Ezeket a tanácsokat mindenkinek meg kellene fogadnia!

6 tipp a hatékonyabb edzéshez, amit minden sportolónak meg kellene fogadnia!

emszi
hirdetes

Gondoltál már arra, hogy miként teheted egyszerre hatékonyabbá és környezetkímélőbbé az edzéseket? Ezeket a tanácsokat érdemes megfogadni!

Ezeket a tanácsokat mindenkinek meg kellene fogadnia!

Egyre többen foglalkoznak környezetünk jelenlegi helyzetének megőrzésével vagy annak javításával. Újrahasználható zacskók az üzletekben, üzemanyagtakarékos járművek az utakon és számos más eszköz is a rendelkezésünkre áll, hogy megóvjuk a Földet.

 

Mit szólnál, ha azt mondanám, az edzéseidbe is beiktathatod ezt a jó szokást amellett, hogy számodra is hatékonyabbá és egészségesebbé változtatod azokat? Ha tetszik ez a gondolat, akkor olvass tovább, mert az alábbiakban hat tippet osztok meg, amikkel pontosan ezt érheted el!

 

1. Irány ki!

A szabadtéri edzések sokkal élvezetesebbek mint bármi, amit bent végezhetsz. Bizonyos sportokat el sem lehetne képzelni egy zárt térben. A kint végzett sportok több energiát igényelnek, de cserébe lényegesen több kalóriától is megszabadulhatunk tőlük, ugyanis a szervezetünknek alkalmazkodnia kell a különböző időjárási viszonyokhoz.

 

Ezt az eltérést tudományos eredmények is bizonyítják – mind a szabadtéri futás és biciklizés is sokkal hatékonyabbnak bizonyultak, mint ezen sportok gépen, szobában végzett változatai.

 

És akkor még nem is ejtettünk szót a természetes napfény jótékony hatásairól. A napon szervezetünk természetes forrásból kapja a D-vitamint, ami erősíti a csontokat, enyhíti a depressziót és erősíti az immunrendszert is.

 

Ezeket a tanácsokat mindenkinek meg kellene fogadnia!

2. Újrahasznosítás edzés közben

hirdetes

51 milliárdnyi vizes palackot vásárolunk évente – ehhez a mennyiséghez összesen nagyjából 17 milliárd hordó olajra van szükség. Sajnos az újrahasznosítható, műanyag palackok 86 százaléka a kukában végzi, és nem a szelektív gyűjtők valamelyikében.

 

Érdemes tehát újra felhasználható, tartós palackot vásárolni, például rozsamentes acélból, vagy BPA-mentes műanyagból készült darabokat. Csak mosd ki jól két edzés között!

 

3. Tudatos étkezés magadért és a környezetért

Ha természetes forrásból származó zöldségeket és gyümölcsöket fogyasztasz, azzal nem csupán egészségesen táplálkozol, de a helyi termesztőket is támogatod. Diók, mogyorók, zöldségek, almák és egyéb egészséges tápanyagforrások – ezeket érdemes keresni, ha szeretnél hozzájutni a napi szénhidrát, rost és fehérjeadagodhoz!

 

4. Ne dobd ki a régi cipőidet!

Az elhasznált, szagos tornacipőknek még nem járt le az idejük. De mi a teendő, ha már messze túl vannak azon a ponton, ami után nem ajánlott jótékonysági célokra felajánlani őket? Meglepő, de ezeket is újra lehet hasznosítani. Keresd fel a legközelebbi helyet, ahol elfogadnak ilyen cipőket – ki tudja, hogy miben használhatják még fel a benne található anyagokat?

Ezeket a tanácsokat mindenkinek meg kellene fogadnia!

5. Kapcsolj ki!

Elmehetsz a konditerembe, felugorhatsz a futópadra, miközben a kijelzőn követed a teljesítményedet és fújatod magadra a légkodnit – persze ezzel a károsanyag-kibocsátást is növeled.

hirdetes

 

VAGY akár egy sokkal „analógabb” jellegű edzésmódot is választhatsz, és a helyett, hogy a falba dugott gépekkel fogyasztanád az áramot, inkább csinálhatnál olyan gyakorlatokat is, amikhez nincs szükség digitális segítségre. Ez a fizikai erőnlétedet is növeli, ráadásul kevesebb energiaforrást használsz fel a különböző eszközök mellőzésével.

 

6. Szervezd be egy barátodat

Ugyan gazdaságosabb, ha barátoddal közösen kocsikáztok el a terembe, számos más előny is származik abból, hogy nem egyedül kezdesz neki az edzésnek. Egy 2016-ban elvégzett felmérés kimutatta, hogy azok, akik valakivel közösen járnak edzeni, jóval többet mozognak, mint a „magányos farkasok”. Nagyon fontos ugyanis a baráti motiváció és támogatás ilyen helyzetekben – ezt nem szabad elhanyagolni!

 

Egy barát képes motiválni és kihívások elé állítani. Több energiát adsz bele az edzésekbe és kiválóan erősíti a baráti kapcsolatot is. Továbbá sokkal jobban ösztönöz arra, hogy igenis megjelenj az edzéseken. Egy jóbarátot nem hagynál magára, ugye?

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

2019-04-15

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

5 szuper hatékony tipp, amik segítenek benne, hogy a testmozgás életed végéig hétköznapjaid fontos része legyen. Fogadd meg ezeket a tippeket, mozogj, élj egészséges, boldog, hosszú életet!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
209 432
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 333 819
Közösség

Szótár

Lúgosító diéta

Tavaszra mintha a szervezetünk kicsit összezavarodna: puffad a hasunk, dagad a lábunk, az... Tovább

E-vitaminok

Az E-vitaminok   Legjobb E-vitamin forrásaink a növényi olajok, tehát a napraforgó-,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 240

Átlagos értékelés: 5.0