Ezt teszi a testeddel 15 perc séta vacsora után

Ezt teszi a testeddel 15 perc séta vacsora után

Sz.F.
hirdetes

Valljuk be: nem mozgunk eleget. Sokan megelégszünk azzal a kevés sétával, amit a munkahelyünkig (és a tömegközlekedés során) megteszünk, mondván az is több a semminél. Nagy valószínűséggel mindenkinek jót tenne, ha többet foglalkozna a testmozgással, de kevesen hajlandók rávenni magukat, hogy rendszeresen felálljanak a kanapéról csak azért, hogy egy kicsit felfrissítsék magukat ilyen téren.

Ezt teszi a testeddel 15 perc séta vacsora után

Nem kell azonban máris szigorú edzéstervektől rettegni. Már napi néhány extra perc mozgás is sokat változtathat azon, hogy hogyan érezzük magunkat például egy vacsorát követően. A 38 éves Meghan Rabbitt egy személyes kísérlet során megpróbálta kideríteni, hogy milyen hatással lenne a szervezetére, ha a vacsorát követően a kanapé helyett a járdát célozná meg egy röpke 15 perces séta erejéig. Felfedezéseit az alábbiakban olvashatjuk.

 

1. Kevesebb bort kezdtem inni…

Személyes kísérletem első hetében igen jó kezdésnek örvendhettem egyik legfőbb célomat illetően: kevesebb bort akartam inni. Mivel a vacsora után egyből sétálni indultam, így kénytelen voltam befejezni az egyetlen pohár boromat (ahelyett, hogy az üveggel együtt magammal vittem volna a kanapéra, ahol garantáltan újra és újra töltöttem volna belőle). A sétáim alatt pedig, habár rövidek voltak, mindig megszomjaztam, ezért amikor hazaértem már mindennél jobban vártam, hogy ihassak egy nagy pohár vizet.

 

2. … és több fagyit ettem

Habár a bortól sokkal egyszerűbben meg tudtam válni, az egyik vacsora utáni sétaútvonalam Boulder legjobb fagyizója mellett vezetett el. Sok éjszaka – főleg az egyhónapos kísérlet első hetében – egyszerűen képtelen voltam ellenállni egy nagy kanál mogyorókrémes csokinak. Ekkor átfutott a fejemen, hogy a vacsora utáni séta csupán egy másikra váltja majd le egyik eddigi rossz szokásomat. A következő oldalon folytatom! 

 

Ezt teszi a testeddel 15 perc séta vacsora után

3. Elalváskor és ébredéskor is kevesebb stressz volt bennem

Szerkesztő és íróként mindig valamilyen határidő miatt kell aggódnom, nem beszélve a tennivalók hosszú listájáról, valahányszor felnyitom a laptopomat. És habár egy pohár New Zealand Suavignon Blanc képes eloszlatni ezeket […] némi stressz elkerülhetetlenül visszatér, amint kikapcsolom a TV-t és elmegyek megmosni a fogaimat. Ez gyakran zavaros gondolatokat és szorongást eredményez, miközben a testem könyörög, hogy hagyjam végre abba a dolgok túlagyalását és pihenjek végre egy kicsit.

hirdetes

 

Az éjszakai sétáim során azonban remek alkalmam nyílt arra, hogy összegezzem mi mindent sikerült elérnem aznap és hogy mit tervezek a következőre, hogy mi mindent kell elvégeznem majd. Az eredmény? Sokkal kevesebb határidőkből adódó szorongást éreztem amikor lefeküdtem, ami pihentetőbb alvást és nyugodtabb reggeleket eredményezett.

 

4. Sokat javult az emésztésem

A vacsoráimat általában nagyon egészségesre csinálom meg: a spiralizált zöldségek, karfiolrizs, hal és sovány húsok a megszokott ennivalóim. Gyakran mégsem ülök le vacsorázni 8 vagy 9 óráig – még ha az ételek egészségesek is –, ami nem éppen ideális stratégia.

 

Az evés utáni könnyű mozgás előnyeit kutatási eredményeik is megerősítik: egy 2008-as tanulmány szerint 15 percnyi evést követő séta segítheti az emésztést és a vércukorszintet is javítja, felgyorsítva az étel áthaladását a gyomron.

 

Az első vacsorát követő sétámon már éreztem, hogy e mögött bizony van igazság. Ahelyett hogy morgó gyomorral feküdtem volna le, ami után azonnal a mosdóba kellett volna sietnem, a vacsora sokkal hamarabb elérte a célját, és így nem éreztem magamat puffadtnak, mielőtt elaludtam. A gyomrom a következő 30 napban is ilyen nyugodt maradt – a séták egyik olyan előnye, amiről nem is gondoltam volna, hogy ennyire meggyőz majd.

