Zsíros ételek, amik segítenek a fogyásban

Zsíros ételek, amik segítenek a fogyásban

Sz.F.

A legtöbb diéta szigorúan megtiltja a különféle zsíros ételek fogyasztását a zsírlerakódások elkerülése érdekében. Azonban valójában több olyan zsíros étel is létezik, amelyek pont, hogy segítenek a fogyásban.

Zsíros ételek, amik segítenek a fogyásban

Bizony, jól olvastad – nem minden zsír ártalmas, és most le is rántjuk a leplet azokról, amiktől nem kell tartanod (legalább is normális mennyiségben). A mostani felsorolásban ételeket hasonlítok össze, mindig az első az, amit érdemes és kell fogyasztani, a második az, amitől viszont érdemes óvakodni! 

 

Avokádó & vaj

Az avokádó a világ legzsírosabb növénye, jellegzetes ízét pedig ezen zsíroknak köszönheti. A benne található olajsav segíti a koleszterin mennyiségének csökkentésében, helyreállítja a vércukorszintet és erősíti az immunrendszert. A vaj magas kalóriatartalmáról híres. Temérdek étel elkészítéséhez használják a pattogatott kukoricáktól kezdve a hamburgerzsömléken keresztül a húsok kisütéséig. Természetesen számos sütemény és torta fontos hozzávalója is.

 

Lazac & szalámi

A lazac gyorsan laktat és sokáig, ráadásul sok A vitamint és egészséges omega zsírsavakat is tartalmaz. A szalámi nemes egyszerűséggel hizlal, és keményítőt, szóját, lisztet, illetve tartósítószereket tartalmazhat. Az egészséges szalámikban csak hús, zsír és fűszerek kéne, hogy legyenek.

 

Tojás & szalonna

A tojásokban elképesztő mennyiségű fehérje, vitamin, antioxidáns és „jó” zsír rejtőzik. Ráadásul mindössze ~85 kalóriát képviselnek, ennek ellenére nagyon laktatók. A bennük található kolin továbbá besegít a zsírfelesleg elleni küzdelemben. Egy darab szalonna nagyjából 42 kalóriát és több mint 3 grammnyi rossz, telített zsírt tartalmaz, nem is beszélve a rengeteg sóról (192 mg). Ezek nem egy egészséges étel ismérvei.

 

Joghurt & tejföl

A joghurt azonnali energialöketet biztosít. Ezek a zsíros ételek egy jó adag fehérjét, kalciumot és probiotikumot tartalmaznak, így különösen hatékonyak a fogyáshoz. A tejföl nem más, mint erjesztett tejszín. A tejfölökre magas zsírtartalom jellemző, ami cseppet sem segíti a fogyni vágyókat. Naponta csupán néhány kanálnyi 12%-os tejföl fogyasztása javasolt. A következő oldalon folytatom! 

 

Zsíros ételek, amik segítenek a fogyásban

Diófélék & pattogatott kukorica

A diófélék serkentik az anyagcserét és kevesebbel is jól lehet lakni belőlük (persze csak ha natúr formában fogyasztja őket az ember – a sózott, cukrozott és bárhogyan ízesített változatok nem igazán egészségesek). Omega-3 zsírsavakat, cellulózt, antioxidánsokat és linolénsavat találunk bennük, ami segít leküzdeni az éhséget. A pattogatott kukorica ezzel ellentétben egy meglehetősen kalóriadús étel, amit gyakran ízesítenek sóval, cukorral és más adalékokkal. 200 grammnyi sózott vagy cukrozott popcorn akár 1500 kalóriát is tartalmazhat.

 

Olívaolaj & növényi olaj

Az olívaolaj omega-9 zsírsavakat tartalmaz, ami segít a koleszterinszint csökkentésében, csillapítja az étvágyat, serkenti az anyagcserét és jót tesz a gyomornak, a bőrnek és a hajnak is. Ezzel szemben a növényi olajak magas kalóriatartalmú termékek, és naponta csupán egy evőkanálnyi mennyiség elfogyasztása ajánlott belőlük. Lehetőség szerint ne süss benne semmit.

