notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Rost fogyasztás fontossága!

hirdetes

Rost fogyasztás fontossága!

vitalzone.hu
hirdetes

A rost fogyasztása csökkenti többek között a szívbetegségek és a bélrák kialakulásának kockázatát, mégsem figyelünk eléggé arra, hogy az elfogyasztott mennyiség megfelelő legyen.

Rost fogyasztás fontossága!

Egyre gyakoribbá válnak azok a megbetegedések, amelyek kialakulásának oka a helytelen táplálkozás és az életmód. Az egészség megőrzésében fontos szerepe van a minőségi táplálkozásnak, ezt tudjuk rég. Fontos a vitaminok, az ásványi anyagok, valamint a rostok fogyasztása. Egy étkezés annál optimálisabb, minél több gyümölcs, zöldség szerepel az étlapon.

 

Mire jó a rost?

 

Növeli a víz megkötésének hatékonyságát, a tápanyagok felszívódását, az emésztést és a bélműködést, elősegíti a bélmozgást, kipucolja a felhalmozódott salakanyagot. Megfelelő mennyiségű rostot tartalmazó táplálék fogyasztása mérsékli az étkezés utáni vércukorszint emelkedést, ezáltal csökkentheti a hasnyálmirigy terhelését. Ez főleg cukorbetegség esetében különösen fontos.

 

Hogyan növelhetjük a rostbevitelt?

hirdetes

 

A kimutatások szerint a felnőtteknek napi 30-40 g rostot kéne fogyasztaniuk. Növelhetjük a rostbevitelt, ha tudjuk, melyik ételnek mennyi a rosttartalma. Egy alma pl. csak 2-3 g rostot tartalmaz, a zabpehely 10g-ot, a körte 6, a borsó 8 g-ot. Tudatos odafigyeléssel hamar hozzászokhatunk a napi megfelelő mennyiség beviteléhez, ehhez segítséget nyújthat, ha figyeljük a termékek címkéit.


A teljes kiőrlésűre váltás is jó megoldás lehet. Az egyszerű helyettesítések növelhetik a rost bevitelét anélkül, hogy radikálisan újragondolnák az étrendet. Korpa-pelyhek reggelire, fehér kenyér helyett teljes kiőrlésű kenyér, fehér rizs helyett barna rizs.  Apró változtatások, melyek több grammot is emelhetnek a napi rostbevitelen.


A reggeli gabonafélékhez, salátákhoz hozzá lehet adni egy maréknyi mazsolát vagy diót, de akár csicseriborsóval bolondíthatjuk a pörköltöt is.  A csicseriborsó kb. 7 g rostot tartalmaz – ez növeli a rostbevitelt, ugyanakkor segíthet csökkenteni a hozzáadott hús mennyiségét. A burgonya héjának megtartása is növeli a rostbevitelt.


Aki nem szereti a gyümölcsöt fogyasztani, igyon gyümölcslevet. A gyümölcscentrifugák használata a rostok egy részét megsemmisíti, de egy turmixgéppel történő turmix keverése a legtöbb rostot megőrzi. Érdemes odafigyelni arra, hogy a rost mennyiségét fokozatosan növeljük, hisz a hirtelen sok rost puffadást, híg székletet okozhat. Arra is ügyelni kell, hogy mindig elegendő folyadékot fogyasszunk táplálkozásaink közben.


Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

2020-01-20

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

A light címke mágikus jelentőséggel bír a fogyókúrázók és az egészséges életmódot folytatók körében. valld be, hogy te is inkább a kosaradba rakod a „light”, a „diet”, a „wellness” vagy épp „zsírszegény” felirattal forgalmazott ételeket, mint a hagyományosakat, hiába drágábbak.

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

2020-01-20

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

A sportitalokra csak élsportolóknak van szüksége? Mit takar az, hogy „izotóniás” egy ital? Most mindenre választ kapsz!

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

2020-01-19

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

Bemutatunk 8 szénhidrát alternatívát amelyek elősegítik az egészséges bélműködést.

6 rendkívül egészséges étel, amelyet rendszeresen kellene ennünk

2020-01-19

6 rendkívül egészséges étel, amelyet rendszeresen kellene ennünk

Íme a 6 legegészségesebb élelmiszer ami minden diétába könnyen beleilleszthető

Termálfürdőzés: egyre népszerűbb a magyar fiatalok körében

2020-01-17

Termálfürdőzés: egyre népszerűbb a magyar fiatalok körében

Magyarország köztudottan termálvíz-nagyhatalom, aminek előnyeivel a fiatalok is mindinkább tisztában vannak, mert egyre többen keresik fel a termálfürdőket – derül ki a hévízi NaturMed Hotel Carbona adataiból. Az orvosszakértő szerint ez nem véletlen, hiszen a termálvíz sok, a modern életvitelhez kapcsolódó problémára is megoldást kínál.

Terhesség alatt szabad e edzeni?

2020-01-16

Terhesség alatt szabad e edzeni?

Képzeld el, hogy hetekig rosszullétek gyötörnek, egyre több súlyt cipelsz magadon, ötpercenként jársz pisilni és minden figyelmed a benned növögető magzat biztonságára összpontosul.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
143 138
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
143 138
Közösség

Szótár

Aromafürdő

  A fürdővízhez gyógynövényeket és illóolajokat adagolnak a fürdővízhez, éppen... Tovább

B2-vitamin

B2-vitamin Riboflavin. Az enzimek a piroszőlősav, zsírsavak és az aminosavak oxidatív... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 125

Átlagos értékelés: 4.9

akaraterő alakformálás diéta edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód elhízás étrend fitness fogyás fogyókúra kalóriabevitel lelki egészség méregtelenítés mozgás nassolás sport táplálkozás