Tiszteld és szeresd a tested!,étkezés,egészséges táplálkozás,életmód,egészség,alakformálás,sport,kalória,ételek,zsírégetés,diéta,fogyókúra,tévhitek

Tiszteld és szeresd a tested!

A hobbibobbik (akik háromhetente beesnek egy órára és egyébként semmit nem mozognak) és a soha nem sportoló, de folyamatosan a kilóikkal küszködő nők gyöngyszemei a táplálkozással kapcsolatban:

Tiszteld és szeresd a tested!
 

Önkínzás...de minek?!

 
„ Én komolyan, már szinte semmit nem eszem és mégsem fogyok!”- Egy hobbibobbi nyilatkozata.
 
„ Én csináltam a 800 kalóriás diétát! Le is adtam vele 10 kilót, majd abbahagytam! Miért? Mert nem bírtam már! Mennyit szedtem vissza? 15 kilót!”- Egy soha nem sportolnék, de folyamatosan küszködök a súlyommal nyilatkozata.
 
Már nem kapok agygörcsöt ezektől. Ha kapnék, már rég belehaltam volna. Nem ér az egész annyit. Egy levegővel elmondom a konyhanyelvre lefordított kis mondókám, aztán várom a végén az AHA élményt. „AHA…mekkora egy hülye vagyok, hogy ezt csináltam!”
 
AHA…az vagy!
 

A szervezetednek energia kell!

 
A konyhanyelv változat pedig erre az egészre, hogy a szomszéd 60 éves Ilonka néni is megértse (bár ő már pont… le..) a következő: 
 
Cuncikáim elfelejtenek egy elég nagy titkot a táplálkozással kapcsolatban. A szervezet működéséhez alapjában energiára van szükségünk. Szuper lenne, ha nem kellene a légzéshez, emésztéshez és egyéb funkcióhoz energia, de hát ilyen ez a fránya test, élni akar… ez van. Szóval, ha egy nap mozdulatlanul az ágyban feküdnél, akkor is szüksége van a testednek kalóriára . Az én minimális kalóriaszükségletem 1285 kalória per nap. A neten rengeteg kalkulátor van erre, de ez általában egy nő szükséglete. 
 
Szóval, ha hobbibobbi és nem mozgó 800 kalóriás diétán (ez nem diéta, hanem öngyilkosság) próbál meg lavírozni, akkor a szervezete számára szükséges energiát sem adja meg. Arról ne is beszéljünk, hogy ki az, aki egész nap mozdulatlanul az ágyban fekszik? Talán egy múmia. Szóval, ha az szeretnél lenni, akkor nyomasd muci a 800 kalóriás hülyeséged. De ha dolgozol, háztartást vezetsz és mondjuk véletlenül letévednél edzésre, akkor ennél jóval többre lesz szükséged. Csak hogy tuti átmenjen az üzenet… Egy óra takarítással kb. 200 kalóriát égetsz el. Ha 8 órát csak ülsz a munkahelyeden, ahhoz is körülbelül 800 kalóriára van szükséged. És akkor még nem mentél el A-ból B-be, nem mentél fel a lépcsőn és egy edzésre sem mentél el. 
 
Ha fogyni akarsz, egyél egészségesen, ne éhezz!
 

A tested okosabb, mint Te!

 
Kezded felfogni, hogy ez így nem működik? Persze működik egy darabig, mert a tested okosabb, mint te (az agyad háborog is, hogy mi a szart csinálsz). Energiára van szüksége, mert Te kis hülye nem adsz neki, ezért majd ő nyer valahonnan. „Magad uram, ha nincsen szolgád! Vagy ha ennyire ostoba…”.
 
