notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezt teszi a testeddel 15 perc séta vacsora után

Ezt teszi a testeddel 15 perc séta vacsora után

Sz.F.
hirdetes

Valljuk be: nem mozgunk eleget. Sokan megelégszünk azzal a kevés sétával, amit a munkahelyünkig (és a tömegközlekedés során) megteszünk, mondván az is több a semminél. Nagy valószínűséggel mindenkinek jót tenne, ha többet foglalkozna a testmozgással, de kevesen hajlandók rávenni magukat, hogy rendszeresen felálljanak a kanapéról csak azért, hogy egy kicsit felfrissítsék magukat ilyen téren.

Ezt teszi a testeddel 15 perc séta vacsora után

Nem kell azonban máris szigorú edzéstervektől rettegni. Már napi néhány extra perc mozgás is sokat változtathat azon, hogy hogyan érezzük magunkat például egy vacsorát követően. A 38 éves Meghan Rabbitt egy személyes kísérlet során megpróbálta kideríteni, hogy milyen hatással lenne a szervezetére, ha a vacsorát követően a kanapé helyett a járdát célozná meg egy röpke 15 perces séta erejéig. Felfedezéseit az alábbiakban olvashatjuk.

 

1. Kevesebb bort kezdtem inni…

Személyes kísérletem első hetében igen jó kezdésnek örvendhettem egyik legfőbb célomat illetően: kevesebb bort akartam inni. Mivel a vacsora után egyből sétálni indultam, így kénytelen voltam befejezni az egyetlen pohár boromat (ahelyett, hogy az üveggel együtt magammal vittem volna a kanapéra, ahol garantáltan újra és újra töltöttem volna belőle). A sétáim alatt pedig, habár rövidek voltak, mindig megszomjaztam, ezért amikor hazaértem már mindennél jobban vártam, hogy ihassak egy nagy pohár vizet.

 

2. … és több fagyit ettem

Habár a bortól sokkal egyszerűbben meg tudtam válni, az egyik vacsora utáni sétaútvonalam Boulder legjobb fagyizója mellett vezetett el. Sok éjszaka – főleg az egyhónapos kísérlet első hetében – egyszerűen képtelen voltam ellenállni egy nagy kanál mogyorókrémes csokinak. Ekkor átfutott a fejemen, hogy a vacsora utáni séta csupán egy másikra váltja majd le egyik eddigi rossz szokásomat. A következő oldalon folytatom! 

 

Ezt teszi a testeddel 15 perc séta vacsora után

3. Elalváskor és ébredéskor is kevesebb stressz volt bennem

Szerkesztő és íróként mindig valamilyen határidő miatt kell aggódnom, nem beszélve a tennivalók hosszú listájáról, valahányszor felnyitom a laptopomat. És habár egy pohár New Zealand Suavignon Blanc képes eloszlatni ezeket […] némi stressz elkerülhetetlenül visszatér, amint kikapcsolom a TV-t és elmegyek megmosni a fogaimat. Ez gyakran zavaros gondolatokat és szorongást eredményez, miközben a testem könyörög, hogy hagyjam végre abba a dolgok túlagyalását és pihenjek végre egy kicsit.

hirdetes

 

Az éjszakai sétáim során azonban remek alkalmam nyílt arra, hogy összegezzem mi mindent sikerült elérnem aznap és hogy mit tervezek a következőre, hogy mi mindent kell elvégeznem majd. Az eredmény? Sokkal kevesebb határidőkből adódó szorongást éreztem amikor lefeküdtem, ami pihentetőbb alvást és nyugodtabb reggeleket eredményezett.

 

4. Sokat javult az emésztésem

hirdetes

A vacsoráimat általában nagyon egészségesre csinálom meg: a spiralizált zöldségek, karfiolrizs, hal és sovány húsok a megszokott ennivalóim. Gyakran mégsem ülök le vacsorázni 8 vagy 9 óráig – még ha az ételek egészségesek is –, ami nem éppen ideális stratégia.

