notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Nincs időd órákat edzeni? Hajtsd végre ezeket a jóga gyakorlatokat 10 perc alatt!

hirdetes

Mindennap elvégezhető jóga gyakorlatok kezdőknek!

Bartók Vivien

A jóga segít önmagunk megismerésében és abszolút szabadságot ad a tudatunknak. Ha még nem próbáltad, akkor itt az ideje! Megosztunk most pár hasznos jóga gyakorlatot, melyet egy videó segítségével könnyedén elsajátíthatsz!

Jóga gyakorlatok, melyek segítik, hogy hajlékonyabb légy!

Miben segít a jóga?

A jóga Indiából ered, ahol nagy hangsúlyt fektetnek rá, mivel elég szoros kapcsolatban áll a világszemléletükkel. A jóga fejleszti az izmok rugalmasságát, javítja a vérkeringést, csökkenti a vércukorszintet és jót tesz a gerincnek is. Megtanít koncentrálni, ugyanis a jóga légző gyakorlatokon alapul, amire feltétlenül oda kell figyelni.

A legjobb benne ráadásul, hogy akár otthon egyedül is bármikor elvégezheted ezeket a gyakorlatokat! Nincs másra szükséged hozzá, mint egy tornaszőnyegre (amelyet megvásárolhatsz IDE kattintva) – így időbeosztásodba is rendkívül jól beilleszthető ez a mozgásforma. 

Íme pár jóga gyakorlat, amit érdemes kipróbálnod otthon!

1. Jóga gyakorlat kezdőknek

Először feküdj le a hátadra és húzd fel mindkét lábad pillangóállásba úgy, hogy a térdeid kifelé nézzenek. A levegővételre figyelj oda, hogy egyenletesen mély levegőt vegyél. Utána az egyik lábad nyújtsd ki, míg a másikat húzd fel egészen a mellkasodig.

Ezt a pózt tartsd 15 másodpercig. 

Ezután a felhúzott lábadat tedd át a másik lábad felett úgy, hogy a törzsed ne forgasd el, szintén egy 15 másodpercig tartsd ki. Ezt a gyakorlatsort ismételd meg a másik lábadra is.

hirdetes

2. Nyújtó jóga gyakorlat

A kiinduló pozíció szintén hanyatt fekvés. Emeld fel a jobb lábad a balt pedig hagyd kinyújtva. Kulcsold össze a kezed a hajlatnál és amennyire tudod, húzd magad felé, de a lábad végig egyenes maradjon. 15 másodpercig tartsd ezt a pózt és ismételd meg a bal lábadra. A levegő vételre itt is oda kell figyelni.

3. Lábnyújtó jóga gyakorlat

A következő póz a lefele néző kutyatartás. A kezeid és a lábaid a talajon tartsd, a derekadat pedig emeld meg. A térdeit felváltva hajlítsd be, lábanként 10-szer. Utána emeld meg az egyik lábad úgy, hogy behajlítva legyen.

Ezt tartsd 10 másodpercig, ezután tedd le a talajra a lábad a kezeddel egy vonalba és hajlítsd be. Ismételd meg a másik lábadra is. Ez a gyakorlat nagyon jól le tudja nyújtani a lábaid.

4. Terpeszállásban végzett jóga gyakorlat

Állj széles terpeszben és a kezeid tedd le a talajra. Először hajlítsd be a jobb majd a bal térded, felváltva. A gyakorlatot 10-szer ismételd meg lábanként. Utána mindkét kezed helyezd el a lábaiddal egy vonalban, a törzsed maradjon egyenes.

Ezt a pózt tartsd 10 másodpercig.

5. Gerincerősítő jóga gyakorlat

hirdetes

Maradj terpeszben és a lábfejeid fordítsd kifele. Hajlítsd be a térdeid és fordítsd el a törzsed úgy, hogy a hátad végig egyenes legyen. Mindkét oldalon 10-10 másodpercig tartsd és 5-ször ismételd meg.

6. Levezető jóga gyakorlat

A következő póz a kobraállás. Feküdj le hasra és nyomd ki a felsőtested. 15 másodpercig tartsd, utána emeld meg a derekad, nyújtásképp. Utána ülj rá a lábaidra és dőlj előre úgy, hogy mindkét kezed előre ki legyen nyújtva. A végén pedig helyezkedj el tökéletes ülésmódba, ami nem más, mint a törökülés.

Ti tudtátok, hogy már hazánkban is tarol a meztelen jóga?

Egyesek úgy vannak vele, hogy azáltal, hogy levetik ruháikat, nemcsak a ruhadaraboktól hanem a gátlásaiktól is megszabadulnak. Vannak, akik úgy tartják, hogy ez a naturalista jógázás sokkal eredményesebb, mert így nagyobb az ember befogadóképessége és a gyakorlatok is könnyebben elvégezhetők.

Mások szerint hozzájárul ahhoz, hogy könnyebben elfogadd magad és ezáltal megkönnyítsd a lelkedet, növeld az önbizalmad.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

B1-vitamin

B1-vitamin Tiamin: vízben jól oldódó, hőre érzékeny vegyület. Jelentős szerepe van a... Tovább

Cink

Kevés cinkre van szüksége a szervezetünknek, azonban elengedhetetlen a megfelelő... Tovább

Tovább a lexikonra
akaraterő alakformálás edzésmódok egészség egészséges életmód életmód fitness lelki egészség reggeli sport