Segítség a feledékenységgel elleni harcban

Nehezen koncentrálsz? Van segítség!

D. Ági
hirdetes

Gyakran érzed úgy, hogy nem tudsz tovább koncentrálni a munkahelyen? Erőfeszítés és stressz forrás, hogy nem emlékszel apró részletekre, pedig szükséged lenne rá? A szellemi frissesség elérése nem lehetetlen küldetés! Csak annyit kell tenned, hogy követed a következő tanácsokat.

Gyakran vagy feledékeny? Van megoldás

Számos tanulmány és kutatás bizonyította már, hogy agyunk épp úgy megkívánja a megfelelő minőségű és mennyiségű tápanyagot és törődést, mint testünk bármely más része. Épp úgy rosszul tűri a stresszt, a mozgásszegény életmódot, a helytelen táplálkozást vagy alváshiányt, mint a fizikai erőnlétünk. Bizonyított tény, hogy az agy a bevitt tápanyagok 20%-át igényli a működéshez, azonban kicsit sem mindegy, milyen tápanyagokat kap.

 

A megfelelő mennyiségű és minőségű vitamin, ásványi anyag és nyomelem szervezetünkbe juttatása, valamint egy kis odafigyelés az életmódunk egészségesebbé tételéhez nem is olyan nagy áldozat, hogy memóriánk és koncentrációs képességeink a toppon legyenek. Nem igaz? A Következőkben tehát néhány tanács és javasolt vitaminok, étrend kiegészítők kerülnek bemutatásra, melyek segítői lehetnek a mindennapjaidnak.

Gyakran vagy feledékeny? Van megoldás

A napi 8 óra alvás elengedhetetlen ahhoz, hogy elegendő energiatartalékkal rendelkezzünk egy aktív és eredményes munkanaphoz. Az ennél kevesebb pihentető alvásmennyiség már gyakran lehet okozója koncentráció hiánynak, feledékenységnek és nyomott hangulatnak.

 

A mozgásszegény életmód sok esetben párosul túlzott mennyiségű idő töltésével a négy fal között. Ez a kombináció pedig észrevétlenül lehangoltsághoz, levertséghez vezethet, akár depresszióhoz is. Kicsit sem elhanyagolható a jó kedélyállapot fenntartása a jó szellemi teljesítmény eléréséhez. Napi 1-2 óra mozgás- legyen az séta, biciklizés, futás vagy más - csodákra képes.

 

A jó étkezési szokások rutinná válása nagyon sokat fog javítani az életminőségünkön, nem csak szellemileg, de fizikailag is kiegyensúlyozottabbá téve életünket. A mérsékelt cukor, szénhidrát és glutén bevitel mellett a vitaminban gazdag gyümölcsök és zöldségek fogyasztása is alapvetően fontos. A megfelelő folyadékbevitel ugyan ennyire lényeges, 2,5-3 liter legyen a minimum.

hirdetes

 

 

Vitaminok, amelyek a segítségedre lesznek:

 

B vitaminok

 

Agyunk egészséges működésében fontos szerepet játszik ez a vitaminfajta, leginkább a B6 és B12 vitamin bevitele szükséges. Hiányát sok esetben a túlzott cukor és liszt bevitel valamint a gyorsételek és túlfőzött ételek fogyasztása okozhatják, ezek ugyanis neheztik a feszívódását.

 

Ezen vitaminok serkentik a vörösvérsejtek termelődését, melyek az agy oxigén ellátásáért felelősek. Folsavval kombinálva felszívódásuk és hatásuk kifejtése eredményesebb. A rövid és hosszú távú memóriára egyaránt hatással van a B12 vitamin szintje, így hiánya memóriazavarokat eredményez. Fontos tehát odafigyelni étrendünkre, és ha nem tudunk elegendő B vitaminhoz jutni, pótlásáról gondoskodjunk.

 

A fokozottan stresszes és/vagy szellemi munkát végzőknek ajánlott szedése, melyet kúraszerűen, és folyamatosan szedve is alkalmazhatunk, nem jár mellékhatásokkal. Az észrevehető javulás érdekében legalább 3 hónapos rendszeres bevitel szükséges.

 

További jótanácsokért lapozz tovább!

