Zabkása reggelire, több fehérjével! 5 tipp a magasabb fehérje-bevitelhez

5 módja annak, hogy több fehérjét adjunk a reggelihez

SzSz
hirdetes

A testépítésben és a fogyókúrában is egyaránt szeretettel fogyasztják a zabkását reggelire. A zab olcsó, könnyen beszerezhető és végtelenül testre szabható élelmiszer, amelyből szuper reggeli készíthető. Arról nem is beszélve, hogy egy olyan egyedülálló tápanyag-összetételt tartalmaz, amelytől az egyik legegészségesebb étel lesz a szíved egészségének. 

Több fehérje a zabhoz

Valójában a zabpehely két szívre egészséges csúcsösszetevője a béta-glükán, amely egy egyedülálló rost, ami a koleszterint segít kizárni a szervezetből, valamint az avenantramidokként ismert antioxidánsok, amelyek segítik a vérnyomás csökkentését.

 

Egy dolog van viszont, ami a zabpehelyben nem található meg nagy mennyiségben. Az a fehérje. A diéta és testépítés során igen nagy jelentősége van a fehérjének, így hoztunk pár tippet, hogyan pótold a reggeli zabhelyhed fehérje tartalmát. 

 

 

1. Diófélék


Egy evőkanál mogyoróvaj a zabkásához hozzáadva 4,5 gramm fehérjét tartalmaz, két evőkanál 9 grammot. Akár vaj formájában akár szemenként adjuk hozzá, mindenképp jó választás lesz. Arra figyeljünk, hogy ne agyon cukrozott mogyoróvajat használjunk, hanem lehetőleg natúr verziót.  

hirdetes
Miután hozzáadtuk a dióvajat, próbáljuk meg friss gyümölcsökkel feltölteni a természetes édességet feldolgozott cukrok nélkül.

 

 

2. Tej


A zabkását általában vízből készítik a legtöbben, azonban nyugodtan készítheted tejjel is, amennyiben nem vagy tej vagy laktózérzékeny. A tejjel körülbelül adagonként 8 gramm fehérjét viszel be. Szójatej esetén a fehérje körülbelül 6-7 gramm lesz. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Öntsünk tiszta vizet a pohárba! Biztosan egészséges a kókusztej?

2019-05-16

Öntsünk tiszta vizet a pohárba! Biztosan egészséges a kókusztej?

Kókusztej, de miért? Valóban egészséges? Tényleg megéri duplaannyit költeni rá, mint a hagyományos tehéntejre? Tiszta vizet öntünk a pohárba, rávilágítunk, hogy valójában egészséges-e a kókusztej.

8 egyszerű tipp a glutén eltávolításához

2019-05-13

8 egyszerű tipp a glutén eltávolításához

A glutén a fehérjék egy csoportja, amely olyan gabonafélékben található meg, mint a búza, az árpa és a rozs. Egyre több ember szenved gluténérzékenységben, azonban általánosan elmondható, hogy mindenki jól jár, ha elhagyja étrendjéből a gluténtartalmú élelmiszereket. De hogyan tedd meg ezt?

Ismerd meg a lila burgonyát

2019-05-07

Ismerd meg a lila burgonyát

Eredetileg Peruból és Bolíviából származik, a térségben a mai napig rendszeresen termesztik. Feltételezések szerint 200 éves ősi perui burgonyafajták keveréke. Más források Chilét említik eredeti élőhelyének.

Hogyan készítsük el kedvenc ételeinket egészségesebben?

2019-05-06

Hogyan készítsük el kedvenc ételeinket egészségesebben?

Ha szeretsz enni és mellette főzni is, de odafigyelsz az alakodra, és nehezen mondasz le a kedvenc ételeidről, akkor jó helyen jársz. Ma már számos mód van arra, hogy kedvenc ételeidet egészséges vagy legalábbis egészségesebb verzióban készítsd el. Egyre többen térnek át az egészséges életmódra, de úgy érzik, rengeteg korlátozással jár.

A tápióka 10 egészségügyi előnye

2019-04-26

A tápióka 10 egészségügyi előnye

Aki diétázik az már biztosan találkozott a tápiókával. Ez a növény tökéletesen beilleszthető a diétába, sőt ételallergiások körében is népszerű, hiszen mindenmentes élelmiszer. Felhasználása igen sokrétű, akár pudingokba, süteményekbe egyaránt használhatjuk őket. De lássuk, fogyasztása milyen egészségügyi előnyökkel jár!

A kurkuma előnyei

2019-04-18

A kurkuma előnyei

A kurkumát már több ezer éve fogyasztják az emberek az egész világon. Az internetnek köszönhetően ennek a fűszernek a népszerűsége a közelmúltban igencsak felgyorsult. A kurkuma egy szuperétel, vagyis egy szuperfűszer. De miért? Összeszedtük előnyeit!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
127 987
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 047 076
Közösség

Szótár

Izomláz

Az izomláz kemény fizikai munka után jelentkező izomgyulladás, ami a legtöbb esetben 2-3... Tovább

Folsav

A B-vitaminok csoportjába tartozó vízben oldódó vitamin. Rendkívül fontos szerepet játszik... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 102

Átlagos értékelés: 4.7