notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Védd meg a szívedet te is!

Adj 10 napot a szívednek!

Mérei Kata
hirdetes

Elvégre ez sem sok azért, hogy érted dobog. A szív és érrendszeri betegségek világszerte szedik áldozataikat. Te ne legyél egy a sok közül. Adj magadnak és szívednek 10 napot, hogy erősebb és egészségesebb legyen. Hidd el, meghálálja majd. 

Szívvédelem 10 nap alatt

 

1. nap

Igyál naponta legalább 2 csésze zöld teát. A benne található antioxidánsok védik és erősítik az immunrendszert, jót tesznek magas vérnyomás ellen és még az anyagcserét is serkentik. De csak akkor, ha nem nyomod tele cukorral. Ha magában nem ízlik, dobd fel egy kis citrom vagy lime lével, de tehetsz bele menta levelet is.

 

2. nap

Ne legyél rest lepihenni egy kicsit, akár délután is. Oké, értjük, meló vagy éppen gyerek mellett nem megoldható a lopott pihenés. Pedig napi 7-8 óra alvásra mindenkinek szüksége van. A kialvatlanság tünetei akár évekig lappanghatnak, hogy aztán szívproblémák képében nyújtsák be a számlát. Ha máskor nem is, de hetente legalább 1 alkalommal, mondjuk hétvégén dőlj le ebéd után vagy délután 1 órácskára pihenni, szunyókálni. Ilyenkor jó alibi egy kisgyerek, akit ugye el kell vinni ebéd után altatni. Kérdés, ki alszik majd el előbb.

hirdetes

 

3. nap

Kezdd a napot frissen préselt gyümölcslével.  Ha éhgyomorra ledöntesz legalább 2 deci frissen préselt narancs, alma vagy grépfruit levet, biztos lehetsz benne, hogy a lehető legtöbb vitamin felszívódik a szervezetedben. A gyümölcscukor azonnal felpörget, az anyagcseréd azonnal felébred és működésbe lendül. Adj esélyt olyan gyümölcsöknek is, mint az áfonya, a vörös szőlő vagy az eper. És ne legyél rest keverni az azokat!

 

4. nap

Naponta sétálj legalább 20 percet. Ezt megkönnyíti, ha van egy kutyád, de ha nincs, akkor is igyekezz gyalogolni a friss levegőn 20 percet. Már ennyi mozgás is elég ahhoz, hogy csökkentsd a szívroham, stroke vagy akár a kettes típusú cukorbetegség kialakulásának esélyét. A mozgás ráadásul boldogsághormont termel, szóval nem csak egészségesebb, de boldogabb is leszel tőle.

hirdetes

 

5. nap

Minden egyes nap kerüljön legalább 2 féle nyers zöldség a tányérodra! Egyél salátát ebédre vagy vacsorára, nassolj sárgarépát, paradicsomot vagy paprikát. Tegyél a szendvicsedbe kígyóuborkát, egyél retket a pirítósod mellé. Mindegy, mikor, de ropogjon valami a fogad alatt. Ezzel csökkentheted a szívbetegségek kialakulását és az érelmeszesedés kockázatát. 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

Önbizalom növelés edzéssel

2019-10-13

Önbizalom növelés edzéssel

Tudtad, hogy naponta 45.000 – 51.000 gondolat cikázik át a fejedben? Ez kb 150 és 300 szó/perc. Akár tudatában vagyunk, akár nem, állandóan beszélgetünk magunkkal.

A modern civilizáció vadhajtásai: az evés- és testképzavarok. Az evés és testképzavarok összefüggései.

2019-09-23

A modern civilizáció vadhajtásai: az evés- és testképzavarok. Az evés és...

A pozitív testkép legtöbbünk számára az én-erő és a biztos önértékelés fontos alkotóeleme. Ha a testünk élménye negatív, esetleg egész testünkkel vagy annak egyes jellemzőivel elégedetlenek vagyunk, az negatívan hat önértékelésünkre, életminőségünkre és jó eséllyel kapcsolatainkra is.

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

2019-09-12

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

Hogyan szabadulhatunk meg egy mérgező kapcsolatból? Segítségképpen íme öt gyakorlati lépés Philip Zimbardo és Rosemary Sword szociálpszichológusok Időperspektíva-módszer a gyakorlatban című könyvéből.

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz

2019-09-11

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz "gyógyító" mítosz

Az utóbbi évtizedekben számos teória, alternatív gyógymód született, amely sokszor még az orvostudomány alaptételeit is megkérdőjelezi. Sokszor gyógyítatlan betegségeknél, gyakran a rák esetében bukkannak fel az univerzális csodaszer-elméletek.

Mitől is vagy igazán nő?!

2019-09-02

Mitől is vagy igazán nő?!

Ahhoz, hogy valaki nőies legyen, elég pár ruha, némi pipere és egy jól belőtt haj.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 719
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 031 516
Közösség

Szótár

Edzésgyakorlatok

  Azok a tevékenységek, gyakorlatok, amelyeket az edzés céljának elérése érdekében az... Tovább

Laparoszkópia

A hasüreg tükrözése a hasfalon keresztül. A hasfalat a köldök közelében szúrják át, majd... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 132

Átlagos értékelés: 4.9