notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Zsíros ételek, amik segítenek a fogyásban

Zsíros ételek, amik segítenek a fogyásban

Sz.F.
hirdetes

A legtöbb diéta szigorúan megtiltja a különféle zsíros ételek fogyasztását a zsírlerakódások elkerülése érdekében. Azonban valójában több olyan zsíros étel is létezik, amelyek pont, hogy segítenek a fogyásban.

Zsíros ételek, amik segítenek a fogyásban

Bizony, jól olvastad – nem minden zsír ártalmas, és most le is rántjuk a leplet azokról, amiktől nem kell tartanod (legalább is normális mennyiségben). A mostani felsorolásban ételeket hasonlítok össze, mindig az első az, amit érdemes és kell fogyasztani, a második az, amitől viszont érdemes óvakodni! 

 

Avokádó & vaj

Az avokádó a világ legzsírosabb növénye, jellegzetes ízét pedig ezen zsíroknak köszönheti. A benne található olajsav segíti a koleszterin mennyiségének csökkentésében, helyreállítja a vércukorszintet és erősíti az immunrendszert. A vaj magas kalóriatartalmáról híres. Temérdek étel elkészítéséhez használják a pattogatott kukoricáktól kezdve a hamburgerzsömléken keresztül a húsok kisütéséig. Természetesen számos sütemény és torta fontos hozzávalója is.

 

Lazac & szalámi

A lazac gyorsan laktat és sokáig, ráadásul sok A vitamint és egészséges omega zsírsavakat is tartalmaz. A szalámi nemes egyszerűséggel hizlal, és keményítőt, szóját, lisztet, illetve tartósítószereket tartalmazhat. Az egészséges szalámikban csak hús, zsír és fűszerek kéne, hogy legyenek.

 

Tojás & szalonna

A tojásokban elképesztő mennyiségű fehérje, vitamin, antioxidáns és „jó” zsír rejtőzik. Ráadásul mindössze ~85 kalóriát képviselnek, ennek ellenére nagyon laktatók. A bennük található kolin továbbá besegít a zsírfelesleg elleni küzdelemben. Egy darab szalonna nagyjából 42 kalóriát és több mint 3 grammnyi rossz, telített zsírt tartalmaz, nem is beszélve a rengeteg sóról (192 mg). Ezek nem egy egészséges étel ismérvei.

hirdetes

 

Joghurt & tejföl

A joghurt azonnali energialöketet biztosít. Ezek a zsíros ételek egy jó adag fehérjét, kalciumot és probiotikumot tartalmaznak, így különösen hatékonyak a fogyáshoz. A tejföl nem más, mint erjesztett tejszín. A tejfölökre magas zsírtartalom jellemző, ami cseppet sem segíti a fogyni vágyókat. Naponta csupán néhány kanálnyi 12%-os tejföl fogyasztása javasolt. A következő oldalon folytatom! 

 

hirdetes

Zsíros ételek, amik segítenek a fogyásban

Diófélék & pattogatott kukorica

A diófélék serkentik az anyagcserét és kevesebbel is jól lehet lakni belőlük (persze csak ha natúr formában fogyasztja őket az ember – a sózott, cukrozott és bárhogyan ízesített változatok nem igazán egészségesek). Omega-3 zsírsavakat, cellulózt, antioxidánsokat és linolénsavat találunk bennük, ami segít leküzdeni az éhséget. A pattogatott kukorica ezzel ellentétben egy meglehetősen kalóriadús étel, amit gyakran ízesítenek sóval, cukorral és más adalékokkal. 200 grammnyi sózott vagy cukrozott popcorn akár 1500 kalóriát is tartalmazhat.

 

Olívaolaj & növényi olaj

Az olívaolaj omega-9 zsírsavakat tartalmaz, ami segít a koleszterinszint csökkentésében, csillapítja az étvágyat, serkenti az anyagcserét és jót tesz a gyomornak, a bőrnek és a hajnak is. Ezzel szemben a növényi olajak magas kalóriatartalmú termékek, és naponta csupán egy evőkanálnyi mennyiség elfogyasztása ajánlott belőlük. Lehetőség szerint ne süss benne semmit.

 

Sajt & tejszín

A sajtok zsíros és ízletes élelmiszerek, ráadásul az érleltebb darabok probiotikumokat tartalmaznak, azonban ajánlatos csak mérsékelt mennyiségben fogyasztani őket. A tejszín egy igazi kalóriabomba, ami gőzerővel dolgozik azon, hogy felhizlaljon. Rendszeres fogyasztása a koleszterinszint növekedéséhez vezet.

 

Bárányhús & disznóhús

A bárányhús lecitint tartalmaz, ami segít kiegyenlíteni a test koleszterin-anyagcseréjét. A disznóhúst jóval nehezebb megemészteni, mint a bárányhúst, mert mind zsír- mind pedig kalóriatartalma is nagyobb. A disznóhús azonban jó adag tápanyagot és ásványi anyagot is tartalmaz, ezért fogyasztása nem „tilos”, de csak mérsékelten ajánlott.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg növelésével.

2019-10-21

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg...

Izomtömegnövelő táplálkozás, mindenkinek ajánlom, aki bajban van az izomtömeg növelésével, nagyon hasznos tanácsok, hogy te is sokkal eredményesebb legyél

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

2019-10-09

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

Nemrégiben derült, hogy egy családtagomnak változtatnia kell a táplálkozásán, mert a jelenlegi táplálkozási szokásának köszönhetően felborult a szervezete.

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

2019-10-09

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

Napjainkban egyre több ember küzd a gluténérzékenységgel. De ami a legszomorúbb, hogy már nagyon fiatal korban is jelentkeznek a tünetek. De, hogy mik is ezek a jelek azt sokan nem tudják.

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

2019-10-08

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

A következő cikkben szeretnék pár olyan dolgot leírni, amiknek általában az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten az étkezésről kapcsolatban. Tehát mondhatni táplálkozásbeli tévhitekről fogok írni.

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

2019-10-07

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

"A főzés voltaképpen szeretetteljes és önzetlen tevékenység, ami a szakács számára is örömmé válik a hozzáértő vendég révén."

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
48 971
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 133 886
Közösség

Szótár

Szeder

(Rubus fruticosus)   Eredete, élőhelye   A szeder nemzetségen belül a szeder fajok... Tovább

Energia egyensúly

Az engergia egyensúly az energia felvételből és az energia leadásából áll. Az... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 213

Átlagos értékelés: 4.8