notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tömegnövelés egészségesen

Tömegnövelés egészségesen

FO
hirdetes

Ha te is azon gondolkozol, hogy tavasszal ideje megújulni, formába lendülni és egy kis izmot építeni, akkor most következő cikkünk biztosan a hasznodra lesz. Ha mindezt egészségesen szeretnéd tenni, akkor oda kell figyelned néhány dologra, hogy szervezeted végig kiegyensúlyozott maradjon. Lássuk a tippeket!

Tömegnövelés egészségesen - Légy az a férfi, aki lenni akarsz!

 

Amíg a nőket a tavasz kezdetok leginkább a fogyókúra foglalkoztatja, addig a férfiakat az, hogy hogyan tudnának szép, tónusos izomzatot kiépíteni nyárra, hogy a strandon büszkén vonulhassanak végig. Ha neked is megfordult a fejedben, hogy ideje nekiállni valamilyen tömegnövelő edzésnek, de nem szeretnéd ész nélkül csinálni, akkor fontos, hogy néhány alapszabályt betarts az edzések közben.

A helyes tömegnövelésnek 3 alapszabálya van: étkezés, edzés és pihenés. Egyik sem fontosabb, vagy elhanyagolhatóbb a másiknál, mindegyiknek ugyanolyan fontos szerepe van. Fontos, hogy edzés után a mikrosérülések gyógyulni tudjanak. Vagy az, hogy megfelelően visszatöltsd az elvesztett energia és tápanyag mennyiséget. Mit gondolsz, te eddig megfelelően csináltad? Mindhárom szabályra kellő hangsúlyt fektettél? Esetleg most állnál neki és nem érzed az arányokat? Most sorra vesszük, hogy a három alapszabályból melyik miért olyan fontos, és miért KELL betartani mindegyiket!


 

Tömegnövelés egészségesen - Légy az a férfi, aki lenni akarsz!

 

Étkezés

 

Mint minden edzéshez, a tömegnöveléshez is szigorú étrend és diéta párosul. Nagyon oda kell figyelni a minőségre és mennyiségre egyaránt. Akik maguknak tervezik meg az étrendjüket, egy harmadik fontos szempontot gyakran kihagynak: a gyakoriságot. Ugyanis az sem mindegy, milyen időközönként eszünk. Ebből máris kiderül, hogy az sem jó, ha folyamatosan nagyon alacsony kalóriatartalmú ételeket fogyasztasz, és az sem ha állandóan zabálsz. A tömegnövelő étrend nehézsége pont abban rejlik, hogy gyakran kell enned, amitől úgy érezheted, hogy egész nap eszel, viszont könnyű átesni a ló túlsó oldalára és túl sokat is fogyasztani. Ahhoz, hogy helyesen és megfelelő mennyiségben étkezzünk és sikeres legyen a tömegnövelés két dolgot kell szem előtt tartani: a kívánt eredményt és a fehérjedús étkezést. Tömegnövelő időszakban kb 2,5 gramm fehérjét kell enned kilogrammonként. Vagyis a jelenlegi testsúlyodtól függ mindig a bevitt mennyiség. Igen, jól gondolod, ha elkezdesz növekedni, de te még mindig Herkules szeretnél lenni, akkor az épp aktuális testsúlyodhoz kell igazítani a fehérjebevitelt és egyre többet fogsz belőle bevinni a szervezetedbe.

hirdetes

 

hirdetes

Edzés

 

Mindenkit ez a része izgat a legjobban. Ha arra gondolunk, izmosak akarunk lenni, akkor nem az étrend az első, ami megfordul a fejünkben, hanem az, hogy majd elkezdek edzeni, mint az állat”, és akkor úgy fogok kinézni nyárra, mint G.I. Joe. Hát azért a történet nem egészen így néz ki, és ha csak ezt csinálnád és valóban ilyen elánnal, akkor 2 dolog lenne borítékolható: nem lenne hosszú életű az elhatározás és egészségesnek sem lenne mondható. Tervezz, konzultálj és végezz! Állíts fel reális célokat magad elé, és a fejlettségi szinted változásával emeld a tétet. Ne várj el lehetetlent magadtól, mert annak csak gyors kudarc lesz a vége. Érdemes szakemberrel konzultálnod, hogy amit elterveztél az reális-e, valamint, hogy a gyakorlatokat helyesen végezd.

