notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A szauna jótékony hatása szervezetünkre: ezért ne hagyd ki!

hirdetes

A szauna egészségügyi előnyei

SzSz
hirdetes

A szauna a wellnessezéssel együtt jut eszünkbe általában. Azonban számos egészségügyi előnnyel jár, így nem csak ekkor érdemes szaunáznunk. A szaunát már évszázadok óta használják, nem véletlenül. Építsük be mi is hétköznapjainkba, hiszen rengeteg előnye lehet szervezetünkre nézve. Lássuk melyek ezek! 

Szauna

1. Csökkenti az izomlázat


A hagyományos és az infraszauna is segíti a gyógyulás folyamatát, amely tökéletes megoldás lehet az izomláz csillapítására. Egy tanulmányban kimutatták, hogy nem csak az izomláz csökkentésére, de a testmozgás hatékonyságának növelésére is jótékony hatással van a szauna. Emellett a zsírok lebontásában is kiválóan segít, így a szauna segítségével akár gyorsabban elérhetjük a kívánt eredményt a fogyás során. 

 

 

2. Jobb vérnyomás


Hazánkban is sokan küzdenek a magas vérnyomással és annak következményeivel. Egy amerikai tanulmányban kimutatták, hogy már a szauna egyszeri használata is segíthet csökkenti a vérnyomást. A tanulmányban 100 embert vizsgáltak, akiknek 30 percig kellett szaunázniuk. A résztvevők között a szaunából való kilépés után az átlagos szisztolés vérnyomás (a felső szám) a 137 mmHg-ról 130 mmHg-ra csökkent, és átlagos diasztolés vérnyomása (az alsó szám) 82 mmHg-ról 75 mmHg-ra csökkent. Továbbá, szisztolés vérnyomásuk a szaunát követő 30 percig alacsony maradt, amit a kutatók szerint a szauna használatának hosszú távú előnyére utal.

hirdetes

 

Ez azért van, mert a szaunából származó hő a véredényeket tágítja, ami viszont gyorsabb, jobban időzített véráramlást okoz, ezáltal csökken a vérnyomás. 

 

 

3. Erősíti a szívfunkciókat 


Egy tanulmányban kimutatták, hogy mind a férfiak, mind a nők körében a szaunázás által a szívfrekvencia növekedett hatékonyságot mutatott, mint azoknál, akik közepes intenzitású edzéseket végeztek. Persze ez nem azt jelenti, hogy az edzést teljes mértékben hanyagold el és válts a szaunára. Az edzésedet kiegészítve a szaunával csak még jobb egészségre tehetsz szert.  

 

Ez részben magyarázza, hogy a Finnországi Egyetem kutatása szerint a szaunázás csökkenti a szívinfarktus, a stroke és a szív-érrendszeri betegségek korai halálozásának kockázatát. A vizsgálatban a kutatók kimutatták, hogy azok a férfiak, akik minél gyakrabban, és minél hosszabb ideig szaunáztak azoknál, annál alacsonyabb lett a hirtelen szívhalál és a halálos kardiovaszkuláris betegségek kockázata. Míg a kutatók a férfiakat nézték, az eredmények különösen ígéretesek a nők számára is.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
152 532
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
152 532
Közösség

Szótár

Orbáncfű (Közönséges)

Latin neve: Hypericum perforatum   Eredete, élőhelye   A Közönséges orbáncfű... Tovább

Kardio edzés

  Cardio vagy kardio: A cardio- előtag jelentése; szívvel kapcsolatos. Testmozgás kapcsán... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 159

Átlagos értékelés: 4.9