notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A táplálékkiegészítők használata

Kiknek előnyös a táplálákkiegészítők használata?

Józan Szilvia
hirdetes

A táplálékkiegészítők használatát illetően megoszlik a közvélemény. Egyes nézetek szerint ártalmasak, ennek ellenére egyre több tudományos kutatás bizonyítja, hogy a táplálékkiegészítők megfelelő használatával eredményesen kezelhetünk bizonyos betegségeket. A többség most már hisz jótékony hatásukban és szép számmal próbálják ki a különböző készítményeket.

táplálékkiegészítő

Táplálékkiegészítők az egészségtelen táplálkozás módosítására

A táplálékkiegészítők nagy arányban tartalmaznak különböző vitaminokat és ásványi anyagokat. Több fontos vitamint, vagy ásványi anyagot a szervezet nem tud előállítani, de szüksége van rá, ezért fontos táplálkozás útján a szervezetbe juttatni. Ha egészségtelen ételeket eszünk, vagy nem széleskörűen táplálkozunk, akkor szervezetünket megfosztjuk a szükséges vitaminoktól, ásványi anyagoktól. Ebben az esetben érdemes olyan táplálék kiegészítők használata, amik minden olyan vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, amire a szervezetnek szüksége van.

 

Táplálékkiegészítők diétázóknak

A diéta és a fogyókúra kapcsán megváltoznak a táplálkozási szokásaink. Általánosan lecsökken a bevitt étel mennyisége, ezáltal fölborulhat a bevitt tápanyagok egyensúlyi állapota. Bár a diétázók általában jóval több gyümölcsöt és zöldséget esznek, így szervezetük hozzájut bizonyos vitamin és ásványi anyag forráshoz. Mivel azonban ez mellett bizonyos ételek fogyasztását mellőzi, ezért akadhatnak bizonyos vitamin, vagy ásványi anyag félék, amelyek nem jutnak be a szervezetbe. A táplálék kiegészítők ebben segítenek, így akár diéta alatt is alkalmazhatjuk.

hirdetes

 

Táplálékkiegészítők vegetáriánusoknak

A vegetáriánus étrendre általánosan jellemző, hogy széleskörű táplálkozási lehetőséget nyújt annak ellenére, hogy nem fogyasztanak húst. Étrendjük általában jól megtervezett. Ám bizonyos vitamin és ásványi anyagok, mint például: egyes B-vitamin formák, a riboflavin, D-vitamin, a kalcium, a vas, a cink és a jód sokkal nagyobb koncentrátumban és könnyebben feldolgozható állapotban található meg az állati eredetű táplálékokban. Így főleg a vegánok, vagyis akik nemcsak húst nem fogyasztanak, hanem semmilyen állati eredetű terméket elvetnek, igényelhetnek táplálék kiegészítőket. Főleg a vas fontos, mert a szervezetben könnyen kialakulhat a vas hiány, ami akár vérszegénységet is okozhat.

 

Táplálékkiegészítők gyerekeknek

Bizonyos táplálékkiegészítőket nyugodtan szedhetnek a gyerekek is. Mivel egy fejlődésben lévő szervezetről beszélünk, aminek rengeteg vitaminra és ásványi anyagra van szüksége ahhoz, hogy megfelelő mértékben nőjön. A gyerekek azonban nem esznek meg mindent, amit eléjük teszünk, sok szülő hiába próbálja gyerekét zöldséggel és gyümölccsel etetni. Ilyen esetekben el lehet gondolkodni azon, hogy táplálékkiegészítőt adjunk neki. Gyerekek esetében mindenképpen konzultáljunk háziorvossal, dietetikussal, vagy egy képzett személlyel, aki megmondja, hogy miből és mennyit használjanak. 

hirdetes

 

Táplálékkiegészítők magas stressz szint mellett

A magas stressznek kitett emberek számára igazán fontos a B-vitamin bevitel. A B-vitamin több fajtája hatékonyan felveszi a harcot a stressz ellen, de ehhez megfelelő mennyiségre van szükség. Ha nem fogyasztunk elég B-vitamint, remek lehetőség a táplálékkiegészítők révén akár koncentrált B-vitamint a szervezetbe juttatni.

 

Táplálékkiegészítők káros szenvedélyek mellett

Itt elsősorban a dohányzásra és az alkoholfogyasztásra kell gondolni. A cigizés, és a mértéktelen alkohol fogyasztás roncsolja a szervezetet és az az általános tapasztalat, hogy ez mellett nem esznek elég zöldséget és gyümölcsöt. Így jó megoldás lehetnek, hogy a káros anyagok hatásait csökkenteni táplálékkiegészítők használatával.
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Puffadás és lassú anyagcsere ellen: 10 étel, ami javítja a belek munkáját.

2019-07-18

Puffadás és lassú anyagcsere ellen: 10 étel, ami javítja a belek munkáját.

Néhány étel hatékonyan segíti a bélrendszer működését ! Puffadás, hasmenés, érzékeny gyomor vagy éppen lelassult anyagcsere: csaknem mindenki találkozik ezekkel a problémákkal. Az emésztőrendszer egészséges, problémamentes működésére fontos odafigyelni.

Mit együnk a strandon? A szakértők ezeket ajánlják

2019-07-18

Mit együnk a strandon? A szakértők ezeket ajánlják

Nyári kánikula ide, nyári kánikula oda, sokszor a strandon is hajlamosak vagyunk nehéz ételeket enni. Pedig a melegben lassabb az emésztésünk, és ezek a zsíros fogások bizony megterhelik a szervezetünket.

Majkával és Kowalskyval folytatódik a Campus Fesztivál

2019-07-18

Majkával és Kowalskyval folytatódik a Campus Fesztivál

Szerdán 14 órakor, azaz pontosan a meghirdetett időpontban nyitotta meg kapuit a 12. Campus Fesztivál. A debreceniek évről évre magasra teszik a lécet, tavaly is rekordot döntöttek: 108 ezren szórakoztak a Nagyerdei Stadion mellett.

Pipacs1 – a szupermeggy

2019-07-17

Pipacs1 – a szupermeggy

Mit nekünk goji bogyó, acaí, gránátalma. Csupa betolakodó, miközben van saját igazi magyar superfoodunk. Bocsánat, szuperétkünk. Egy különleges meggyfajta, gyönyörű névvel.

Nyit a Campusz Fesztivál

2019-07-17

Nyit a Campusz Fesztivál

Ma többek között a Quimby, a Bagossy Brothers Company, és a Margaret Island koncertjével nyit Magyarország egyik legnagyobb nyári kulturális eseménye, a debreceni Campus Fesztivál.

Jó hír: egy parkban üldögéléssel is segíthet az egészségén

2019-07-16

Jó hír: egy parkban üldögéléssel is segíthet az egészségén

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget, a jólétet, még úgy is, ha csak egyszerűen üldögél az ember és élvezi a nyugalmat - vélik brit kutatók.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
78 739
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 532 887
Közösség

Szótár

Toxoplazmózis

Cikk a macska toxoplazmózis veszélyeiről itt!    1. Mi a toxoplasmosis... Tovább

Koleszterin

  A szervezet ezt a zsírnemű anyagot részben a táplálékból nyeri, részben pedig... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 153

Átlagos értékelés: 4.7