notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az egészséges táplálkozás alapjai: így étkezz egészségesen!

hirdetes

Az egészséges táplálkozás alapjai: 10 dolog, ami nélkül egyetlen diéta sem lehet sikeres

VN
hirdetes

Annyi mindent hallani manapság az egészséges táplálkozásról. Ezt kell enni mindennap, ezt pedig tilos. Nem csoda, hogy már te sem tudod, mit kéne enned, hogy egészséges légy. A legfontosabb minden esetben, hogy- ha csak nem vagy allergiás- egyetlen ételről se mondj le. Mindent szabad enned, maximum valamiből kicsit kevesebb ajánlott. Mutatunk pár tippet, hogy mikre figyelj oda, ha egészséges akarsz maradni.

Egészséges táplálkozás alapjai

1. Változatosság!

 

A változatosság nagyon fontos. Egyél bármilyen egészséges ételeket, ha mindig szinte ugyanazt eszed, szervezetedet értékes tápanyagforrásoktól vonod meg. Az is fontos, hogy ételeidet különböző módon készítsd el. Ne ragaszkodj feltétlen a megszokott ízekkel, merj kísérletezni! Nincsenek tiltott ételek, csak mértékletesség!

 

2. Igyál eleget!

 

Az ivás csak nem annyira fontos, mint a táplálkozás. Ezért ügyelj a megfelelő folyadék bevitelre is! A legjobb, ha vizet iszol, nincs ennél hatásosabb szomjoltó. Próbáld meg kerülni a cukros üdítőket és a koffein tartalmú italokat!

 

3. Használj kevesebb sót!

 

Ne sózd agyon az ételed, attól nem lesz finomabb! Használj kevesebb sót a főzéshez, és bármennyire is sótlannak tűnik az étel, utólag se sózd meg! Hidd el, hamar hozzá fogsz szokni a kevesebb sóhoz, és egy idő után fel sem fog tűnni az ételek ízén. Inkább használj változatos fűszereket, akár más konyhák fűszereit is kipróbálhatod. 

 

4.  Kerüld a zsírt!

 

Ez elég egyértelmű, a zsírt kerüli kell. Sütéshez, főzéshez számos alternatívával helyettesíthető. Talán a legegészségesebb változata az olíva olaj, bátran ajánljuk neked is. De ha lehet, az olajban sütés helyett válassz más alternatívát! Például gőzölj, párolj, készítsd el fóliában, teflonedényben vagy fedett cserépedényben. Ez persze nem jelenti azt, hogy így többet ehetsz valamiből, az adagodat ugyanúgy tarts meg!

hirdetes

 

5. Friss zöldségek és gyümölcsök mindennap!

 

Már kiskordban is ezt mondta mindenki: mindennap egyél gyümölcsöt! Jobb, ha megfogadod. Ajánlott mindennap többször is fogyasztani nyers zöldségeket és gyümölcsöket egészséged megóvása érdekében. Feldolgozott formában is fogyaszthatod, de azt jó, ha tudod, így veszítenek vitamin tartalmukból. Minden évszakban kaphatóak szezonális helyi gyümölcsök és zöldségek, a legjobb, ha ezek közül választasz.

 

6. Igyál tejet!

 

Gondolom sokszor halottad már, hogy a tej fogyasztása nem egészséges. De ez nem így van. A csontjaid és fogai megóvásáért, fogyassz bátran tejet és tejtermékeket is. Ha teheted alacsony zsírtartalmút válassz, sőt manapság már gyümölcsös joghurtokat is kapni hozzáadott cukor nélkül. 

 

7. Köretek, gabonafélék

 

Válassz teljes kiőrlésű gabonából készült ételeket! Tészta és krumpli helyett köretként inkább párolt zöldségeket vagy édesburgonyát tálalj!

 

8. Kerüld el a vörös húsokat!

 

Vörös húsok helyett (marha, sertés) inkább fogyassz fehér húst, halat vagy szárnyasokat. Készítsd el ezeket is kevés zsiradékkal, zöldségekkel! Számtalan finom és egészséges receptet találhatsz!

 

9. Gyakori étkezés

 

Naponta 4-5 étkezés javasolt, próbáld úgy szervezi a napot, hogy beleférjen! Ez persze nem azt jelenti, hogy ha délelőtt nem ettél, délután 5-ször kell. Egyenletesen oszd el az étkezéseket, és vele együtt az ételek mennyiségét is! Alakíts ki egy rutint, mikor eszel és mit. A legjobb, ha mindig ugyanabban az időpontban étkezel, nyugodt körülmények között. 

 

10. Nassolás

 

A legkritikusabb pontja az étkezésnek. A legtöbb diéta ezen a ponton bukik el. A legegyszerűbb az lenne, ha megszüntetnéd a nassolást. De tudjuk, ez nem ilyen egyszerű. Viszont, helyettesítheted a csokit és chipset egészségesebb alternatívákkal, magvakkal, zöldségekkel vagy szárított gyümölcsökkel. Édességet is ehetsz, de mértékkel, heti 1-2 alkalommal, fő étkezés után, sosem közben, vagy helyette!
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

2019-12-13

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

5+1 isteni finom, ráadásul diétás desszertreceptet hoztam most nektek, ismerjétek meg ti is ezeket a diétás karácsonyi desszerteket!

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Mert enni jó!

2019-12-10

Mert enni jó!

Az őszi-téli időszakban jellemző, hogy kevésbé érezzük magunkat aktívnak, mégis egész nap az evésen jár az eszünk. Ráadásul a magyar konyhában ilyenkor különösen népszerűek a zsírosabb fogások, azonban az egyoldalú táplálkozás hosszú távon egészségügyi következményekhez vezethet.

4 fontos tipp a cukorbetegek helyes táplálkozásához

2019-12-06

4 fontos tipp a cukorbetegek helyes táplálkozásához

Sokan hajlamosak azt gondolni, hogy az előírt gyógyszerek beszedésén kívül semmi más egyebet nem kell tenniük az egészségük megőrzése érdekében. Pedig az egészséges táplálkozás és az aktív, rendszeres napi mozgás nélkül nehezen lehet kordában tartani a vércukorértékeinket

Edd magad egészségesre! Kezd a chia maggal!

2019-12-04

Edd magad egészségesre! Kezd a chia maggal!

A kérdésre sokáig én sem tudtam a választ. Két hete azonban összefutottam a barátnőmmel. Utóbbi időben kissé elszakadtunk egymástól (munka, család, utazás) így alig ismertem rá. Fogyott vagy nyolc kilót és annyira csinosan nézett ki! Persze hogy letámad.

Immunrendszert károsító ételek

2019-12-04

Immunrendszert károsító ételek

Vannak ételek, melyek megakadályozhatják és károsíthatják az immunrendszered egészséges működését. Némelyikről nem is gondolnád, hiszen szinte minden nap fogyasztod őket. Ha fontos az egészséged csökkentsd a következő ételek fogyasztását

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
83 146
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 335 366
Közösség

Szótár

Subcutan zsírszövet

Bőr alatti zsírszövet Tovább

Folsav

A B-vitaminok csoportjába tartozó vízben oldódó vitamin. Rendkívül fontos szerepet játszik... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 76

Átlagos értékelés: 4.9

diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás táplálkozás