notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Küzd le a hirtelen rádtámadó éhséget!

hirdetes

Tippek farkaséhség ellen

Kerekes Orsolya
hirdetes

Veled is megesik, hogy rád tör az éhség napközben vagy akár késő este? Ha igen, ne az legyen az első, hogy kirámolod a hűtőt! Sokaknak lelkiismeret-furdalása lesz ettől, ami viszont mindenkit érint, az a súlygyarapodás.

Farkaséhség elleni ötletek

 

 

 

A farkaséhség

 

A farkaséhség sokszor abban az esetben jelenik meg, ha valamilyen érzelmi, pszichés problémák is vannak. Unalom, kedvetlenség, bánat stb. esetén pótcselekvésként esznek sokan. Ilyenkor megkell keresni, mivel lehetne kárpótolni, vigasztalni testünket-lelkünket, nehogy a pótcselekvésből szokás váljon. Ha a túl nagy mennyiség fogyasztása hosszabb időn keresztül tart, orvoshoz kell fordulni segítségért.

 

Nőknél a terhesség alatt előfordulhat a farkasétvágy és többnyire jelentkezik a mohó vágy bizonyos ételekre. A megkívánások és a fokozott étvágy természetes tünet a terhesség alatt. Tudomásul kell azonban venni, hogy nem szükséges kettő helyett enni (!) Amennyiben észlelik a szokatlanul nagy hízást orvoshoz kell fordulni étkezési tanácsokért, de akár felmerülhet a terhességi mérgezés esete is.

 

Farkaséhség elleni ötletek

Ha hirtelen tör rád az éhség, a bogyósoknál egészségesebb nassolnivalót aligha találhatsz. Telve vannak vitaminokkal és ásványi anyagokkal, emellett serkentik az emésztést, és javítják a kedélyállapotot is.

 

 

Aszalt gyümölcsök

Az aszalt gyümölcsök a legkedveltebb egészséges nassolnivalók közé tartoznak. Ha ellenállhatatlan késztetést érzel a csipegetésre, választ az aszalt szilvát, mellyel emésztésed működését is segítheted, vagy alacsony zsírtartalmú alma- vagy banán chips-et. Tarts mértéket!

hirdetes

 

Puffasztott gabonapehely

A pufasztotttott rizs- és gabonaszeletek jelentős rost-, viszont mérsékelt kalóriamennyiséggel rendelkeznek, ezért bármikor egészséges nassolnivalót jelentenek. Megemeli a lecsökkent vércukorszintet, ezáltal csillapítja étvágyadat is.

 

Mentolos cukor vagy rágó

A mentol-, illetve az eukaliptusztartalmú cukorka szopogatása, valamint az ilyen rágó íze szinte azonnal csökkenti a nassolásra való késztetést. Fontos azonban, hogy a cukormentes változatokat válaszd. A fogmosásnak az éhség szempontjából szintén hasonló hatása van. Ezért ez az egyik legjobb választás a felsoroltak közül szerintünk.

 

Farkaséhség elleni ötletek

 

Illatok

Az illóolajok is segíthetnek elűzni az éhséget, mivel sok közülük a laktató táplálékokhoz hasonló aromát bocsát ki, amit szervezeted úgy érzékel, mintha elfogyasztottad volna a kalóriadús élelmiszert. A vanília, a fahéj és a méz illóolaja hatékonyan megszünteti az édesség iránti vágyat.

 

Folyadék

Ha hirtelen tör rád az éhség, könnyen lehet, hogy valójában csak a szomjúságérzet jelenik meg ilyen formában, így első lépésként igyál egy pohár vizet. Az éhséget a citromos víz is képes csillapítani.

Ne feledd, a napi 2-3liter folyadék fogyasztása elengedhetetlen fontosságú.

 

Joghurt, kefír

A savanyított tejtermékek a gyümölcsökkel egyetemben egészséges, ugyanakkor kalóriaszegény nassolnivalónak számítanak, nem beszélve arról, hogy az emésztésre is jótékony hatást gyakorolnak. Ha megéheznél, fogyassz el belőlük egy kis dobozzal.

 

 

Gyümölcsturmixok

Szinte nincs olyan gyümölcs, melyből ne lehetne tápláló és finom, nem utolsósorban pedig egészséges italt készíteni. Natúr joghurt hozzáadásával ínycsiklandó, kalóriaszegény turmixot készíthetsz, plusz egy csepp mézel az édesség iránti vágyakozást is orvosolhatod.

 

 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Rostban és fehérjében gazdag reggeli: Édesburgonya keksz

2020-03-30

Rostban és fehérjében gazdag reggeli: Édesburgonya keksz

Egyszer kipróbálod, majd rendszeresen elkészíted! Miért? Mert egyszerű, gyors és elképesztően finom receptötlet mindenkinek, aki egy kicsit is egészséges életmódot követ.

Egészséges vacsoraötlet: Így készül az isteni burrito házilag!

2020-03-29

Egészséges vacsoraötlet: Így készül az isteni burrito házilag!

Gyorsan elkészíthető ebéd/vacsora ötletre van szükséged? Készítsd el házilag, az isteni és egészséges burrito receptjét! Mutatom a kedvenc töltelékem hozzá, imádni fogod!

Mi állhat a rossz közérzet hátterében?

2020-03-02

Mi állhat a rossz közérzet hátterében?

"Figyelünk rá, hogy szép ruhában, tisztán és divatosan jelenjünk meg bárhová is megyünk, de arra már kevesen figyelünk, hogy szervezetünk is tipp-topp legyen." -Haris Éva

Interjú a táplálkozásról és az egészséges életmódról Haris Évával!

2020-03-02

Interjú a táplálkozásról és az egészséges életmódról Haris Évával!

"Semmi bizonyíték nincs rá, hogy naponta sokszor keveset enni jobb, mint kevesebbszer többet." Tisztázzuk a tévhiteket, Haris Éva egészségügyi szaktanár segítségével!

Briliáns elképzelés! Ehető kávécsészét teszteltek!

2020-02-22

Briliáns elképzelés! Ehető kávécsészét teszteltek!

Vannak dolgok, amikről képtelenek vagyunk lemondani, pedig tudjuk, hogy káros a környezetünkre. Zseniális az elképzelés,így kellene csökkenteni a felesleges hulladékokat!

Ezek a leggyakoribb hibák az egészséges életmóddal kapcsolatban!

2020-02-17

Ezek a leggyakoribb hibák az egészséges életmóddal kapcsolatban!

Rengeteg a tévhit az interneten az egészséges életmóddal kapcsolatban, ezért nem is csoda, ha nem tudsz kiigazodni rajtuk. Most VALÓBAN hasznos információkkal segítünk!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
99 395
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
459 784
Közösség

Szótár

Magnézium

Az emberi szervezet megfelelő működéséhez szükséges legfontosabb ásványi anyagok közé... Tovább

A-vitamin

Az A-vitamin szükségletet a vegyes táplálkozás fedezi.   A szükséglet növekedésével... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 236

Átlagos értékelés: 4.9