Ezeket a tanácsokat mindenkinek meg kellene fogadnia!

6 tipp a hatékonyabb edzéshez, amit minden sportolónak meg kellene fogadnia!

emszi
hirdetes

Gondoltál már arra, hogy miként teheted egyszerre hatékonyabbá és környezetkímélőbbé az edzéseket? Ezeket a tanácsokat érdemes megfogadni!

Ezeket a tanácsokat mindenkinek meg kellene fogadnia!

Egyre többen foglalkoznak környezetünk jelenlegi helyzetének megőrzésével vagy annak javításával. Újrahasználható zacskók az üzletekben, üzemanyagtakarékos járművek az utakon és számos más eszköz is a rendelkezésünkre áll, hogy megóvjuk a Földet.

 

Mit szólnál, ha azt mondanám, az edzéseidbe is beiktathatod ezt a jó szokást amellett, hogy számodra is hatékonyabbá és egészségesebbé változtatod azokat? Ha tetszik ez a gondolat, akkor olvass tovább, mert az alábbiakban hat tippet osztok meg, amikkel pontosan ezt érheted el!

 

1. Irány ki!

A szabadtéri edzések sokkal élvezetesebbek mint bármi, amit bent végezhetsz. Bizonyos sportokat el sem lehetne képzelni egy zárt térben. A kint végzett sportok több energiát igényelnek, de cserébe lényegesen több kalóriától is megszabadulhatunk tőlük, ugyanis a szervezetünknek alkalmazkodnia kell a különböző időjárási viszonyokhoz.

 

Ezt az eltérést tudományos eredmények is bizonyítják – mind a szabadtéri futás és biciklizés is sokkal hatékonyabbnak bizonyultak, mint ezen sportok gépen, szobában végzett változatai.

 

És akkor még nem is ejtettünk szót a természetes napfény jótékony hatásairól. A napon szervezetünk természetes forrásból kapja a D-vitamint, ami erősíti a csontokat, enyhíti a depressziót és erősíti az immunrendszert is.

 

Ezeket a tanácsokat mindenkinek meg kellene fogadnia!

2. Újrahasznosítás edzés közben

hirdetes

51 milliárdnyi vizes palackot vásárolunk évente – ehhez a mennyiséghez összesen nagyjából 17 milliárd hordó olajra van szükség. Sajnos az újrahasznosítható, műanyag palackok 86 százaléka a kukában végzi, és nem a szelektív gyűjtők valamelyikében.

 

Érdemes tehát újra felhasználható, tartós palackot vásárolni, például rozsamentes acélból, vagy BPA-mentes műanyagból készült darabokat. Csak mosd ki jól két edzés között!

 

3. Tudatos étkezés magadért és a környezetért

Ha természetes forrásból származó zöldségeket és gyümölcsöket fogyasztasz, azzal nem csupán egészségesen táplálkozol, de a helyi termesztőket is támogatod. Diók, mogyorók, zöldségek, almák és egyéb egészséges tápanyagforrások – ezeket érdemes keresni, ha szeretnél hozzájutni a napi szénhidrát, rost és fehérjeadagodhoz!

 

4. Ne dobd ki a régi cipőidet!

Az elhasznált, szagos tornacipőknek még nem járt le az idejük. De mi a teendő, ha már messze túl vannak azon a ponton, ami után nem ajánlott jótékonysági célokra felajánlani őket? Meglepő, de ezeket is újra lehet hasznosítani. Keresd fel a legközelebbi helyet, ahol elfogadnak ilyen cipőket – ki tudja, hogy miben használhatják még fel a benne található anyagokat?

Ezeket a tanácsokat mindenkinek meg kellene fogadnia!

5. Kapcsolj ki!

Elmehetsz a konditerembe, felugorhatsz a futópadra, miközben a kijelzőn követed a teljesítményedet és fújatod magadra a légkodnit – persze ezzel a károsanyag-kibocsátást is növeled.

 

VAGY akár egy sokkal „analógabb” jellegű edzésmódot is választhatsz, és a helyett, hogy a falba dugott gépekkel fogyasztanád az áramot, inkább csinálhatnál olyan gyakorlatokat is, amikhez nincs szükség digitális segítségre. Ez a fizikai erőnlétedet is növeli, ráadásul kevesebb energiaforrást használsz fel a különböző eszközök mellőzésével.

 

6. Szervezd be egy barátodat

Ugyan gazdaságosabb, ha barátoddal közösen kocsikáztok el a terembe, számos más előny is származik abból, hogy nem egyedül kezdesz neki az edzésnek. Egy 2016-ban elvégzett felmérés kimutatta, hogy azok, akik valakivel közösen járnak edzeni, jóval többet mozognak, mint a „magányos farkasok”. Nagyon fontos ugyanis a baráti motiváció és támogatás ilyen helyzetekben – ezt nem szabad elhanyagolni!

 

Egy barát képes motiválni és kihívások elé állítani. Több energiát adsz bele az edzésekbe és kiválóan erősíti a baráti kapcsolatot is. Továbbá sokkal jobban ösztönöz arra, hogy igenis megjelenj az edzéseken. Egy jóbarátot nem hagynál magára, ugye?

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

2019-04-15

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

5 szuper hatékony tipp, amik segítenek benne, hogy a testmozgás életed végéig hétköznapjaid fontos része legyen. Fogadd meg ezeket a tippeket, mozogj, élj egészséges, boldog, hosszú életet!

Ezért kell minden nőnek a súlyzós edzés

2019-04-09

Ezért kell minden nőnek a súlyzós edzés

Sok hölgy irtózik a súlyzós edzésektől, mert azt hiszi, hogy túl izmos lesz miatta. Azonban sokkal több előnnyel jár a súlyzós edzés, mint gondolnád, emellett biztos, hogy nem leszel túl izmos miatta, csak tónusos és feszes alakod lesz. Mutatjuk miért ne hagyd ki a súlyzós edzéseket!

5 egyszerű, otthon is elvégezhető gyakorlat a tökéletes popsiért

2019-04-03

5 egyszerű, otthon is elvégezhető gyakorlat a tökéletes popsiért

5 szuper-egyszerű, de annál hatékonyabb fenékformáló gyakorlat, amit otthon is elvégezhetsz, és tökéletes popsit garantál nyárra. Ne kelljen idén szégyenkezni a strandon.

20 perces kardió edzés otthon, amitől beindul a fogyás

2019-04-02

20 perces kardió edzés otthon, amitől beindul a fogyás

20 perces otthoni kardió edzés, amitől leolvadnak rólad a kilók. Könnyedén, otthon, eszköz nélkül is elvégezhető kardió gyakorlatok, amiktől nyárra bombaformába kerülhetsz. Íme a legjobb otthoni kardió gyakorlatok.

Így lesz a kardió edzés hatékony

2019-04-01

Így lesz a kardió edzés hatékony

A kardió edzések unalmassá válhatnak, hiszen több időbe telhet, mint a szokványos súlyzós edzések. Kutatások kimutatták azonban, hogy egy rövidebb, nagyobb intenzitású kardió edzés is ugyanolyan egészségügyi előnyökkel jár, mint a hosszabb mérsékelt edzések. Lássuk, hogyan csináld hatékonyan!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
199 392
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
893 863
Közösség

Szótár

Bazsalikom

Latin neve: Ocimum basilicum L.   Származása, élőhelye   Dél-Ázsiában,... Tovább

Állóképesség

  A szervezet fáradással szembeni ellenállóképessége hosszan tartó erőkifejtéseknél.... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 240

Átlagos értékelés: 5.0