Tömegnövelés egészségesen

Tömegnövelés egészségesen

FO

Ha te is azon gondolkozol, hogy tavasszal ideje megújulni, formába lendülni és egy kis izmot építeni, akkor most következő cikkünk biztosan a hasznodra lesz. Ha mindezt egészségesen szeretnéd tenni, akkor oda kell figyelned néhány dologra, hogy szervezeted végig kiegyensúlyozott maradjon. Lássuk a tippeket!

Tömegnövelés egészségesen - Légy az a férfi, aki lenni akarsz!

 

Amíg a nőket a tavasz kezdetok leginkább a fogyókúra foglalkoztatja, addig a férfiakat az, hogy hogyan tudnának szép, tónusos izomzatot kiépíteni nyárra, hogy a strandon büszkén vonulhassanak végig. Ha neked is megfordult a fejedben, hogy ideje nekiállni valamilyen tömegnövelő edzésnek, de nem szeretnéd ész nélkül csinálni, akkor fontos, hogy néhány alapszabályt betarts az edzések közben.

A helyes tömegnövelésnek 3 alapszabálya van: étkezés, edzés és pihenés. Egyik sem fontosabb, vagy elhanyagolhatóbb a másiknál, mindegyiknek ugyanolyan fontos szerepe van. Fontos, hogy edzés után a mikrosérülések gyógyulni tudjanak. Vagy az, hogy megfelelően visszatöltsd az elvesztett energia és tápanyag mennyiséget. Mit gondolsz, te eddig megfelelően csináltad? Mindhárom szabályra kellő hangsúlyt fektettél? Esetleg most állnál neki és nem érzed az arányokat? Most sorra vesszük, hogy a három alapszabályból melyik miért olyan fontos, és miért KELL betartani mindegyiket!


 

Tömegnövelés egészségesen - Légy az a férfi, aki lenni akarsz!

 

Étkezés

 

Mint minden edzéshez, a tömegnöveléshez is szigorú étrend és diéta párosul. Nagyon oda kell figyelni a minőségre és mennyiségre egyaránt. Akik maguknak tervezik meg az étrendjüket, egy harmadik fontos szempontot gyakran kihagynak: a gyakoriságot. Ugyanis az sem mindegy, milyen időközönként eszünk. Ebből máris kiderül, hogy az sem jó, ha folyamatosan nagyon alacsony kalóriatartalmú ételeket fogyasztasz, és az sem ha állandóan zabálsz. A tömegnövelő étrend nehézsége pont abban rejlik, hogy gyakran kell enned, amitől úgy érezheted, hogy egész nap eszel, viszont könnyű átesni a ló túlsó oldalára és túl sokat is fogyasztani. Ahhoz, hogy helyesen és megfelelő mennyiségben étkezzünk és sikeres legyen a tömegnövelés két dolgot kell szem előtt tartani: a kívánt eredményt és a fehérjedús étkezést. Tömegnövelő időszakban kb 2,5 gramm fehérjét kell enned kilogrammonként. Vagyis a jelenlegi testsúlyodtól függ mindig a bevitt mennyiség. Igen, jól gondolod, ha elkezdesz növekedni, de te még mindig Herkules szeretnél lenni, akkor az épp aktuális testsúlyodhoz kell igazítani a fehérjebevitelt és egyre többet fogsz belőle bevinni a szervezetedbe.

 

Edzés

 

Mindenkit ez a része izgat a legjobban. Ha arra gondolunk, izmosak akarunk lenni, akkor nem az étrend az első, ami megfordul a fejünkben, hanem az, hogy majd elkezdek edzeni, mint az állat”, és akkor úgy fogok kinézni nyárra, mint G.I. Joe. Hát azért a történet nem egészen így néz ki, és ha csak ezt csinálnád és valóban ilyen elánnal, akkor 2 dolog lenne borítékolható: nem lenne hosszú életű az elhatározás és egészségesnek sem lenne mondható. Tervezz, konzultálj és végezz! Állíts fel reális célokat magad elé, és a fejlettségi szinted változásával emeld a tétet. Ne várj el lehetetlent magadtól, mert annak csak gyors kudarc lesz a vége. Érdemes szakemberrel konzultálnod, hogy amit elterveztél az reális-e, valamint, hogy a gyakorlatokat helyesen végezd.

