notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Segítség a feledékenységgel elleni harcban

hirdetes

Nehezen koncentrálsz? Van segítség!

D. Ági
hirdetes

Gyakran érzed úgy, hogy nem tudsz tovább koncentrálni a munkahelyen? Erőfeszítés és stressz forrás, hogy nem emlékszel apró részletekre, pedig szükséged lenne rá? A szellemi frissesség elérése nem lehetetlen küldetés! Csak annyit kell tenned, hogy követed a következő tanácsokat.

Gyakran vagy feledékeny? Van megoldás

Számos tanulmány és kutatás bizonyította már, hogy agyunk épp úgy megkívánja a megfelelő minőségű és mennyiségű tápanyagot és törődést, mint testünk bármely más része. Épp úgy rosszul tűri a stresszt, a mozgásszegény életmódot, a helytelen táplálkozást vagy alváshiányt, mint a fizikai erőnlétünk. Bizonyított tény, hogy az agy a bevitt tápanyagok 20%-át igényli a működéshez, azonban kicsit sem mindegy, milyen tápanyagokat kap.

 

A megfelelő mennyiségű és minőségű vitamin, ásványi anyag és nyomelem szervezetünkbe juttatása, valamint egy kis odafigyelés az életmódunk egészségesebbé tételéhez nem is olyan nagy áldozat, hogy memóriánk és koncentrációs képességeink a toppon legyenek. Nem igaz? A Következőkben tehát néhány tanács és javasolt vitaminok, étrend kiegészítők kerülnek bemutatásra, melyek segítői lehetnek a mindennapjaidnak.

Gyakran vagy feledékeny? Van megoldás

A napi 8 óra alvás elengedhetetlen ahhoz, hogy elegendő energiatartalékkal rendelkezzünk egy aktív és eredményes munkanaphoz. Az ennél kevesebb pihentető alvásmennyiség már gyakran lehet okozója koncentráció hiánynak, feledékenységnek és nyomott hangulatnak.

 

A mozgásszegény életmód sok esetben párosul túlzott mennyiségű idő töltésével a négy fal között. Ez a kombináció pedig észrevétlenül lehangoltsághoz, levertséghez vezethet, akár depresszióhoz is. Kicsit sem elhanyagolható a jó kedélyállapot fenntartása a jó szellemi teljesítmény eléréséhez. Napi 1-2 óra mozgás- legyen az séta, biciklizés, futás vagy más - csodákra képes.

 

A jó étkezési szokások rutinná válása nagyon sokat fog javítani az életminőségünkön, nem csak szellemileg, de fizikailag is kiegyensúlyozottabbá téve életünket. A mérsékelt cukor, szénhidrát és glutén bevitel mellett a vitaminban gazdag gyümölcsök és zöldségek fogyasztása is alapvetően fontos. A megfelelő folyadékbevitel ugyan ennyire lényeges, 2,5-3 liter legyen a minimum.

hirdetes

 

 

Vitaminok, amelyek a segítségedre lesznek:

 

B vitaminok

 

Agyunk egészséges működésében fontos szerepet játszik ez a vitaminfajta, leginkább a B6 és B12 vitamin bevitele szükséges. Hiányát sok esetben a túlzott cukor és liszt bevitel valamint a gyorsételek és túlfőzött ételek fogyasztása okozhatják, ezek ugyanis neheztik a feszívódását.

 

Ezen vitaminok serkentik a vörösvérsejtek termelődését, melyek az agy oxigén ellátásáért felelősek. Folsavval kombinálva felszívódásuk és hatásuk kifejtése eredményesebb. A rövid és hosszú távú memóriára egyaránt hatással van a B12 vitamin szintje, így hiánya memóriazavarokat eredményez. Fontos tehát odafigyelni étrendünkre, és ha nem tudunk elegendő B vitaminhoz jutni, pótlásáról gondoskodjunk.

 

A fokozottan stresszes és/vagy szellemi munkát végzőknek ajánlott szedése, melyet kúraszerűen, és folyamatosan szedve is alkalmazhatunk, nem jár mellékhatásokkal. Az észrevehető javulás érdekében legalább 3 hónapos rendszeres bevitel szükséges.

