notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mit is jelent az alakformálás?

hirdetes

Az alakformálás jelentése

vitalzone.hu
hirdetes

A profi alakformálás nem csupán az izmok feszesítésével foglalkozik, hanem a test zsírtartalmának a csökkentését legalább ugyanennyire, ha nem még jobban szem előtt tartja... Hiszen az órára látogató hölgyek többsége nem combvaskosításra vagyik, hanem vékonyabb derékra, laposabb hasra, kisebb fenékre.

Alakformálás

Mit is takar ez a fogalom, hogy alakformálás?

A fitnesstermek többségének órarendjében szerepel ez az óratípus, tulajdonképpen az óraadó instruktortól függ, hogyan is interpretálja a fogalmat, mit tűz ki az órája céljának. Találd hát meg azt az órát, ahol tényleg úgy fogsz formálódni, ahogyan szeretnél!

 

Tévhitek

Először is: felejtsd el, hogy a 100 apró haspréstől eltűnik majd a hasizmodat fedő háj, vagy a sok terpesz guggolástól elvékonyodnak majd a combjaid! Nagy tévedés! A kizárólag ilyen jellegű erősítő, izomdefiniáló, vagyis az adott izomzatot formázó gyakorlatok eredménye nem a zsírpárnák megszűnése, hanem ahogyan már mondtam a zsírréteg alatti izomzat feszesítése, formázása, adott esetben az izom méretének növelése. Ennek tudható be az is, amit már annyian tapasztaltunk: egyes alakformáló - sokszor sajnos zsírégető órának titulált - foglalkozások hatására a combunk nemhogy vékonyodott volna, hanem megvastagodott! Sokan tették már föl nekem ezt a kérdést: de miért? Azért, mert a sok-sok guggolásra a combizomzatunk megerősödött, idegen szóval élve bizonyos mértékű hipertrófiával válaszolt.
hirdetes
 
Megoldás: másfajta terhelést keresni, hiszen ez nem vált be, már amennyiben a karcsúbb, szálkásabb - zsírpárnáktól mentes - combok megszerzése volt a cél. Ha persze vékonyka combunknak szeretnénk több definiciót adni, akkor épp az ilyen jellegű foglalkozások fognak változásokat előidézni!

 

Zsírpárnák vesszetek!

A test akkor veszít zsírtartalmából, ha olyan jellegű mozgást végez, amihez az energiaszükségletet a szervezet zsírból fedezi. Mi a teendő tehát? Vegyük rá, hogy a zsírpárnákból égessen, ne a vércukorból! A legfontosabb azt belátnunk, hogy a zsírégés a vérkeringésen keresztül megvalósuló folyamat. Élénkíteni kell hozzá a percenkénti szívverések számát, mégpedig tartósan, mert a hatékony zsírégetés a testedzés 20-30-ik perce környékén indul csak be, akkor is csak akkor, ha megfelelő intenzitáson pörög a motor. A lényeg tehát az, hogy az adott alakformáló órán minél több olyan jellegű mozgás legyen beiktatva, ami igénybe veszi a keringési rendszert!

 

Ne gondoljuk, hogy a dinamikus helybenjárás, vagy oldallépések, esetleg rövidke kocogások beiktatásával semmi különös nem történik a kritikus testrészeinkkel! Éppenhogy ilyenkor történik velük az, amit annyira szeretnénk! Nem csak hogy hatékonyabb lesz az óra során a zsírégetés, de edzük a szívünket és keringési rendszerünket is. Ezzel további nyereségekhez jutunk: csökken a stresszszintünk, nő a problémamegoldó képességünk, boldogabbak leszünk, hosszú távon egyre több kalória elégetésére leszünk képesek az edzéseken!

 
A tökéletes alakformáló órán tehát helyet kapnak az izmokat formázó erősítő gyakorlatok mellett a keringést fokozó, pulzusemelő "betétek" is, hiszen így több célt valósítunk meg egyszerre: izmaink feszesebbé válnak, az őket fedő zsírréteg - a zsíros has, comb, fenék és karok - elvékonyodik.
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az 5 legjobb eszköz, kiegészítő az otthoni edzéshez, amit Neked is érdemes beszerezned!

2020-03-17

Az 5 legjobb eszköz, kiegészítő az otthoni edzéshez, amit Neked is érdemes...

Szeretnél otthon is tenni a tökéletes alakért, az edzett testért? Ezeket az eszközöket érdemes beszerezned, melyek segítségével már otthonodban is elvégezheted kedvenc gyakorlataid!

Így eddz otthon, hogy hatásos legyen! – Edzésterv nőknek!

2020-03-17

Így eddz otthon, hogy hatásos legyen! – Edzésterv nőknek!

Sorra zárnak be a konditermek, de ez még nem ok arra, hogy abbahagyd az edzést! Szuper hatásos edzéstervvel készültünk, hogy az otthoni edzésmunka is eredményes legyen!

Így tedd hatékonyabbá a nyújtást masszázshengerrel!

2020-03-06

Így tedd hatékonyabbá a nyújtást masszázshengerrel!

Nem is gondolnánk, hogy egyes fájdalmaink eredete a nyújtás hiánya. Ezzel a videóval és egy szuper hatékony eszközzel most az egész tested átmozgatását elsajátíthatod!

3+1 bárhol végezhető gyakorlat a kerek fenékért!

2020-03-05

3+1 bárhol végezhető gyakorlat a kerek fenékért!

Nincs időd lejárni az edzőterembe? Nem kell edzőterembe menned ahhoz, hogy kerek és feszes feneked és lapos hasad legyen! Egy eszközre lesz szükséged és napi 20 percre!

Masszázshengerrel az egészségért: mutatjuk, hogy mire jó az SMR henger, és hogyan érdemes használni!

2020-02-28

Masszázshengerrel az egészségért: mutatjuk, hogy mire jó az SMR henger, és...

Biztosan hallottál már a sokak által használt SMR masszázshengerről. Sőt! Lehet, hogy már találkoztál is vele a konditeremben. De mégis mi ez és hogyan kell használni?

Fitness a szobádban: ezeket érdemes beszerezned a hatékony edzéshez!

2020-02-26

Fitness a szobádban: ezeket érdemes beszerezned a hatékony edzéshez!

Megfogadtad, hogy idén el fogsz kezdeni újra sportolni? Egyszerű, de mégis hosszútávú megoldást keresel? Ezzel az eszközzel gyerekjáték lesz a fogyás, szó szerint!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
94 466
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
454 855
Közösség

Szótár

Bioszauna

  A klasszikus szauna keringési rendszert kímélő fajtája, ahol a hőmérséklet 40-60... Tovább

Lúgosító diéta

Tavaszra mintha a szervezetünk kicsit összezavarodna: puffad a hasunk, dagad a lábunk, az... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 142

Átlagos értékelés: 4.7