notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Védd meg a szívedet te is!

hirdetes

Adj 10 napot a szívednek!

Mérei Kata

Elvégre ez sem sok azért, hogy érted dobog. A szív és érrendszeri betegségek világszerte szedik áldozataikat. Te ne legyél egy a sok közül. Adj magadnak és szívednek 10 napot, hogy erősebb és egészségesebb legyen. Hidd el, meghálálja majd. 

Szívvédelem 10 nap alatt

1. nap

Igyál naponta legalább 2 csésze zöld teát. A benne található antioxidánsok védik és erősítik az immunrendszert, jót tesznek magas vérnyomás ellen és még az anyagcserét is serkentik. De csak akkor, ha nem nyomod tele cukorral. Ha magában nem ízlik, dobd fel egy kis citrom vagy lime lével, de tehetsz bele menta levelet is.

2. nap

Ne legyél rest lepihenni egy kicsit, akár délután is. Oké, értjük, meló vagy éppen gyerek mellett nem megoldható a lopott pihenés. Pedig napi 7-8 óra alvásra mindenkinek szüksége van. A kialvatlanság tünetei akár évekig lappanghatnak, hogy aztán szívproblémák képében nyújtsák be a számlát. Ha máskor nem is, de hetente legalább 1 alkalommal, mondjuk hétvégén dőlj le ebéd után vagy délután 1 órácskára pihenni, szunyókálni. Ilyenkor jó alibi egy kisgyerek, akit ugye el kell vinni ebéd után altatni. Kérdés, ki alszik majd el előbb.

hirdetes

3. nap

Kezdd a napot frissen préselt gyümölcslével.  Ha éhgyomorra ledöntesz legalább 2 deci frissen préselt narancs, alma vagy grépfruit levet, biztos lehetsz benne, hogy a lehető legtöbb vitamin felszívódik a szervezetedben. A gyümölcscukor azonnal felpörget, az anyagcseréd azonnal felébred és működésbe lendül. Adj esélyt olyan gyümölcsöknek is, mint az áfonya, a vörös szőlő vagy az eper. És ne legyél rest keverni az azokat!

4. nap

Naponta sétálj legalább 20 percet. Ezt megkönnyíti, ha van egy kutyád, de ha nincs, akkor is igyekezz gyalogolni a friss levegőn 20 percet. Már ennyi mozgás is elég ahhoz, hogy csökkentsd a szívroham, stroke vagy akár a kettes típusú cukorbetegség kialakulásának esélyét. A mozgás ráadásul boldogsághormont termel, szóval nem csak egészségesebb, de boldogabb is leszel tőle.

hirdetes

5. nap

Minden egyes nap kerüljön legalább 2 féle nyers zöldség a tányérodra! Egyél salátát ebédre vagy vacsorára, nassolj sárgarépát, paradicsomot vagy paprikát. Tegyél a szendvicsedbe kígyóuborkát, egyél retket a pirítósod mellé. Mindegy, mikor, de ropogjon valami a fogad alatt. Ezzel csökkentheted a szívbetegségek kialakulását és az érelmeszesedés kockázatát. 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
6 341
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
715 553

Szótár

Edzésmódszerek

  Az a tervszerű eljárás, amely az edzéscélnak megfelelően határozza meg az edzés... Tovább

Edzésalkalmazkodás (adaptáció)

  A sportalkalmazkodáson az egyénnek, szervezetének, szervrendszereinek meghatározott... Tovább

Tovább a lexikonra