 

További jótanácsokért lapozz tovább!

Gyakran vagy feledékeny? Van megoldás

Számos kutatás bizonyította már be az Omega 3 szerepét az agyműködésében. Oly módon támogatja a megfelelő működést, hogy az agyi membránokba épül, melyek az idegsejtek közti kommunikációtért felelősek. Bevitele mindenképp pozitív hatással lesz, hiszen ez a zsírsav védi agyunkat. Bizonyított az is, hogy ritkább az agyi infarktus előfordulása azoknál, akiknél magas az Omega 3 jelenlét a szervezetben.

 

Bevitele nem csupán kapszulákkal, természetesebb módszerrel is lehetséges. A tonhal, lazac, szardínia vagy makréla is nagy mennyiségben tartalmaz Omega 3 zsírsavakat, heti 2-3 alkalommal fogyasztva ezeket a halfajtákat elegendő mennyiséghez jutunk.

 

Ha gyakran eszel gyors étteremben, ritkán fogyasztasz halat, esetleg tanulási vagy koncentrációs nehézségeid vannak, az Omega 3 szedése ajánlott.

 

Ami még fontos! A következő oldalon

Gyakran vagy feledékeny? Van megoldás

Ez a növényi kivonat közismert memóriajavító hatásáról, de sokan gondolhatják, hogy csak időseknek javasolt készítmény. Bár szedése valóban eredményes a nagyszülők korosztályában, akár hangulat javítóként is, előnyös hatását nem csak rájuk fejti ki.

 

Vizsgaidőszakban, stressz helyzetben is nagyon hatékony feszültségoldóként a Ginko, javítja az idegsejtek működését. Mivel véráramra gyakorolt jótékony hatása jelentkezik az idegrendszerben és az agyban is, így az éberség visszanyerésére, szellemi frissesség fokozására is ajánlott.

 

Leginkább kúraszerűen javasolt a fogyasztása; 5-6 hét folyamatos szedés után viszont minimum két hét szüntet jó tartani. Ezt követően ismét szedhető.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A test börtönébe zárt lelkek – avagy az evés- és testképzavarok áldozatai!

2019-12-10

A test börtönébe zárt lelkek – avagy az evés- és testképzavarok áldozatai!

Az orthorexiában szenvedők az egészséges étkezés megszállottjai, a jelenséget itthon bio- vagy beteges egészségmániaként is emlegetik.

Milyen lelki problémák okoznak pajzsmirigy-megbetegedést?

2019-11-26

Milyen lelki problémák okoznak pajzsmirigy-megbetegedést?

A szerv kóros elváltozása szorongást, félelmet, elfojtott érzelmeket is jelenthet.

A legegészségesebb népek titka

2019-11-16

A legegészségesebb népek titka

Sok példa van rá a történelemben és a jelenben, hogy olyan primitív népek, amelyek egyszerű növényi étrendet követtek, nagy életerőnek és hosszú életnek örvendtek és örvendenek. Vajon vannak tudományos bizonyítéka a húsmentes étrend előnyeinek

A terhesség hatása a gerincoszlopra

2019-11-15

A terhesség hatása a gerincoszlopra

A gerincoszlop 33 csontból áll: 24 különálló csigolyából, öt csigolya pedig keresztcsonttá és másik négy csigolya farkcsonttá olvadt össze. A hátgerinc nagyon erős, ugyanakkor, mivel kisebb részekből tevődik össze, nagyon rugalmas is, és változatos mozdulatokat tesz lehetővé. A csigolyákat a köztük elhelyezkedő rostos porckorongok választják el

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 884
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 346 104
Közösség

Szótár

Rostok

  A rostok a legösszetettebb szénhidrát-félék. Ezek nem emészthető növényi anyagok... Tovább

Cellulit

  A cellulit vagy más néven narancsbőr a bőr göröngyös, narancshéjra emlékeztető... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 146

Átlagos értékelés: 4.9