notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hasznos tippek fáradtság ellen

10 tipp fáradtság ellen

Kerekes Orsolya
hirdetes

Mintha járvány lenne az örökös fáradtság és az energia hiánya, különösen nőknél, akik általában két végén égetik a gyertyát. Az alábbiakban alváskutatók, táplálkozástudományi szakemberek, pszichológusok és természetgyógyászok néhány jó tanácsát adjuk közre fáradtság ellen. Most, hogy elkezdődött a tavasz fittnek, vidámnak és boldognak kell lenned! Most megtudhatod, hogyan!

10 tipp fáradtság ellen

1. Lássuk a fényt!

 

Ha a megfelelő fényforrást használjuk, sokkal több lesz az energiánk. Ez azonban a rosszul megvilágított irodahelyiségekben nem is könnyű dolog. A napfény tartalmazza ugyanis az a rövidhullámú kék fényt, amely aktiváló hatással van az agyunkra.

 

Ahhoz, hogy ki tudjuk használni ezt az energiaforrást, felkelés után azonnal húzzuk fel a rolót vagy a sötétítőt és első dolgunk legyen egy félórás séta, ha tehetjük. Napközben is tartózkodjunk a szabadban, amennyit csak lehetséges. Az ún. „természetes” fényű égőket használjuk, hogy a munka közben is kék fényhez jussunk. 

 

2. Fehérjével biztosítsuk az energiát

 

Hacsak nem maratoni futásra készülünk, nem szükséges a szénhidrátokból nyerni az energiát. A szellemi élénkség és energia szempontjából fogyasszunk minél több fehérjét, a benne levő tirozin nevű aminosav emeli a dopamin és norepinefrin szintjét. Ezen kívül fokozza a teltségérzetet is, nem fogunk fölösleges kilókat felszedni.

 

Napközben fogyasszunk növényi és állati fehérjéket: egy tojást vagy magas fehérjetartalmú gabonapelyhet reggelire, egy marék mandulát tízóraira, cukrozatlan joghurtot uzsonnára, és máris nő az állóképességünk.

 

3. Lélegezzünk mélyeket

 

A mozgástól oxigén kerül a véráramon keresztül a sejtekbe, ezért edzés közben is álljunk meg néha, és mély légvételekkel fokozzuk az oxigénbevitelt. Eddzünk vagy reggelente öt percet jógázzunk, a munkahelyen ne a liftet, hanem a lépcsőt használjuk, vagy kocogjunk vacsora után. Edzés előtt végezzünk mély belégzéseket, hogy a hatást fokozzuk, és lassan fújjuk ki a levegőt.
hirdetes

 

4. Segítsünk másokon

 

Több vizsgálat során is megállapították már, hogy ha valaki segít másokon, az agya endorfint termel. Nem kell nagyszabású dolgokra gondolni, az is segítség, ha egy gyerekét egyedül nevelő anya babájára vigyázunk vagy egy magányos szomszéddal elbeszélgetünk. Ha valakinek örömet okozunk, az feltölt energiával.

 

5. Fő a változatosság

 

Növeli az energiát, ha megszakítjuk a napi rutint, válasszunk másik utat hazafelé, kóstoljunk meg egy újfajta ételt, foglalkozzunk a kerttel egy kis időre más munka közben vagy fogjunk ceruzát, és rajzoljunk valamit.
hirdetes

 

6. Igyunk fehér teát

 

A fehér tea is fokozza energiánkat, ráadásul olyan az íze, hogy nem igényel édesítőt. A fehér teában található L-teanin nevű aminosav a legújabb kutatások szerint stimulálja az alfa-agyhullámokat, de közben nyugtató hatása is van. Mivel a fehér tea kevesebb koffeint tartalmaz a többinél, jobban hidratál, és ez is fokozza az energiát.

 

7. Sokat segít az akupunktúra

 

A reiki nevű japán masszázstechnika és az akupunktúra segíthet az energia áramlásának helyreállításában. Ha nincs időnk, próbáljuk ki az önakupresszúrát. Kutatások bizonyítják, hogy az éberséget fokozza, ha a hüvelykujjunk és a mutatóujjunk közti izmot 3-5 percig dörzsöljük. Utána kicsit fájhat, de általános jó közérzetet biztosít.

