem volna le, ami után azonnal a mosdóba kellett volna sietnem, a vacsora sokkal hamarabb elérte a célját, és így nem éreztem magamat puffadtnak, mielőtt elaludtam. A gyomrom a következő 30 napban is ilyen nyugodt maradt – a séták egyik olyan előnye, amiről nem is gondoltam volna, hogy ennyire meggyőz majd.

 

Ezt teszi a testeddel 15 perc séta vacsora után

5. Okosabban használtam ki a lefekvés előtti időmet

Általában amikor a kanapén ülök, akkor bámulom azokat a New Yorker magazinokat, amiket már rég el szeretnék olvasni; a meditációs párnámat, amire gyakrabban szeretnék leülni; és egy naplót, amit már egy ideje szeretnék elkezdeni. Csak nézem ezeket a dolgokat, elhatározom, hogy egyik éjszaka nekikezdek valamelyiknek, majd elönt egy kis bűntudat, amint visszapillantok a TV-re és újra bámulni kezdem a képernyőjét.

 

Mindössze három nappal a sétáim elkezdése után azon kaptam magam, hogy egyre jobban vágyom egy kis meditációra azon a párnán, mielőtt még bekapcsolnám a TV-t. Az ötödik éjszakán vettem egy forró zuhanyt, a szokottnál két órával hamarabb lefeküdtem és elolvastam néhány méretesebb New Yorker cikket azokból a magazinokból, amik már három hónapja az asztalomon vártak. Két héttel később gond nélkül sikerült időt találnom a naplóm vezetésére minden éjszaka és egyáltalán nem éreztem a késztetést arra, hogy bekapcsoljam a TV-t.

 

Egy hónapnyi vacsora utáni sétát követően sokkal tudatosabban használom ki az estéimet. Hogy nézem-e még a TV-t néha? Persze. De gyakran inkább valami hasonlóan pihentető – és sokkal produktívabb – tevékenységet választok magamnak, mint a kanapén való tespedés.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A Schobert Norbi botrány és ez az álságos Magyarország

2020-01-25

A Schobert Norbi botrány és ez az álságos Magyarország

Ülök péntek délután Budapest egyik fürdőjében, és az előttem döngő léptekkel elvonuló hatalmas sörhasú férfiakat szemlélem. Harmincas éveikben járnak.

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

2020-01-24

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

Az már szinte közhelynek számít, hogy tudatos táplálkozással és a rendszeres testmozgással rengeteget tehetünk az egészségünkért, a jobb közérzetünkért, ami sok esetben a természetesen lelkünkkel is szoros összefüggésben áll.

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

2020-01-22

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

A mai világban a fejfájás – és ezzel együtt a fájdalomcsillapító gyógyszerek bekapkodása is - mindennapjaink velejárója lett. Azonban jobb, ha tudjátok, hogy léteznek természetes megoldások fejfájás ellen

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

2020-01-20

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

A light címke mágikus jelentőséggel bír a fogyókúrázók és az egészséges életmódot folytatók körében. valld be, hogy te is inkább a kosaradba rakod a „light”, a „diet”, a „wellness” vagy épp „zsírszegény” felirattal forgalmazott ételeket, mint a hagyományosakat, hiába drágábbak.

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

2020-01-20

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

Az izotóniás sportitalokra csak élsportolóknak van szüksége? Mit takar az, hogy „izotóniás” egy ital? Mit tartalmaz? Tények és tévhitek, amiket jobb, ha tisztázunk!

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

2020-01-19

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

Bemutatunk 8 szénhidrát alternatívát amelyek elősegítik az egészséges bélműködést.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
163 443
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
163 443
Közösség

Szótár

B3-vitamin

B3-vitamin   Nikotinsav, niacin, PP-(Pellegra Preventív) faktor. A niacin a szöveti... Tovább

B7-vitamin

 Neve a német Haut szóból származik (jelentése bőr), mivel hiánya bőrbetegséget,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 239

Átlagos értékelés: 5.0