notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezért fogyasztd a tápiókát: 11 egészségügyi előnye

A tápióka 10 egészségügyi előnye

SzSz
hirdetes

Aki diétázik az már biztosan találkozott a tápiókával. Ez a növény tökéletesen beilleszthető a diétába, sőt ételallergiások körében is népszerű, hiszen mindenmentes élelmiszer. Felhasználása igen sokrétű, akár pudingokba, süteményekbe egyaránt használhatjuk őket. De lássuk, fogyasztása milyen egészségügyi előnyökkel jár! 

Tápióka

A Tápióka egy kaszava gumókból készült keményítőtermék. Ezek a gumók Brazíliában és Dél-Amerikában találhatók meg. A Tápióka liszt, pelyhek és gyöngyök formájában kapható. A tápióka gyöngyöket gyakran használják pudingok és buborék teák készítéséhez. Tapióka tökéletes sűrítőszer.

 

A Tápioka szinte teljesen keményítőtartalmú szénhidrát. Azok, akik korlátozzák a szénhidrát-fogyasztást, vagy akik aggódnak, hogy a keményítő hatással vannak a vércukorszintre, a tápiókát egészségtelennek tekinthetik. A tápioka a glikémiás index skálán magas. A glikémiás index azt méri, hogy az étkezés után milyen gyorsan nő a vércukorszint.

 

 


1. Gyakori allergének


A Tápióka gluténmentes, diómentes és szójamentes. Nem okoz problémát a cöliakia, gluténérzékenység vagy dióallergiás emberek számára. A Tápióka liszt számos gluténmentes termékben megtalálható. Ez jó választás az allergénmentes sütéshez otthon. A levesek, a mártások és a pite töltelék sűrítése érdekében a fehér liszt alternatívája is lehet.

hirdetes

 

 

2. Koleszterinmentes


A Tápióka koleszterinmentes. A magas koleszterinszint a zsírok felhalmozódását okozhatja az artériákban, ami atherosclerosis néven ismert. Az atherosclerosis angina, szívroham és stroke kialakulásához vezethet.

 

 


3. Rostban gazdag


Egy csésze száraz tápióka gyöngy körülbelül 1,5 gramm rostot tartalmaz. Ez nem sok, de segíthet a napi ajánlott 21–38 gramm érték elérésében. A legtöbb ember nem fogyaszt elég rostot. A rostok azonban számos egészségügyi előnnyel jár, mint például a koleszterinszint csökkentése , a vércukorszint fenntartása és a székrekedés megelőzése.

 

 

4. Könnyen emészthető


Tápiókáról ismert, hogy könnyű megemészteni. Sokkal könnyebben emészthető a tápiókaliszt, mint a gabonából vagy dióból készült lisztek. A tápióka kalória- és energiaforrásként ajánlható az emésztési beavatkozások során olyan körülmények között, mint az irritábilis bél szindróma és a divertikulitisz.

hirdetes

 

 


5. Támogatja a tömegnövelést


Ha gyorsan szeretnénk súlyt vagy izmot növelni, a tápióka könnyen segíthet. Egy csésze száraz tapióka gyöngy 544 kalóriát és 135 szénhidrátot tartalmaz. Ha naponta egy teáskanál tápiókát hozzáadunk egy tál pudinghoz (amely több kalóriát, szénhidrátot és zsírt tartalmaz), vagy más élelmiszerhez adjuk hozzá, jó esélye van arra, hogy tömeget növeljünk, anélkül, hogy felesleges zsírt vinnénk be. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
72 628
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 526 776
Közösség

Szótár

Autogén tréning

  A terápiát a XX. század elején Johann Schulz (1884-1970) pszichiáter fejlesztette ki. A... Tovább

A-vitamin

Az A-vitamin szükségletet a vegyes táplálkozás fedezi.   A szükséglet növekedésével... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 126

Átlagos értékelés: 5.0