notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Arról ugye volt szó korábban, hogy igazán csak annak az edzésnek van értelme, ami átlépi a komfortzóna határait. mert az készteti változásra a tested. Felmerült viszont a kérdés, hogy honnan tudom hogy valami komfortzónás edzés? Milyen edzés felel meg enn

Tegyük tisztába a komfortzónát!

hirdetes

Arról ugye volt szó korábban, hogy igazán csak annak az edzésnek van értelme, ami átlépi a komfortzóna határait, mert az készteti változásra a tested. Felmerült viszont a kérdés, hogy honnan tudom, hogy valami komfortzónás edzés? Milyen edzés felel meg ennek? Nem veszélyes?

Tegyük tisztába a komfortzónát!

 

Hogy honnan tudhatod, hogy valami komfortzónás edzés?

 
Kellemes, kényelmes, túlságosan nem megterhelő. Kicsit talán bonyolult a dolog, hogy önmagával magyarázom a dolgot, de a komfortzóna az ahol még komfortosan érzed magad. Pl. lemész fallabdázni a haverokkal, nincs túl nagy tétje a dolognak, kis futkosás, kis ütögetés, jól érzed magad.
 
Vagy elmész kocogni a pároddal, nem egy őrült tempóban, kicsit még dumálgatni is tudtok közben.
 
Ez az a kategória, hogy tök jó, mozogsz, de igazán változni nem fogsz tőle, mert nem kényszeríti rá a tested.
 

Milyen edzés felel meg ennek?

 
Mármint annak, hogy átlépd a komfortzónádat. Bármelyik, a lényeg a teljesítmény. Az előző példánál maradva, mondjuk elmész futni valakivel és egy kis verseny. Amikor győzni akarsz, akkor mindent beleadsz, akkor elkezdesz hajtani és jobban is hajlandó vagy terhelni magad, mint a kényelmes szint.
hirdetes
 
De azt hiszem a legjobban talán Muhammad Ali egy gondolata példázza ezt jól:
 
"Megkérdezték tőlem, hogy hány felülést tudok megcsinálni? Azt válaszoltam: nem tudom. Én csak akkor kezdem el számolni, amikor már fáj. Onnantól van értelme!"
 
 
Szerző:
Kiss Sándor, Sasa

 

Tegyük tisztába a komfortzónát!

 

Átléped a komfortzónát

 

 
És itt jön a lényeg, a tested változásra és fejlődésre kényszerítése, hogy akkor, amikor fáj, akkor még ráhúzol, akkor még csinálsz két ismétlést, vagy 10 ismétlést és a határok így egyre jobban kitolódnak.
hirdetes
 
Ha megállsz ott, ahol még kényelmes vagy ahol épp elkezd fájni, akkor soha nem lesz eredménye a dolognak.
 
 
 

Nem veszélyes?

 
Minden túlzásba vitt mozgás veszélyes. A pihenő idő betartása nagyon fontos. Két edzés között kell, hogy legyen idő a testnek, az izmoknak arra, hogy regenerálódjanak. Ha ez nincs meg, a folyamatos terhelés hatására túledzettség alakulhat ki és persze a sérüléseknek is nagyobb az esélye.
 
 
 
 
Szerző:
Kiss Sándor, Sasa
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Kortizol a stressz hormon

2019-06-20

Kortizol a stressz hormon

Gyakran hívják stressz hormonnak, amely a pánikot és az irtózatot hívhatja elő benned. De mint a többi hormon esetében is, van jó oldala is. Ha stresszelsz, a vércukorszinted nagyon gyorsan leesik.

Az érelmeszesedés okát azonosították brit kutatók

2019-06-17

Az érelmeszesedés okát azonosították brit kutatók

Brit kutatók azonosították az érelmeszesedés mögött álló folyamatot, és állatkísérletekben kimutatták, hogy az akne kezelésére általában használt gyógyszer hatékony gyógymód lehet a betegségre.

Énidő nem is tudod milyen fontos

2019-06-17

Énidő nem is tudod milyen fontos

Fontos, hogy legyen mindenkinek önmagára szentelt minőségi ideje, amit például önfejlesztésre szán, vagy csak pihen, meditál.

A demencia és a szénhidrátbevitel kapcsolata. Figyeljünk rá oda!

2019-06-13

A demencia és a szénhidrátbevitel kapcsolata. Figyeljünk rá oda!

A demencia, a gondolkodás, az érzelmek és a társas képességek hanyatlása, ami korlátozza a társas életet és a teljesítőképességet.

Miért jó, ha izzadunk?

2019-06-11

Miért jó, ha izzadunk?

A mai társadalomban sorra gyártják az izzadásgátlókat és a különböző termékeket, amelyek segítenek meggátolni az izzadást. Azonban izzadni természetes dolog, és egyáltalán nem szégyen!

Létezik-e férfi-klimax?

2019-06-05

Létezik-e férfi-klimax?

Az 50-es évei végén járó férfiak egyre gyakrabban ébredhetnek arra, hogy már nem olyan energikusak, mint régen, és már a szex sem érdekli őket annyira. Egyre többször fordulhat elő, hogy nincs kedvük semmihez, sőt, a barátaik szerint is ingerlékenyebbek.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

ORAC

  Az ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity = Oxigéngyök Abszorbciós /elnyelő/... Tovább

B9-vitamin

Szerepe van még a fehérvérsejtek, vörösvértestek, vérlemezkék képzésében, az aminosavak,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 104

Átlagos értékelés: 4.9

fitness