notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Segítség a feledékenységgel elleni harcban

Nehezen koncentrálsz? Van segítség!

D. Ági
hirdetes

Gyakran érzed úgy, hogy nem tudsz tovább koncentrálni a munkahelyen? Erőfeszítés és stressz forrás, hogy nem emlékszel apró részletekre, pedig szükséged lenne rá? A szellemi frissesség elérése nem lehetetlen küldetés! Csak annyit kell tenned, hogy követed a következő tanácsokat.

Gyakran vagy feledékeny? Van megoldás

Számos tanulmány és kutatás bizonyította már, hogy agyunk épp úgy megkívánja a megfelelő minőségű és mennyiségű tápanyagot és törődést, mint testünk bármely más része. Épp úgy rosszul tűri a stresszt, a mozgásszegény életmódot, a helytelen táplálkozást vagy alváshiányt, mint a fizikai erőnlétünk. Bizonyított tény, hogy az agy a bevitt tápanyagok 20%-át igényli a működéshez, azonban kicsit sem mindegy, milyen tápanyagokat kap.

 

A megfelelő mennyiségű és minőségű vitamin, ásványi anyag és nyomelem szervezetünkbe juttatása, valamint egy kis odafigyelés az életmódunk egészségesebbé tételéhez nem is olyan nagy áldozat, hogy memóriánk és koncentrációs képességeink a toppon legyenek. Nem igaz? A Következőkben tehát néhány tanács és javasolt vitaminok, étrend kiegészítők kerülnek bemutatásra, melyek segítői lehetnek a mindennapjaidnak.

Gyakran vagy feledékeny? Van megoldás

A napi 8 óra alvás elengedhetetlen ahhoz, hogy elegendő energiatartalékkal rendelkezzünk egy aktív és eredményes munkanaphoz. Az ennél kevesebb pihentető alvásmennyiség már gyakran lehet okozója koncentráció hiánynak, feledékenységnek és nyomott hangulatnak.

 

A mozgásszegény életmód sok esetben párosul túlzott mennyiségű idő töltésével a négy fal között. Ez a kombináció pedig észrevétlenül lehangoltsághoz, levertséghez vezethet, akár depresszióhoz is. Kicsit sem elhanyagolható a jó kedélyállapot fenntartása a jó szellemi teljesítmény eléréséhez. Napi 1-2 óra mozgás- legyen az séta, biciklizés, futás vagy más - csodákra képes.

 

A jó étkezési szokások rutinná válása nagyon sokat fog javítani az életminőségünkön, nem csak szellemileg, de fizikailag is kiegyensúlyozottabbá téve életünket. A mérsékelt cukor, szénhidrát és glutén bevitel mellett a vitaminban gazdag gyümölcsök és zöldségek fogyasztása is alapvetően fontos. A megfelelő folyadékbevitel ugyan ennyire lényeges, 2,5-3 liter legyen a minimum.

hirdetes

 

 

Vitaminok, amelyek a segítségedre lesznek:

 

B vitaminok

 

Agyunk egészséges működésében fontos szerepet játszik ez a vitaminfajta, leginkább a B6 és B12 vitamin bevitele szükséges. Hiányát sok esetben a túlzott cukor és liszt bevitel valamint a gyorsételek és túlfőzött ételek fogyasztása okozhatják, ezek ugyanis neheztik a feszívódását.

 

Ezen vitaminok serkentik a vörösvérsejtek termelődését, melyek az agy oxigén ellátásáért felelősek. Folsavval kombinálva felszívódásuk és hatásuk kifejtése eredményesebb. A rövid és hosszú távú memóriára egyaránt hatással van a B12 vitamin szintje, így hiánya memóriazavarokat eredményez. Fontos tehát odafigyelni étrendünkre, és ha nem tudunk elegendő B vitaminhoz jutni, pótlásáról gondoskodjunk.

 

A fokozottan stresszes és/vagy szellemi munkát végzőknek ajánlott szedése, melyet kúraszerűen, és folyamatosan szedve is alkalmazhatunk, nem jár mellékhatásokkal. Az észrevehető javulás érdekében legalább 3 hónapos rendszeres bevitel szükséges.

 

További jótanácsokért lapozz tovább!