Gyakran vagy feledékeny? Van megoldás

Számos kutatás bizonyította már be az Omega 3 szerepét az agyműködésében. Oly módon támogatja a megfelelő működést, hogy az agyi membránokba épül, melyek az idegsejtek közti kommunikációtért felelősek. Bevitele mindenképp pozitív hatással lesz, hiszen ez a zsírsav védi agyunkat. Bizonyított az is, hogy ritkább az agyi infarktus előfordulása azoknál, akiknél magas az Omega 3 jelenlét a szervezetben.

 

Bevitele nem csupán kapszulákkal, természetesebb módszerrel is lehetséges. A tonhal, lazac, szardínia vagy makréla is nagy mennyiségben tartalmaz Omega 3 zsírsavakat, heti 2-3 alkalommal fogyasztva ezeket a halfajtákat elegendő mennyiséghez jutunk.

 

Ha gyakran eszel gyors étteremben, ritkán fogyasztasz halat, esetleg tanulási vagy koncentrációs nehézségeid vannak, az Omega 3 szedése ajánlott.

 

Ami még fontos! A következő oldalon

Gyakran vagy feledékeny? Van megoldás

Ez a növényi kivonat közismert memóriajavító hatásáról, de sokan gondolhatják, hogy csak időseknek javasolt készítmény. Bár szedése valóban eredményes a nagyszülők korosztályában, akár hangulat javítóként is, előnyös hatását nem csak rájuk fejti ki.

 

Vizsgaidőszakban, stressz helyzetben is nagyon hatékony feszültségoldóként a Ginko, javítja az idegsejtek működését. Mivel véráramra gyakorolt jótékony hatása jelentkezik az idegrendszerben és az agyban is, így az éberség visszanyerésére, szellemi frissesség fokozására is ajánlott.

 

Leginkább kúraszerűen javasolt a fogyasztása; 5-6 hét folyamatos szedés után viszont minimum két hét szüntet jó tartani. Ezt követően ismét szedhető.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

2019-05-20

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

A D-vitamin az egyik legfontosabb vitamin szervezetünk számára, testünk azonnal jelez, ha nem található meg a kellő mennyiség. Mik a D-vitamin hiány tünetei? Mit tehetsz ellene?

Immunrendszerünk és a stressz

2019-05-15

Immunrendszerünk és a stressz

A stressz egy fizikai, vagy érzelmi traumára adott reakció, amely kihatással van az idegsejtek működésére, a DNS-re, illetve az immunrendszerre.

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

2019-05-14

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

Mi a különbség a gluténérzékenység és az IBS között? Néha még a szakembereknek is nehéz megállapítani Nagyon hasonlóak a tünetek, és ugyanúgy élik meg a betegek. Hasmenés és gyomorfájás, puffadás, hányinger és hányás, egyéb emésztőszervi problémák.

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

2019-05-16

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

Akár hiszed, akár nem, fogyási tempód és alvási szokásaid nagy mértékben összefüggnek. Hiába ügyelsz a táplálkozásodra és sportolsz rendszeresen, ha nem hagyod pihenni a tested, nem fogyhatsz hatékonyan.

13 módja a puffadás csökkentésének

2019-05-16

13 módja a puffadás csökkentésének

Manapság egyre több ember küzd emésztési zavarokkal és gyakran tapasztalnak puffadást. A jó hír az, hogy a puffadást többféleképpen is kezelhetjük. Rövid távú és hosszú távú megoldások egyaránt léteznek. Lássuk, melyek ezek.

Gyulladást csökkentő ételek

2019-05-14

Gyulladást csökkentő ételek

A gyulladás a szervezet természetes válaszreakciója egy fertőzésre vagy irritációra, amikor viszont krónikussá válik, sajnos súlyos betegségek kialakulásához vezethet. A gyulladás erősödéséhez hozzájárul a túlsúly, a mozgásszegény életmód és a helytelen táplálkozás is.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
130 529
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 049 618
Közösség

Szótár

B12-vitamin

A B12-vitamin részt vesz a nukleinsavak felépítésében, befolyásolja a szervezet... Tovább

Rostok

  A rostok a legösszetettebb szénhidrát-félék. Ezek nem emészthető növényi anyagok... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 146

Átlagos értékelés: 4.9