Védd meg a szívedet te is!

Adj 10 napot a szívednek!

Mérei Kata
hirdetes

Elvégre ez sem sok azért, hogy érted dobog. A szív és érrendszeri betegségek világszerte szedik áldozataikat. Te ne legyél egy a sok közül. Adj magadnak és szívednek 10 napot, hogy erősebb és egészségesebb legyen. Hidd el, meghálálja majd. 

Szívvédelem 10 nap alatt

 

1. nap

Igyál naponta legalább 2 csésze zöld teát. A benne található antioxidánsok védik és erősítik az immunrendszert, jót tesznek magas vérnyomás ellen és még az anyagcserét is serkentik. De csak akkor, ha nem nyomod tele cukorral. Ha magában nem ízlik, dobd fel egy kis citrom vagy lime lével, de tehetsz bele menta levelet is.

 

2. nap

Ne legyél rest lepihenni egy kicsit, akár délután is. Oké, értjük, meló vagy éppen gyerek mellett nem megoldható a lopott pihenés. Pedig napi 7-8 óra alvásra mindenkinek szüksége van. A kialvatlanság tünetei akár évekig lappanghatnak, hogy aztán szívproblémák képében nyújtsák be a számlát. Ha máskor nem is, de hetente legalább 1 alkalommal, mondjuk hétvégén dőlj le ebéd után vagy délután 1 órácskára pihenni, szunyókálni. Ilyenkor jó alibi egy kisgyerek, akit ugye el kell vinni ebéd után altatni. Kérdés, ki alszik majd el előbb.

hirdetes

 

3. nap

Kezdd a napot frissen préselt gyümölcslével.  Ha éhgyomorra ledöntesz legalább 2 deci frissen préselt narancs, alma vagy grépfruit levet, biztos lehetsz benne, hogy a lehető legtöbb vitamin felszívódik a szervezetedben. A gyümölcscukor azonnal felpörget, az anyagcseréd azonnal felébred és működésbe lendül. Adj esélyt olyan gyümölcsöknek is, mint az áfonya, a vörös szőlő vagy az eper. És ne legyél rest keverni az azokat!

 

4. nap

Naponta sétálj legalább 20 percet. Ezt megkönnyíti, ha van egy kutyád, de ha nincs, akkor is igyekezz gyalogolni a friss levegőn 20 percet. Már ennyi mozgás is elég ahhoz, hogy csökkentsd a szívroham, stroke vagy akár a kettes típusú cukorbetegség kialakulásának esélyét. A mozgás ráadásul boldogsághormont termel, szóval nem csak egészségesebb, de boldogabb is leszel tőle.

 

5. nap

Minden egyes nap kerüljön legalább 2 féle nyers zöldség a tányérodra! Egyél salátát ebédre vagy vacsorára, nassolj sárgarépát, paradicsomot vagy paprikát. Tegyél a szendvicsedbe kígyóuborkát, egyél retket a pirítósod mellé. Mindegy, mikor, de ropogjon valami a fogad alatt. Ezzel csökkentheted a szívbetegségek kialakulását és az érelmeszesedés kockázatát. 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

2019-05-21

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

A legtöbben gyilkosok vagyunk. Na persze ezt nem a szót hétköznapi értelmében kell venni, de sokan biztosan számos növény haláláért felelnek – többért, mint amennyire vissza tudnának emlékezni.

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

2019-05-21

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

Mit egyél edzés előtt? Mit ne egyél edzés előtt? Hogyan hozd ki magadból a maximumot? Íme néhány szuper hatékony tipp az edzés előtti étkezéshez.

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

2019-05-20

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

A D-vitamin az egyik legfontosabb vitamin szervezetünk számára, testünk azonnal jelez, ha nem található meg a kellő mennyiség. Mik a D-vitamin hiány tünetei? Mit tehetsz ellene?

Immunrendszerünk és a stressz

2019-05-15

Immunrendszerünk és a stressz

A stressz egy fizikai, vagy érzelmi traumára adott reakció, amely kihatással van az idegsejtek működésére, a DNS-re, illetve az immunrendszerre.

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

2019-05-14

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

Mi a különbség a gluténérzékenység és az IBS között? Néha még a szakembereknek is nehéz megállapítani Nagyon hasonlóak a tünetek, és ugyanúgy élik meg a betegek. Hasmenés és gyomorfájás, puffadás, hányinger és hányás, egyéb emésztőszervi problémák.

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

2019-05-16

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

Akár hiszed, akár nem, fogyási tempód és alvási szokásaid nagy mértékben összefüggnek. Hiába ügyelsz a táplálkozásodra és sportolsz rendszeresen, ha nem hagyod pihenni a tested, nem fogyhatsz hatékonyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
134 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 053 394
Közösség

Szótár

P-vitamin

Flavonoidok. Egyes vérzékenységgel járó, a skorbuthoz hasonló betegségek tiszta C-vitaminnal... Tovább

A-vitamin

Az A-vitamin szükségletet a vegyes táplálkozás fedezi.   A szükséglet növekedésével... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 132

Átlagos értékelés: 4.9