notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Zsíros ételek, amik segítenek a fogyásban

hirdetes

Zsíros ételek, amik segítenek a fogyásban

Sz.F.
hirdetes

A legtöbb diéta szigorúan megtiltja a különféle zsíros ételek fogyasztását a zsírlerakódások elkerülése érdekében. Azonban valójában több olyan zsíros étel is létezik, amelyek pont, hogy segítenek a fogyásban.

Zsíros ételek, amik segítenek a fogyásban

Bizony, jól olvastad – nem minden zsír ártalmas, és most le is rántjuk a leplet azokról, amiktől nem kell tartanod (legalább is normális mennyiségben). A mostani felsorolásban ételeket hasonlítok össze, mindig az első az, amit érdemes és kell fogyasztani, a második az, amitől viszont érdemes óvakodni! 

 

Avokádó & vaj

Az avokádó a világ legzsírosabb növénye, jellegzetes ízét pedig ezen zsíroknak köszönheti. A benne található olajsav segíti a koleszterin mennyiségének csökkentésében, helyreállítja a vércukorszintet és erősíti az immunrendszert. A vaj magas kalóriatartalmáról híres. Temérdek étel elkészítéséhez használják a pattogatott kukoricáktól kezdve a hamburgerzsömléken keresztül a húsok kisütéséig. Természetesen számos sütemény és torta fontos hozzávalója is.

 

Lazac & szalámi

A lazac gyorsan laktat és sokáig, ráadásul sok A vitamint és egészséges omega zsírsavakat is tartalmaz. A szalámi nemes egyszerűséggel hizlal, és keményítőt, szóját, lisztet, illetve tartósítószereket tartalmazhat. Az egészséges szalámikban csak hús, zsír és fűszerek kéne, hogy legyenek.

 

Tojás & szalonna

A tojásokban elképesztő mennyiségű fehérje, vitamin, antioxidáns és „jó” zsír rejtőzik. Ráadásul mindössze ~85 kalóriát képviselnek, ennek ellenére nagyon laktatók. A bennük található kolin továbbá besegít a zsírfelesleg elleni küzdelemben. Egy darab szalonna nagyjából 42 kalóriát és több mint 3 grammnyi rossz, telített zsírt tartalmaz, nem is beszélve a rengeteg sóról (192 mg). Ezek nem egy egészséges étel ismérvei.

hirdetes

 

Joghurt & tejföl

A joghurt azonnali energialöketet biztosít. Ezek a zsíros ételek egy jó adag fehérjét, kalciumot és probiotikumot tartalmaznak, így különösen hatékonyak a fogyáshoz. A tejföl nem más, mint erjesztett tejszín. A tejfölökre magas zsírtartalom jellemző, ami cseppet sem segíti a fogyni vágyókat. Naponta csupán néhány kanálnyi 12%-os tejföl fogyasztása javasolt. A következő oldalon folytatom! 

 

Zsíros ételek, amik segítenek a fogyásban

Diófélék & pattogatott kukorica

A diófélék serkentik az anyagcserét és kevesebbel is jól lehet lakni belőlük (persze csak ha natúr formában fogyasztja őket az ember – a sózott, cukrozott és bárhogyan ízesített változatok nem igazán egészségesek). Omega-3 zsírsavakat, cellulózt, antioxidánsokat és linolénsavat találunk bennük, ami segít leküzdeni az éhséget. A pattogatott kukorica ezzel ellentétben egy meglehetősen kalóriadús étel, amit gyakran ízesítenek sóval, cukorral és más adalékokkal. 200 grammnyi sózott vagy cukrozott popcorn akár 1500 kalóriát is tartalmazhat.

 

Olívaolaj & növényi olaj

Az olívaolaj omega-9 zsírsavakat tartalmaz, ami segít a koleszterinszint csökkentésében, csillapítja az étvágyat, serkenti az anyagcserét és jót tesz a gyomornak, a bőrnek és a hajnak is. Ezzel szemben a növényi olajak magas kalóriatartalmú termékek, és naponta csupán egy evőkanálnyi mennyiség elfogyasztása ajánlott belőlük. Lehetőség szerint ne süss benne semmit.

 

Sajt & tejszín

A sajtok zsíros és ízletes élelmiszerek, ráadásul az érleltebb darabok probiotikumokat tartalmaznak, azonban ajánlatos csak mérsékelt mennyiségben fogyasztani őket. A tejszín egy igazi kalóriabomba, ami gőzerővel dolgozik azon, hogy felhizlaljon. Rendszeres fogyasztása a koleszterinszint növekedéséhez vezet.

 

Bárányhús & disznóhús

A bárányhús lecitint tartalmaz, ami segít kiegyenlíteni a test koleszterin-anyagcseréjét. A disznóhúst jóval nehezebb megemészteni, mint a bárányhúst, mert mind zsír- mind pedig kalóriatartalma is nagyobb. A disznóhús azonban jó adag tápanyagot és ásványi anyagot is tartalmaz, ezért fogyasztása nem „tilos”, de csak mérsékelten ajánlott.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A 21 éves hamburger jobban tartja magát mint Te

2020-01-24

A 21 éves hamburger jobban tartja magát mint Te

Idén ünnepli 21. születésnapját a McDonald's hamburger, de az öregedés jelei (jelen esetben a penész) azóta sem jelentkezett rajta. Mi az örök fiatalságának titka? Mi állhat a háttérben?

Pofonegyszerű egészséges reggeli

2020-01-16

Pofonegyszerű egészséges reggeli

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ugye tudod? De nem mindegy, hogy mi kerül a tányérodra! Ha unod már a zabkását, ezt a 3 perces egészséges receptet imádni fogod!

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

2019-12-19

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

Ígértem, írok az édesítőszerekről, amikkel a cukrot ki lehet váltani. Úgy gondoltam 2 nagy csoport szerint fogom rendezni őket, TERMÉSZETES és MESTERSÉGES. Ebben a részben a természetes édesítőszerekről lesz szó.

Fitten karácsonykor

2019-12-18

Fitten karácsonykor

A karácsonyi ünnepek élvezetéhez és az egészséges életmód fenntartásához olvasd el az ünnepi fitnesz útmutatónkat!

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

2019-12-13

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

5+1 isteni finom, ráadásul diétás desszertreceptet hoztam most nektek, ismerjétek meg ti is ezeket a diétás karácsonyi desszerteket!

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
195 518
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
195 518
Közösség

Szótár

Edzésgyakorlatok

  Azok a tevékenységek, gyakorlatok, amelyeket az edzés céljának elérése érdekében az... Tovább

Energia egyensúly

Az engergia egyensúly az energia felvételből és az energia leadásából áll. Az... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 213

Átlagos értékelés: 4.8