 

Pihenés

 

Ha hiszed, ha nem, ahhoz, hogy sikeres legyen a tömegnövelésed, a pihenés kulcstényező. Tehát lehet, hogy jól edzel és helyesen táplálkozol, mégsem az történik, amire vágysz. Mondjuk azért, mert teljesen kimerült vagy és a szervezeted védekező üzemmódba kapcsol. Az edzés ugyanis nem más, mint egy inger, impulzus, az evéssel az üzemanyagot is megadod magadnak, de az alvással tud ez az egész kiteljesedni, és a megfelelő működési fokozatra kapcsolni. Ugyanis a szervezetünk alvás közben regenerálódik és égeti a zsírt is. Amit tehát napközben teszünk, azt alvás közben dolgozzuk fel és ezáltal érjük el a megfelelő változást is. Nagyon fontos tehát, hogy a pihenésre, regenerálódásra és alvásra is elegendő időt szánj. Csak akkor lesz sikeres a munkád, ha ezt a három alapszabályt együttesen alkalmazod.
 

 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Hatékony lábedzés a tökéletes combokért és popsiért!

2019-04-16

Hatékony lábedzés a tökéletes combokért és popsiért!

Minden hölgy szép tónusos combokat és kerek popsit szeretne. Ehhez azonban csakis edzésre van szükség, méghozzá nem is akármilyenre. A kerek fenék titka a jól koncentrált gyakorlatokban rejlik és persze a rendszerességben. Mutatjuk milyen gyakorlatokat végezz el a tökéletes formáért!

A kreatin – Mi ez és miért jó?

2019-04-11

A kreatin – Mi ez és miért jó?

A kreatin az első számú táplálékkiegészítő az edzőteremi teljesítményének javításához. Több tanulmány is kimutatta, hogy segíti az izomnövekedést, az erőt és a teljesítményfokozást. Ezen kívül számos más egészségügyi előnyöket is biztosít szervezetünk számára. De lássuk, melyek ezek!

Izomláz? Ne hagyd abba az edzést miatta!

2019-04-02

Izomláz? Ne hagyd abba az edzést miatta!

Az izomláz gyakori edzés után, ami viszont azt jeletni, hogy az izmaid egyre erősebbek, emellett tudhatod, hogy jól dolgoztál az edzés során. Itt egy kis összefoglaló, mit tehetünk ellene és hogyan enyhítheted!

5 ok, amiért a nőknek is kell edzeniük felsőtestre

2019-04-01

5 ok, amiért a nőknek is kell edzeniük felsőtestre

A hölgyek nagyrésze fél felsőtestre edzeni, mert úgy gondolják, hogy ezektől a típusú edzésektől férfiassá válhatnak. Ez azonban nem így van! A felsőtest edzése ugyanúgy hozzátartozik a női edzésprogramokhoz is, hiszen így maradhatunk arányosak.

Gyilkos válledzés mindössze 3 lépésben

2019-03-20

Gyilkos válledzés mindössze 3 lépésben

Ha nem érzed már túl hatékonynak a szokásos gyakorlatokat vállad edzésére, akkor próbáld ki ezt a három gyakorlatot, amellyel garantált az izomláz! Csupán három gyakorlat, amivel ugyanolyan hatékonyan megdolgoztathatod vállizmaid.

3 módja annak, hogy elkerüljük az izomvesztést a diéta alatt

2019-03-13

3 módja annak, hogy elkerüljük az izomvesztést a diéta alatt

Általában a fogyás jó dolog. A teljes testtömeg 5-10 zsírszázalékának elvesztése csökkentheti a vérnyomást, a rossz koleszterinszintet és a vércukorszintet. Azonban a fogyás egyik hátránya, hogy gyakran az izomtömegből is elvesztünk. Az izomtömeg elvesztése pedig főleg a test alakján és funkcionális képességein is ronthat.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
165 635
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
860 106
Közösség

Szótár

Wellness

A wellness valójában már az emberiség megjelenése óta létezik. Az irányzat célja, hogy... Tovább

Cukorbetegség

A cukorbetegség (diabetes mellitus vagy "diabétesz", magyarul "mézédes átfolyás"-t jelent a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 136

Átlagos értékelés: 5.0