notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A következő ételek puffadást okoznak

Ezeket a puffadást okozó ételeket és italokat mindenképpen kerüld el

Borbély Brigitta
hirdetes

Közeleg a nyár, a szűk felsők, és még szűkebb nadrágok időszaka. Ilyenkor még inkább odafigyelünk arra, hogy mit eszünk, hiszen sokkal hamarabb megérezzük magunkon, ha valami nincs rendben. 

Puffadás és az ételek

 

A meleg és a fokozott folyadékveszteség együttesen okozhat olyan tüneteket, mint a vizesedés, a szédülés, vagy enyhe rosszullét. Ezért ha lehet, kerüljük az olyan ételeket és italokat, amelyek még az emésztésünket is elnehezítik és puffadást okoznak. Néhány olyan is ezek közé tartozik, amire talán nem is gondolnál, pedig a hétköznapokban észrevétlenül sokkal több munkát adnak a gyomrodnak, mint amennyivel az elbír.

 

Mik ezek a puffadást okozó ételek és italok?

 

Szénsavas italok

Habár manapság egyre több egészséges életmóddal kapcsolatos tanács arra hívja fel a figyelmet, hogy ez az egyik legkárosabb dolog, amit tehetsz a szervezeteddel, sajnos még mindig nagyon sok azoknak a száma, akik naponta fogyasztanak szénsavas üdítőket. Ez megnöveli a felesleges gáztermelődést, továbbá a fogzománcot is erősen rongálja. A lehető legjobb az, ha teljesen kiiktatod a szénsavval dúsított italokat az életedből, ám ha nem tudsz lemondani róla, akkor próbálj csak szénsavas ásványvizet fogyasztani, abból is minél kevesebbet.

 

Az agyonsózott vagy a hozzáadott sót tartalmazó ételek nem feltétlenül puffasztanak ugyan, de egyértelműen vizet vonnak el a szervezetedtől, amit nyáron egyébként sem olyan könnyű pótolni. Hiába tűnik jó ötletnek a strandolásra magaddal vinni egy zacskó chipset, hidd el, hogy nem fog jót tenni az emésztésednek. Próbálj inkább kevésbé sós ételeket előnyben részesíteni a nyaralás folyamán, így nem kell azon aggódnod, hogy fog állni rajtad a bikini a strandon. A következő oldalon folytatom! 

hirdetes

 

Puffadás és az ételek

 

hirdetes

Puffadást okozó zöldségek

Ezek közé tartoznak az oly sokat emlegetett “k-betűs” zöldségek, úgy, mint a karfiol, karalábé, káposzta, vagy a különböző hüvelyesek, mint a bab, vagy a lencse. Az ilyen típusú zöldségek a hosszú távú diétában remekül használhatóak, ám ha épp nyaralásra, vagy wellnessre készülsz, talán nem ez a legjobb választás, hiszen a hirtelen megnövekvő gázképződéstől nem tudod önfeledten élvezni a strandolást.

 

Rágó

Talán nem is gondoltad, hogy az ártalmatlannak tűnő rágó is ide tartozik, de ha belegondolsz, teljesen logikus, hogy nincs jó hatással az emésztőrendszeredre. Rágózás közben ugyanis hihetetlen mennyiségű levegőt nyelsz, valamint beindul a nyáltermelés, a hasnyálmirigy enzimtermelése, a bélmozgás, és mindez anélkül, hogy azután bármilyen táplálék kerülne a szervezetbe, ez pedig károsíthatja a gyomor nyálkahártyát.

 

Koktélok

Nyáron, egy forró nap után ki tud ellenállni egy hűs, édes, színpompás koktélnak? Pedig, akármennyire is erős a csábítás, sokkal jobban jársz, ha kihagyod. A koktélok több féle alkohol, üdítő, szirup vagy hozzáadott cukorral készülnek. Minél több összetevőből áll, és minél színesebb, annál rosszabb hatással lesz az emésztésedre, a másnapi közérzetedről nem is beszélve. Ha a hangulat úgy hozza, hogy megkívánsz egy finom koktélt, akkor lehetőleg minél tisztábbat kérj: színtelen, pl. rum vagy vodka felhasználásával, cukor vagy ízesített szirupok helyett édesítőszerrel. Így akár egy-egy cukormentes mojito vagy vodka-szóda is beleférhet a nyári estékbe.

 

Állati eredetű tejtermékek

Aki a tej bármilyen összetevőjére érzékeny, az jól tudja, hogy ha állati eredetű tejterméket fogyaszt, szinte azonnal érezni fogja a gyomrában, hogy valami nincs rendben. Ugyanakkor meglepően magas az olyanok száma, akik nem tudnak róla, hogy bármilyen ételintoleranciájuk lenne, mégis jobban érzik magukat, ha az állati tejterméket növényire cserélik. Ha te is ezek közé tartozol, kerüld el azokat, mielőtt bemutatnád a legújabb bikinid a parton. 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

2019-06-20

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

A fehérje a szervezetünk számára az egyik igen fontos tápanyag. A fehérje mellett a mási két tápanyag a szénhidrát és a zsír, amelyre ügyelnünk kell. De mennyi fehérjét kell fogyasztanunk, hogy egészségesek maradjunk? Segítünk!

Mit kell tudni a kazeinről?

2019-06-03

Mit kell tudni a kazeinről?

A kazeinnek számos előnye van, de elsősorban az izomleépülés megelőzése, valamint az erőszint növelése céljából fogyasztják azt tej, sajt, túró vagy natúr joghurt, illetve fehérjepor formájában.

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

2019-05-21

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

A vegán életmódnak számos előnye van. A kutatások szerint a vegánokat kevésbé fenyegetik a krónikus megbetegedések, például a rák különböző formái, a szívbetegség, a hipertenzió, és a 2-es típusú cukorbetegség.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

2019-05-20

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

Itt a nyár mindenki szeretné a strandon a legjobb formáját hozni és a zsírmentes izomzatát megmutatni. De több hibát is elkövethet az ember lánya/fia, talán te is.

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

2019-05-20

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

Méregtelenítő vizek, amik segítenek a fogyásban. Íme néhány gyors, egyszerű és nagyon finom detox víz recept, amikbe te is azonnal bele fogsz szeretni. Méregtelenítés vízzel? Így lehetséges!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
311 403
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 435 790
Közösség

Szótár

Kálium

A kálium a makroelemek közé tartozik és a három legfontosabb olyan ásványi anyag közé... Tovább

Magnézium

Az emberi szervezet megfelelő működéséhez szükséges legfontosabb ásványi anyagok közé... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 136

Átlagos értékelés: 4.7