notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Arról ugye volt szó korábban, hogy igazán csak annak az edzésnek van értelme, ami átlépi a komfortzóna határait. mert az készteti változásra a tested. Felmerült viszont a kérdés, hogy honnan tudom hogy valami komfortzónás edzés? Milyen edzés felel meg enn

hirdetes

Tegyük tisztába a komfortzónát!

hirdetes

Arról ugye volt szó korábban, hogy igazán csak annak az edzésnek van értelme, ami átlépi a komfortzóna határait, mert az készteti változásra a tested. Felmerült viszont a kérdés, hogy honnan tudom, hogy valami komfortzónás edzés? Milyen edzés felel meg ennek? Nem veszélyes?

Tegyük tisztába a komfortzónát!

 

Hogy honnan tudhatod, hogy valami komfortzónás edzés?

 
Kellemes, kényelmes, túlságosan nem megterhelő. Kicsit talán bonyolult a dolog, hogy önmagával magyarázom a dolgot, de a komfortzóna az ahol még komfortosan érzed magad. Pl. lemész fallabdázni a haverokkal, nincs túl nagy tétje a dolognak, kis futkosás, kis ütögetés, jól érzed magad.
 
Vagy elmész kocogni a pároddal, nem egy őrült tempóban, kicsit még dumálgatni is tudtok közben.
 
Ez az a kategória, hogy tök jó, mozogsz, de igazán változni nem fogsz tőle, mert nem kényszeríti rá a tested.
 

Milyen edzés felel meg ennek?

 
Mármint annak, hogy átlépd a komfortzónádat. Bármelyik, a lényeg a teljesítmény. Az előző példánál maradva, mondjuk elmész futni valakivel és egy kis verseny. Amikor győzni akarsz, akkor mindent beleadsz, akkor elkezdesz hajtani és jobban is hajlandó vagy terhelni magad, mint a kényelmes szint.
hirdetes
 
De azt hiszem a legjobban talán Muhammad Ali egy gondolata példázza ezt jól:
 
"Megkérdezték tőlem, hogy hány felülést tudok megcsinálni? Azt válaszoltam: nem tudom. Én csak akkor kezdem el számolni, amikor már fáj. Onnantól van értelme!"
 
 
Szerző:
Kiss Sándor, Sasa

 

Tegyük tisztába a komfortzónát!

 

Átléped a komfortzónát

 

 
És itt jön a lényeg, a tested változásra és fejlődésre kényszerítése, hogy akkor, amikor fáj, akkor még ráhúzol, akkor még csinálsz két ismétlést, vagy 10 ismétlést és a határok így egyre jobban kitolódnak.
 
Ha megállsz ott, ahol még kényelmes vagy ahol épp elkezd fájni, akkor soha nem lesz eredménye a dolognak.
 
 
 

Nem veszélyes?

 
Minden túlzásba vitt mozgás veszélyes. A pihenő idő betartása nagyon fontos. Két edzés között kell, hogy legyen idő a testnek, az izmoknak arra, hogy regenerálódjanak. Ha ez nincs meg, a folyamatos terhelés hatására túledzettség alakulhat ki és persze a sérüléseknek is nagyobb az esélye.
 
 
 
 
Szerző:
Kiss Sándor, Sasa
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
138 179
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
138 179
Közösség

Szótár

Szénhidrát

  A szénhidrátok a szén és a víz kombinációi, melynek legegyszerűbb formája a cukor.... Tovább

B12-vitamin

A B12-vitamin részt vesz a nukleinsavak felépítésében, befolyásolja a szervezet... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 104

Átlagos értékelés: 4.9

fitness