notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Szórakozás és zsírégetés egyben? Squash.

Unod a magányos kardiót? Ütőre fel!

szaddam
hirdetes

Sokak számára lehet unalmas a konditermi kardió-edzés. Magányos, beszélgetni sem tudunk közben, akár a kedvünk is elmehet a mozgástól. Erre nyújthat megoldást, az egyre népszerűbb squash, vagyis a fallabda. Lássuk, mi kell hozzá, és mit kapunk a játéktól. Tanácsok kezdőknek.

Ütőre fel!

Mi kell a squash-hoz?

 

Az országban viszonylag kevés helyen van lehetőség fallabdázni. Így először egy jó helyet kell találnunk. Két pályatípus létezik: a „falas” és az „üveges”. A falas pálya hátoldala átlátszatlan fal, míg az üveges pálya hátoldala üveg. Kissé szemérmesebb próbálkozóknak így a „falas” pálya lesz nyerő.

Kezdésnek elég mindössze egy jobb fajta cipőt beszereznünk. Kimondottan teremsportokhoz ajánlott cipőt válasszunk, aminek nem csúszik a talpa. Squash ütőt és labdát, általában tudunk bérelni az adott helyen is, de mielőtt elindulnánk, érdeklődjünk. Ha saját ütőt szeretnénk, akkor mélyebben a zsebünkbe kell nyúlnunk. Rengeteg forma és szín létezik, így a választás nem egyszerű. Vásárlásnál legfontosabb szempontunk az ütő tömege legyen, próbáljunk minél kisebb tömegűt választani. Az ütő kezdetekben fogyóeszköz. Ügyetlenkedésünk sokszor az ütő törését okozhatja, hiszen még nem minden esetben érezzük a falak távolságát. Eleinte ajánlott a bérlés, hogy csak az izomláz fájjon.

A labdaválasztás sem egyszerű. Squash esetében, a tennisszel ellentétben, több fajta labda áll rendelkezésünkre. A különbség a labdák rugalmasságában rejlik. Anyaguknak köszönhetően más és más erővel pattannak vissza. A különböző típusú labdákat színes pöttyök jelölik. Létezik kimondottan kezdő labda is, ez kicsivel nagyobb, mint a többi és nincs rajta színes pötty. E mellett még jók lehetnek a fehér és piros pöttyös labdák is kezdeti próbálkozásainkhoz. Áruk erősen változó, inkább béreljünk. 

Ütőre fel!

 

Hogyan kell játszani?

Nagyszerű sport, átmozgatja jóformán minden izomcsoportunkat. A titkos telitalálat azoknak, akik ki szeretnék váltani a kardió-edzéseket valami izgalmasabbal. Igazi pörgős, rohangálós játék, ráadásul a kezdeti ügyetlenkedések garantáltan megmosolyogtatnak minden résztvevőt. A lényeg hogy vigyázzunk magunkra, ne hadonásszunk az ütővel ész nélkül.  

hirdetes

A squash az a sport, amit amatőr szinten, minimális labdaérzékkel, mindenki képes játszani. Nem kell profizmusra törekednünk, és mindent tudni a szabályokról. A lényeg az, hogy vidáman és jó hangulatban tudjuk égetni a kalóriát. A szabályok egy kis kereséssel megtalálhatóak az interneten, de a pályák mellett általában van egy kis tájékoztató, ami segítségünkre lehet. Saját magunk szórakoztatására, barátokkal való játékhoz nem feltétlenül kell edzőhöz fordulnunk.

Az ütő helyes fogása, az ütés mozdulatának megtanulása, a pályán való helyezkedés már az edzők asztala. Az országban rendszeresen vannak klubok által rendezett amatőr házi versenyek, iletve országos bajnokság is létezik. Ha ezeken szeretnénk részt venni, mindenképp nagyobb rutinra és tanulásra van szükségünk. Meglepően ügyes játékosok vannak már az amatőr házi versenyeken is, hát még a magasabb szinteken.

Ha esetleg nincs partnerünk, akivel tudnánk játszani, akkor se keseredjünk el. Sok klubban vannak hirdető táblák, ahol kirakhatunk hirdetést, illetve kis szerencsével mi is találhatunk partnert.

Ütőre fel!

 

Mit kapunk a squash-tól?

Ahogy már említettem, jóformán egész testünket átmozgatja. Egy-egy óra játék után, még az aktívan sportolóknak is izomláza lesz. Mire számíthatunk még?

Fejleszti a gyorsaságot: Folyamatos ugrálás, sprint, kitörés, guggolás, megállás, elindulás. Mind-mind a gyorsaságot és rugalmasságot segítik.

hirdetes

Fejleszti a szem-kar koordinációt: Szemünk a labdára tapad, amit megállás nélkül mozgásban van, távolodik, közelít. A cél a labda elütése, össze kell hangolnunk a kar-szem működését, hiszen nem csak a labdát kell figyelnünk mindeközben hanem a társunkat és a falakat is.

Koncentrációs képességünk fejlődik: A folyamatosan mozgásban lévő labda követése nehéz. Ki kell számítanunk fejben a labda mozgásának irányát, sebességét, érkezési helyét. Ez maximális koncentrációt igényel.

Izomerő és rugalmasság: A labda anyagának köszönhetően nem csak oda kell rakni ütőnket a labda útjába, hanem komoly erőt kell kifejtenünk. Ehhez a felsőtest izmait. A labda követése alsótestünk izmait veszi igénybe. Az izom-munka és a folytonos megállás-elindulás magas kalória felhasználást jelent. Fél óra intenzív játék akár 500 kalória elégetését is eredményezheti .

Erősíti a szívizmokat: Az intenzív mozgás megemeli szívverésünk számát és magasan is tartja. Így több vért pumpál izmainkba és agyunk. Ennek köszönhetően nő állóképességünk.

Biztosítja a mentális egészséget: A kezdetekben a játék 95%-ban fizikális és csak 5%-ban mentális munka. Mikor szervezetünk megszokta az effajta mozgást, az arány megfordul. Egy-egy játék már főként mentális kihívásokat fog tartogatni.

Enyhíti a stresszt: Egy fárasztó nap után, mikor dühös és ingerült vagy a munkád, a magán életed miatt, nincs jobb mint a kiadni magadból a feszültséget egy kis mozgással. Ráadásul itt még ütni is lehet! A győzelem meg persze csak rátesz még egy lapáttal.

 

Ütőre fel! 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
241 490
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 365 877
Közösség

Szótár

B12-vitamin

A B12-vitamin részt vesz a nukleinsavak felépítésében, befolyásolja a szervezet... Tovább

Ízületi mozgékonyság

  Azon motoros képesség, amely lehetővé teszi, hogy valamely mozgást nagy... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 224

Átlagos értékelés: 4.8