notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Zsíros ételek, amik segítenek a fogyásban

Zsíros ételek, amik segítenek a fogyásban

Sz.F.
hirdetes

A legtöbb diéta szigorúan megtiltja a különféle zsíros ételek fogyasztását a zsírlerakódások elkerülése érdekében. Azonban valójában több olyan zsíros étel is létezik, amelyek pont, hogy segítenek a fogyásban.

Zsíros ételek, amik segítenek a fogyásban

Bizony, jól olvastad – nem minden zsír ártalmas, és most le is rántjuk a leplet azokról, amiktől nem kell tartanod (legalább is normális mennyiségben). A mostani felsorolásban ételeket hasonlítok össze, mindig az első az, amit érdemes és kell fogyasztani, a második az, amitől viszont érdemes óvakodni! 

 

Avokádó & vaj

Az avokádó a világ legzsírosabb növénye, jellegzetes ízét pedig ezen zsíroknak köszönheti. A benne található olajsav segíti a koleszterin mennyiségének csökkentésében, helyreállítja a vércukorszintet és erősíti az immunrendszert. A vaj magas kalóriatartalmáról híres. Temérdek étel elkészítéséhez használják a pattogatott kukoricáktól kezdve a hamburgerzsömléken keresztül a húsok kisütéséig. Természetesen számos sütemény és torta fontos hozzávalója is.

 

Lazac & szalámi

A lazac gyorsan laktat és sokáig, ráadásul sok A vitamint és egészséges omega zsírsavakat is tartalmaz. A szalámi nemes egyszerűséggel hizlal, és keményítőt, szóját, lisztet, illetve tartósítószereket tartalmazhat. Az egészséges szalámikban csak hús, zsír és fűszerek kéne, hogy legyenek.

 

Tojás & szalonna

A tojásokban elképesztő mennyiségű fehérje, vitamin, antioxidáns és „jó” zsír rejtőzik. Ráadásul mindössze ~85 kalóriát képviselnek, ennek ellenére nagyon laktatók. A bennük található kolin továbbá besegít a zsírfelesleg elleni küzdelemben. Egy darab szalonna nagyjából 42 kalóriát és több mint 3 grammnyi rossz, telített zsírt tartalmaz, nem is beszélve a rengeteg sóról (192 mg). Ezek nem egy egészséges étel ismérvei.

hirdetes

 

Joghurt & tejföl

A joghurt azonnali energialöketet biztosít. Ezek a zsíros ételek egy jó adag fehérjét, kalciumot és probiotikumot tartalmaznak, így különösen hatékonyak a fogyáshoz. A tejföl nem más, mint erjesztett tejszín. A tejfölökre magas zsírtartalom jellemző, ami cseppet sem segíti a fogyni vágyókat. Naponta csupán néhány kanálnyi 12%-os tejföl fogyasztása javasolt. A következő oldalon folytatom! 

 

hirdetes

Zsíros ételek, amik segítenek a fogyásban

Diófélék & pattogatott kukorica

A diófélék serkentik az anyagcserét és kevesebbel is jól lehet lakni belőlük (persze csak ha natúr formában fogyasztja őket az ember – a sózott, cukrozott és bárhogyan ízesített változatok nem igazán egészségesek). Omega-3 zsírsavakat, cellulózt, antioxidánsokat és linolénsavat találunk bennük, ami segít leküzdeni az éhséget. A pattogatott kukorica ezzel ellentétben egy meglehetősen kalóriadús étel, amit gyakran ízesítenek sóval, cukorral és más adalékokkal. 200 grammnyi sózott vagy cukrozott popcorn akár 1500 kalóriát is tartalmazhat.

 

Olívaolaj & növényi olaj

Az olívaolaj omega-9 zsírsavakat tartalmaz, ami segít a koleszterinszint csökkentésében, csillapítja az étvágyat, serkenti az anyagcserét és jót tesz a gyomornak, a bőrnek és a hajnak is. Ezzel szemben a növényi olajak magas kalóriatartalmú termékek, és naponta csupán egy evőkanálnyi mennyiség elfogyasztása ajánlott belőlük. Lehetőség szerint ne süss benne semmit.

 

Sajt & tejszín

A sajtok zsíros és ízletes élelmiszerek, ráadásul az érleltebb darabok probiotikumokat tartalmaznak, azonban ajánlatos csak mérsékelt mennyiségben fogyasztani őket. A tejszín egy igazi kalóriabomba, ami gőzerővel dolgozik azon, hogy felhizlaljon. Rendszeres fogyasztása a koleszterinszint növekedéséhez vezet.

 

Bárányhús & disznóhús

A bárányhús lecitint tartalmaz, ami segít kiegyenlíteni a test koleszterin-anyagcseréjét. A disznóhúst jóval nehezebb megemészteni, mint a bárányhúst, mert mind zsír- mind pedig kalóriatartalma is nagyobb. A disznóhús azonban jó adag tápanyagot és ásványi anyagot is tartalmaz, ezért fogyasztása nem „tilos”, de csak mérsékelten ajánlott.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mit kell tudni a kazeinről?

2019-06-03

Mit kell tudni a kazeinről?

A kazeinnek számos előnye van, de elsősorban az izomleépülés megelőzése, valamint az erőszint növelése céljából fogyasztják azt tej, sajt, túró vagy natúr joghurt, illetve fehérjepor formájában.

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

2019-05-21

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

A vegán életmódnak számos előnye van. A kutatások szerint a vegánokat kevésbé fenyegetik a krónikus megbetegedések, például a rák különböző formái, a szívbetegség, a hipertenzió, és a 2-es típusú cukorbetegség.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

2019-05-20

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

Itt a nyár mindenki szeretné a strandon a legjobb formáját hozni és a zsírmentes izomzatát megmutatni. De több hibát is elkövethet az ember lánya/fia, talán te is.

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

2019-05-20

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

Méregtelenítő vizek, amik segítenek a fogyásban. Íme néhány gyors, egyszerű és nagyon finom detox víz recept, amikbe te is azonnal bele fogsz szeretni. Méregtelenítés vízzel? Így lehetséges!

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

2019-05-16

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

Mindig nagy gondot jelentett nálam, hogy fogyókúra alatt mivel édesítsem az italaim, ételeimet. Sok mindent hallott sok felöl és ezek mindig ellentmondásban álltak egymással. Így neki láttam egy kis kutató munkának, íme az eredmény.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
241 490
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 365 877
Közösség

Szótár

Táplálékkiegészítő

  Az étkezések kiegészítésére, pótlására szolgáló legális készítmények, melyek... Tovább

Glikogén

Az állati szervezet legfőbb energiaforrása. Ez egy olyan keményítő, amely... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 213

Átlagos értékelés: 4.8