notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tények és tévhitek táplálkozással kapcsolatban

hirdetes

Táplálkozási tények és tévhitek

Jobbágy Orsolya
hirdetes

Az emberek többségében még mindig rengeteg tévhit fogalmazódik meg, ha táplálkozásról van szó, a most következő cikket éppen ezért ajánlom mindenkinek, tegyük tisztába a dolgokat végre, 4 tévhitre adok most nektek magyarázatot. 

Tények és tévhitek, ha táplálkozásról van szó

 

Kihagyni a reggelit, mert az „fogyaszt”


Az tuti. Főleg az izomzatot! Az étkezés kihagyása minden esetben oda vezet, hogy testünk kénytelen izmainkat felhasználni, hogy energiát nyerhessen.
Testünk miért nem a zsírhoz nyúl? Kevesen tudják, de a zsírszövet szervezetünk számára „fontosabb”, mint az izomszövet. Csupán néhány ezer éve jutunk napi rendszerességgel táplálékhoz, ezért emlékezetében még elég friss a sok ezer éves bizonytalan élelemhez jutás időszaka van. A vastag zsírpárna akkoriban életet mentet.
Aki tehát zsírvesztésben bízva kihagyja a reggelit, elköveti a lehető legnagyobb butaságok egyikét. Reggel egyébként is lemerült glikogénraktárakkal ébredünk, ezért némi gyors szénhidrát sem fog kárt okozni.

 

Este 6 után tilos enni


A másik rossz szokás. Nehezen lehetne már kideríteni, hogy honnan terjedt el. Annyi azonban biztos, hogy a női és egyéb életmód magazinok terjesztik rendíthetetlenül ezt az elméletet.
A magyarázat erre legtöbbször az, hogy „este 6 után a szervezet már átáll raktározó üzemmódba, és amit ezt követően eszünk, abból zsír lesz.” Butaság!. Ha diétás étrendet követünk, a szénhidrátbevitelt érdemes este lecsökkenteni, és már csak rostos forrásokat használni (pl. zöldségek), a fehérje viszont izmaink védelme érdekében minden étkezésünk során konstans kell legyen. Az energia bevitelt fedezhetjük telítetlen zsírsavakból, így a szénhidráttal ellentétben nem kell jelentősebb inzulinreakciótól tartanunk. Ami könnyedén vezethet elhízáshoz.

hirdetes
 

Szerző: Jobbágy Orsolya

Tények és tévhitek, ha táplálkozásról van szó

 

Csökkentsük az étvágyat


Az, hogy étvágyat csökkentünk, éhségérzetet nyomunk el, nagyon rossz kiindulópont. Ha nem tudod megállni, hogy ne egyél „szemétkaját”, nem vagy elég érett a diétához. Az elhízás nem elsősorban az elfogyasztott étel mennyiségétől függ, hanem a minőségétől is.
Vannak bizonyos ételek, melyeket diéta alatt kerülni kell, másokat viszont szinte korlát nélkül ehetünk. Ide tartoznak például a zöldségek és a sovány húsok (csirkemell, halak). Nem árt tehát, ha tisztában vagyunk azzal, hogy mit eszünk, és nem csak a mennyiségre figyelünk.
Az étvágycsökkentésnek akkor lehet értelme, amikor kimerítetted az aznapra előírt tápanyagmennyiséget, és még mindig éhségérzet kínoz. Ez leginkább a diétás ciklus elején jelentkezhet, ez az úgynevezett szénhidrátéhség.

 

A gyümölcs „fogyaszt”, és tele van vitaminnal


Még manapság is él és virul a gyümölcsök mítosza. Pedig számtalan esetben bebizonyították már, hogy vitamintartalmuk az elmúlt évtizedek során drámaian lecsökkent. Ha biztos akarsz lenne abban, hogy bevitted a megfelelő mennyiségű vitamint, nem érdemes a gyümölcsökre alapoznod. Ne aggódj, a táplálék kiegészítőkben lévő vitamin (a rémhírek ellenére) is ugyanolyan hasznos, mintha „természetes” forrásból származna.
Gyümölcsök diétában? Valami rejtélyes oknál fogva a gyümölcs számtalan rossz diéta alapját képezi. Sokszor kizárólagosan is: „Délig csak gyümölcsöt eszem” – ugye ismerős ez az indoklást nélkülöző buta szokás. Ennek pedig az lesz az eredménye, hogy értékes tápanyagok helyett fruktózzal (gyümölcscukorral) tömjük tele a szervezetünket, és plusz löketet adunk neki az elhízás felé.
,

Szerző: Jobbágy Orsolya

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Pofonegyszerű egészséges reggeli

2020-01-16

Pofonegyszerű egészséges reggeli

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ugye tudod? De nem mindegy, hogy mi kerül a tányérodra! Ha unod már a zabkását, ezt a 3 perces egészséges receptet imádni fogod!

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

2019-12-19

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

Ígértem, írok az édesítőszerekről, amikkel a cukrot ki lehet váltani. Úgy gondoltam 2 nagy csoport szerint fogom rendezni őket, TERMÉSZETES és MESTERSÉGES. Ebben a részben a természetes édesítőszerekről lesz szó.

Fitten karácsonykor

2019-12-18

Fitten karácsonykor

A karácsonyi ünnepek élvezetéhez és az egészséges életmód fenntartásához olvasd el az ünnepi fitnesz útmutatónkat!

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

2019-12-13

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

5+1 isteni finom, ráadásul diétás desszertreceptet hoztam most nektek, ismerjétek meg ti is ezeket a diétás karácsonyi desszerteket!

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Mert enni jó!

2019-12-10

Mert enni jó!

Az őszi-téli időszakban jellemző, hogy kevésbé érezzük magunkat aktívnak, mégis egész nap az evésen jár az eszünk. Ráadásul a magyar konyhában ilyenkor különösen népszerűek a zsírosabb fogások, azonban az egyoldalú táplálkozás hosszú távon egészségügyi következményekhez vezethet.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
152 532
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
152 532
Közösség

Szótár

Zsírszövet

A kötőszövetek egyik fajtája, ami rostos elemeekbe ágyazott zsírsejtekből áll, lebenyekre... Tovább

Gyomoridegesség

A gyomor a vegetatív idegrendszer irányítása alatt működik. Feszült, ideges embereknél és... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 154

Átlagos értékelés: 4.7