notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Új évi nagy fogadalmak, de hogyan kezd el

hirdetes

Új év, nagy fogadalmak, változás szele miegymás.

vitalzone.hu
hirdetes

Ilyenkor mindig mindenki megfogadja, hogy változtat eddigi életmódján és többet fog mozogni és rendszeresen. Fejben vezetett statisztikáim alapján sokan futni kezdenek el, mert azzal lehet gyorsan eredményt elérni. Ezzel viszont sokkal rosszabbat tesznek, mint azt gondolnák.

Új év, nagy fogadalmak, változás szele miegymás.

Egyrészt mert ha jelentős súlyfelesleggel bír valaki és évekig nem mozgott, akkor az ízületei nincsenek felkészülve a terhelésre. Másrészt, bár természetes mozgás a futás, és gyerekkorunk óta része az életünknek, felnőttkorra azért az az ösztönből jövő természetes futás technika jelentősen eltorzul a mozgásszegény életmódtól. Gondolok itt arra, hogy nem jól fogunk talajt a becsapódáskor, így nem jól nyeli a test a becsapódásból keletkezett energiát. Ami elsőre majd a bokáját öli meg az embernek, aztán felfele haladva szép térdproblémákat is eredményez majd, aztán még feljebb csípő gondokat is. Ez ugye nem egy hónapnyi futás eredménye lesz. Plusz ha nem elég erős a farizom, ami futásnál stabilizálná a csípőt, a csípő és szépen elkopik és jöhet a protézis.

hirdetes


Harmadrészt, vesz mindenki egy futócipőt, aztán lemegy az aszfaltra futni. Az aszfalt ugyebár kevésbé rugalmas talajforma. Így az nem nyel el semmilyen becsapódási energiát, így mindent a testnek kell. Ami addig nem jelent akkora problémát, amíg „friss” a futócipő. Azt mondják az okos emberek kb 1000km-enként érdemes a futócipőt is cserélni, mert addigra fogja elveszíteni a rugalmasságát és energia elnyelési képességének a maximumát. Szóval ha teheted és mindenáron futni szeretnél, akkor fuss füves talajon, földön vagy rekordtán-on.


Nem tudsz futni! úgyhogy ne fuss vagy keress fel egy futó edzőt, aki megtanít helyesen futni. Én sokkal jobban javaslom a kerékpárt vagy az elliptikus trénert. Mind a kettő ízület kímélő, és hasonlóan kiváló kardió tevékenység, mint a futás. Vagyis ha duplán jót szeretnél magadnak, akkor azt tanácsolom, hogy ezekkel próbálj meg életmódot váltani.

 

Szerző: Kerekes Dániel – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

2020-01-24

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

Az már szinte közhelynek számít, hogy tudatos táplálkozással és a rendszeres testmozgással rengeteget tehetünk az egészségünkért, a jobb közérzetünkért, ami sok esetben a természetesen lelkünkkel is szoros összefüggésben áll.

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

2020-01-22

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

A mai világban a fejfájás – és ezzel együtt a fájdalomcsillapító gyógyszerek bekapkodása is - mindennapjaink velejárója lett. Azonban jobb, ha tudjátok, hogy léteznek természetes megoldások fejfájás ellen

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

2020-01-20

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

A light címke mágikus jelentőséggel bír a fogyókúrázók és az egészséges életmódot folytatók körében. valld be, hogy te is inkább a kosaradba rakod a „light”, a „diet”, a „wellness” vagy épp „zsírszegény” felirattal forgalmazott ételeket, mint a hagyományosakat, hiába drágábbak.

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

2020-01-20

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

Az izotóniás sportitalokra csak élsportolóknak van szüksége? Mit takar az, hogy „izotóniás” egy ital? Mit tartalmaz? Tények és tévhitek, amiket jobb, ha tisztázunk!

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

2020-01-19

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

Bemutatunk 8 szénhidrát alternatívát amelyek elősegítik az egészséges bélműködést.

6 rendkívül egészséges étel, amelyet rendszeresen kellene ennünk

2020-01-19

6 rendkívül egészséges étel, amelyet rendszeresen kellene ennünk

Íme a 6 legegészségesebb élelmiszer ami minden diétába könnyen beleilleszthető

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
157 436
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
157 436
Közösség

Szótár

Glükóz

A glükóz nem más, mint vércukor, hétköznapi néven szőlőcukor. A glükóz olyan cukor,... Tovább

Tavaszi kankalin

Latin neve: Primula officinalis   Eredete, élőhelye   Legfőbbképp Magyarországon... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 4.0

akaraterő alakformálás edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód életmód