notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Sokat hallom ezt a kifejezést, hogy antioxidáns, de sokan nem tudják mit is takar

hirdetes

Sokat hallom ezt a kifejezést, hogy antioxidáns, de sokan nem tudják mit is takar

vitalzone.hu
hirdetes

A táplálék-táplálkozás útján bevitt antioxidánsokat, külső (exogén) antioxidánsoknak hívjuk. Hatásait a következő módon fejthetik ki:

Sokat hallom ezt a kifejezést, hogy antioxidáns, de sokan nem tudják mit is takar

Gátolhatják az oxidációt gyorsító katalizátorok működését. Önmaga is oxidálódik, azaz megköti az oxigént. Az Autooxidációs folyamat gátlásával, azaz megakadályozza, hogy a sejtben az oxidációs folyamat végbemenjen, lekötéssel megszakítja az oxidációs láncolatot, folyamatot. (pl. az E- vitamin ).

 

Legfőbb „külső” antioxidáns szolgáltatók:

 

A nyers, natúr ételek és gyümölcsök (lúgosító-savasító ételek). A vitaminok: Az A-vitamin a legfontosabb, (minden, ami sárga színnel rendelkezik), pl. a répa, tök, sárgadinnye, ezen kívül a C-vitamin, mely a gyümölcsökben, paprikában, paradicsomban, kiviben, citromban, csipkebogyóban van nagyobb mennyiségben, az E-vitamin, melyet leginkább a növényi olajok – pl. a lenmagolaj, tojás, hüvelyesek, és a búzacsíra tartalmaz (lásd. még: Gyógynövény bioenergetika).

hirdetes

 

Az ásványi anyagok:

 

-Vas, melyet, pl. a fekete ribizli, cékla, sóska, paraj, és a zöld tea, a máj tartalmaz.
-Szelén, amit pl. a marhahús, a vadhús, máj, vese, teljes kiőrlésű gabona magvak, és a „tenger gyümölcsei” tartalmaznak nagyobb mennyiségben.
-Cink a sertéshúsban, belsőségekben, babban, halakban található.
-Q10 az egyik legfontosabb alkotó.
-Réz, mely megtalálható a májban, hüvelyesekben.
-Mangán a gabonafélékben és a dióban, mogyoróban található.
-Magnézium, amit pl. a borsóban, répában, burgonyában, dióban, mogyoróban lelhetünk meg.
-Flavonidok, melyek nagyobb mennyiségben találhatóak például a szőlő héjában és így a borban.
-A többszörösen telítetlen zsírsavak, mint pl. az Omega 6 zsírsav és az Omega 3 zsírsav.

 

Az antioxidánsok nagy szerepet játszanak energetikai folyamatainkban, a DNS épségének megőrzésében, az elöregedési folyamatban, a szervezet méregtelenítési folyamatában, és egyre nagyobb szerepet kapnak a rákkutatásban, mint prevenciós tényezők.

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A Schobert Norbi botrány és ez az álságos Magyarország

2020-01-25

A Schobert Norbi botrány és ez az álságos Magyarország

Ülök péntek délután Budapest egyik fürdőjében, és az előttem döngő léptekkel elvonuló hatalmas sörhasú férfiakat szemlélem. Harmincas éveikben járnak.

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

2020-01-24

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

Az már szinte közhelynek számít, hogy tudatos táplálkozással és a rendszeres testmozgással rengeteget tehetünk az egészségünkért, a jobb közérzetünkért, ami sok esetben a természetesen lelkünkkel is szoros összefüggésben áll.

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

2020-01-22

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

A mai világban a fejfájás – és ezzel együtt a fájdalomcsillapító gyógyszerek bekapkodása is - mindennapjaink velejárója lett. Azonban jobb, ha tudjátok, hogy léteznek természetes megoldások fejfájás ellen

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

2020-01-20

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

A light címke mágikus jelentőséggel bír a fogyókúrázók és az egészséges életmódot folytatók körében. valld be, hogy te is inkább a kosaradba rakod a „light”, a „diet”, a „wellness” vagy épp „zsírszegény” felirattal forgalmazott ételeket, mint a hagyományosakat, hiába drágábbak.

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

2020-01-20

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

Az izotóniás sportitalokra csak élsportolóknak van szüksége? Mit takar az, hogy „izotóniás” egy ital? Mit tartalmaz? Tények és tévhitek, amiket jobb, ha tisztázunk!

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

2020-01-19

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

Bemutatunk 8 szénhidrát alternatívát amelyek elősegítik az egészséges bélműködést.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
224 539
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
224 539
Közösség

Szótár

E-vitaminok

Az E-vitaminok   Legjobb E-vitamin forrásaink a növényi olajok, tehát a napraforgó-,... Tovább

Streching, nyújtás

  Az ízületi mozgékonyság, hajlékonyság fejlesztésének módszere. Az angol eredetű... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 147

Átlagos értékelés: 4.8

akaraterő alakformálás diéta edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód étrend fogyás fogyókúra gyümölcs kalóriabevitel nassolás