 
Erre mondja mókuska, hogy „ilyenkor kezd el égni a zsír!” Aha… ahogy azt Móricka elképzeli. A legtöbb energia az izmoknak kell, így először azt kezdi lebontani a szervezet. A zsírhoz már akkor fog nyúlni, amikor már te el is felejtetted, hogy valaha belekezdtél ebbe az ostoba öngyilkosságba. Szóval az izomnak nyima, az agyad nem fog, levert vagy, de a mérleg az frankó… mínusz 10 kiló. Ha eddig bírtad, akkor a legkitartóbb ostoba vagy… gratulálok a címhez. Szarabbul nézel ki, mint valaha, de megvan a kitűzött 10 kiló, szóval jöhet a habzsidőzsi, mert TE megérdemled. A test örül, hogy végre adsz neki kaját, de ismerve, hogy mire nem vagy képes ellene, inkább mindent, amit beviszel, elraktároz zsírba. Biztos, ami tuti… ha esetleg megint olvasnál egy cikket a drasztikus fogyókúráról a kedvenc női magazinodba, akkor legyen mihez nyúlni. A 10 kiló tuti visszajön és legyél hálás, ha több nem. 
 
Sok hűhó semmiért! Gratulálok… tényleg okos vagy! Soha nem értettem (jaaa… ne is próbáld meg elmagyarázni), hogy miért könnyebb ez, mint tudatosan változtatni az étkezésen és mellette sportolni.
 
Ez nem játék és mese. A tested szolgál téged nap, mint nap. Csodálatos dolog, ha felismered, hogy mire nem képes azért, hogy te élhess. A legkevesebb tőled, hogy nem használod ki, hanem megteszel mindent azért, hogy tökéletesen működjön, hogy még sok éven keresztül doboghasson az a szív érted.
 
És AHA… az voltál… de innentől már nem leszel! Ugye?
 
 
 
Szerző:
Simon Alexandra
Fitness Junkie

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

2019-04-16

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

Álmatlansággal küzdesz? Íme 7 pofonegyszerű tipp, amit ha betartasz, akár már ma éjjel úgy alhatsz, mint a bunda. Szervezetünk megfelelő működéséhez a pihentető alvás elengedhetetlen, most ebben segítünk.

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

2019-04-15

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

A jóga feltölt, kiegyensúlyozottá tesz, formálja a testet, hozzájárul a lelki béke eléréséhez. Jógázni jó, de nem csak este, vagy munka után. Íme egy 15 perc alatt elvégezhető gyakorlatsor reggelre, hogy jobban induljon a napod.

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

2019-04-05

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

15 napon keresztül tedd meg ezt az egy-egy dolgot, hogy kiegyensúlyozottabb és boldogabb életet élj. 15 nap és 15 tipp a boldogabb, pozitívabb életért. Érezd jól magad a bőrödben.

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

2019-04-03

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

7 egyszerű, de nagyszerű nyujtógyakorlat, amiktől pillanatok alatt hajlékonyabbá válsz. Próbáld ki ezeket a gyakorlatokat és élvezd, ahogy tested rugalmasabbá, hajlékonyabbá válik.

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

2019-03-26

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

Hízás fogamzásgátló szedésétől? Lehetséges? Van összefüggés? Utánajártunk, hogy számíthatsz-e súlynövekedésre a fogamzásgátló szedésétől. Íme a szakmai álláspont!

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

2019-03-19

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

Összeszedtünk négy olyan gyakorlatot, amelyeket kismamák is elvégezhetnek, hogy erőnlétüket fenntarthassák akár a mindegyik trimeszterben. A gyakorlatokat egyszerűen, otthon is el lehet végezni, és nem több 5 percnél! Mutatjuk is a gyakorlatokat!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
169 032
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
863 503
Közösség

Szótár

Streching, nyújtás

  Az ízületi mozgékonyság, hajlékonyság fejlesztésének módszere. Az angol eredetű... Tovább

Magnézium

Az emberi szervezet megfelelő működéséhez szükséges legfontosabb ásványi anyagok közé... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 167

Átlagos értékelés: 4.8