 

8. Kapcsoljuk ki a technikai eszközöket napi egy órára

 

Rossz hatással van energiaszintünkre, hogy oly nagymértékben függünk az elektronikus eszközöktől. Adrenalin szintünket emeli a mobiltelefon csörgése, egy új e-mail érkezése is.  Húzzunk határvonalat az otthon és a munkahely között és naponta legalább egy órát adjunk magunknak, amikor kikapcsolunk mindenféle elektronikus eszközt vagy legalábbis nem használjuk őket és nagy ívben el is kerüljük.

 

9. Meditáljunk!

 

A meditáció is fokozza az éberséget és a figyelmet, még háromperces kis intervallumokban is.  Reggel és délben szakítsunk néhány percet arra, hogy egyedül, elzárkózva (akár a fürdőszobában is) összpontosítsunk valami kellemes képre, az óceánra, egy virágra vagy a szeretteinkre, s közben lélegezzünk mélyeket. Kis gyakorlattal naponta többször is feltölthetjük magunkat energiával a meditáció segítségével.

 

10. Az egészséges alvás

 

Az alváshigiéné nem tiszta ágyneműt jelent, hanem segít megteremteni a pihentető atmoszférát, mert kielégítő alvás nélkül nem ébredhetünk kipihenten. Sötétítsük el teljesen a hálószobát, szabályozzuk a hőmérsékletet, se túl hideg, se túl meleg ne legyen, és használjunk fehér zajt (ventilátor vagy halk zene), mert az segít az elalvásban.
 
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Amikor mínusz 40 kiló történelmet csinált

2019-07-19

Amikor mínusz 40 kiló történelmet csinált

A 20. század legnagyobb hatású szoprán énekesnője volt, lépten-nyomon lesifotósok követték, fiatal rajongói napokat álltak érte sorba az operaházak kasszáinál.

A szem máshogy a lélek tükre

2019-07-17

A szem máshogy a lélek tükre

Bizonyos tekintetben mindig a túlélésért küzdünk. Ha megijedünk, szemünk tágra nyílik, míg undor hatására épp ellenkezőleg cselekszünk: összeszűkítjük a tekintetünket.

A legnagyobb hazai fesztiválok között a Campus

2019-07-11

A legnagyobb hazai fesztiválok között a Campus

A Campus Fesztivál az elmúlt években már bebizonyította, hogy a minőségi kultúra, a kiegyensúlyozott színvonal, a zenei sokszínűség jellemzi, ezzel idén is bekerült a minősített európai fesztiválok közé.

Hűvös klímájú vagy trópusi? Nem az időjárásról, a család légköréről beszélünk

2019-07-09

Hűvös klímájú vagy trópusi? Nem az időjárásról, a család légköréről beszélünk

Minden családnak megvan a maga habitusa. Ha meteorológiai terminusokban gondolkodunk, lehet egy család klímája hűvösebb, távolságtartóbb, de fülledt trópusias is, ahol nehéz levegőt kapni. Vajon mi határozza meg a család lelkét, és milyenek azok a családok, amelyek támogatják az egyén fejlődését?

Az egész életünket megmérgezi, amikor a szüleink elárulnak minket

2019-07-08

Az egész életünket megmérgezi, amikor a szüleink elárulnak minket

Tara Westover nem kapott védőoltásokat, nem látta orvos, és iskolába járni is csak 17 évesen kezdett el – miközben a végítéletre készülő családja hevesen ellenezte azt.

Szomatizáció! Testi-lelki egészségünk

2019-07-02

Szomatizáció! Testi-lelki egészségünk

Egy kicsit eltérő téma a megszokottól, de mégis fontos, és kapcsolódik is az egészségünkhöz.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
78 739
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 532 887
Közösség

Szótár

B5-vitamin

B5-vitamin   Pantoténsav. A β-alanin 1,3-dihidroxi-2,2-dimetilvajsavval acilezett... Tovább

Nyírfacukor

    Mi is az a nyírfacukor   A nyírfacukor egy fehér,édes,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 197

Átlagos értékelés: 4.9