 

Az evés utáni könnyű mozgás előnyeit kutatási eredményeik is megerősítik: egy 2008-as tanulmány szerint 15 percnyi evést követő séta segítheti az emésztést és a vércukorszintet is javítja, felgyorsítva az étel áthaladását a gyomron.

 

Az első vacsorát követő sétámon már éreztem, hogy e mögött bizony van igazság. Ahelyett hogy morgó gyomorral feküdtem volna le, ami után azonnal a mosdóba kellett volna sietnem, a vacsora sokkal hamarabb elérte a célját, és így nem éreztem magamat puffadtnak, mielőtt elaludtam. A gyomrom a következő 30 napban is ilyen nyugodt maradt – a séták egyik olyan előnye, amiről nem is gondoltam volna, hogy ennyire meggyőz majd.

 

Ezt teszi a testeddel 15 perc séta vacsora után

5. Okosabban használtam ki a lefekvés előtti időmet

Általában amikor a kanapén ülök, akkor bámulom azokat a New Yorker magazinokat, amiket már rég el szeretnék olvasni; a meditációs párnámat, amire gyakrabban szeretnék leülni; és egy naplót, amit már egy ideje szeretnék elkezdeni. Csak nézem ezeket a dolgokat, elhatározom, hogy egyik éjszaka nekikezdek valamelyiknek, majd elönt egy kis bűntudat, amint visszapillantok a TV-re és újra bámulni kezdem a képernyőjét.

 

Mindössze három nappal a sétáim elkezdése után azon kaptam magam, hogy egyre jobban vágyom egy kis meditációra azon a párnán, mielőtt még bekapcsolnám a TV-t. Az ötödik éjszakán vettem egy forró zuhanyt, a szokottnál két órával hamarabb lefeküdtem és elolvastam néhány méretesebb New Yorker cikket azokból a magazinokból, amik már három hónapja az asztalomon vártak. Két héttel később gond nélkül sikerült időt találnom a naplóm vezetésére minden éjszaka és egyáltalán nem éreztem a késztetést arra, hogy bekapcsoljam a TV-t.

 

Egy hónapnyi vacsora utáni sétát követően sokkal tudatosabban használom ki az estéimet. Hogy nézem-e még a TV-t néha? Persze. De gyakran inkább valami hasonlóan pihentető – és sokkal produktívabb – tevékenységet választok magamnak, mint a kanapén való tespedés.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

2019-06-17

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

A spenót vagy paraj (Spinacia oleracea) a disznóparéjfélék (Amaranthaceae) (korábban: libatopfélék) családjába tartozó, világszerte elterjedt kultúrnövény. Közép- és Délnyugat-Ázsiában őshonos. Ismert nevei még: spinót, spenát, spinát, spinác, barátparéj.

Énidő nem is tudod milyen fontos

2019-06-17

Énidő nem is tudod milyen fontos

Fontos, hogy legyen mindenkinek önmagára szentelt minőségi ideje, amit például önfejlesztésre szán, vagy csak pihen, meditál.

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

A zeller jótékony hatása

2019-06-17

A zeller jótékony hatása

A szárzellernek többféle neve is van, mint pl.: angol zeller, rúdzeller vagy halványító zeller. A szárzellernek nagyon zsengék és ropogósak a szárai.

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

2019-06-17

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

A szakértők által meghatározott ajánlás szerint a napi fehérjebevitel a 18 év feletti nőknél minimum 46 gramm, míg a 18 év feletti férfiaknál minimum 56 gramm (sportolóknál ez az érték háromszor-négyszer nagyobb is lehet).

Ghrelin – éhes vagy?

2019-06-13

Ghrelin – éhes vagy?

A ghrelin főleg az emésztőszervek által termelt peptidhormon, amelynek fő funkciója az éhségérzet kiváltása és az energia zsírszövetben és glikogénként való raktározása.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
241 490
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 365 877
Közösség

Szótár

Körte típusú elhízás

A körte típusú elhízás során az alma típusú elhízással szemben nem a hasra, hanem a... Tovább

Masszázs

A masszázst nagy vonalakban mindenki ismeri, de kevesen tudják róla, hogy valójában mit... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 239

Átlagos értékelés: 5.0