 

Sajt & tejszín

A sajtok zsíros és ízletes élelmiszerek, ráadásul az érleltebb darabok probiotikumokat tartalmaznak, azonban ajánlatos csak mérsékelt mennyiségben fogyasztani őket. A tejszín egy igazi kalóriabomba, ami gőzerővel dolgozik azon, hogy felhizlaljon. Rendszeres fogyasztása a koleszterinszint növekedéséhez vezet.

 

Bárányhús & disznóhús

A bárányhús lecitint tartalmaz, ami segít kiegyenlíteni a test koleszterin-anyagcseréjét. A disznóhúst jóval nehezebb megemészteni, mint a bárányhúst, mert mind zsír- mind pedig kalóriatartalma is nagyobb. A disznóhús azonban jó adag tápanyagot és ásványi anyagot is tartalmaz, ezért fogyasztása nem „tilos”, de csak mérsékelten ajánlott.

 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

5 Élelmiszer az energia növeléséhez

2019-04-17

5 Élelmiszer az energia növeléséhez

Mielőtt bármilyen táplálékkiegészítőhöz vagy serkentőhöz nyúlnál, érdemes előbb megnézni a táplálkozásodat. Lehet, hogy hiányzik néhány egyszerű energiaforrás az étrendedből. Itt van 5 élelmiszer, amelyet mindenképp építsd be étrendedbe.

6 mítosz a növényi alapú táplálkozásról

2019-04-11

6 mítosz a növényi alapú táplálkozásról

A növényi alapú táplálkozással kapcsolatban több mítosz is kering, amelyek miatt nem kezdenek bele ebbe a fajta életmódba. Egyre többen alkalmazzák azonban ezt a fajta táplálkozást, viszont sokan nincsenek tisztában, hogyan folytassák megfelelően. De lássuk melyik az a 6 mítosz, amely valójában nem igaz.

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 2. rész

2019-04-03

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 2. rész

Az előző cikkben ismertettük az első öt leggyakoribb ételérzékenységet és intoleranciát, amit most folytatunk. Bár ezeknél az élelmiszereknél ritkább az intolerancia kialakulása, mégis egyre többen tapasztalnak ételérzékenységgel kapcsolatos tüneteket. Íme a következő 5 leggyakoribb allergén élelmiszer!

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 1. rész

2019-04-03

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 1. rész

Manapság egyre többen szenvednek élelmiszerallergiában vagy intoleranciában. Sok olyan élelmiszer létezik, amelyekre könnyen kialakulhatnak ezek az allergiás reakciók. De melyek azok az élelmiszerek, amelyek a toplistás helyezést értek el, vagyis a legtöbben ezekre érzékenyek? Mutatjuk!

A legjobb fehérjeforrások vegánok és vegetáriánusok számára

2019-03-26

A legjobb fehérjeforrások vegánok és vegetáriánusok számára

A vegánok és vegetáriánusok esetében az egyik leggyakoribb probléma, hogy nem visznek be kellő fehérjét szervezetükbe. A mai divatétrendeket követve is sokan folytatnak vegán vagy vegetáriánus étrendet, amely során a fehérjék hagyományos formáitól egyre jobban eltávolodnak. Azonban növényi fehérjéből is akad bőven! De melyek ezek? Mutatjuk!

Az 5 legjobb élelmiszer az éhség elleni küzdelemben

2019-03-22

Az 5 legjobb élelmiszer az éhség elleni küzdelemben

Aki a tökéletes alakra törekszik, mindig szembe kell néznie a diéta nehézségeivel. Nincs baj, ha alkalmanként éhséget érzel a nap folyamán, különösen étkezés előtt. A folyamatos éhségérzet viszont gyakran szükségtelen nassoláshoz vezethet, amely megakadályozza céljaink elérését.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
178 984
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
873 455
Közösség

Szótár

Csalán

Latin neve: Urtica dioica   Eredete, élőhelye   Európában őshonos,... Tovább

Perricone diéta

Ha nem fogyasztasz elég ásványi anyagot vagy vitamint, az arcbőröd ráncosodhat és... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 213

Átlagos értékelés: 4.8