Gyakran vagy feledékeny? Van megoldás

Számos kutatás bizonyította már be az Omega 3 szerepét az agyműködésében. Oly módon támogatja a megfelelő működést, hogy az agyi membránokba épül, melyek az idegsejtek közti kommunikációtért felelősek. Bevitele mindenképp pozitív hatással lesz, hiszen ez a zsírsav védi agyunkat. Bizonyított az is, hogy ritkább az agyi infarktus előfordulása azoknál, akiknél magas az Omega 3 jelenlét a szervezetben.

hirdetes

 

Bevitele nem csupán kapszulákkal, természetesebb módszerrel is lehetséges. A tonhal, lazac, szardínia vagy makréla is nagy mennyiségben tartalmaz Omega 3 zsírsavakat, heti 2-3 alkalommal fogyasztva ezeket a halfajtákat elegendő mennyiséghez jutunk.

 

Ha gyakran eszel gyors étteremben, ritkán fogyasztasz halat, esetleg tanulási vagy koncentrációs nehézségeid vannak, az Omega 3 szedése ajánlott.

 

Ami még fontos! A következő oldalon

Gyakran vagy feledékeny? Van megoldás

Ez a növényi kivonat közismert memóriajavító hatásáról, de sokan gondolhatják, hogy csak időseknek javasolt készítmény. Bár szedése valóban eredményes a nagyszülők korosztályában, akár hangulat javítóként is, előnyös hatását nem csak rájuk fejti ki.

 

Vizsgaidőszakban, stressz helyzetben is nagyon hatékony feszültségoldóként a Ginko, javítja az idegsejtek működését. Mivel véráramra gyakorolt jótékony hatása jelentkezik az idegrendszerben és az agyban is, így az éberség visszanyerésére, szellemi frissesség fokozására is ajánlott.

 

Leginkább kúraszerűen javasolt a fogyasztása; 5-6 hét folyamatos szedés után viszont minimum két hét szüntet jó tartani. Ezt követően ismét szedhető.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Amikor mínusz 40 kiló történelmet csinált

2019-07-19

Amikor mínusz 40 kiló történelmet csinált

A 20. század legnagyobb hatású szoprán énekesnője volt, lépten-nyomon lesifotósok követték, fiatal rajongói napokat álltak érte sorba az operaházak kasszáinál.

A szem máshogy a lélek tükre

2019-07-17

A szem máshogy a lélek tükre

Bizonyos tekintetben mindig a túlélésért küzdünk. Ha megijedünk, szemünk tágra nyílik, míg undor hatására épp ellenkezőleg cselekszünk: összeszűkítjük a tekintetünket.

A legnagyobb hazai fesztiválok között a Campus

2019-07-11

A legnagyobb hazai fesztiválok között a Campus

A Campus Fesztivál az elmúlt években már bebizonyította, hogy a minőségi kultúra, a kiegyensúlyozott színvonal, a zenei sokszínűség jellemzi, ezzel idén is bekerült a minősített európai fesztiválok közé.

Hűvös klímájú vagy trópusi? Nem az időjárásról, a család légköréről beszélünk

2019-07-09

Hűvös klímájú vagy trópusi? Nem az időjárásról, a család légköréről beszélünk

Minden családnak megvan a maga habitusa. Ha meteorológiai terminusokban gondolkodunk, lehet egy család klímája hűvösebb, távolságtartóbb, de fülledt trópusias is, ahol nehéz levegőt kapni. Vajon mi határozza meg a család lelkét, és milyenek azok a családok, amelyek támogatják az egyén fejlődését?

Az egész életünket megmérgezi, amikor a szüleink elárulnak minket

2019-07-08

Az egész életünket megmérgezi, amikor a szüleink elárulnak minket

Tara Westover nem kapott védőoltásokat, nem látta orvos, és iskolába járni is csak 17 évesen kezdett el – miközben a végítéletre készülő családja hevesen ellenezte azt.

Szomatizáció! Testi-lelki egészségünk

2019-07-02

Szomatizáció! Testi-lelki egészségünk

Egy kicsit eltérő téma a megszokottól, de mégis fontos, és kapcsolódik is az egészségünkhöz.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
88 762
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 542 910
Közösség

Szótár

VLCD

A VLCD a very low calory diet angol kifejezés rövidítése, mely a nagyon alacsony... Tovább

Orbáncfű (Közönséges)

Latin neve: Hypericum perforatum   Eredete, élőhelye   A Közönséges orbáncfű... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 146

Átlagos értékelés: 4.9