notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Igen, a sikernek ára van, de megéri!

A fogyásotok sikerének fontos tényezői vannak! Merni kell változtatni!

vitalzone.hu
hirdetes

A fogyókúra sikere vagy kudarca gyakran nem az akaraterőn, a kitartáson, vagy a fogyókúrás módszeren múlik. Van ugyanis egy tényező, ami jelentős hatást gyakorolhat a testsúlyra pozitív és negatív értelemben egyaránt, és akár a fogyókúra eredményességét is befolyásolhatja.

Igen, a sikernek ára van, de megéri!

A fogyókúra sikerét nagyban befolyásolhatja: 


Ez a tényező a környezet, amelyben a nap nagy részét töltjük. Kutatások szerint a környezet (pl. lakhely, munkahely, családi körülmények) önmagában is hozzájárulhat a súlyfelesleg kialakulásához, vagy észrevétlenül megakadályozhatja az áhított testsúly elérését. A ilyen környezet elleni harcban a legfontosabb - bár sokak számára idegesítő - feladat a selejtezés, vagyis a közvetlen környezetünk „aknamentesítése”. Első lépésben fókuszáljunk a lakóhelyünkre, ezen belül a hűtőszekrényre. El kell tüntetni minden olyan ételt és italt a hűtőszekrényből, ami nem szolgálja az egészséget, és hozzájárulhat a zsírpárnák gyarapodásához.


A hűtőszekrény után következik az éléskamra és az összes, élelmiszer tárolására szolgáló szekrény, polc. A fogyókúra sikere érdekében ki kell selejtezni minden olyan élelmiszert, italt, amelyen a címke nem tartalmazza az összetevőket, kalória-, zsír-, szénhidrát-, és fehérjetartalmat. Nem szolgálják az egészséget azok az élelmiszerek sem, amelyek tele vannak tartósítószerrel, mesterséges színezékkel, mesterséges adalékanyagokkal. Az ételek, italok egy része ráadásul nagy mennyiségű rejtett cukrot, sót, zsírt tartalmazhat, amelyek úgy okoznak hízást, hogy nem is tudunk az elfogyasztásukról. Ha a családtagok ragaszkodnak megszokott kedvenceikhez. Megoldást jelenthet a családi megállapodás egy fogyókúrás polc kijelöléséről a hűtőben és az éléskamrában egyaránt, ami a súlybarát ételek, italok helye.

hirdetes


Praktikus, ha a fogyókúrás polc van szemmagasságban, mert a hűtő, vagy a kamra ajtajának kinyitásakor mindenki ezeket az ételeket látja meg először. Így a tudatalattira hatva csökkenhet a családtagok ellenállása az egészséges élelmiszerekkel kapcsolatban. Ha otthon már minden rendben, jöhet a munkahelyünk. A fiókunk, szekrényünk, a szobánk szintén rejtegethet a karcsúság ellen ható ételeket, italokat, ezektől szintén meg kell válni. Ne hagyjuk ki az autóban, vagy a táskában rejtegetett hízást segítő nassolnivalókat sem! A környezetünk aknamentesítése után a következő feladat a testsúly-barát környezet kialakítása. A választott fogyókúrás étrend betartásának alapja az étkezések megtervezése, majd a hozzávalók beszerzése. Természetesen lehet fogyókúrás menüt rendelni pl. ételkiszállítással akár egész hétre, de ha otthon szeretnénk elkészíteni az étrendünket, legalább 2-3 napra előre kell tervezni a menüt a bevásárlás miatt.


A bevásárlás mindig pontos lista alapján történjen. A bevásárolt alapanyagok, ételek, italok kipakolásakor fontos szempont, hogy a testsúly-barát dolgok kerüljenek a „fő helyre”, szemmagasságba, a kevésbé hasznos élelmiszerek, italok (amelyeket a család fogyaszt) pedig a nehezebben elérhető helyekre. Nassolnivaló, vagy hízást segítő étel, ital soha ne legyen elől, pl. a konyhapulton, asztalon. A közvetlen környezetünk testsúly-baráttá alakítása kedvező hatást gyakorolhat a testsúlyunkra rövid és hosszú távon egyaránt, ezért a fogyókúrás módszertől függetlenül érdemes rá időt szánni.

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Hasi zsírréteg veszélyei

2019-12-03

Hasi zsírréteg veszélyei

A túlságosan vastag hasi zsírréteg akkor is veszélyesnek számít, ha nem társul magas testtömeg-indexszel, de minden figyelemfelhívás ellenére az emberek többsége alábecsüli a hasi elhízás kockázatát.

Egészséges és tartós fogyás természetes úton

2019-11-29

Egészséges és tartós fogyás természetes úton

A tartós fogyáshoz elengedhetetlen az életmódváltás, amely a rendszeres mozgásra és megfelelő táplálkozásra épül. Az agy optimális működéséhez rengeteg energia szükséges, vagyis ha koplalással szeretnénk fogyni, nem csak az egészségünknek ártunk, de agyi tevékenységünket is megnehezítjük

Fogyásra fel! 9 olcsó élelmiszer, amivel rengeteg kalóriát égethetsz el

2019-11-22

Fogyásra fel! 9 olcsó élelmiszer, amivel rengeteg kalóriát égethetsz el

Ezek az ételek felrázzák az anyagcserédet, felszabadítják a zsírt és a felhalmozódott méreganyagokat is eltávolítják! Rengeteg kalóriát égethetsz el velük

Orvosi segítség a fogyásban, sikeres fogyás szakember segítségével

2019-11-21

Orvosi segítség a fogyásban, sikeres fogyás szakember segítségével

Kényelmes életvitel, egyre kevesebb mozgás, szénhidrátokban, zsírokban gazdag ételek. Mindezek egyenes következménye a túlsúly, az elhízás, esztétikai, majd egészségügyi problémák. A megoldás: fogyókúra

Fogyni vágyók legnagyobb hibái!

2019-10-24

Fogyni vágyók legnagyobb hibái!

Sokan arra fókuszálnak, hogy mit nem ehetnek a diéta alatt: cukrot, kenyeret, alkoholt, édességet. Ettől eleve megfosztva érzik magukat, ami hosszú távon túlevéshez és a céljaik, az erőfeszítéseik szabotálásához vezethet.

Testsúlycsökkentés leghatékonyabb módszerei

2019-10-22

Testsúlycsökkentés leghatékonyabb módszerei

Nem kell kínozni és sanyargatni magad, csak változtatni néhány dolgon az életedben és máris beindul a fogyásod. Mikre kell odafigyelned? Mutatunk 13 dolgot, ami segít elérni a célodat.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
66 413
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 318 633
Közösség

Szótár

Vitamin túladagolás

A legtöbb vitamint a szervezetünk nem tudja előállítani, így ezt pótolnunk kell. Ha... Tovább

B3-vitamin

B3-vitamin   Nikotinsav, niacin, PP-(Pellegra Preventív) faktor. A niacin a szöveti... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő alakformálás diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód fogyás fogyókúra