notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Arról ugye volt szó korábban, hogy igazán csak annak az edzésnek van értelme, ami átlépi a komfortzóna határait. mert az készteti változásra a tested. Felmerült viszont a kérdés, hogy honnan tudom hogy valami komfortzónás edzés? Milyen edzés felel meg enn

Tegyük tisztába a komfortzónát!

hirdetes

Arról ugye volt szó korábban, hogy igazán csak annak az edzésnek van értelme, ami átlépi a komfortzóna határait, mert az készteti változásra a tested. Felmerült viszont a kérdés, hogy honnan tudom, hogy valami komfortzónás edzés? Milyen edzés felel meg ennek? Nem veszélyes?

Tegyük tisztába a komfortzónát!

 

Hogy honnan tudhatod, hogy valami komfortzónás edzés?

 
Kellemes, kényelmes, túlságosan nem megterhelő. Kicsit talán bonyolult a dolog, hogy önmagával magyarázom a dolgot, de a komfortzóna az ahol még komfortosan érzed magad. Pl. lemész fallabdázni a haverokkal, nincs túl nagy tétje a dolognak, kis futkosás, kis ütögetés, jól érzed magad.
 
Vagy elmész kocogni a pároddal, nem egy őrült tempóban, kicsit még dumálgatni is tudtok közben.
 
Ez az a kategória, hogy tök jó, mozogsz, de igazán változni nem fogsz tőle, mert nem kényszeríti rá a tested.
 

Milyen edzés felel meg ennek?

 
Mármint annak, hogy átlépd a komfortzónádat. Bármelyik, a lényeg a teljesítmény. Az előző példánál maradva, mondjuk elmész futni valakivel és egy kis verseny. Amikor győzni akarsz, akkor mindent beleadsz, akkor elkezdesz hajtani és jobban is hajlandó vagy terhelni magad, mint a kényelmes szint.
hirdetes
 
De azt hiszem a legjobban talán Muhammad Ali egy gondolata példázza ezt jól:
 
"Megkérdezték tőlem, hogy hány felülést tudok megcsinálni? Azt válaszoltam: nem tudom. Én csak akkor kezdem el számolni, amikor már fáj. Onnantól van értelme!"
 
 
Szerző:
Kiss Sándor, Sasa

 

Tegyük tisztába a komfortzónát!

 

Átléped a komfortzónát

 

 
És itt jön a lényeg, a tested változásra és fejlődésre kényszerítése, hogy akkor, amikor fáj, akkor még ráhúzol, akkor még csinálsz két ismétlést, vagy 10 ismétlést és a határok így egyre jobban kitolódnak.
hirdetes
 
Ha megállsz ott, ahol még kényelmes vagy ahol épp elkezd fájni, akkor soha nem lesz eredménye a dolognak.
 
 
 

Nem veszélyes?

 
Minden túlzásba vitt mozgás veszélyes. A pihenő idő betartása nagyon fontos. Két edzés között kell, hogy legyen idő a testnek, az izmoknak arra, hogy regenerálódjanak. Ha ez nincs meg, a folyamatos terhelés hatására túledzettség alakulhat ki és persze a sérüléseknek is nagyobb az esélye.
 
 
 
 
Szerző:
Kiss Sándor, Sasa
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A legegészségesebb népek titka

2019-11-16

A legegészségesebb népek titka

Sok példa van rá a történelemben és a jelenben, hogy olyan primitív népek, amelyek egyszerű növényi étrendet követtek, nagy életerőnek és hosszú életnek örvendtek és örvendenek. Vajon vannak tudományos bizonyítéka a húsmentes étrend előnyeinek

A terhesség hatása a gerincoszlopra

2019-11-15

A terhesség hatása a gerincoszlopra

A gerincoszlop 33 csontból áll: 24 különálló csigolyából, öt csigolya pedig keresztcsonttá és másik négy csigolya farkcsonttá olvadt össze. A hátgerinc nagyon erős, ugyanakkor, mivel kisebb részekből tevődik össze, nagyon rugalmas is, és változatos mozdulatokat tesz lehetővé. A csigolyákat a köztük elhelyezkedő rostos porckorongok választják el

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Csakraerősítő gyakorlatok

2019-10-25

Csakraerősítő gyakorlatok

A keleti hagyományok szerint minden embernek 7 fő csakrája van, melyek lehetővé teszik a tiszta életerő felszívódását. A következőkben bemutatjuk a legjobb csakraerősítő gyakorlatokat, amiket érdemes kipróbálnod

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 899
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 178 814
Közösség

Szótár

C-vitamin

Aszkorbinsav. Vízben jól oldódó, erősen redukáló vegyület. Képlete: C6H8O6. Teljesen... Tovább

Folsav

A B-vitaminok csoportjába tartozó vízben oldódó vitamin. Rendkívül fontos szerepet játszik... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 104

Átlagos értékelés: 4.9

fitness