 

Pihenés

 

Ha hiszed, ha nem, ahhoz, hogy sikeres legyen a tömegnövelésed, a pihenés kulcstényező. Tehát lehet, hogy jól edzel és helyesen táplálkozol, mégsem az történik, amire vágysz. Mondjuk azért, mert teljesen kimerült vagy és a szervezeted védekező üzemmódba kapcsol. Az edzés ugyanis nem más, mint egy inger, impulzus, az evéssel az üzemanyagot is megadod magadnak, de az alvással tud ez az egész kiteljesedni, és a megfelelő működési fokozatra kapcsolni. Ugyanis a szervezetünk alvás közben regenerálódik és égeti a zsírt is. Amit tehát napközben teszünk, azt alvás közben dolgozzuk fel és ezáltal érjük el a megfelelő változást is. Nagyon fontos tehát, hogy a pihenésre, regenerálódásra és alvásra is elegendő időt szánj. Csak akkor lesz sikeres a munkád, ha ezt a három alapszabályt együttesen alkalmazod.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tények és tévhitek a kockahasról

2019-05-13

Tények és tévhitek a kockahasról

Több olyan tévhit és tény kering a kockahas kialakításáról, amelyeket ideje tisztába tenni. Bárki képes elérni a kockás hasat, de a siker több tényezőtől is függ. Lássuk, mikre figyeljünk, és mi az ami téves állítás a kockahassal kapcsolatban!

5 módja izmok helyreállításának edzés után

2019-05-08

5 módja izmok helyreállításának edzés után

Függetlenül attól, hogy mennyit edzettél, vagy mennyire volt nehéz a tegnapi edzésed, az izmoknak regenerálódásra van szüksége. Aki egészséges és aktív életmódot él, annak lényegesen oda kell figyelnie a megfelelő étkezési tervére és az edzésprogramjára. Ha odafigyelünk ezekre és emellett hagyunk kellő időt az izmok pihenésére is, a kitűzött célt g

Ezek a kiegészítők fontosak az izomépítéshez

2019-05-03

Ezek a kiegészítők fontosak az izomépítéshez

Természetesen izmot építeni lehet kiegyensúlyozott étrenddel és megfelelő súlyzós edzéssel. Azonban, ha gyorsabb izomnövekedést szeretnénk elérni, a különböző táplálékkiegészítők segítségünkre lehetnek. Az egyetlen kérdés az, hogy melyek a megfelelő kiegészítők, amelyek segítenek elérni céljainkat?

Hogyan épülnek az izmok?

2019-04-24

Hogyan épülnek az izmok?

Ha van egy szó, amely a legjobban leírná az izomépítés folyamatát, az adaptáció lenne. De annak érdekében, hogy jobban megértsük, hogyan működnek az izmok az újjáépítés és a növekedés során, először meg kell magyaráznunk néhány dolgot erről a folyamatról.

Hatékony lábedzés a tökéletes combokért és popsiért!

2019-04-16

Hatékony lábedzés a tökéletes combokért és popsiért!

Minden hölgy szép tónusos combokat és kerek popsit szeretne. Ehhez azonban csakis edzésre van szükség, méghozzá nem is akármilyenre. A kerek fenék titka a jól koncentrált gyakorlatokban rejlik és persze a rendszerességben. Mutatjuk milyen gyakorlatokat végezz el a tökéletes formáért!

A kreatin – Mi ez és miért jó?

2019-04-11

A kreatin – Mi ez és miért jó?

A kreatin az első számú táplálékkiegészítő az edzőteremi teljesítményének javításához. Több tanulmány is kimutatta, hogy segíti az izomnövekedést, az erőt és a teljesítményfokozást. Ezen kívül számos más egészségügyi előnyöket is biztosít szervezetünk számára. De lássuk, melyek ezek!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
301 984
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 426 371
Közösség

Szótár

B9-vitamin

Szerepe van még a fehérvérsejtek, vörösvértestek, vérlemezkék képzésében, az aminosavak,... Tovább

Perricone diéta

Ha nem fogyasztasz elég ásványi anyagot vagy vitamint, az arcbőröd ráncosodhat és... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 136

Átlagos értékelés: 5.0