notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi a zsírszövet?

Lélegezzük ki a zsírt!

vitalzone.hu
hirdetes

Miközben a szálkás test és a kockás has lebeg a szemünk előtt, megszállottan keressük a leghatékonyabb zsírégető mozgásformákat, ételeket, tablettákat és trükköket. azonban, azt már kevesen tudjuk, hogyan is zajlik valójában a zsírvesztés folyamata.

Mi a zsírszövet?

Mi a zsírszövet?


A zsírszövet sejtjei nagy energiatartalmú zsírokat tartalmaznak. Jó hőszigetelő képességgel rendelkeznek, védenek a sérülésektől, de elsősorban energiaraktárként szolgálnak szervezetünk számára.


Hogyan működik a zsírégetés?


A legnagyobb tévhit az, hogy az elégetett zsír energiává alakul. A zsír széndioxiddá és vízzé alakul a diéta és edzés során. Előbbit kilélegezzük, utóbbi izzadással vagy vizeléssel távozik. Tíz kiló súlyfelesleg leadása esetén pontosan 8,4 kilogramm zsír távozik a lehelettel, a fennmaradó 1,6 kiló pedig vízzé változik. Más szóval: fogyókúrakor a súlyfeleslegünk nagyobb részét kilélegezzük.


Joggal tehetnéd fel a kérdést: akkor minek torna, simán csak többször kell lélegezni, és már oda is a zsír, nem?


Sajnos ez nem így működik, ugyanis a kilégzéstől termelődik ugyan széndioxid, de több nem lesz, ha többet lélegzel; legfeljebb elszédülsz, elálmosodsz. A zsírt át kell alakítani ahhoz, hogy ki tudjuk lélegezni. És ennek az egyetlen módja a mozgás. Persze az sem árt, ha közben kevesebb kalóriát viszünk be, nehogy gyorsabban rakódjon le, mint ahogy kilélegezzük…

hirdetes


A zsírégetés azért megy nehezen, mert testünk nem akar megválni a zsírtól, hiszen számára ez jelenti a biztos tartalékot, amiből szükség esetén energiát tud nyerni.
Nem véletlen, hogy a végsőkig ragaszkodik hozzá. Ráadásul testzsírunk biztosítja az idegrendszer és a hormonháztartás megfelelő működését is. Ezenkívül védi a belső szerveket és részt vesz a hőmérséklet szabályozásában. Emiatt célunk nem lehet testzsírunk teljes minimalizálása, csupán az egészséges szintre való csökkentése.


hirdetes
Tévhit, hogy mozgás közben közvetlenül a zsírraktárainkat használjuk fel. A zsírsejtekből származhat energia a testmozgás során, de ehhez egy bizonyos időnek kell eltelnie.
Tíz perc kondizás után a szervezet nem a zsírraktáraiból fog energiát nyerni, hanem elsősorban a szénhidrátokból. „Fontos, hogy zsírégetés során zsírsejtjeink nem tűnnek el, csak a bennük lévő zsír ürül ki, és ezáltal csökken a térfogatuk. A zsírsejtek száma tehát nem fog csökkenni”.


Azonban, ha nincs mellette rendszeres testmozgás, és nem fogyasztunk elegendő fehérjét, akkor az izomszövetet kezdi el a szervezet energiaként hasznosítani. Ilyenkor a mérlegen kecsegtető eredményt látunk, de cseppet sem leszünk szálkásak és tónusosak. Ha a zsírégetés a célunk, leginkább két mozgásforma vegyítése a leghatékonyabb.
A kardió elmaradhatatlan az anyagcserénk magas szinten való tartásához, de hogy védjük izmainkat, nem feledkezhetünk meg az erősítésről sem. A súlyzós edzésekre is szükség van az izomszövet megóvásához, a tónusos alak eléréséhez.


Suba Krisztina-Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Betekintés az alternatív sérüléskezelések világába

2019-10-08

Betekintés az alternatív sérüléskezelések világába

Az utóbbi időben elkezdtem nyitni az alternatív sérüléskezelések világába. Gondolok itt a kinesiotape-re (ami nagyon trendi lett manapság), dynamic flossing-ra, illetve a köpölyözésre.

Szabad sportolni, ha megfáztunk?

2019-09-23

Szabad sportolni, ha megfáztunk?

A rendszeres mozgásnak számos pozitív egészségügyi hatása van. Közülük az egyik az immunrendszer erősítése és a védelem a betegségekkel szemben. De mit tegyünk, ha már megfáztunk? Így is jót tesz a napi edzés, vagy inkább hagyjunk ki pár alkalmat?

Nagyon hülye diétát népszerűsít Kim Kardashian

2019-08-28

Nagyon hülye diétát népszerűsít Kim Kardashian

Kim Kardashian révén világszerte elterjedhet egy nagyon hülye és káros karcsúsító módszer, a korzett-diéta.

Minisztériumból ment Londonban rúdtáncot oktatni

2019-08-28

Minisztériumból ment Londonban rúdtáncot oktatni

Nem mindennapi utat járt be már eddig is a harmincas éveiben járó Rákli Veronika, de az is egyedi, hogy egy olyan, akrobatikus és sportolói kvalitásokat igénylő mozgásstúdió-kezdeménye van, amelynek az irányvonala a mozgásterápia.

Mindig is szerette volna kipróbálni, milyen a vízen járni?

2019-08-27

Mindig is szerette volna kipróbálni, milyen a vízen járni?

Ha minden igaz, akkor a nyár legújabb szabadtári fitnessz őrületéről van szó: az aquabase névre hallgató műfajhoz tartozó gyakorlatokat és mozdulatokat ugyanis a vízen lebegve kell elvégezni.

Edzés előtti pörgetők, bedurrantók

2019-08-09

Edzés előtti pörgetők, bedurrantók

Sokan isszák az edzés előttit a pörgetőket, energizálókat, hogy a maximumot hozzák ki magukból a jobb teljesítmény érdekében.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
77 492
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 015 289
Közösség

Szótár

Kálium

A kálium a makroelemek közé tartozik és a három legfontosabb olyan ásványi anyag közé... Tovább

Low fat diéta

A zsírbevitel korlátozásán alapuló diéta Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő alakformálás edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás fitness fogyás fogyókúra mozgás