notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezeket a tanácsokat mindenkinek meg kellene fogadnia!

hirdetes

6 tipp a hatékonyabb edzéshez, amit minden sportolónak meg kellene fogadnia!

emszi

Gondoltál már arra, hogy miként teheted egyszerre hatékonyabbá és környezetkímélőbbé az edzéseket? Ezeket a tanácsokat érdemes megfogadni!

Ezeket a tanácsokat mindenkinek meg kellene fogadnia!

Egyre többen foglalkoznak környezetünk jelenlegi helyzetének megőrzésével vagy annak javításával. Újrahasználható zacskók az üzletekben, üzemanyagtakarékos járművek az utakon és számos más eszköz is a rendelkezésünkre áll, hogy megóvjuk a Földet.

Mit szólnál, ha azt mondanám, az edzéseidbe is beiktathatod ezt a jó szokást amellett, hogy számodra is hatékonyabbá és egészségesebbé változtatod azokat? Ha tetszik ez a gondolat, akkor olvass tovább, mert az alábbiakban hat tippet osztok meg, amikkel pontosan ezt érheted el!

1. Irány ki!

A szabadtéri edzések sokkal élvezetesebbek mint bármi, amit bent végezhetsz. Bizonyos sportokat el sem lehetne képzelni egy zárt térben. A kint végzett sportok több energiát igényelnek, de cserébe lényegesen több kalóriától is megszabadulhatunk tőlük, ugyanis a szervezetünknek alkalmazkodnia kell a különböző időjárási viszonyokhoz.

Ezt az eltérést tudományos eredmények is bizonyítják – mind a szabadtéri futás és biciklizés is sokkal hatékonyabbnak bizonyultak, mint ezen sportok gépen, szobában végzett változatai.

És akkor még nem is ejtettünk szót a természetes napfény jótékony hatásairól. A napon szervezetünk természetes forrásból kapja a D-vitamint, ami erősíti a csontokat, enyhíti a depressziót és erősíti az immunrendszert is.

Ezeket a tanácsokat mindenkinek meg kellene fogadnia!

2. Újrahasznosítás edzés közben

hirdetes

51 milliárdnyi vizes palackot vásárolunk évente – ehhez a mennyiséghez összesen nagyjából 17 milliárd hordó olajra van szükség. Sajnos az újrahasznosítható, műanyag palackok 86 százaléka a kukában végzi, és nem a szelektív gyűjtők valamelyikében.

Érdemes tehát újra felhasználható, tartós palackot vásárolni, például rozsamentes acélból, vagy BPA-mentes műanyagból készült darabokat. Csak mosd ki jól két edzés között!

3. Tudatos étkezés magadért és a környezetért

Ha természetes forrásból származó zöldségeket és gyümölcsöket fogyasztasz, azzal nem csupán egészségesen táplálkozol, de a helyi termesztőket is támogatod. Diók, mogyorók, zöldségek, almák és egyéb egészséges tápanyagforrások – ezeket érdemes keresni, ha szeretnél hozzájutni a napi szénhidrát, rost és fehérjeadagodhoz!

4. Ne dobd ki a régi cipőidet!

Az elhasznált, szagos tornacipőknek még nem járt le az idejük. De mi a teendő, ha már messze túl vannak azon a ponton, ami után nem ajánlott jótékonysági célokra felajánlani őket? Meglepő, de ezeket is újra lehet hasznosítani. Keresd fel a legközelebbi helyet, ahol elfogadnak ilyen cipőket – ki tudja, hogy miben használhatják még fel a benne található anyagokat?

Ezeket a tanácsokat mindenkinek meg kellene fogadnia!

5. Kapcsolj ki!

Elmehetsz a konditerembe, felugorhatsz a futópadra, miközben a kijelzőn követed a teljesítményedet és fújatod magadra a légkodnit – persze ezzel a károsanyag-kibocsátást is növeled.

hirdetes

VAGY akár egy sokkal „analógabb” jellegű edzésmódot is választhatsz, és a helyett, hogy a falba dugott gépekkel fogyasztanád az áramot, inkább csinálhatnál olyan gyakorlatokat is, amikhez nincs szükség digitális segítségre. Ez a fizikai erőnlétedet is növeli, ráadásul kevesebb energiaforrást használsz fel a különböző eszközök mellőzésével.

6. Szervezd be egy barátodat

Ugyan gazdaságosabb, ha barátoddal közösen kocsikáztok el a terembe, számos más előny is származik abból, hogy nem egyedül kezdesz neki az edzésnek. Egy 2016-ban elvégzett felmérés kimutatta, hogy azok, akik valakivel közösen járnak edzeni, jóval többet mozognak, mint a „magányos farkasok”. Nagyon fontos ugyanis a baráti motiváció és támogatás ilyen helyzetekben – ezt nem szabad elhanyagolni!

Egy barát képes motiválni és kihívások elé állítani. Több energiát adsz bele az edzésekbe és kiválóan erősíti a baráti kapcsolatot is. Továbbá sokkal jobban ösztönöz arra, hogy igenis megjelenj az edzéseken. Egy jóbarátot nem hagynál magára, ugye?

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes


Szótár

Izomláz

Az izomláz kemény fizikai munka után jelentkező izomgyulladás, ami a legtöbb esetben 2-3... Tovább

Cink

Kevés cinkre van szüksége a szervezetünknek, azonban elengedhetetlen a megfelelő... Tovább

Tovább a lexikonra