notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Arról ugye volt szó korábban, hogy igazán csak annak az edzésnek van értelme, ami átlépi a komfortzóna határait. mert az készteti változásra a tested. Felmerült viszont a kérdés, hogy honnan tudom hogy valami komfortzónás edzés? Milyen edzés felel meg enn

Tegyük tisztába a komfortzónát!

hirdetes

Arról ugye volt szó korábban, hogy igazán csak annak az edzésnek van értelme, ami átlépi a komfortzóna határait, mert az készteti változásra a tested. Felmerült viszont a kérdés, hogy honnan tudom, hogy valami komfortzónás edzés? Milyen edzés felel meg ennek? Nem veszélyes?

Tegyük tisztába a komfortzónát!

 

Hogy honnan tudhatod, hogy valami komfortzónás edzés?

 
Kellemes, kényelmes, túlságosan nem megterhelő. Kicsit talán bonyolult a dolog, hogy önmagával magyarázom a dolgot, de a komfortzóna az ahol még komfortosan érzed magad. Pl. lemész fallabdázni a haverokkal, nincs túl nagy tétje a dolognak, kis futkosás, kis ütögetés, jól érzed magad.
 
Vagy elmész kocogni a pároddal, nem egy őrült tempóban, kicsit még dumálgatni is tudtok közben.
 
Ez az a kategória, hogy tök jó, mozogsz, de igazán változni nem fogsz tőle, mert nem kényszeríti rá a tested.
 

Milyen edzés felel meg ennek?

 
Mármint annak, hogy átlépd a komfortzónádat. Bármelyik, a lényeg a teljesítmény. Az előző példánál maradva, mondjuk elmész futni valakivel és egy kis verseny. Amikor győzni akarsz, akkor mindent beleadsz, akkor elkezdesz hajtani és jobban is hajlandó vagy terhelni magad, mint a kényelmes szint.
hirdetes
 
De azt hiszem a legjobban talán Muhammad Ali egy gondolata példázza ezt jól:
 
"Megkérdezték tőlem, hogy hány felülést tudok megcsinálni? Azt válaszoltam: nem tudom. Én csak akkor kezdem el számolni, amikor már fáj. Onnantól van értelme!"
 
 
Szerző:
Kiss Sándor, Sasa

 

Tegyük tisztába a komfortzónát!

 

Átléped a komfortzónát

 

 
És itt jön a lényeg, a tested változásra és fejlődésre kényszerítése, hogy akkor, amikor fáj, akkor még ráhúzol, akkor még csinálsz két ismétlést, vagy 10 ismétlést és a határok így egyre jobban kitolódnak.
hirdetes
 
Ha megállsz ott, ahol még kényelmes vagy ahol épp elkezd fájni, akkor soha nem lesz eredménye a dolognak.
 
 
 

Nem veszélyes?

 
Minden túlzásba vitt mozgás veszélyes. A pihenő idő betartása nagyon fontos. Két edzés között kell, hogy legyen idő a testnek, az izmoknak arra, hogy regenerálódjanak. Ha ez nincs meg, a folyamatos terhelés hatására túledzettség alakulhat ki és persze a sérüléseknek is nagyobb az esélye.
 
 
 
 
Szerző:
Kiss Sándor, Sasa
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

2019-09-12

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

Hogyan szabadulhatunk meg egy mérgező kapcsolatból? Segítségképpen íme öt gyakorlati lépés Philip Zimbardo és Rosemary Sword szociálpszichológusok Időperspektíva-módszer a gyakorlatban című könyvéből.

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz

2019-09-11

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz "gyógyító" mítosz

Az utóbbi évtizedekben számos teória, alternatív gyógymód született, amely sokszor még az orvostudomány alaptételeit is megkérdőjelezi. Sokszor gyógyítatlan betegségeknél, gyakran a rák esetében bukkannak fel az univerzális csodaszer-elméletek.

Mitől is vagy igazán nő?!

2019-09-02

Mitől is vagy igazán nő?!

Ahhoz, hogy valaki nőies legyen, elég pár ruha, némi pipere és egy jól belőtt haj.

Lebegéstartály: „negyven perc felért ötórányi mély alvással”

2019-08-28

Lebegéstartály: „negyven perc felért ötórányi mély alvással”

Ki ne vágyna tökéletes nyugalomra, ha csak rövid időre is? Egy jónéhány évtizede létező módszer, amely már itthon is elérhető újfajta felfrissülést ígér. Nem kell hozzá más, mint egy speciális tartály testmeleg sós vízzel, ahol teljes csönben és sötétségben lebeghetünk.

Egyszerű trükkök, amivel növelheted az önbizalmadat

2019-08-19

Egyszerű trükkök, amivel növelheted az önbizalmadat

A legtöbb nő sajnos nem rendelkezik elég önbizalommal. Pedig mindegyikük gyönyörű és különleges kortól, testalkattól függetlenül. A következőkben adunk néhány hasznos, mégis egyszerű tanácsot, melyek segítségével növelheted az önbizalmadat!

Ismerd meg a nő erejének pilléreit

2019-08-07

Ismerd meg a nő erejének pilléreit

A belőle fakadó és benne átfolyó Hit, Álom és Szeretet, mely képes arra, hogy megtartsa a legnehezebb terheket, és támaszul szolgáljon A Férfinak.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
84 075
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 905 810
Közösség

Szótár

Egészség

    Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) meghatározása szerint az egészség... Tovább

Nátrium

Mint ahogy minden más ásványi anyag, a nátrium is elengedhetetlen az emberi szervezet... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 104

Átlagos értékelés: 4.9

fitness