 

Ezt teszi a testeddel 15 perc séta vacsora után

5. Okosabban használtam ki a lefekvés előtti időmet

Általában amikor a kanapén ülök, akkor bámulom azokat a New Yorker magazinokat, amiket már rég el szeretnék olvasni; a meditációs párnámat, amire gyakrabban szeretnék leülni; és egy naplót, amit már egy ideje szeretnék elkezdeni. Csak nézem ezeket a dolgokat, elhatározom, hogy egyik éjszaka nekikezdek valamelyiknek, majd elönt egy kis bűntudat, amint visszapillantok a TV-re és újra bámulni kezdem a képernyőjét.

 

Mindössze három nappal a sétáim elkezdése után azon kaptam magam, hogy egyre jobban vágyom egy kis meditációra azon a párnán, mielőtt még bekapcsolnám a TV-t. Az ötödik éjszakán vettem egy forró zuhanyt, a szokottnál két órával hamarabb lefeküdtem és elolvastam néhány méretesebb New Yorker cikket azokból a magazinokból, amik már három hónapja az asztalomon vártak. Két héttel később gond nélkül sikerült időt találnom a naplóm vezetésére minden éjszaka és egyáltalán nem éreztem a késztetést arra, hogy bekapcsoljam a TV-t.

 

Egy hónapnyi vacsora utáni sétát követően sokkal tudatosabban használom ki az estéimet. Hogy nézem-e még a TV-t néha? Persze. De gyakran inkább valami hasonlóan pihentető – és sokkal produktívabb – tevékenységet választok magamnak, mint a kanapén való tespedés.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Minden, amit tudni kell az étkezés helyettesítéséről

2019-04-23

Minden, amit tudni kell az étkezés helyettesítéséről

Az elmúlt évek során az étkezés helyettesítése meglehetősen népszerű dolog lett. Mindenhol, az egészségügyi élelmiszer-piacoktól a kényelmi üzletekig, minden formában megtalálhatók – energia szeletek, shakek formájában. De pontosan mit is jelent az étkezés helyettesítése? Milyen gyakran fogyaszthatjuk őket? Most összeszedtük a legfontosabb tudnival

Öt egyszerű tipp az édesség utáni vágy kielégítéséhez

2019-04-18

Öt egyszerű tipp az édesség utáni vágy kielégítéséhez

Este hazaérsz egy hosszú nap után, ledőlsz a kanapéra, nézed a kedvenc sorozatod legújabb epizódját, és pár perc múlva ellenállhatatlan vágyat érzel, hogy egyél valamilyen édességet. Veled is előfordult már igaz? Hogyan kerülhető el, hogy felesleges extra kalóriákat vigyünk be úgy, hogy közben édesség utáni vágyunkat is kielégítjük? Segítünk!

Így maradj fitt és egészséges a várandósság alatt és után

2019-04-16

Így maradj fitt és egészséges a várandósság alatt és után

Várandósság alatt is fitten és egészségesen. Íme néhány hatékony tipp, hogy terhesség alatt is egészséges, aktív életet élhess. Tippek a mama és a baba egészségéért.

7 tipp, hogy tökéletesen induljon a szabadnapod

2019-04-16

7 tipp, hogy tökéletesen induljon a szabadnapod

7 szuper hatékony, egyszerű tipp, hogy a szabadnapod tökéletesen induljon, hogy legyen időd egy kis relaxációra. Fogadd meg ezeket a tippeket, hogy az egész napod jobb legyen.

Mennyi vízre van valójában szükségünk?

2019-04-12

Mennyi vízre van valójában szükségünk?

Az interneten számos cikk kering arról, mennyi vizet is kell valójában meginnunk egy nap. A legtöbb esetben úgy tartják, hogy naponta minimum 2-3 liter vizet meg kell inni. De ez vajon tényleg igaz? Most utánajártunk a témának!

Mit együnk edzés után?

2019-04-08

Mit együnk edzés után?

Egy fárasztó edzés után meglehet, hogy falási roham tör rád, hiszen sok energiát felhasználtál. Azonban attól még, mert edzettél nem ehetsz meg akármit, ha formában szeretnél maradni. De akkor mit együnk, hogy szervezetünket újra feltöltsük energiával mégse hízzunk meg? Mutatjuk!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
199 392
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
893 863
Közösség

Szótár

Anticellulitisz masszázs

  Az egészségtelen táplálkozás, mozgásszegény életmód elősegítik a méreganyagok... Tovább

Kalcium

Az emberi szervezetben a legnagyobb mennyiségben fellelhető ásványi anyag. A csontjaink... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 239

Átlagos értékelés: 5.0