notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Pofonegyszerű egészséges reggeli

hirdetes
1

Pofonegyszerű egészséges reggeli

Bartók Vivien
hirdetes

Az újév alkalmával biztosan Te is megfogadtad, hogy 2020-ban odafigyelsz az étkezéseidre és kialakítassz egy egészségesebb életmódot. Ha szereted a tejbegrízt, ezt a receptet imádni fogod! Nemcsak finom, de gluténmentes is. Nevezzük hamis tejbegríznek. 

Egyszerű gyors reggeli tipp

Hozzávalók:

- 2 ek rizsdara

- 2dl növényi tej

- Ízlés szerint édesítőszer

 

Elkészítés:

1. A tejet feltesszük forrni, majd hozzáadjuk a rizsdarát és az édesítőszert. A tökéletes állag titka: ahány evőkanál rizsdara, annyi deci tej!

2. Folyamatos kevergetés mellett addig főzzük, amíg sűrűsödni nem kezd.

 

Tipp:

 

A tetejére ízlés szerint tehetünk cukormentes lekvárt, fehérjeport vagy akár bogyós gyümölcsöt is.

Én karobporral és pár szem kesudióval (maximum 10-12 darab az ajánlott) díszítettem, isteni finom lett.

 

Tudtad?

 

A karobpor nagyon hasonlít a kakaóporra külsőleg, de ugyebár a külső nem minden!

A szentjánoskenyérfa terméséből készül, melynek értékes tulajdonságaira, már 4000 évvel ezelőtt az ókori Görögországban felfigyeltek.

A, B2, B3 és B6 vitaminok, valamint kalcium, magnézium és cink is megtalálható benne! Ráadásul kétszer annyi kalcium van benne, mint a kakaóban.

Számos diétába beilleszthető, hiszen nem tartalmaz glutént, koffeint és alacsony a cukor- valamint zsírtartalma. Magas rosttartalma pedig jótékony hatással van az emésztésre.

 

Mi is az a glutén?

 

Sajnos egyre több embert érint a gluténérzékenység, amit igenis komolyan kell venni! Egyre inkább divat lett a gluténmentes étkezés, mégis meglepő, hogy mennyien nincsenek tisztában azzal, hogy mely élelmiszerek tartalmaznak glutént. Érdemes az összetevőket minden esetben elolvasni, ugyanis adalékanyagként is szerepelhet bizonyos termékekben.

hirdetes

Mindenek előtt érdemes tisztázni, hogy pontosan mi is az a glutén. Tévedés, miszerint a glutént az élelmiszerek feldolgozása során adják hozzá az élelmiszerekhez! Mivel a glutén egy összetett fehérje (gliadin, glutenin), melyet természetes formában tartalmaznak egyes gabonafélék, mint például a búza, a zab, a rozs, az árpa és a tönköly.

 

Főbb élelmiszerek, amelyek glutént tartalmaznak:

- Tejtermékek (például: tejföl, joghurt, sajtok)

- Lisztek (például: finomliszt, rétes liszt, Graham liszt, Durum liszt, teljes kiőrlésű búzaliszt, kenyérliszt, tönkölybúzaliszt, lenmagliszt)

- Köretek (például: bulgur, zab, rozs, kuszkusz, durum tészta)

- Sütéshez szükséges hozzávalók (például: sütőpor, margarin)

- Tészták (például: búza alapú tészták)

 

Nem könnyű ezeket a tiltólistás élelmiszereket teljesen kiiktatni az étkezéseinkből, ugyanakkor az egyre növekvő kereslet a gluténmentes termékek után, egyre nagyobb kínálatot eredményez. 8 egyszerű tipp segítségével könnyen helyettesítheted a fent említett élelmiszereket, melyről egy korábbi cikkünkben olvashatsz.

 

Miért jó a rizsdara?

 

Ez a recept elsősorban azoknak kedvez, akiknek tiltólistára került a búzadara, ugyanis a rizsdara ennek remek alternatívája. A rizsdara nem csak gluténmentes, de mindemellett:

- laktózmentes

- burgonyamentes

- élesztőmentes

- búzamentes

- kukoricamentes

- mogyorómentes

- szójamentes

- tartósítószermentes

- tejmentes

- tojásmentes

 

Tehát rengeteg diétába tökéletesen beilleszthető, sőt még vegánok számára is megfelelő alapanyag lehet.

 

Átlagos tápérték 100 g rizsdarában:

Energia: 351 kCal

Fehérje: 7 g

Szénhidrát: 79,3 g

Zsír: 0,6 g (amelyből telített zsírsavak: 0,2 g)

Rost: 0,4 g

 

Fogyaszd egészséggel, remélem hasznos volt számodra a cikk!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Briliáns elképzelés! Ehető kávécsészét teszteltek!

2020-02-22

Briliáns elképzelés! Ehető kávécsészét teszteltek!

Vannak dolgok, amikről képtelenek vagyunk lemondani, pedig tudjuk, hogy káros a környezetünkre. Zseniális az elképzelés,így kellene csökkenteni a felesleges hulladékokat!

Ezek a leggyakoribb hibák az egészséges életmóddal kapcsolatban!

2020-02-17

Ezek a leggyakoribb hibák az egészséges életmóddal kapcsolatban!

Rengeteg a tévhit az interneten az egészséges életmóddal kapcsolatban, ezért nem is csoda, ha nem tudsz kiigazodni rajtuk. Most VALÓBAN hasznos információkkal segítünk!

Csak őszintén! - Interjú Katona Sára sportdietetikussal!

2020-02-17

Csak őszintén! - Interjú Katona Sára sportdietetikussal!

Sokan azt gondolják, hogy a sportdietetikusok csak élsportolókkal foglalkoznak. De vajon igaz ez? Katona Sára sportdietetikus most válaszol minden felmerülő kérdésre!

A 21 éves hamburger jobban tartja magát mint Te

2020-01-24

A 21 éves hamburger jobban tartja magát mint Te

Idén ünnepli 21. születésnapját a McDonald's hamburger, de az öregedés jelei (jelen esetben a penész) azóta sem jelentkezett rajta. Mi az örök fiatalságának titka? Mi állhat a háttérben?

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

2019-12-19

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

Ígértem, írok az édesítőszerekről, amikkel a cukrot ki lehet váltani. Úgy gondoltam 2 nagy csoport szerint fogom rendezni őket, TERMÉSZETES és MESTERSÉGES. Ebben a részben a természetes édesítőszerekről lesz szó.

Fitten karácsonykor

2019-12-18

Fitten karácsonykor

A karácsonyi ünnepek élvezetéhez és az egészséges életmód fenntartásához olvasd el az ünnepi fitnesz útmutatónkat!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
92 767
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
338 470
Közösség

Szótár

purinszegény diéta

Ízületi problémák esetén a fájdalom néha elviselhetetlen. A fájdalom csökkentését... Tovább

Mangán

A mangán olyan ásványi anyag, amely sok enzim működésének beindításához és... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 2

Átlagos értékelés: 4.0

recept reggeli