notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Pofonegyszerű egészséges reggeli

hirdetes
1

Pofonegyszerű egészséges reggeli

Bartók Vivien
hirdetes

Az újév alkalmával biztosan Te is megfogadtad, hogy 2020-ban odafigyelsz az étkezéseidre és kialakítassz egy egészségesebb életmódot. Ha szereted a tejbegrízt, ezt a receptet imádni fogod! Nemcsak finom, de gluténmentes is. Nevezzük hamis tejbegríznek. 

Egyszerű gyors reggeli tipp

Hozzávalók:

- 2 ek rizsdara

- 2dl növényi tej

- Ízlés szerint édesítőszer

 

Elkészítés:

1. A tejet feltesszük forrni, majd hozzáadjuk a rizsdarát és az édesítőszert. A tökéletes állag titka: ahány evőkanál rizsdara, annyi deci tej!

2. Folyamatos kevergetés mellett addig főzzük, amíg sűrűsödni nem kezd.

 

Tipp:

 

A tetejére ízlés szerint tehetünk cukormentes lekvárt, fehérjeport vagy akár bogyós gyümölcsöt is.

Én karobporral és pár szem kesudióval (maximum 10-12 darab az ajánlott) díszítettem, isteni finom lett.

 

Tudtad?

 

A karobpor nagyon hasonlít a kakaóporra külsőleg, de ugyebár a külső nem minden!

A szentjánoskenyérfa terméséből készül, melynek értékes tulajdonságaira, már 4000 évvel ezelőtt az ókori Görögországban felfigyeltek.

A, B2, B3 és B6 vitaminok, valamint kalcium, magnézium és cink is megtalálható benne! Ráadásul kétszer annyi kalcium van benne, mint a kakaóban.

Számos diétába beilleszthető, hiszen nem tartalmaz glutént, koffeint és alacsony a cukor- valamint zsírtartalma. Magas rosttartalma pedig jótékony hatással van az emésztésre.

 

Mi is az a glutén?

 

Sajnos egyre több embert érint a gluténérzékenység, amit igenis komolyan kell venni! Egyre inkább divat lett a gluténmentes étkezés, mégis meglepő, hogy mennyien nincsenek tisztában azzal, hogy mely élelmiszerek tartalmaznak glutént. Érdemes az összetevőket minden esetben elolvasni, ugyanis adalékanyagként is szerepelhet bizonyos termékekben.

hirdetes

Mindenek előtt érdemes tisztázni, hogy pontosan mi is az a glutén. Tévedés, miszerint a glutént az élelmiszerek feldolgozása során adják hozzá az élelmiszerekhez! Mivel a glutén egy összetett fehérje (gliadin, glutenin), melyet természetes formában tartalmaznak egyes gabonafélék, mint például a búza, a zab, a rozs, az árpa és a tönköly.

 

Főbb élelmiszerek, amelyek glutént tartalmaznak:

- Tejtermékek (például: tejföl, joghurt, sajtok)

- Lisztek (például: finomliszt, rétes liszt, Graham liszt, Durum liszt, teljes kiőrlésű búzaliszt, kenyérliszt, tönkölybúzaliszt, lenmagliszt)

- Köretek (például: bulgur, zab, rozs, kuszkusz, durum tészta)

- Sütéshez szükséges hozzávalók (például: sütőpor, margarin)

- Tészták (például: búza alapú tészták)

 

Nem könnyű ezeket a tiltólistás élelmiszereket teljesen kiiktatni az étkezéseinkből, ugyanakkor az egyre növekvő kereslet a gluténmentes termékek után, egyre nagyobb kínálatot eredményez. 8 egyszerű tipp segítségével könnyen helyettesítheted a fent említett élelmiszereket, melyről egy korábbi cikkünkben olvashatsz.

 

Miért jó a rizsdara?

 

Ez a recept elsősorban azoknak kedvez, akiknek tiltólistára került a búzadara, ugyanis a rizsdara ennek remek alternatívája. A rizsdara nem csak gluténmentes, de mindemellett:

- laktózmentes

- burgonyamentes

- élesztőmentes

- búzamentes

- kukoricamentes

- mogyorómentes

- szójamentes

- tartósítószermentes

- tejmentes

- tojásmentes

 

Tehát rengeteg diétába tökéletesen beilleszthető, sőt még vegánok számára is megfelelő alapanyag lehet.

 

Átlagos tápérték 100 g rizsdarában:

Energia: 351 kCal

Fehérje: 7 g

Szénhidrát: 79,3 g

Zsír: 0,6 g (amelyből telített zsírsavak: 0,2 g)

Rost: 0,4 g

 

Fogyaszd egészséggel, remélem hasznos volt számodra a cikk!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Rostban és fehérjében gazdag reggeli: Édesburgonya keksz

2020-03-30

Rostban és fehérjében gazdag reggeli: Édesburgonya keksz

Egyszer kipróbálod, majd rendszeresen elkészíted! Miért? Mert egyszerű, gyors és elképesztően finom receptötlet mindenkinek, aki egy kicsit is egészséges életmódot követ.

Egészséges vacsoraötlet: Így készül az isteni burrito házilag!

2020-03-29

Egészséges vacsoraötlet: Így készül az isteni burrito házilag!

Gyorsan elkészíthető ebéd/vacsora ötletre van szükséged? Készítsd el házilag, az isteni és egészséges burrito receptjét! Mutatom a kedvenc töltelékem hozzá, imádni fogod!

Mi állhat a rossz közérzet hátterében?

2020-03-02

Mi állhat a rossz közérzet hátterében?

"Figyelünk rá, hogy szép ruhában, tisztán és divatosan jelenjünk meg bárhová is megyünk, de arra már kevesen figyelünk, hogy szervezetünk is tipp-topp legyen." -Haris Éva

Interjú a táplálkozásról és az egészséges életmódról Haris Évával!

2020-03-02

Interjú a táplálkozásról és az egészséges életmódról Haris Évával!

"Semmi bizonyíték nincs rá, hogy naponta sokszor keveset enni jobb, mint kevesebbszer többet." Tisztázzuk a tévhiteket, Haris Éva egészségügyi szaktanár segítségével!

Briliáns elképzelés! Ehető kávécsészét teszteltek!

2020-02-22

Briliáns elképzelés! Ehető kávécsészét teszteltek!

Vannak dolgok, amikről képtelenek vagyunk lemondani, pedig tudjuk, hogy káros a környezetünkre. Zseniális az elképzelés,így kellene csökkenteni a felesleges hulladékokat!

Ezek a leggyakoribb hibák az egészséges életmóddal kapcsolatban!

2020-02-17

Ezek a leggyakoribb hibák az egészséges életmóddal kapcsolatban!

Rengeteg a tévhit az interneten az egészséges életmóddal kapcsolatban, ezért nem is csoda, ha nem tudsz kiigazodni rajtuk. Most VALÓBAN hasznos információkkal segítünk!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
105 407
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
465 796
Közösség

Szótár

Ízületi mozgékonyság

  Azon motoros képesség, amely lehetővé teszi, hogy valamely mozgást nagy... Tovább

Streching, nyújtás

  Az ízületi mozgékonyság, hajlékonyság fejlesztésének módszere. Az angol eredetű... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 2

Átlagos értékelés: 4.0

recept reggeli