notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Szénhidrátcsökkentett mogyoróvajas sütemény recept– Az új diétás kedvenced

hirdetes

Szénhidrátcsökkentett mogyoróvajas sütemény recept– Az új diétás kedvenced

VN

Puha tészta, isteni mogyoróvaj, csokibevonat – mindez remekül hangzik, de gondolnád, hogy egy ilyen sütemény minimális szénhidráttal, illetve cukor és glutén nélkül is elkészülhet? Igen, a logika valóban azt diktálja, hogy ha valami finom, akkor az nem lehet egészséges. Ez sajnos tényleg sok receptre vonatkozik, azonban ez a sütemény ékes példa a kivételre! Ha szeretnéd valami finommal és könnyűvel elkápráztatni az otthoniakat vagy vendégeidet, akkor ez a recept neked szól!

Szénhidrátcsökkentett mogyoróvajas sütemény recept

Mire lesz szükséged hozzá

Habár különleges igényeknek is megfelel, ez a recept semmilyen különleges hozzávalót nem igényel. Az itt felsorolt hozzávalók többsége könnyedén beszerezhető a legtöbb helyi boltból, vagy a legközelebbi bevásárlóközpontból:
•    natúr görög joghurt
•    tojások
•    vaníliakivonat
•    vaj
•    mandulaliszt
•    mogyoróliszt
•    édesítő
•    sütőpor
•    ásványi só
•    krémsajt
•    36-40%-os tejszín
•    fekete vagy hagyományos kakaópor

Mikre helyettesíthetők ezek a hozzávalók?

A recepthez eredetileg zsírmentes natúr görög joghurt javasolt, de akár zsírosabb változat is használható hozzá. A recept így is tele van egészséges zsírokkal, ezért a zsírosabb görög joghurt csak plusz kalóriákat jelent majd számodra.

Édesítő gyanánt használhatsz például barnacukrot, vagy bármilyen más alternatívát is, azonban az édességtől függően muszáj leszek kísérletezni a pontos mennyiséggel.

A fekete kakaópor a recept fontos része, amit mindenképpen érdemes felkutatni valahol egy közeli üzletben, ha eddig még nem találkoztál vele. Ha azonban sehogyan sem tudsz hozzájutni, akkor sima, hagyományos kakaóporból is elkészítheted a sütemény bevonatát.

hirdetes

A szénhidrátcsökkentett sütemény hozzávalói

Lássuk a hozzávalókat részletesen, pontos mennyiségekkel.

Kezdjük a süteménnyel:

•    3/4 bögre natúr görög joghurt
•    3 tojás
•    1 teáskanál vanília kivonat
•    6 evőkanál olvasztott vaj
•    1 bögre mandulaliszt
•    1 bögre mogyoróliszt
•    1/2 bögre édesítő (pl. barna cukor)
•    2 teáskanál sütőpor
•    1/4 teáskanál ásványi só

A csokoládés bevonat:

•    115 g puha krémsajt
•    1/2 bögre 36-40%-os tejszín
•    2 evőkanál fekete kakaópor (vagy sima kakaópor)
•    1/2 teáskanál vaníliakivonat

hirdetes
•    1/4 bögre barnacukor

A sütemény elkészítése:

1.    Melegítsd elő a sütőt 175°C-ra.
2.    Végy egy nagy tálat, és egy kézi turmixgéppel keverd össze a görög joghurtot, a tojásokat, a vaníliakivonatot és az olvasztott vajat.
3.    Ez után add hozzá a joghurtos keverékhez a mogyoró- és mandulalisztet, az édesítőt (pl. barna cukor), a sütőport és a sót. Keverd össze ezeket is alaposan a tál tartalmával.
4.    Kenj ki zsírral egy 20x20 cm-es üveg tepsit, majd öntsd bele a tésztát.
5.    Helyezd a tepsit az előmelegített sütőbe, és süsd a tésztát 30-35 percig.
6.    Ez után hagyd teljesen kihűlni, mielőtt ráöntenéd a bevonatot.

A csokoládés bevonat elkészítése:

1.    Ehhez nincs más dolgod, mint alaposan összekeverni a bevonathoz felsorolt összes hozzávalót egy kézi turmixgéppel, amíg kellően krémes, sűrű állagot nem kapsz.
2.    A bevonatot ez után kend rá a kihűlt süteményre, és helyezd a hűtőbe éjszakára. A hűtés nem kötelező, de így lesz a legfinomabb a végeredmény!
A kész sütemény maradékát légmentesen zárható tárolóban tartsd, a hűtőben.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

inzulinrezisztencia

 Inzulin rezisztens állapotban az adott inzulin jelre bekövetkező válasz a célsejtek... Tovább

E-vitaminok

Az E-vitaminok   Legjobb E-vitamin forrásaink a növényi olajok, tehát a napraforgó-,... Tovább

Tovább a lexikonra
akaraterő alakformálás diéta édesség egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás éhezés elhízás étrend fogyás gyógyulás kalóriabevitel nassolás recept táplálkozás